Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kastijd uw zoon, wanneer er nog hoop is, maar laat u niet verleiden hem te doden. ![]() |
![]() |
|
![]() |
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg...e&s=books&st=*
![]() Van een van de reviewers op die site: "At one point, by way of analogy, Schoenberg digresses at length as to what caused the downfall of the Roman Empire. Does the student of harmony really need this?" Haha, dat staat er echt in, tijdens een stuk over modulaties begint hij daar ineens uitgebreid over te vertellen. Beetje raar in een muziektheorieboek ![]()
Laatst gewijzigd op 26-07-2004 om 22:57. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Er zijn veel boeken die mij inspireren, waarvan ik hier een aantal zal laten zien:
![]() Freke en Gandy Een verlossend onderzoek naar de historische Jezus. Verhelderend en wetenschappelijk geschreven. Met veel bronnen en feiten. Vooral niet lezen als je hardcore Gristen bent ![]() ![]() Taylor Als jaren een van mij favoriete boeken. Taylor poogt inzicht te verlenen in bronnen van onze indivdualiteit en hoe deze individualiteit met het verstrijken van jaren is doorgeslagen. Heeft mij helpen inzien dat individualiteit geen slechte waarde is, maar dat het wellicht in de afgelopen decennia iets te ver doorgeslagen is - een doel op izch geworden is. ![]() Castells Deze zeer beroemde en geroemde socioloog geeft met zijn trilogie The Information Age een zeer overzichtelijk beeld van zijn visie op het ontstaan van onze informatiemaatschappij. In dit middelste deel laat hij met veel voorbeelden en interessante informatie zien hoe en waaraan wij onze identiteit ontlenen in de Informatiemaatschappij. Heeft mij onder meer helpen inzicht te verkrijgen in het (anti/anders)globaliseringsdebat. ![]() Schopenhauer - de kunst van het gelijk krijgen Schopenhauer leert ons hier de kneepjes van het gelijk krijgen. Het helpt bij het ontwikkelen van (gesproken) debatten. Gebruik ik af en toe om mijn gelijk te krijgen ![]() ![]() Gensler Een beknopte en zeer leesbare introductie in ethiek voor de beginner (zoals ik). Gensler schrijft heerlijk simpel en maakt zo moeilijk stof zeer toegankelijk. Heeft mij geholpen bij het zoeken naar een ethiek, waaraan ik me kan vasthouden (wat overigens nog steeds niet helemaal lukt). ...en hier stop ik maar. Niet allemaal filosofisch, maar wel wetenschappelijk verantwoord ![]() Laatst gewijzigd op 26-07-2004 om 23:20. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Alhoewel 'kastijden' iets verder gaat dan alleen een corrigerende tik. Aangezien ik pacifist ben en geweld dus per definitie verwerp, verwerp ik ook dit soort teksten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Niet dan? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
"Doe wat je wil, zolang je niets en niemand schaadt" ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() J. Presser - de nacht der Girondijnen D. Tart - secret history etc
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Zal ook nog even mijn boeken opnoemen
![]() Mijn grootste inspiratiebron(nen) zijn de boeken van Neale Donald Walsch. Hij heeft hele series geschreven en ik heb ze bijna allemaal gelezen. Het eerste boek is "Een ongewoon gesprek met God", gebundeld samen met het tweede boek "Een nieuw Gesprek met God" ![]() Eén van zijn beste en meest inspirerende boeken: ![]() Ik heb nog veel meer boeken gelezen die ook inspirerend waren, maar deze zijn wel het belangrijkst ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nee dat heeft ie niet ![]() Wel 'Vriendschap met God' enn.. Eenheid met God.. ennee.. Ontmoetingen met God.. ennuh..ja..nou, een heleboel boeken ![]() (Oh, laten we vooral het Derde Gesprek met God niet vergeten!) Ik raad ze je echt aan ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je kunt niet leven zonder te consumeren, en het is zeker dat er levende wezens zijn die daar nadeel aan hebben. Zelfs al zou je als kluizenaar leven neem je nog plaats in die als habitat zou kunnen dienen voor andere dieren en neem je voedsel die andere dieren zouden kunnen eten.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kiezen tussen twee kwaden en dan daar het minst erge uitplukken.. Je kunt die uitspraak op zn minst nastreven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of meer in de trant van de welbekende dubbele moraal? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Hoewel ik niet denk dat zo'n leven het leven is wat wij 'behoren' te leiden, aangezien je door niemand te willen kwetsen jezelf nogal kunt kwetsen..) |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Een belangrijke les Cas Kramers | 2 | 21-02-2012 18:37 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De ondraaglijke lichtheid clubje | 124 | 27-09-2003 11:07 |