Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: Wat zou je denken als een 17jarige verteld iets te hebben met een 13jarige?
Ik zou nix denken. Gewoon oke/leuk. 85 48.57%
Jemig wat een groot verschil. 32 18.29%
Dit is niet gezond. 41 23.43%
Anders: namelijk... (graag posten) 17 9.71%
Aantal stemmers: 175. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2004, 23:48
Sailor
Sailor is offline
Ik heb een meisje leren kennen die ik wel leuk vind, maar voordat ik wil beginnen met echt versieren wil ik jullie graag wat vragen.

Zij is dertien en ik zeventien. We schelen op 1 dag na precies vier jaar. Nu heb ik al gezocht naar oude topics maar ik wil graag weten hoe je ertegen aan kijkt als een 17 jarige jongen tegen je zou zeggen dat hij verkering heeft met een dertienjarige.

Ik bedoel dus niet of de relatie succesvol kan worden oid, maar gewoon hoe je over er tegen aankijkt.
Oud 28-05-2004, 23:59
Verwijderd
Ik vind het onzin, omdat een dertienjarig meisje je inhoudelijk nooit zoveel kan boeien dat je er iets anders mee wilt dan louter rotzooien. En rotzooien moet je niet met dertienjarigen doen. Simpel.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 23:59
Ruudje
Ruudje is offline
Ik vind het verschil te groot...
Er is laatst ook eens iets langsgekomen over leeftijdsverschillen, en er stond een post in waar de leeftijden in groepjes waren verdeeld... zoiets als dit moet je je daarbij voorstellen:

1)12-13 jaar
2)14-15 jaar
316-17 jaar
418-20 jaar
etc.

Het meest ideale is is in hetzelfde groepje... het groepje ernaast kan ook nog, maar 2 gaat te ver...

Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 00:02
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik vind het niet 'niet gezond' want ik kan wel begrijpen dat je een meisje van 13 leuk vindt. Maar ik zou persoonlijk nooit zo'n relatie beginnen. Ik vind dat je als 17jarige meisjes van 13 met rust moet laten en als 17jarige moet je dat zelf ook wel beseffen.

Laatst gewijzigd op 29-05-2004 om 00:05.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 01:57
Verwijderd
En dan te bedenken dat ik een 17 jarige vriend van me voor pedo uitscheld omdat ie het met een meisje uit de 3e heeft van 14 of 15 jaar.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 02:16
Verwijderd
Ik vind het verschil te groot... sorry.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 06:36
Sailor
Sailor is offline
Oke, dat is allemaal wel vrij duidelijk, maar msschien moet ik erbij zeggen dat ze er wel als 15/16 uit ziet. Ik liet laatst een foto aan een vriend van mij zien en toen zei die leuk meisje maar toen ik zei dat ze dertien was zei die ai. Niet doen!

Ik zie zelf ook wel in dat het bijna onmogelijk is maar ik wil toch graag jullie reacties weten. Dus blijf stemmen!
Oud 29-05-2004, 07:50
Verwijderd
zoals ik ook al in topics zei
'ik vind het niet kunnen als je de ene partij nog als een kind beschouwd en de andere partij al als volwassene'
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 07:51
cyntha
cyntha is offline
Ik vind het leeftijdsverschil niet te groot, het scheelt maar 4 jaar. Maar het klinkt een beetje raar, omdat ze nog maar 13 is. Als zij 17 was geweest en jij 21 had ik er helemaal niks raars aan gevonden. 13 vind ik nogal jong om al een relatie te hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 08:21
Verwijderd
Wat boeit het nou hoe oud ze er úít ziet? Dat klinkt echt alsof je niets anders wil dan 'met haar rotzooien', zoals nare man omschreef. Als alleen haar uiterlijk je boeit.... nou, en doe het dan maar niet.

Kijk, als je nou verliefd op haar was, dan zou ik dat wel raar vinden, want 13jarigen zijn toch een heel stuk kinderlijker dan 17jarigen, je leeft toch net in een ander wereldje, maar moh, dat is dan jouw mening, misschien vind je dat verschil dan niet erg, en dan zou het best kunnen werken, zo lang je er heel goed op let dat zij op seksueel gebied malleen doet wat ze zelf wil, en niets 'om jou een plezier te doen'.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 08:35
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sarah schreef op 29-05-2004 @ 09:21 :
zo lang je er heel goed op let dat zij op seksueel gebied malleen doet wat ze zelf wil, en niets 'om jou een plezier te doen'.
Idd, want een meisje van 13 blijft 13 hoe volwassen ze er ook uit mag zien. En een hoop meisjes van 13 zijn onzeker, ze komen net in de pubertijd en dan vinden ze het erg stoer een oudere jongen te hebben, maar ze kunnen ook erg bang zijn dat die oudere jongen haar misschien 'verlaat' omdat ze zo jong is. Dus zal ze misschien vanalles proberen om dat niet te laten gebeuren, door zich volwassen te gedragen en als jij enige aanleiding geeft tot seksuele handelingen, zal een meisje van 13 geen nee durven zeggen...

(ja er zijn uitzonderingen)
Oud 29-05-2004, 08:41
thalia
thalia is offline
Ik vind persoonlijk dat het leeftijdsverschil afhankelijk is van de leeftijd.
Als je als 13-jarige begint met een 17-jarige is er een groot leeftijdsverschil of het lijkt zeer groot.
Terwijl als je als 16-jarige met iemand van 20 begint, lijkt dat leeftijdsverschil veel kleiner, ook al is het ook maar 4 jaar.
Volgens mij is op 15/16-jarige leeftijd 3 jaar leeftijdsverschil perfect en dus ook het maximum.
Oud 29-05-2004, 08:58
Verwijderd
je moet wel beseffen dat zij dan hoogstwaarschijnlijk nog meer zal veranderen dan jij, omdat zij nog de hele puberteitsfase door moet, waar jij al weer bijna doorheen bent. Dit kan dus inhouden dat ze over een of twee jaar een onuitstaanbaar kreng is waar jij helemaal niks meer mee wil.

Maar als het gevoel voor jullie nu goed zit, zou ik zeggen: go for it
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 09:11
BaBe
BaBe is offline
Ik denk dat als een 17 jarige jongen dat tegen mij zou zeggen ik helemaal gek zou worden! Een oudere jongen die op mij valt wow! Maar anderhand zou ik gaan worstelen met de verschillen je kan het proberen maar het zal niet lnag duren vrees ik
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 09:50
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik en mijn vriend schelen ook precies 4 jaar, Je hebt een totaal ander leven, zo gaat hij elke week uit en loopt alle grote 18+ festivals af, doet een HBO opleiding, werkt daarnaast wisselt: parttime/fulltime. etc.etc. Ik ga vrijwel niet uit, simpelweg omdat ik daar meestal geen zin in heb, zit voor de 2de keer in havo3, werk nog niet, train 1/2 paarden per dag (heel andere tijdsbestedingen/hobby's, hij voetbalt veel) etc.etc.

Wij hebben nu 5 maanden, nog nooit ruzie gehad, nog nooit problemen ook niet over leeftijdsverschil etc. Ik heb dan ook op jou vraag: "ik denk nix, oke/leuk" gestemt, simpelweg omdat ik met de gedachte leef: age is nothing more then just a number... je kan de vraag wel aan buitenstaanders stellen: hoe zouden jullie erop reageren?! maar een buitenstaander geeft slechts een algemene mening, ze kunnen naar mijn mening niet beoordelen hoe (on)volwassen jij bent, of hoe (on)volwassen zij is... Maar als ik denk aan de het gemiddelde 13jarige meisje en aan de gemiddelde 17 jarige zou ik al snel iets hebben: dat gaat niet werken.. Maar als ik verder kijk dan mijn neus lang is, kan het wel eens heel anders uitpakken,en als zij op dit moment al 15/16 wordt geschat wil het nog niet zeggen dat zij ook geestelijk/sexueel gezien zover ontwikkeld is, maar ik neem aan dat je dit zelf ook wel beseft. Ik denk dat als jij het een kans wil geven je er gewoon voor moet gaan, toon wel respect voor haar grenzen, daar een 13jarige idd sneller onzeker is. Ik denk dat je enigzins verantwoording voor haar moet dragen, ze durven immers minder snel "nee, dat wil ik (nog)niet" te zeggen, hou dus in de gate dat zij niets tegen haar zin in doet/ iets doet omdat zij weleens wil weten hoe het voelt/is. Bescherm haar.

