Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2004, 16:32
Verwijderd
Aangezien ik zowat systeembeheerder ben hier thuis, maar echt niet zoveel verstand van pc's heb, hier maar weer een noodkreet, want de Symantec site kon me niet echt verder helpen.

Ik heb thuis Norton Systemworks geïnstalleerd. (professional 2004.) Over het algemeen ben ik er goed tevreden over, maar nou begint ie kuren te vertonen, wat tot resultaat heeft gehad dat het internet (ADSL over een router) het niet meer doet.

Norton start normaal 'auto-protect' op bij het inloggen, maar op mysterieuze wijze verdwijnt het icoontje ook na een paar seconden. Ik word er niet goed van. Ik kan auto-protect namelijk niet meer inschakelen in het menu van Systemworks. Als je op inschakelen drukt vertikt ie het gewoon. Hij reageert wel, maar inschakelen ho maar.
Datzelfde verhaal met de emailbeveiliging - die is ook uitgeschakeld.

Als je met one button checkup scant, geeft ie keurig aan dat auto-protect uitstaat. Druk je op repareren, dan geeft ie weer netjes aan dat het probleem opgelost is. Niet dus. Als je dan weer in de instellingen gaat, staat auto-protect en email scannen domweg uit.

Ik heb liveupdate toevallig gisteren geupdate, ik heb gisteren en vandaag gescant op virussen, ik heb ad-aware minstens zes keer gerunt, en nou ben ik wanhopig. Tot zover reikt mijn kennis der computers ongeveer namelijk.

Symantec heb ik al gemaild, maar die antwoorden overmorgen pas, dus als jullie een goede oplossing weten, houd ik mij aanbevolen. Bij voorbaat dank.

edit: pc draait windows xp home edition en internet via de router in de gangkast, waar mijn eigen pc ook op internet. Bij mij doet internet het echter nog wel, dus ik vermoed dat het niet aan de router / de modem / de verbinding / de kabels ligt.

Laatst gewijzigd op 05-05-2004 om 16:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2004, 17:01
M@rco
M@rco is offline
Mijn advies: verwijder die Systemworks-rommel. Als je een router hebt heb je al die meuk niet nodig en kun je prima volstaan met een goeie virusscanner en evt. Ad-aware.
Oud 05-05-2004, 17:20
Verwijderd
Eh, eigenlijk vind ik Systemworks best handig.

En auto-protect is van Norton antivirus
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 19:53
M@rco
M@rco is offline
Goed, als jij die rotzooi handig vindt.

Ik heb wel eens een virus gezien dat erin slaagde om autoprotect uit te schakelen... misschien een ideetje?
Oud 06-05-2004, 09:51
Verwijderd
Nou ja, ik heb dus twee keer een complete virusscan gerunt met een geupdate Norton Antivirus.
Dus tsjah.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 10:48
M@rco
M@rco is offline
Hmm, vaag...

Heb je ook al es geprobeerd om het gewoon ordinair opnieuw te installeren?
Oud 06-05-2004, 11:58
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 06-05-2004 @ 11:48 :
Hmm, vaag...

Heb je ook al es geprobeerd om het gewoon ordinair opnieuw te installeren?
da's een goede.
Ik zal het eens proberen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 12:52
Verwijderd
Het helpt niet. Het doet nog precies hetzelfde

En toen Norton gedeïnstalleerd was, werkte de internetverbinding helemaal niet dat had ik eigenlijk wel verwacht.

Ik word niet goed.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 13:35
M@rco
M@rco is offline
Dat heb ik dus tegen dingen als Systemworks... het maakt vaker dingen stuk dan dat het iets goed doet. Bovendien heb je met een router helemaal geen firewall nodig... alleen NAV is echt genoeg

Wat je nog zou kunnen proberen is na Systemworks te hebben verwijderd, System Restore/Systeemherstel te doen naar een restore point van vóórdat je SW installeerde. Dat zou wel moeten werken

Je kan het vinden bij Start > Bureau-accessoires - Systeem - Systeemheestel (of Accessories - System Tools - System restore als je een Engelse versie hebt).
Oud 06-05-2004, 13:36
Verwijderd
Norton heeft gewoon een half jaar lang goed gewerkt en houdt er nu ineens mee op - ik begrijp het niet. Dus een system restore point heeft nu niet zo'n zin - ik blijf niet bezig met data overzetten.

Ik snap alleen niet waarom het niet werkt.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 13:44
Verwijderd
Kan iemand mij helpen, want Symantec heeft nog steeds geen reactie gegeven. En mijn vader zeurt aan mijn hoofd dat ie weer internet wil.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 16:08
Verwijderd
mja, misschien wat laat, maar mij broertje heeft dus precies hetzelfde probleem
Zijn i-net kapt er steeds plotseling mee (adsl over router) terwijl de andere computers dan gewoon wel i-net hebben.
En zijn norton kan zich de laatste tijd (als sinds maart kom ik net achter) niet meer up-daten. Hij download het wel, maar kan het gewoon niet meer installeren.
Nu heb ik net even een andere virusscanner erbij gedownload (bullguard) en nu blijkt dus dat er een virus op staat. Een trojan, heb alleen geen idee hoe ik die moet verwijderen, want dat lukte de virusscanner niet
Het zou dus kunnen dat dit bij jou ook het geval is.
Weet iemand hier toevallig meer van?

edit: oh ja, hij heeft gewoon norton antivirus
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 19:14
SubbehQ
SubbehQ is offline
ten eerste:

dumb echt systemworks
ook de virusscanner, ik heb zo vaak gehad dat norton niks vond maar andere virusscanners een stuk of 2. Norton is het bekenst en daarom ook vaak al gecrackt (lijkt me)

AVG virusscanner is zeer goed naar mijn mening en ook nog gratis
Firewall heb je in je router, maar een softwarematige is ook zeer handig> zonealarm is de best

Je internet probleem> heb je geen set up in je router zitten? of een reset functie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten