Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2004, 20:47
Lindatje
Lindatje is offline
heyzz

ik heb de laatste tijd toch wat opgemerkt...
Ik ben een ontzettende fan van massages geven en word er vaak voor gevraagd...alleen nu merk ik de laatste tijd iets heel raars...
In het begin is er zeg maar niks aan de hand maar als ik langer doorga (meestal ben ik wel 30-45 min bezig) worden mijn handen heel warm en tintelig en dat is dan niet van het wrijven...het voelt namelijk anders. Ik word echt super licht in mijn hoofd en super duizelig. Normaal had ik dit eigenlijk nooit; het is echt iets van de laatste tijd en alleen bij bepaalde mensen; dus niet bij iedereen. Voor mij gevoel ben ik dan niet helemaal bij mijn positieven en ik hoor dan ook echt niet wat de ander zegt. Zodra ik kap heb ik dit nog wel 15 min. en voel ik me ontzettend klote en ik weet niet waardoor dat komt want ik ben verder super gelukkig. Ik zie het niet echt als iets paranormaals maar ik ben er wel een beetje van geschrokken. Ik masseer mensen graag (goed voor je eigen handen oko trouwens ) maar zo is het niet fijn. Dat lichte gevoel is niet erg maar dat duizelig zijn vind ik echt niet fijn en dat rot voelen natuurlijk heelmaal niet. Weet iemand hoe dit kan komen en wat je eraan kunt doen?
Advertentie
Oud 17-06-2004, 21:12
AngelLena
AngelLena is offline
Wat voor mensen masseer je? Mensen met gewoon spierpijn, of mensen die stijf staan van de stress? In het laatste geval kan het daar wel eens aan liggen. Ik weet niet of je je ooit verdiept hebt in handoplegging, energiestromen en reiki, maar daar moet je anders eens even wat over lezen (genoeg te vinden op mystiek, gebruik zoekfunctie maar eens). Kan zijn dat je onbewust krachten uitoefent om de energieblokkades van die mensen op te heffen en daardoor zelf veel energie kwijt raakt, wat de tinteling in je handen veroorzaakt (energiestroming) en je duizeligheid (energie verlies).
Oud 18-06-2004, 17:25
Lindatje
Lindatje is offline
*niet meer nodige opmerking*

En nee t zijn eigenlijk geen mensen met stress ofzo...tenminste daar zeggen ze niks over...en reiki ken ik wel; kunnen twee vriendinnen ook maar ik heb nog nooit iets aan mezelf gemerkt en zei zeggen ook dat dat onbewust niet zomaar gebeurd.

Laatst gewijzigd op 18-06-2004 om 17:44.
Oud 18-06-2004, 17:32
Puppetgirl
Puppetgirl is offline
Toen mijn reikimaster nog geen reiki-inwijdingen had gekregen, heeft ze hetzelfde gehad als jij nu vertelt. Jij heb zelf geen inwijdingen gehad en daarom bn je niet beschermt. Je gebruikt nu je eigen energie die in je zit zeg maar, terwijl je met reiki energie gebruikt die om ons heen is. Als je echt door wil blijven gaan met massages geven, moet eens nadenken of reiki wat voor je is! Dan ben je tenmiste beschermd. Ik ben zelf ingewijd tot de eerste graad, dus als je vragen hebt wil ik ze wel beantwoorden.
Kus!!
Oud 19-06-2004, 23:20
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Bij een surinaamse fytotheek in Utrecht, genaamd Pakosi (Vondellaan) kun je Onynia/ Oninya (weet niet meer hoe je het schrijft, tis oranje spul in ieder geval) halen wat (bijv.) tijdens het masseren beschermt tegen negatieve invloeden. Je kunt dit dan op je handen en onderarmen inwrijven.

(hun massage-olie -'astoleum' heet die- is btw ook errug fijn!)
Oud 22-06-2004, 16:39
Lindatje
Lindatje is offline
Dank jullie zeer....
Ik zie dat reiki niet zo zitten eigenlijk...ik heb niet echt tijd om me daar mee bezig te houden, ben bang om mezelf tegen te komen en verwacht niet veel goede reacties op zoiets uit mijn omgeving. Zelf zou ik t op zich wel willen maar ik denk dat mensen dan zo raar kijken.
Ik weet iig dat ik gewoon niet raar op moet kijken; dan maar duizelig...
Advertentie

Regels voor berichten