Mijn vriend heeft alle tijd met mij gehad, en ook als ik er achteraf naar vraag of hij het niet erg vond dat hij een paar maandjes heeft moeten wachten voordat ik ook echt handelingen bij hem ging verrichten, zegt hij: nee, want het wachten wordt uiteindelijk wel beloond, gewoon geduld, komt vanzelf wel. Dit werkte bij mij soort van aanmoedigend, je doet dingen namelijk al een stuk relaxter, omdat je weet dat de betreffende jongen er geen haast mee heeft, en er geen druk achter zet/je dwingt. Nu was het bij mij niet zo dat ik niet wilde, maar doordat er met 1 van mijn exvrienden het 1 en ander is gebeurd (aanranding, agressief wordend wanneer ik iets niet deed) etc. dit me nogal onzeker heeft gemaakt waardoor ik die tijd nodig had om erover heen te komen. Toon begrip.

Veel suc6, en ik denk dat jezelf nog het beste kan bepalen/inschatten of dit gaat lukken, de mening van een buitenstaander is in mijn ogen wel het laatste wat er toe doet.
Oud 29-05-2004, 10:17
Duifje
Duifje is offline
Citaat:
BaBe schreef op 29-05-2004 @ 10:11 :
Ik denk dat als een 17 jarige jongen dat tegen mij zou zeggen ik helemaal gek zou worden! Een oudere jongen die op mij valt wow!
Exact de reactie waar ik voor vrees bij een meisje van dertien. Het 'gaaf' vinden dat een oudere jongen op je valt. Dit zolang mogelijk willen vast houden, en daarom dus dingen doen waar ze eigenlijk nog niet klaar voor is.

Daarnaast, maak je mij niet wijs dat een meisje van dertien op het zelfde niveau zit als iemand van 17. Gewoon onmogelijk. De een begint met puberen en de ander begint net volwassen te worden. Te groot verschil als je het mij vraagt. Niet doen!
Oud 29-05-2004, 10:44
Elmoo
Elmoo is offline
Dat is flauw... ik had hier ook een forum over en die werd gelijk dichtgegooid. Omdat er zogenaamd al te veel dingen over dit onderwerp gingen... maarja maakt niet uit...

Heb iigv geen problemen met een groot leeftijdsverschil. Ik ben zelf 17 en mijn vriend is nu 26. We merken er helemaal niets van en het gaat supergoed (al bijna een jaar en 8 maanden)
Oud 29-05-2004, 10:58
duivelaartje
duivelaartje is offline
Helemaal geen problemen mee, ik vind er helemaal niks vreemd aan.

Toen ik 13 was had ik ook met een jongen van 17. Ging heel goed, maar ik werd verliefd op een ander. Had het toen uitgemaakt, maar met die andere jongen was het niks geworden. Mja. Ik zie echt het probleem niet... Alleen ze is met sommige dingen waarschijnlijk niet zo ver als jij, dus daar moet je wel rekening meehouden. (Seks, enz...)

Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 11:15
jet
jet is offline
ik vind dat het prima kan.

als het voor jou en haar goed voelt, moet je je niets aantrekken van anderen! je ziet vanzelf wel of het werkt.

dus veel plezier met haar
Oud 29-05-2004, 11:32
Sha'Quessir
Sha'Quessir is offline
Te groot... zo'n groot verschil - vooral in levenservaring - is al snel funest voor een relatie.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 12:12
Dzjes
Dzjes is offline
Omdat zij "nog maar" 13 is klinkt het leeftijfdsverschil wel erg groot.. als zij nu 17 was..en jij 21 dan klinkt het allemaal veel acceptabeler.

