Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2004, 08:53
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Allereerst maar even zeggen dat ik er de ballen verstand van heb. Als dit op S&M hoort, sry. En als ik ding niet vermeld die wel van belang zijn, zeg het even.

Ik heb een draadloos netwerk van Linksys. Maar helaas werkt het niet zo goed. Ik heb wel veel onvangst (4 streepjes van de 5.) Maar roch gaat alles langzaam, of helemaal niet.

Het gekke is dat het soms wel werkt. Dan doet alles het. Dat duurt dan een paar weken. Maar dan opeens begint het weer the kwakkelen. Ook dan, tussen de mailese door heb je soms een half uur ofzo nergens last van.

Mijn broertje heeft ook een pc, met precies de zelfde kaart - en heeft nergens last van.

Komt het door de plaatsing van de router? (maar dan snap ik niet waarom het bij mijn broertje wel werkt) Of door de plaatsing van mijn PC ( maar dan snap ik niet waarom het soms wel werkt)

Ik heb deze kaart:
http://www.linksys.com/products/prod...id=196&scid=36
WMP11 dus

En deze router:
http://www.linksys.com/products/prod...id=35&prid=544

Alvast bedankt.
Oud 07-06-2004, 09:49
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je topic staat hier prima.

Oke, je zegt dat het langzaam gaat op jouw computer, op de computer van je broer niet. Wát gaat er precies langzaam? Surfen, downloaden, FTP-en?

Download eens Firefox browser en ga naar www.speedtest.nl en test daarmee je snelheid. Download Firefox hier:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.o...xSetup-0.8.exe

Rechts op die site kun je je snelheid laten testen. Post dan hier je resultaat. En kijk even welke score je met de computer van je broertje krijgt (ook met Firefox als het kan).

Waarom ik je aanraad dit met een andere browser als Firefox te doen, is omdat je hiermee mogelijke problemen (zoals spyware) met MSIE (Internet Explorer) omzeilt.
Oud 07-06-2004, 10:48
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Alles gaat langzaam - niet alleen het browsen van internet - ICQ, MSN, mIRC disconnect, verbinding verbreekt bij online gamen. enz. enz.

Ik zal die test doen als ik weer thuis ben.
Oud 07-06-2004, 10:53
Puta
Puta is offline
enlightenment probeert weer een firfox zieltje te winnen, niet doen als je gewoon een normale gebruiker bent . Ik zou idd ook speedtest.nl proberen, en dan dat ook bij je broertje proberen en kijken of het overeenkomt. Het zou kunnn dat bijv je broertje alle bandbreedte gebruikt. Is het ook zo sloom als zijn pc bijvoorbeeld uit staat? Probeer je pc eens te verplaatsen naar je boertjes kamer, misschien dat er tussen jou kamer en de zender wel iets zit waar het signaal moeite mee heeft. En wat heb je voor draadloos medium usb of in je pc gebouwd? Misschien zou je eens kunnen proberen om kaart te ruilen met je broertje. Suc6 ermee

Laatst gewijzigd op 07-06-2004 om 10:55.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 11:23
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nee hoor, firefox is enkel om de mogelijke spyware van MSIE te omzeilen. Voor mij staat vast dat Firefox een veel betere browser is dan MSIE, maar dat is een persoonlijke afweging en daar gaat dit topic verder niet over. Ik heb er geen belang bij dat mensen Firefox gebruiken, alleen als ze er open voor staan laat ik mensen graag zien wat voor voordelen deze browser biedt.

Verplaatsen van je computer is omslachtiger dan binnen 2 minuten een browser te installeren en die test uit te voeren.
Oud 07-06-2004, 11:42
Verwijderd
Het kan te maken hebben met de plaatsing van de computer tezamen met andere elektronische apparatuur die op dat moment aanstaat (storing).
Er zij naar mijn idee te veel factoren die een rol spelen bij een slechte draadloze verbinding. Het beste is om zelf wat te proberen. Bijvoorbeeld je computer verplaatsen, een extra antenne nemen, etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten