Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2004, 16:38
Verwijderd
Ik ben sinds 3 dagen werkloos en heb net een baan angeboden gekregen als telemarketeer bij een bedrijf in zaandam... De functie is bedrijven bellen en om informatie vragen...

mijn vraag:

- heeft iemand hier ervaring mee?
- Is het moeilijk om de informatie te kunnen krijgen? Ofterwijl moet je doorzeuren?
- En iemand enig idee hoveel je ong. gaat verdienen?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2004, 16:55
Nuck
Nuck is offline
Een beetje zitten bellen zwaar werk? Kom op zeg, je kan zelf ook wel bedenken dat dat geen reet voorstelt. Voor je loon moet je bij je baas zijn, dat verschilt.
Oud 03-06-2004, 16:56
Verwijderd
Ik heb het zelf in een grijs verleden ook wel eens gedaan, maar dan voor gratis advies over het nieuwe belastingstelsel.

Voor telemarketing geldt maar éen stelregel: mensen vinden het niet leuk om ongevraagd gebeld te worden over onzin
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 21:05
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
niesssah schreef op 03-06-2004 @ 17:38 :
Ik ben sinds 3 dagen werkloos en heb net een baan angeboden gekregen als telemarketeer bij een bedrijf in zaandam... De functie is bedrijven bellen en om informatie vragen...

mijn vraag:

- heeft iemand hier ervaring mee?
- Is het moeilijk om de informatie te kunnen krijgen? Ofterwijl moet je doorzeuren?
- En iemand enig idee hoveel je ong. gaat verdienen?

Alvast bedankt!
ik heb 2 1/2 jaar voor hypotheekadviseurs e.d. gebeld en t is niet bepaald leuk werk maar t verdient wel aardig (7-8 euri)...bedrijven zijn over t algemeen leuker om te bellen dan mensen thuis, dus dat scheelt wel...en ja je zal wel door moeten zeuren, k gok dat t telemarketingbedrijf je daar ook op afrekend. ik weet niet hoeveel uur je dat wil gaan doen, maar tot 12 uur in de week is het goed te doen...
Oud 03-06-2004, 21:32
Verwijderd
het zou inderdaad om 12 uur in de week gaan... En het lekkere vind ik dat ik mijn eigen werktijden kan bepalen... Alleen hoorde ik nu van mijn moeder dat er zo'n bedrijf van de week bij Kassa was ofzo, en dat er heel veel gezeik omheen zat... Dus nu begon ik beetje te twijfelen...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 21:35
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
niesssah schreef op 03-06-2004 @ 22:32 :
het zou inderdaad om 12 uur in de week gaan... En het lekkere vind ik dat ik mijn eigen werktijden kan bepalen... Alleen hoorde ik nu van mijn moeder dat er zo'n bedrijf van de week bij Kassa was ofzo, en dat er heel veel gezeik omheen zat... Dus nu begon ik beetje te twijfelen...
pff, met de bedrijfjes waar ik werkte was constant gezeur met de consumentenbond...like, boeiend t is maar een bijbaantje en kassa is een stom programma
Oud 03-06-2004, 21:46
Energie
Energie is offline
haha jah tijd geleden belden iemand op om een krant te verkopen... en echt zielig hij zat echt proberen door te drammen .. maja ik speel et spelletje mee waarom lees je dan krant A ipv deze krant B .. zeg ik er staan mooiere plaatjes in.. zegt ie zo jah in krant B staan ook mooie plaatjes hoor en zo ging et maar door

hehe
Oud 03-06-2004, 22:13
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Energie schreef op 03-06-2004 @ 22:46 :
haha jah tijd geleden belden iemand op om een krant te verkopen... en echt zielig hij zat echt proberen door te drammen .. maja ik speel et spelletje mee waarom lees je dan krant A ipv deze krant B .. zeg ik er staan mooiere plaatjes in.. zegt ie zo jah in krant B staan ook mooie plaatjes hoor en zo ging et maar door

hehe
jah leuk is dat, vooral als je zelf dat werk gedaan hebt, dan weet je vaak precies wat je moet vragen om lastig te zijn
Oud 03-06-2004, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Nuck schreef op 03-06-2004 @ 17:55 :
Een beetje zitten bellen zwaar werk? Kom op zeg, je kan zelf ook wel bedenken dat dat geen reet voorstelt. Voor je loon moet je bij je baas zijn, dat verschilt.
Door 50 verschillende mensen afgesnauwd worden terwijl je vriendelijk moet blijven. Vergt ook helemaal geen geduld ofzo.

Telemarketing lijkt me geen leuk werk. Geirriteerde mensen de allernieuwste editie van de Telegraaf aansmeren. *ril*
Mensen telefonisch lastigvallen met enquetes, dat is pas leuk!
(maakt reclame)
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 09:43
miro
miro is offline
hmmz ik heb het gedaan. Ik had er geen problemen mee. Als je zelf vrolijk achter de telefoon zit is het helemaal niet zo moeilijk, dan gaat alles een stuk makkelijker. Er zullen veel mensen zijn die in discussie willen gaan met je en dan moet je dat dus op een nette manier kunnen afkappen maar dat weet je na 2 keer werken ook wel. Op zich is het dus geen zwaar werk. Maar het is wel saai, je kunt er behoorlijk snel tabak van krijgen. Het verdient lekker (meestal dan) dus das dan weer een een voordeel. Als je niks verkoopt dan kunnen ze je er behoorlijk snel uitknikkeren (bij ons was dat zo dan)
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 21:59
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik heb bij TNS/Nipo gewerkt en werd vrij ongelukkig van mijn werkzaamheden. Ik ben dan ook als de wiedeweerga vertrokken.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 03:40
Melkweg
Melkweg is offline
Heb meerdere keren telemarketing gedaan en het is zeker wel vol te houden. Zoals al eerder werd gezegt 12 uur in de week is wel te doen. Als je meer uren wil moet je zelf ff kijken of je dat trekt want zoals ook al eerder gezegt: mensen vinden het niet echt leuk als je ze beld voor onzin. Bedrijven is zeker wel beter als gewoon mensen bellen!!! Ik zou zeggen probeer het gewoon en als je het niet trek nou prima ze hebben nog 1000 lui die jou plaats wel ff willen over nemen.
Oud 07-06-2004, 12:42
Freestyler*
Freestyler* is offline
het lijkt me juist wel leuk mensen een beetje lastig te vallen
en ik houd van onzinverhalen

tis natuurlijk wle zwaar als je er zelf niet zo vrolijk van wordt
maar das persoonlijk lijkt me
Oud 08-06-2004, 16:31
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 07-06-2004 @ 13:42 :
het lijkt me juist wel leuk mensen een beetje lastig te vallen
en ik houd van onzinverhalen
Wacht maar, als je dat 3 uur lang moet doen met 10 mins pauze....dan zakt je de moet behoorlijk in den schoenen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten