Ik vlieg idd met alitalia. Overigens neem ik ook wel genoegen met Economy, want op zich is die service ook prima. Op elke internationale vlucht wordt een maaltijd geserveerd (Amsterdam-Rome duurt dik twee uur incl start en landing), compleet met een goed glas wijn
Maar ja, prima class lijkt me wel leuk, als het betaalbaar is (bijv. € 50,- extra, maar dat wordt gewoon gokken). Alleen als het net zo is als KLM vorig jaar, dan wil ik daar geen cent extra aan uitbesteden.
Bij KLM is nl de eerste klas vervangen op europese vluchten door de Silver Elite (ik dacht dat het zo heette iig) en het enige verschil is dat je, voordat de motoren worden aangezet, een heet doekje in je handen krijgt. Verder heb je het voorrecht om als eerste in te stappen (waardoor dus alle economy-passagiers een halfuur in je gangpad naar je staan te koekeloeren) en daarnaast ben je gerechtigd om tussen de driftig op hun laptop tikkende doorreisjapanners te zitten. Ook is in de Boeing-737 de opstelling 3-3, net als in de economy (was vroeger 2-3 C en 3-3 Y).