Ik vind heus wel dat het kan, zolang jullie elkander begrijpen. Het kan best zijn dat zij wat volwassener is voor haar leeftijd.
Mijn ouders schelen ook iets minder dan 4 jaar.. hij was 17 toen zij iets begonnen en zij was 13.. ze zijn op haar 18 getrouwd en zijn inmiddels al 23 jr getrouwd,waarom niet dus?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 12:29
Energie
Energie is offline
dat is dus ik en me zusje .... beetje erge verschil dan
Oud 29-05-2004, 12:36
Gammaray
Gammaray is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 29-05-2004 @ 01:02 :
Ik vind het niet 'niet gezond' want ik kan wel begrijpen dat je een meisje van 13 leuk vindt. Maar ik zou persoonlijk nooit zo'n relatie beginnen. Ik vind dat je als 17jarige meisjes van 13 met rust moet laten en als 17jarige moet je dat zelf ook wel beseffen.
Zo denk ik er ook over
Oud 29-05-2004, 12:39
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Sha'Quessir schreef op 29-05-2004 @ 12:32 :
Te groot... zo'n groot verschil - vooral in levenservaring - is al snel funest voor een relatie.
Dit gaat dus werkelijk helemaal nergens over, je kan hooguit zeggen dat je 2 totaal diverse levens hebt, en de 1 heeft misschien al meer dingen gedaan/geprobeerd in z'n leven dan de ander, maar levenservaring als argument? nee niet echt.

Mijn vriend is 19, ik ben 15, maar ik heb toch echt meer levenservaring, veel meer meegemaakt...veel meer mensenkennis etc.etc. Dat mist hij ondanks dat hij 4jaar ouder is. Zodra er wat bij hem gebeurd, is het in zijn ogen meteen ernstig ofzw.. ik ga met alles veel relaxter en leef met de gedachte: ach er zijn wel ergere dingen. Okey misschien ben ik dan een uitzondering, maar mijn vriend valt echt onder de gemiddelde 19jarige, en als dat in dit geval met het 13jarige meisje net zo ligt, zie ik echt niet "ZO'N GROOT VERSCHIL" anyway ik blijf bij mijn mening
Oud 29-05-2004, 14:04
ida
ida is offline
nu is het mss nog te groot over 3 jaar niet meer ik ben 19 en mn vriend 23... ik hoor er verder niemand over. t valt zelfs niet eens op. mijn beste vriendin is ook 19 en haar vriend is 26. hij ziet er veel jonger uit (is van colombiaanse afkomst) en daardoor valt het ook niet op. ik zou me niet te druk maken om leeftijd.....

ik heb mijn vriend trouwens leren kennen toen ik 14 en hij 18 was.... we waren toen gewoon vrienden...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2004, 14:45
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik vind het oke. Komt misschien ook omdat ik een zusje van 17 heb en die gaat al 3 jaar met een jongen van 22... oeps 23 hijs vandaag jarig en daarvoor had ze ook al een oudere vriend. Maar ik vind het wel kunnen hoor...
Oud 29-05-2004, 15:12
Sailor
Sailor is offline
Ik snap niet waarom iedereen gelijk denkt dat een oudere jongen wil rotzooien met een jonger meisje. Hoezo kan dat niet andersom? Mijn vorige vriendin was 15 en wou meer dan ik hoor!
En dat benauwde mij.

In ieder geval al bedankt voor jullie reacties.
Oud 29-05-2004, 15:16
Verwijderd
13 en 17. Ikzelf vind 14 te jong en 15 net kunnen.
Ze zit met totaal andere dingen, ze giegelt met haar vriendinnen onder bio wanneer ze het woord penis e.d. horen.
Af en toe praten zou kunnen als je wat raakvlakken hebt maar echt een relatie zou ik niet doen. Als je echter verliefd op haar bent moet je het gewoon proberen.

Oh en meiden die met dingen komen van:"Ja maar meiden zijn 2 jaar eerder volwassen en ik loop ook al een jaartje of 2 voor op mn klasgenoten dus het maakt niets uit" moet je eerder nog eens 4 jaar jonger beschouwen dan 4 jaar ouder
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 15:21
Sailor
Sailor is offline
Citaat:
Sarah schreef op 29-05-2004 @ 09:21 :
Wat boeit het nou hoe oud ze er úít ziet? Dat klinkt echt alsof je niets anders wil dan 'met haar rotzooien', zoals nare man omschreef. Als alleen haar uiterlijk je boeit.... nou, en doe het dan maar niet.

Kijk, als je nou verliefd op haar was, dan zou ik dat wel raar vinden, want 13jarigen zijn toch een heel stuk kinderlijker dan 17jarigen, je leeft toch net in een ander wereldje, maar moh, dat is dan jouw mening, misschien vind je dat verschil dan niet erg, en dan zou het best kunnen werken, zo lang je er heel goed op let dat zij op seksueel gebied malleen doet wat ze zelf wil, en niets 'om jou een plezier te doen'.
Wat ik daarmee wilde zeggen is dat mensen niet gelijk zien dat ze een stuk jonger is zonder dat ze haar leeftijd weten. En ik heb toch al gezegd dat ik haar leuk vond btw.
Oud 29-05-2004, 15:28
yuck fou
yuck fou is offline
moet kunnen
mijn vriend is 20, ik net 16. gaat al bijna een jaar perfect. ligt er maar net aan hoe je bent en hoe zij is. vriendin van mij was ook 13 toen ze iets kreeg met een jongen van bijna 17, nu 2 jaar later zijn ze nog samen. ik zie eigelijk geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 15:35
stout!
stout! is offline
Het verschilt enorm in welke leeftijdscategorie je denkt. Ik voel me supergoed bij een jongen van 22 en onze belevingswerelden sluiten ook op elkaar aan. Ik betwijfel of hetzelfde het geval is met een jongen van 17 en een meisje van 13. Jij hebt een groot deel van je puberteit al achter de rug en al een beetje uitgevonden wie je bent. Zij zit nog middenin of staat zelfs nog aan het begin van dat proces. Niet echt een goede basis voor een relatie. En alleen aanrommelen met een 13-jarige lijkt me ook niet echt ok.
Oud 29-05-2004, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Sailor schreef op 29-05-2004 @ 16:21 :
Wat ik daarmee wilde zeggen is dat mensen niet gelijk zien dat ze een stuk jonger is zonder dat ze haar leeftijd weten. En ik heb toch al gezegd dat ik haar leuk vond btw.
Ja, maar wat boeit dat dan, hoe oud ze eruit ziet? Want je vond het nodig om het er bij te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 15:50
Cruz
Cruz is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-05-2004 @ 00:59 :
Ik vind het onzin, omdat een dertienjarig meisje je inhoudelijk nooit zoveel kan boeien dat je er iets anders mee wilt dan louter rotzooien. En rotzooien moet je niet met dertienjarigen doen. Simpel.
Oud 29-05-2004, 15:57
funkypunk
funkypunk is offline
hangt een beetje van jou en van haar af. der zullen vast probleme komen door het leeftijdsverschil, maar tegen de tijd dat jij 27 bent en zij 23 is, dan is het de normaalste zaak van de wereld
Oud 29-05-2004, 16:01
xliselottex
xliselottex is offline
ik heb op "anders" gestemd, want ik vond het helemaal niet zo simpel...
ik hbe pas geleden (en eigenlijk nu nog dus) zoiets in mn eigen familie meegemaakt. het was alleen nog extremer, want het ging daar over 17 jaar verschil. ik heb het zelf meteen geaccepteerd, maar er zijn nogal wat mensen geweest die het daar heeeel veel moeilijker mee hadden, en heb zelfs nu nog niet geaccepteerd hebben eigenlijk.
hiervoor had ik ook zo het idee dat het toch allemaal simpel was als je maar van elkaar hield enzo, maar nu weet ik dus dat dat totaal niet zo simpel is als het lijkt....
bij dat geval in mijn familie was er nog wel wat meer aan de hand, oa dat het al heel erg lang speelde (zonder het te vertellen), maar dat heeft hier dus niks mee te maken (behalve dat ik wil zeggen dat je het dus niet stiekem moet gaan doen)....
ook zou ik er erg rekening mee houden dat de ouders van dat meisje het niet erg op prijs zullen stellen, maar dat hangt ook van de mensen af natuurlijk.
ik vind dat het wel moet kunnen, maar je moet je de problemen realiseren en daar niet omheen draaien, want dan wordt het alleen nog maar erger..........
heel veel sterkte ermee!!
kus, lotje
Oud 29-05-2004, 16:17
annetjuh
annetjuh is offline
nu vind ik het nog best groot.
ik weet niet hoe jij je gedraagt of zij, maar ik vind het op die leeftijd enorm groot.
als zij 17 was geweest en jij 21 is het geen probleem volgens mij.
ik ben er van overtuigd dat zij andere dingen doet als jij.
zij laat de barbiepoppen verliefd worden en zoenen.
terwijl jij het liefst met haar gezellig in de bioscoop zit te zoenen.
Oud 29-05-2004, 16:19
Verwijderd
Citaat:
annetjuh schreef op 29-05-2004 @ 17:17 :
nu vind ik het nog best groot.
ik weet niet hoe jij je gedraagt of zij, maar ik vind het op die leeftijd enorm groot.
als zij 17 was geweest en jij 21 is het geen probleem volgens mij.
ik ben er van overtuigd dat zij andere dingen doet als jij.
zij laat de barbiepoppen verliefd worden en zoenen.
terwijl jij het liefst met haar gezellig in de bioscoop zit te zoenen.
dat zou eerder zo zijn bij 10 en 14... niet bij 13 en 17, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 16:26
Verwijderd
Jullie leven in een totaal andere wereld. Psychologisch/lichamelijk is zij pas net begonnen volwassen te worden, terwijl jij dat waarschijnlijk al bent. Zodra zij een jaar of 16/17 is kan het wel vind ik.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 16:56
Sailor
Sailor is offline
Citaat:
Sarah schreef op 29-05-2004 @ 16:47 :
Ja, maar wat boeit dat dan, hoe oud ze eruit ziet? Want je vond het nodig om het er bij te zeggen.
Misschien dat ze al echt een beetje een jonge vrouw is. Geen klein meisje meer.
Oud 29-05-2004, 17:10
Sander Gessel
Sander Gessel is offline
Citaat:
Lafhoofd schreef op 29-05-2004 @ 02:57 :
En dan te bedenken dat ik een 17 jarige vriend van me voor pedo uitscheld omdat ie het met een meisje uit de 3e heeft van 14 of 15 jaar.
Wat moet jij dan met die 4 jaar jongere vriend?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 17:13
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sailor schreef op 29-05-2004 @ 17:56 :
Misschien dat ze al echt een beetje een jonge vrouw is. Geen klein meisje meer.
Nee. Op deze manier probeer jij het voor jezelf goed te praten. Ze is nog een kind, in de pubertijd, en ze is PAS 13.
Oud 29-05-2004, 17:15
meisje
meisje is offline
Citaat:
Sailor schreef op 29-05-2004 @ 00:48 :
Ik heb een meisje leren kennen die ik wel leuk vind, maar voordat ik wil beginnen met echt versieren wil ik jullie graag wat vragen.

Zij is dertien en ik zeventien. We schelen op 1 dag na precies vier jaar. Nu heb ik al gezocht naar oude topics maar ik wil graag weten hoe je ertegen aan kijkt als een 17 jarige jongen tegen je zou zeggen dat hij verkering heeft met een dertienjarige.

Ik bedoel dus niet of de relatie succesvol kan worden oid, maar gewoon hoe je over er tegen aankijkt.
ik kan wel een ellenlange monoloog houden waarom het zal misgaan, maar ...nee,...ik voorspel je dat het misgaat
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 17:19
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
Sarah schreef op 29-05-2004 @ 17:19 :
dat zou eerder zo zijn bij 10 en 14... niet bij 13 en 17, lijkt me.
het is enkel een voorbeeld.
in iedergeval denk een meisje van 13 niet aan sex
en een jongen van 17 toch echt wel.
een meisje van 13 is nog niet eens ongesteld.
tenminste je hebt er wat.
Oud 29-05-2004, 18:05
Miss Helena
Miss Helena is offline
Als jij er blij mee bent, prima toch
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 18:21
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 29-05-2004 @ 18:19 :
het is enkel een voorbeeld.
in iedergeval denk een meisje van 13 niet aan sex
en een jongen van 17 toch echt wel.
een meisje van 13 is nog niet eens ongesteld.
tenminste je hebt er wat.
een paar? kweet niet hoe we er ooit op zijn gekomen, maar hebben ooit eens rondvraag op school gedaan, 19 van de 23 meiden was VOOR/OP hun 13de ongesteld dus denk dat dat wel mee zal vallen.. En verder ben ik het volkomen met je eens
Oud 29-05-2004, 19:13
Verwijderd
als je die eerste en tweede klassertjes bij mij op school ziet... dat zijn gewoon echt nog kleintjes. die beginnen net het vriendjesgebeuren te leren kennen en dat kan dan toch het beste met iemand die het vriendinnetjes gebeuren leert kennen. je kan haar natuurlijk leuk vinden maar jij bent toch verder dan zij. als zij nou 15 was en jij 19, soit of 17 en 21. maar onthou wel dat meisjes van 13 nog minder ver zijn dan jij. zelfs als jij ook nog niet zoveel hebt gedaan ga jij toch sneller, doordat je wat ouder bent. ik ben toen ik net 14 was een keer uitgeweest met een jongen van 17. okeej hij bleek niet echt leuk te zijn, maar ik was gewoon nog op het punt van vriendjes enzo toch nog wat onvolwassener dan hij. niet dat hij eerder veel vriendinnetjes had gehad maar toch. wacht en paar jaartjes...
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 19:35
Ragnar
Ragnar is offline
Ik vind het opzich niet kunnen, laat ik het zo zeggen: voor mij zou het niet kunnen.
Ik vind het vrij onverantwoordelijk en bovendien is er een te grote kloof. Ik ben zelf 19 en voor mij is er een maximum van 3 jaar. Jonger dan 16 kan voor mij principieel gezien niet (bij voorkeur overigens ouder maargoed).
Dat een meisje van 13 graag iets met een jongen van 17 wil is niet erg onlogisch, kleine meisjes kijken op naar grote jongens en dan heb je dat van: 'ja kijk dat is mijn vriend'. Alleen zou de jongen van 17 naar mijn idee beter moeten weten
Oud 29-05-2004, 19:45
Maura
Maura is offline
Vind het wel een erg groot verschil... Het zou natuurlijk anders zijn als jij 24 en zij 20, maar goed, daar heb je nu weinig aan...
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 20:41
Sailor
Sailor is offline
Ik vind het zelf ook wel een groot verschil en had zelf toen ik haar leeftijd hoorde ook zoiets van ojee shit. Maar soms maakt verliefdheid blind en daarom vaag ik me hoe jullie erover denken (leeftijdsgenoten ).
Maar ik denk dat jullie gewoon gelijk hebben en zet me er wel over heen

En dan krijg ik nu vast reacties van: oh dan was je dus ook niet zo verliefd, maar dat was ook niet zo. Ik vind haar wel leuk en daarom vroeg ik het me af
Oud 29-05-2004, 23:01
AngelLena
AngelLena is offline
Ligt eraan welke leeftijden precies in het spel zijn. 15-11 vind ik een redelijk groot verschil. De interesses en behoeftes van die 2 liggen ver uit elkaar. Maar bv 16-20 vind ik geen probleem. Ik verschil zelf ook 4 jaar met mijn eigen vriend. Ik kreeg met hem toen ik 17 was, hij 21. Dan liggen de interesses en behoefte wat dichter bij elkaar.
Reageren

Regels voor berichten