Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2004, 13:41
Balance
Balance is offline
Klein dilemma hier...

Volgend jaar ga ik in Leiden studeren en dat is voor mij een klein half uurtje met de trein. Niet echt ver dus.
Toch wil ik wel op kamers gaan. Ik zat te denken aan eerst een half jaartje de studie aanzien en als het bevalt (en ik inmiddels meer contacten daar heb) een kamer zoeken.
Nu kwam er gister echter iemand die een kamer vrij heeft en aan mij dacht. Het is naast m'n faculteit, 12 vierkante meter en kost 220. Dat is tot nu toe alles wat ik weet, dus ik moet uiteraard nog een hoop navragen wanneer ik interesse heb.
Ik vertelde van mijn plannen om halverwege het jaar pas te gaan zoeken, maar hij zei dat er dan behoorlijk weinig kamers vrij komen en dat je dan weinig kans hebt om iets te vinden.

Is dit waar?

En €220,- voor 12 vierkante meters in Leiden. Is dat veel? Ik heb er weinig verstand van; weet enkel dat het m'n uitwonende beurs zou zijn en dat ik dus heel snel op zoek zou moeten naar een baantje in Leiden om m'n eten ed. te kunnen betalen.
Ik moet heel snel beslissen, want volgende maand komt de kamer vrij.

Ik hoop dat mensen wat meer kunnen vertellen over hoe en wat met kamers zoeken en wat er bij komt kijken.
Oud 19-06-2004, 14:38
Verwijderd
Kamers vinden in de loop van het jaar is inderdaad moeilijk. Daarnaast is 12 vierkante meter heel netjes voor €220,-.
Ik zou snel gaan kijken en beslissen; als het wat is en je neemt het, kan je - tot je werk hebt gevonden - best wat bij lenen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 19:19
ekki
ekki is offline
Helaas is dit een normale prijs voor een kamer.
Maar precies het geld dat je van de stufi krijgt.

Ik zou het maar doen, ja, zo snel zijn er geen kamers te krijgen!
Oud 19-06-2004, 21:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb voor komend studiejaar een kamer van 12m2 voor 225 euro dus dat is ongeveer hetzelfde als wat jij dan voor die kamer zou betalen. Ik ben dit jaar al bezig geweest met het zoeken naar een kamer, weliswaar in Leuven maar het advies wat men daar gaf zal ook voor Leiden geven namelijk: 'als je halverwege het jaar een kamer zoekt en er een vindt dan zijn dat of de kamers die over zijn van vorig jaar omdat niemand die wou hebben of het zijn de kamers waar iemand het geen jaar heeft uitgehouden.' Niet echt de beste keus dus. Wat je zou kunnen doen is of nu die kamer accepteren en dan als het niet goed bevalt verder kijken voor volgend jaar en dan zorgen dat je lang ingeschreven staat zodat je de nieuwe eerstejaars voor bent of op je huidige kamer blijven. Of je blijft dit jaar nog thuiswonen en spaart maanden dat je op de wachtlijst staat voor volgend studiejaar en zorgt dan ook dat je de nieuwe eerstejaars voor bent. Het lijkt me niet slim om halverwege het studiejaar op kamers te gaan om bovengenoemde reden maar als je liever eerst kijkt hoe het studeren is en daarna pas op kamers wil dan zou ik wachten tot het begin van jou tweede jaar.
Oud 19-06-2004, 23:09
Boozle
Boozle is offline
Ik denk dat je heel veel geluk moet hebben wil je binnen een half jaar iets vinden. Ik ken mensen die zijn al 3 jaar op zoek en hebben nog niets. Die staan overal ingeschreven en bellen iedereen af enzo, ze hangen briefjes op in supermarkten, maar het wil allemaal niet lukken bij hun. Wordt nog wat als ik ooit HBO ga doen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Boozle schreef op 20-06-2004 @ 00:09 :
Ik denk dat je heel veel geluk moet hebben wil je binnen een half jaar iets vinden. Ik ken mensen die zijn al 3 jaar op zoek en hebben nog niets. Die staan overal ingeschreven en bellen iedereen af enzo, ze hangen briefjes op in supermarkten, maar het wil allemaal niet lukken bij hun. Wordt nog wat als ik ooit HBO ga doen.
Overal ingeschreven, ze bellen iedereen af, hangen briefjes op en dat al 3 jaar lang? En nog steeds niets? Dan doen ze iets fout...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 23:42
Boozle
Boozle is offline
Ze zeggen tenminste tegen mij dat ze er alles aan doen om iets te vinden.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 10:48
PV
PV is offline
Als je toch op kamers wil gaan, zou ik die kamer gewoon nemen. Wat maakt dat ene half jaar nou uit?
Een kamer in de loop van het jaar vinden kan overigens wel hoor, in mijn flat gebeurt het tenminste elk jaar wel een keer dat er iemand een andere kamer vindt halverwege het schooljaar (en de kamer van diegene komt dan weer vrij in mijn flat).
Dat komt dan meestal doordat iemand met z'n studie stopt en weer terug thuis gaat wonen, of doordat ie afstudeert ofzo. Niet omdat het een kamer is waar je het niet lang uit kan houden.
Maar je moet wel wat geluk hebben bij het vinden van een kamer, en jij hebt er nu dus een gevonden..
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 11:14
Balance
Balance is offline
Citaat:
PV schreef op 20-06-2004 @ 11:48 :
Als je toch op kamers wil gaan, zou ik die kamer gewoon nemen. Wat maakt dat ene half jaar nou uit?
Een kamer in de loop van het jaar vinden kan overigens wel hoor, in mijn flat gebeurt het tenminste elk jaar wel een keer dat er iemand een andere kamer vindt halverwege het schooljaar (en de kamer van diegene komt dan weer vrij in mijn flat).
Dat komt dan meestal doordat iemand met z'n studie stopt en weer terug thuis gaat wonen, of doordat ie afstudeert ofzo. Niet omdat het een kamer is waar je het niet lang uit kan houden.
Maar je moet wel wat geluk hebben bij het vinden van een kamer, en jij hebt er nu dus een gevonden..
Ja. Van dat idee ging ik dus ook uit. Ik dacht: ik ken dan veel meer mensen en die zullen vast wel eens horen dat er iemand van studie verandert (dat moet toch voor 1 februari zodat je niet heel veel geld kwijt bent?) en dat die dan gaat verhuizen. Of dat februari instromers zijn geslaagd en gaan verhuizen...
Maar dat blijkt dus wel mee te vallen.

En ja, het halve jaartje maakt misschien niet heel veel uit, maar een maand is wel snel. Ik stond even met m'n mond vol tanden; ben pas net gewend aan het idee dat m'n middelbare school nou afgelopen is
Maar ik begin het langzaam aan toch ook wel leuk te vinden.
Oud 20-06-2004, 11:58
meisje
meisje is offline
Citaat:
Balance schreef op 19-06-2004 @ 14:41 :
Klein dilemma hier...

Volgend jaar ga ik in Leiden studeren en dat is voor mij een klein half uurtje met de trein. Niet echt ver dus.
Toch wil ik wel op kamers gaan. Ik zat te denken aan eerst een half jaartje de studie aanzien en als het bevalt (en ik inmiddels meer contacten daar heb) een kamer zoeken.
Nu kwam er gister echter iemand die een kamer vrij heeft en aan mij dacht. Het is naast m'n faculteit, 12 vierkante meter en kost 220. Dat is tot nu toe alles wat ik weet, dus ik moet uiteraard nog een hoop navragen wanneer ik interesse heb.
Ik vertelde van mijn plannen om halverwege het jaar pas te gaan zoeken, maar hij zei dat er dan behoorlijk weinig kamers vrij komen en dat je dan weinig kans hebt om iets te vinden.

Is dit waar?

En €220,- voor 12 vierkante meters in Leiden. Is dat veel? Ik heb er weinig verstand van; weet enkel dat het m'n uitwonende beurs zou zijn en dat ik dus heel snel op zoek zou moeten naar een baantje in Leiden om m'n eten ed. te kunnen betalen.
Ik moet heel snel beslissen, want volgende maand komt de kamer vrij.

Ik hoop dat mensen wat meer kunnen vertellen over hoe en wat met kamers zoeken en wat er bij komt kijken.
220 is Utrecht's veel. en twaalf vierkante meter is vrij klein, ik zou er nog drie keer over nadenken. Zulke kamers kun je anytime krijgen. Je moet altijd zoeken in de tijd dat mensen afstuderen, denk aan januari en april, dan vind je veel mooiere kamers. Succes!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 12:33
kakelkip
kakelkip is offline
Citaat:
meisje schreef op 20-06-2004 @ 12:58 :
220 is Utrecht's veel. en twaalf vierkante meter is vrij klein, ik zou er nog drie keer over nadenken. Zulke kamers kun je anytime krijgen. Je moet altijd zoeken in de tijd dat mensen afstuderen, denk aan januari en april, dan vind je veel mooiere kamers. Succes!
Utrechts veel? In utrecht mag je blij zijn met zo'n prijs.
12 m² is heus wel te doen alleen zou navragen of je ook ergens opbergruimte hebt ofzo, altijd makkelijk.
Rond februari en april komen idd ook wel aardig wat kamers vrij dacht ik, ik zou deze kamer eens bekijken en als het niet zo slecht lijkt ed. dan zou ik het gewoon doen
Oud 20-06-2004, 15:25
Verwijderd
Citaat:
€220,- voor 12m2 in Utrecht is echt niet veel en klein.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 16:29
snoopy17
snoopy17 is offline
ik heb een etage gevonden in leiden 600 euro inclusief midden in het centrum, mooi uitzicht..2 kamers klein woonkamertje keuken toilet en douche. Ik ga hier samen met nog iemand in dus 300 pp is dit veel? nee toch?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 17:00
meisje
meisje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 20-06-2004 @ 16:25 :
€220,- voor 12m2 in Utrecht is echt niet veel en klein.
Nou, ik woon zelf in Utrecht en ik ken genoeg mensen die minder betalen. Bovendien vind ik twaalfvierkante meter bijna niet leefbaar. Kan ook aan mij liggen, maar ik ben zelf ook al 2 keer verhuisd omdat -> verschrikkelijke kamer/huisbaas.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 17:01
meisje
meisje is offline
Citaat:
snoopy17 schreef op 20-06-2004 @ 17:29 :
ik heb een etage gevonden in leiden 600 euro inclusief midden in het centrum, mooi uitzicht..2 kamers klein woonkamertje keuken toilet en douche. Ik ga hier samen met nog iemand in dus 300 pp is dit veel? nee toch?
neuh.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 20:49
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
12 Vierkante meter vind ik een ideaal formaat, maar de prijs vind ik wat hoog. Ik heb van de week nog een vriendin aan een kamer bij het centrum geholpen voor hetzelfde bedrag en zij had 20 m2...
Oud 20-06-2004, 21:54
battlestar
battlestar is offline
12m2 vind is echt wel te doen, 220 is niet zo veel hoor

en ik denk de beste tijd voor het zoeken van een kamer voor langere tijd rond november-december is, omdat nu iedereen aan het zoeken is en het dan al lastig wordt
en vanaf november besluiten redelijk veel mensen te stoppen met de studie dus komen er ook weer een aantal kamers vrij

maar als het leuke kamer is in leiden, zou ik het gewoon doen.
je kan altijd vanaf die kamer weer verder zoeken, en dat is makkelijker dan met niets beginnen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 22:45
PV
PV is offline
Citaat:
Balance schreef op 20-06-2004 @ 12:14 :
Ja. Van dat idee ging ik dus ook uit. Ik dacht: ik ken dan veel meer mensen en die zullen vast wel eens horen dat er iemand van studie verandert (dat moet toch voor 1 februari zodat je niet heel veel geld kwijt bent?) en dat die dan gaat verhuizen. Of dat februari instromers zijn geslaagd en gaan verhuizen...
Maar dat blijkt dus wel mee te vallen.

En ja, het halve jaartje maakt misschien niet heel veel uit, maar een maand is wel snel. Ik stond even met m'n mond vol tanden; ben pas net gewend aan het idee dat m'n middelbare school nou afgelopen is
Maar ik begin het langzaam aan toch ook wel leuk te vinden.
Tja iedereen heeft daar andere ervaringen mee natuurlijk Bij mij kwam dat wel regelmatig voor, maar er zijn ook mensen die van studie veranderen zonder dat ze een kamer hadden natuurlijk.

Ga gewoon eens kijken inderdaad Een lege kamer ziet er meestal niet zo heel aantrekkelijk uit, maar denk wat meubels en frutsels erbij en het is al een stuk beter. 12m2 is best redelijk hoor, mijn kamertje zelf is nog kleiner en daar kan ik prima leven (past een bed, 3-zits bank, tv en bureau in (dan staat het ook wel vrij vol meteen maar goed )). Check meteen hoe de keuken er uit ziet, de wc, de douche etc.. zelf schoonmaken is ook weer niet zo'n ramp, maar het is fijn als andere bewoners ook meehelpen. En kijk of er internetaansluiting is als je dat wil hebben.. scheelt in de aanlegkosten. Naja, de standaard dingetjes
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 09:50
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
220 is Utrecht's veel. en twaalf vierkante meter is vrij klein, ik zou er nog drie keer over nadenken.
Hehe, voor 12m2 is normaal zo'n 250 het minimum hier in Utrecht. Je kunt je in ieder geval 't beste bij een studentenhuisvestingsorganisatie inschrijven, die zijn wat goedkoper.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 09:50
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-06-2004 @ 21:49 :
12 Vierkante meter vind ik een ideaal formaat, maar de prijs vind ik wat hoog. Ik heb van de week nog een vriendin aan een kamer bij het centrum geholpen voor hetzelfde bedrag en zij had 20 m2...
Het centrum van Utrecht?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 17:33
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Chimera schreef op 21-06-2004 @ 10:50 :
Het centrum van Utrecht?
Nee, Nijmegen... Maar qua prijs schelen die volgens mij niet zoveel...
Oud 21-06-2004, 18:11
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-06-2004 @ 18:33 :
Nee, Nijmegen... Maar qua prijs schelen die volgens mij niet zoveel...
Vandaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten