Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2005, 11:19
Fleurop
Fleurop is offline
Ik ben woensdagochtend naar de dokter gegaan omdat ik hele erge oorpijn had en een 'verstopt gevoel'.
De dokter constateerde tussenoorontsteking (eigenlijk een kinderziekte). Ik heb een kuurtje gekregen van 3x daags 1 tablet 7 dagen lang.

De ergste pijn is weg, af en toe heb ik nog steken in mijn oor. Maar dat verstopte gevoel is er nog, dus de onsteking zit er ook nog. Heel vervelend, dat half dove

Maar goed, mijn vraag is eigenlijk... weet iemand hoelang dit gemiddelt duurt, wanneer ben ik ervan af? Ik had gisteren mijn temperatuur opgemeten, 38c. Dit valt opzich nog mee, maar ik voel me gewoon niet helemaal lekker.
Daarbij komt ook dat ik (nog steeds) neusverkouden ben.... dit is tevens een zeer waarschijnlijke oorzaak van de onsteking, dus dat helpt niet mee natuurlijk.

Vertel
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 14:16
AlopiA
AlopiA is offline
ik heb erg kleine gehoorgangen, dus heb ook vaak oorontsteking.
Meestal ben ik er met 2 weken wel vanaf. Op een gegeven moment komt er ook een druk op mijn ogen te staan, dat is het toppunt meestal wel. Ik gebruik meestal een neusspray die ik om het uur gebruik zodat mijn neus enigsinds open blijft.
En gewoon een beetje rustig houden, niet naar buiten gaan als het niet nodig is. Maar dat had je zelf ook al wel begrepen, denk ik Beterschap!
Oud 01-01-2005, 15:24
gurl19
gurl19 is offline
ik heb dat ook heel vaak gehad. Ik was er veel sneller vanaf! Ik maakte de druppels altijd wel af ma de pijn was dan eiglijk al weg. Dus misschien ben je er ook wel sneller vanaf!!
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:28
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
gurl18 schreef op 01-01-2005 @ 16:24 :
ik heb dat ook heel vaak gehad. Ik was er veel sneller vanaf! Ik maakte de druppels altijd wel af ma de pijn was dan eiglijk al weg. Dus misschien ben je er ook wel sneller vanaf!!
Dan had jij waarschijnlijk een gewone ooronsteking. Want druppels kunnen niet bij je middenoor komen, ik heb gewoon pillen ervoor.
Misschien dat dat verschil maakt en dat je er daarom eerder vanaf bent.

Daarbij komt ook dat de meeste kinderen maar 1 keer een tussenoorontsteking hebben, net als pfeiffer, wat je meestal ook maar 1 keer kan krijgen.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:30
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 01-01-2005 @ 15:16 :
ik heb erg kleine gehoorgangen, dus heb ook vaak oorontsteking.
Meestal ben ik er met 2 weken wel vanaf. Op een gegeven moment komt er ook een druk op mijn ogen te staan, dat is het toppunt meestal wel. Ik gebruik meestal een neusspray die ik om het uur gebruik zodat mijn neus enigsinds open blijft.
En gewoon een beetje rustig houden, niet naar buiten gaan als het niet nodig is. Maar dat had je zelf ook al wel begrepen, denk ik Beterschap!
dank je Ik probeer buiten idd te vermijden.
Maar zoals ik al in mijn vorige reply heb gezet is er waarschijnlijk een verschil tussen gewone oor- en tussenoorontsteking. Ik weet dus niet of dit van langere duur is.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 16:44
L.
L. is offline
oy,

Normaal kan ik altijd m'n oren Klaren of ik kan er zelf druk op zetten zonder al te veel moeite te doen, maar sinds gister weigert m'n linkeroor een beetje met Klaren en ook het druk erop zetten gaat vrij moeilijk tot niet, daarom zit er al een langere tijd druk op m'n oren dan normaal (normaal laat ik maximaal iets van 1 minuut ofzo de druk op m'n oren staan en nu krijg ik zeg maar de druk niet weg, dus die zit er soms al uren...). En dit alles terwijl m'n rechteroor het gewoon perfect doet... M'n linkeroor doet btw ook helemaal geen pijn ofzo, maar ik ben wel verkouden...

Zou dit mss ook een ontsteking kunnen zijn, of weten jullie wat het anders kan zijn? Ik dacht ook dat het mss water kon zijn in m'n linkeroor, maar meestal merk je dat wel als je staat en je bukt ineens en daar is nu geen sprake van...

alvast bedankt
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten