Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2004, 23:20
EkiaM
EkiaM is offline
hoi,
steeds meer mensen om mij heen krijgen verkering. nou is het zo dat me dit ook heel erg leuk lijkt. het lijkt me super om iemand te hebben die heel veel om je geeft. nu ben ik dus erg op zoek zeg maar. bij iedere aardige jongen denk ik, zou hij leuk zijn om iets mee te hebben? ik wil gewoon erg graag een 'relatie' waardoor ik waarschijnlijk vanzelf verliefd ga voelen. ik kan het niet zo goed uitleggen. ik bedoel dat er nu bijvoorbeeld een jongen is, van wie ik dus niet zeker weet of ik verliefd op hem ben. het lijkt me gewoon er leuk om iets met hem te hebben. ik heb me nu zo op hem gefocusd dat ik op zich wel het gevoel ben gaan krijgen dat ik verliefd op hem ben. kan het zo zijn dat ik inderdaad verliefd ben geworden? is er misschien iemand met hetzelfde 'probleem'?
liefs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2004, 23:27
AngelLena
AngelLena is offline
Het kan zijn dat de vonk idd is overgeslagen, het kan ook zijn dat je je te veel focust en een obsessie voor hem aan't kweken bent. Jij bent de enige die daar uiteindelijk het antwoord op weet. En als jij nu al aangeeft dat je twijfelt, dan zou ik uitgaan van het laatste geval en da's nooit goed. Dat je graag wil is oke, niets mis mee. Maar ga niet lopen zoeken. Laat het bij jou komen. Werkt altijd beter. Want als jij je gaan focussen op iemand, dan zie je tekens van anderen over het hoofd en loop je de kans op een mooie relatie mis.
Oud 06-06-2004, 20:43
ABrules
ABrules is offline
omdat mensen om jou heen een relatie krijgen moet je niet zelf ook een relatie willen

ik hoor dit vaker van mensen en dan denk ik van, wat hebben die anderen met jou te maken? en ook neem je dan iets met iemand om er wat mee te hebben en niet om die persoon zelf... heb je uiteindelijk alleen maar jezelf en die andere persoon mee...

als je gewoon vrijgezel bent en dat vind je goed wat boeit het dan hoeveel mensen er om je heen wel iets krijgen...

zo begint het te lijken dat vrijgezel zijn een schande is ofzo ik zou zeggen neem de tijd en je komt vanzelf iemand speciaals tegen... voor de rest... boeiend...
Oud 06-06-2004, 21:55
lso
lso is offline
Citaat:
EkiaM schreef op 06-06-2004 @ 00:20 :
hoi,
steeds meer mensen om mij heen krijgen verkering. nou is het zo dat me dit ook heel erg leuk lijkt. het lijkt me super om iemand te hebben die heel veel om je geeft. nu ben ik dus erg op zoek zeg maar. bij iedere aardige jongen denk ik, zou hij leuk zijn om iets mee te hebben? ik wil gewoon erg graag een 'relatie' waardoor ik waarschijnlijk vanzelf verliefd ga voelen. ik kan het niet zo goed uitleggen. ik bedoel dat er nu bijvoorbeeld een jongen is, van wie ik dus niet zeker weet of ik verliefd op hem ben. het lijkt me gewoon er leuk om iets met hem te hebben. ik heb me nu zo op hem gefocusd dat ik op zich wel het gevoel ben gaan krijgen dat ik verliefd op hem ben. kan het zo zijn dat ik inderdaad verliefd ben geworden? is er misschien iemand met hetzelfde 'probleem'?
liefs
Ik herken het wel een beetje.. de laatste tijd lijk ik dan ook snel verliefd te worden.. of is het geen verliefdheid en die bepaalde jongen gewoon heel erg leuk vinden en me goed bij hem voelen... ik weet het niet altijd
x
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 22:04
Verwijderd
Ik weet precies hoe jij je voelt!

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=834292

Ik heb het ook. Ik probeer het zelf te weg te drukken maar het lukt niet echt. Ik blijf net zoals jou bij veel meiden wel denken van, hmm wel een leuke meid. En dan dwing ik mezelf tot haar, en dan ga ik haar leuk vinden..

EN zo kom je soms dan wel best hopeloos over. Althans ik dan (zeggen sommige vrienden van mij) Ik wil dan alles van dat ene meisje weten

Ik probeer elke keer weer gewoon niet eraan te denken.. GEwoon lolmaken meer niet.

Ik heb geen idee hoe je het kan verhelpen. Denk dat het vanzelf wel een keer weg gaat
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 22:12
Verwijderd
Ik heb het gehad. Ik wou een vriendin blabla. 2 jaar lang volgehouden en kwam erachter dat het niet echt zou werken

Ik denk dat als je je volledig focussed op het krijgen van iets dat het dan juist niet komt. Hopeloos zou ik het niet noemen maar je komt niet "speciaal" over.

