Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2004, 12:10
devilcat
devilcat is offline
Of wordt ie dan ZO jaloers ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2004, 13:43
AngelLena
AngelLena is offline
Ligt helemaal aan het karakter van je hond en het karakter van de hond die je er bij neemt. Het beste is altijd om er een pup bij te nemen, geen volwassen hond. Laat ze met elkaar kennismaken op neutraal terrein (in het bos oid) voordat je beslist of het wel of niet doorgaat. Probeer het ook altijd zo te regelen met de fokker/asiel/whatever dat je een maand op poref draait, lukt het dan nog niet, dat de hond dan terug kan.
Maar meestal gaat het wel goed, zolang de hond zich niet onder laat sneeuwen en je niet veel meer aandacht besteed aan de nieuwe hond dan aan de oude hond om jaloezie te voorkomen.
Oud 14-06-2004, 13:51
duifeltje
duifeltje is offline
Wij hebben een pupje gekocht, als vriendje voor onze hond. Het makkelijkst is om een hondje te nemen dat kleiner is en klein blijft zodat er geen wie-is-de-baas-conflicten komen. Wij hadden een puppie genomen uit een oeps-nestje en ze werd ineens wel heel groot en is nu over ons oude hondje hen gegroeid en dus is het steeds moeilijker te bepalen wie de baas is.
Oud 14-06-2004, 15:40
Dzjes
Dzjes is offline
Bij ons is dat geen probleem geweest..

Een pup lijkt me idd het beste, ik denk dat een oudere hond deze in bescherming zal willen nemen. Je kan idd ook best kijken naar het karakter van je hond, als je een, nogal dominante hond hebt, en je haalt er een andere dominante hond bij, heb je veel kans op problemen..

Ik sluit me dus wel aan bij AngelLena
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 20:37
misser
misser is offline
Wat voor geslacht heeft je hond? Als je nl. een volle reu hebt en je zet daar een andere volle reu bij, is de kans op problemen wat groter dan bijvoorbeeld bij reu/teef.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 20:39
annetjuh
annetjuh is offline
kan altijd.
al moet je de oude hond niet afstraffen.
ze moeten elkaar wel leren kennen maar het komt op z'n tijd allemaal goed
Oud 16-06-2004, 10:42
ellaversa
ellaversa is offline
en je moet ze gelijk behandelen. als de ene hond niet op de bank mag, moet je de andere ook niet op de bank laten.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 11:13
Belle
Belle is offline
ik heb hier een hond van 7 (herplaatser) en daar twee maanden later een hond van 3 (ook herplaatser) bijgezet en dat was in het begin een beetje uittesten en ruzie zoeken, maar laat ze hun gang gaan en dan komt het wel goed. Nu zit er sinds vrijdag een pup bij en dat ging gelijk al geweldig. Nu moet ik erbij zeggen dat de ouderen al honden gewend waren, hoewel Shamu (die van 7) 6,5 jaar zonder andere honden geleefd heeft en op zn adres voor mij woonde er een andere hond maar dat is nooit fout gegaan
Oud 16-06-2004, 11:14
Belle
Belle is offline
Citaat:
misser schreef op 14-06-2004 @ 21:37 :
Wat voor geslacht heeft je hond? Als je nl. een volle reu hebt en je zet daar een andere volle reu bij, is de kans op problemen wat groter dan bijvoorbeeld bij reu/teef.
mijn 2 grote kerels zijn 2 volle reuen, en dat was alleen in het begin een beetje een probleem, maar na een week al niet meer. Het HOEFT dus niet zo te zijn
Oud 16-06-2004, 21:19
Bleater
Bleater is offline
Idd helemaal wat Angelena zegt, ligt aan het karakter van je hond. Merk je dat het een jaloers beest is, krijg je wellicht problemen. Als je weet dat ie er geen problemen mee heeft kun j het gerust doen. Gelukkig pas ,ijn eigen hondje past zich altijd goed aan, katten of honden maakt niet echt uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten