Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Ja, idd. Een gediplomeerd iemand is zowaar een vereiste voor vioolles, i.v.m. een juiste houding en je eerder kans hebt dat je goed leert te spelen en niet vals. Niet dat er geen goede amateurs zijn, maar het risico is gewoon te groot dat het mis gaat wat dat betreft ![]() Het kost idd veel tijd en vooral: geduld. Je moet vooral in het begin volhardend zijn, want het is niet makkelijk om met dat gepriegel op de snaren de juiste zuivere toon te vinden en dan ook nog eens een mooie strijkbeweging met je andere arm te maken. Daarnaast is houding idd erg onnatuurlijk en zal dit sowieso voor je lichaam wennen zijn. Mijn zus heeft regelmatig pijn in de schouders (tussen de schouderbladen) maar door regelmatig te zwemmen heeft ze daar nu geen last meer van (ze speelt het instrument wel erg regelmatig, he ![]() Citaat:
![]() Maar goed. Priveles is wel in het algemeen duurder. Je moet sowieso niet raar opkijken en het al te snel duur vinden wat ze vragen voor vioolles (en enig ander instrument). Je moet net vergeten namelijk dat zij gewoon een HBO opleiding afgerond hebben en ook hun brood moeten verdienen. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat ben je toch een heerlijke gozer sigur ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben dus 18, en heb per dag toch wel een uur de tijd oder so. Ik wil viool uiteindelijk gaan gebruiken voor klassieke en ook folk stukken. HEt is de bedoeling dat ik het met mijn bandje ga gebruiken. wij maken een soort van post - rock. EDIT: hoeveel ben ik btw ongeveer kwijt aan de les en huur van de viool? |
![]() |
||
Citaat:
![]() en je kunt al noten lezen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ik denk dat je niet per se een gediplomeerde lera(a)r(es) hoeft te hebben, er zijn vaak ook conservatoriumstudenten die lesgeven (goedkoper!!) en die (in het begin) ook lang niet slecht zijn.... verder geen tips, behalve dat je het zeker moet proberen!! het is echt leuk, zeker als je genoeg motivatie hebt! groetjes
||
Citaat:
![]() ![]() L Shankar: 10 string double violin, Drummachine Jan Garbarak: Soprano sax Zakir Hussain: Tabla, Congas Trilok Gurtu: Percussion |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Op Eternal Light zingt hij ook. Hij heeft een freaky berijk van effectief 5 octaven. Opzich niet zo heel bijzonder maar wel voor een violist. Zakir Houssain is goed.
Laatst gewijzigd op 30-05-2004 om 19:40. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik raad je dus aan naar een muziekschool te gaan. het verschilt natuurlijk per persoon en per leraar. maar dat priveles in principe beter is, lijkt me dus echt niet |
![]() |
||
Citaat:
mijn zus (studente) geeft ook les aan een aantal beginners (cello) en die merkt ook heel erg dat (vooral jongere kinderen) het liefst eigenlijk alleen maar "stukjes willen kunnen spelen" en dus eigenlijk helemaal geen zin hebben in oefenen en dingen zoals houding etc.... en daarom denk ik dat een beetje discipline ook belangrijk is als je viool wilt gaan spelen (zeker als je ervoor kiest om een minder ervaren leraar te nemen), maar ik denk dat studenten aan het conservatorium dit heel goed weten en daar dus ook wel rekening mee houden......
||
Citaat:
|
Ik kwam vannacht in mijn bedje op het idee om viool te spelen. Ik had er nooit eerder aan gedacht. Wel wilde ik piano of op een drumstel spelen, maar dat is allemaal niet echt mogelijk hier, we hebben er geen plaats voor. En bovendien wil ik een instrument dat ik makkelijk met me mee kan nemen.
Ik heb dus nooit een instrument bespeeld en kan ook totaal geen noten lezen. (nooit geleerd) Maar het lijkt me geweldig om het te leren. Ik weet niet of ik het geduld ervoor heb (hoop het wel), maar ik heb er zeker wel de tijd voor. Het is al eerder gevraagd.. maar hoeveel kost het allemaal eigenlijk? Een viool kopen(redelijke kwaliteit) en les krijgen? (geen priveles.. kan ik nooit betalen) En wat voor soort dingen heb je eigenlijk meer nodig? En is het erg duur om te leren viool spelen? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
viool kopen... help eefiepeefie | 12 | 28-03-2013 17:25 | |
Muziek |
Zang en viool fizzle-fluffy | 8 | 01-04-2010 14:45 | |
Muziek |
Viool Auryn | 38 | 20-11-2005 14:33 | |
Muziek |
tiesto+viool GinX | 2 | 08-04-2005 14:05 | |
Muziek |
Muziek met viool. Verwijderd | 59 | 17-11-2003 10:32 | |
ARTistiek |
Mislukt sprookjes achtig verhaal: DE VIOOL Internationalist | 2 | 14-12-2001 23:19 |