Laat het rusten, en wacht gewoon totdat je een jongen ziet lopen en denkt "dat is nou nog eens een goede gozer". Ga er dan voor. Niet bij elke aardige of leuk uitziende jongen bij jezelf erin stampen dat hij je vriend moet worden, dat werkt namelijk niet.

Gewoon wachten dus, en dat went vanzelf
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 22:43
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ABrules schreef op 06-06-2004 @ 21:43 :
omdat mensen om jou heen een relatie krijgen moet je niet zelf ook een relatie willen

ik hoor dit vaker van mensen en dan denk ik van, wat hebben die anderen met jou te maken?
Je wordt nieuwsgierig naar wat zo'n relatie dan met jou zou doen. Je vraagt je af hoe het zou zijn. Je hoort van iedereen om je heen hoe geweldig het wel niet is met een leuk vriend(innet)je. En jij kunt er niet over meepraten, dus wil jij ook wel eens weten hoe dat is.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 23:07
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-06-2004 @ 23:43 :
Je wordt nieuwsgierig naar wat zo'n relatie dan met jou zou doen. Je vraagt je af hoe het zou zijn. Je hoort van iedereen om je heen hoe geweldig het wel niet is met een leuk vriend(innet)je. En jij kunt er niet over meepraten, dus wil jij ook wel eens weten hoe dat is.
jaja, maar ben nu even eerlijk is het echt een goede motivatie om een relatie te beginnen?

ik vind het maar slap gedrag...

ik wil met een meisje omdat ze voor mij speciaal is en om haar blij te maken als ik kan en mag, wat mij weer blij maakt...

niet omdat iedereen een relatie heeft en ik per sé moet weten hoe dat is... dan heb je iets met iemand alleen voor jezelf en die ander moet er voor zorgen dat jij je beter gaat voelen... is gewoon een kromme vorm van mastrubatie... egoïsme...

dat meiske post hier ook omdat ze het idee heeft dat het krom is... en ik bevestig dat alleen maar...

vind jij iets anders is oké hoor...
Oud 06-06-2004, 23:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ABrules schreef op 07-06-2004 @ 00:07 :
jaja, maar ben nu even eerlijk is het echt een goede motivatie om een relatie te beginnen?

ik vind het maar slap gedrag...

ik wil met een meisje omdat ze voor mij speciaal is en om haar blij te maken als ik kan en mag, wat mij weer blij maakt...

niet omdat iedereen een relatie heeft en ik per sé moet weten hoe dat is... dan heb je iets met iemand alleen voor jezelf en die ander moet er voor zorgen dat jij je beter gaat voelen... is gewoon een kromme vorm van mastrubatie... egoïsme...

dat meiske post hier ook omdat ze het idee heeft dat het krom is... en ik bevestig dat alleen maar...

vind jij iets anders is oké hoor...
Nee, ik ben het met je eens dat je geen relatie moet beginnen omdat anderen dat wel hebben.

Maar jij vroeg je af 'wat andere mensen met jou te maken hebben' en daar antwoordde ik op. Ik snap de redenatie van die mensen die zo denken heel goed. Ik ben ook wel eens nieuwsgierig naar hoe zo'n relatie is als ik anderen zie, maar dat is voor mij niet de reden om een relatie met iemand te willen.

Ik wil sowieso geen relatie met om het even wie, maar met een speciaal persoon.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 23:18
Balance
Balance is offline
Bedenk je dat je wel uitstraalt wat je voelt.
Als jij dus heel wanhopig op zoek bent, dan straal je dat ook uit. En wanhopige mensen zijn nou niet bepaald de aantrekkelijkste mensen om wat mee te beginnen.
Dus probeer je toch wat minder te focussen op het krijgen van een relatie (al is dat makkelijker gezegd dan gedaan).
Oud 06-06-2004, 23:26
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
als je wat met hem wilt hebben, en hij is de enige waarbij je dat gevoel hebt, wat boeit het dan of je het label verliefd er wel of niet aan kan hangen, ga ervoor
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 07:56
EkiaM
EkiaM is offline
Citaat:
ABrules schreef op 06-06-2004 @ 21:43 :

ik hoor dit vaker van mensen en dan denk ik van, wat hebben die anderen met jou te maken? en ook neem je dan iets met iemand om er wat mee te hebben en niet om die persoon zelf... heb je uiteindelijk alleen maar jezelf en die andere persoon mee...

als je gewoon vrijgezel bent en dat vind je goed wat boeit het dan hoeveel mensen er om je heen wel iets krijgen...

zo begint het te lijken dat vrijgezel zijn een schande is ofzo ik zou zeggen neem de tijd en je komt vanzelf iemand speciaals tegen... voor de rest... boeiend...
hee, misschien heb ik het een beetje verkeerd geformuleerd, ofja...
het is niet zo dat ik een vriendje wil omdat iedereen om me hen dat ook heeft. het lijkt me gewoon erg leuk en door die mensen om me heen wordt ik gewoon een beetje 'jaloers'. dat is misschien ook weer niet het goede woord. iedereen om me heen is nu ineens helemaal gelukkig. ik kan alleen misschien ook wel gelukkig zijn, maar ik zou gewoon zo graag ook willen ervaren wat mijn vrienden zo'n fijn gevoel vinden.
bedankt voor alle lieve reacties, ik had geen idee dat meer mensen dit probleem hadden. hartstikke bedankt.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 23:15
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
EkiaM schreef op 07-06-2004 @ 08:56 :
hee, misschien heb ik het een beetje verkeerd geformuleerd, ofja...
het is niet zo dat ik een vriendje wil omdat iedereen om me hen dat ook heeft. het lijkt me gewoon erg leuk en door die mensen om me heen wordt ik gewoon een beetje 'jaloers'. dat is misschien ook weer niet het goede woord. iedereen om me heen is nu ineens helemaal gelukkig. ik kan alleen misschien ook wel gelukkig zijn, maar ik zou gewoon zo graag ook willen ervaren wat mijn vrienden zo'n fijn gevoel vinden.
bedankt voor alle lieve reacties, ik had geen idee dat meer mensen dit probleem hadden. hartstikke bedankt.
tja, hoe je het ook formuleerd ik vind dat je je te veel laat beïnvloeden...
het heeft invloed, maar je hebt je vrienden er niet voor nodig om er achter te komen dat je gelukkig wilt zijn... meeste mensen komen daar zelf wel achter...

ik wil alleen zeggen laat je beeld op dit soort dingen niet te veel vertroebelen door anderen... als je zo snel met iemand neemt omdat die zo leuk lijkt kan het verkeerd uitpakken enzo... omdat je te gefixeerd bent op 1 ding door dat je beïnvloed bent... het "hebben" van iemand...
Oud 08-06-2004, 00:31
Luna
Luna is offline
wees juist blij met je vrijheid! Zolang het nog kan.
Ik wordt juist helemaal niet snel verliefd en ben er, als ik niet vreliefd ben, daarom ook totaal niet mee bezig want ik weet dat het toch geen zin heeft om erop te gaan zitten wachten. Totdat het vanzelf komt.
Opzich kan ik begrijpen dat je nieuwsgierig bent naar een relatie maar dat komt heus wel en ik zou me er niet teveel druk om gaan zitten maken want dat kost je energie en tijd die je veel beter voor andere/leukere dingen kunt gebruiken.
Oud 08-06-2004, 16:32
annetjuh
annetjuh is offline
the right guy
komt vanzelf wel en niet te overhaasten wat dan krijg je een stumperd en daar wordt je ook niet vrolijker van
Oud 08-06-2004, 20:19
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
EkiaM schreef op 06-06-2004 @ 00:20 :
hoi,
liefs
Wat het eerste deel van je reply betreft: herkenning. Maar op dit moment heb ik wel geen oogje op iemand.
Wat die jongen betreft: gewoon gesprekken aanknopen, en als het klikt iets leuks gaan doen met zijn tweetjes. Gewoon elkaar beter leren kennen, en dan zie je gewoon wel of je gevoelens voor hem toenemen of niet. Dit merk je bijvoorbeeld doordat je hart sneller gaat kloppen als je hem ziet of dat je een lekker gevoel van binnen krijgt. Natuurlijk moet het ook wederzijds zijn.
Oud 08-06-2004, 21:57
EkiaM
EkiaM is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 08-06-2004 @ 21:19 :
Wat het eerste deel van je reply betreft: herkenning. Maar op dit moment heb ik wel geen oogje op iemand.
Wat die jongen betreft: gewoon gesprekken aanknopen, en als het klikt iets leuks gaan doen met zijn tweetjes. Gewoon elkaar beter leren kennen, en dan zie je gewoon wel of je gevoelens voor hem toenemen of niet. Dit merk je bijvoorbeeld doordat je hart sneller gaat kloppen als je hem ziet of dat je een lekker gevoel van binnen krijgt. Natuurlijk moet het ook wederzijds zijn.
mn hart gaat eigenlijk alleen harder kloppen als ik te snel de trap op loop
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 21:18
EkiaM
EkiaM is offline
heb nu wat adviezen opgevolgd en hem een beetje uit mn hoofd gezet. heb nu veel plezier met mn vrienden. gaat allemaal best lekker. ik hoop dan idd wel binnenkort de liefde van mn leven te ontmoeten!
bedankt voor alle tips!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 22:37
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
EkiaM schreef op 09-06-2004 @ 22:18 :
heb nu wat adviezen opgevolgd en hem een beetje uit mn hoofd gezet. heb nu veel plezier met mn vrienden. gaat allemaal best lekker. ik hoop dan idd wel binnenkort de liefde van mn leven te ontmoeten!
bedankt voor alle tips!
Hoop is altijd goed... en wie weet... gebeurt het binnenkort wel... maar zorg gewoon dat je ook zonder gelukkig kan zijn... dan zit je lekker in je vel enzo...

er wordt wel eens gezegd dat je eerst van je zelf moet leren houden voordat je van iemand anders kan houden dat wil ik ook een beetje zeggen, gaat alleen beetje moeilijk
Reageren

Regels voor berichten