Advertentie | |
|
![]() |
|
Het is een hardnekkig fabeltje dat er voor de Mac geen of veel minder programma's zijn. Tegenwoordig worden alle bekende programma's en spellen ook voor het Mac-platform geschreven. En zo niet, dan is er een vergelijkbaar programma. Maar dat komt zelden voor. Alle programma's die jij noemde, zijn er ook in Mac-versie.
Ik heb zelf een Mac, en ik zou niet anders willen. Maar dat komt misschien omdat ik ermee opgegroeid ben. Maar feit is wel dat ik niets te kort kom qua programma's en dat ik het besturingssysteem veel gebruiksvriendelijker vind dan Windows, maar daarbij moet ik de kanttekening plaatsen dat ik het nog niet vergeleken heb met XP. Bedenk wel, als je overstapt, dat je even de tijd nodig hebt om aan het OS te wennen. Het werkt gewoon net iets anders dan Windows. De basis is ongeveer hetzelfde, maar het zijn juist de kleine dingetjes, de toetscombinaties, de menutjes, die je helemaal gek kunnen maken als je het niet snapt. http://www.apple.com/nl/switch/ Service van Apple voor potentiële overstappers. Het 'Waarom zou ik overstappen' verhaaltje heeft een vrij hoog hallelujah-gehalte, maar de informatie kan best handig zijn. www.tweedehandsmac.nl De G5 is nog niet zo lang uit, maar er zijn altijd freaks die zo gauw als het kan de allernieuwste versies kopen, en eerdere verkopen. Mochten er al G5's opstaan, dan kan het zeer lonen om die eens te overwegen, het kan schelen. (Zo kregen wij onze iMacG4 voor de helft van de nieuwprijs, 8 maanden oud) Als je meer wilt weten over Macs mag je me altijd pm'en. Ik heb best wat verstand van het systeem, en als ik iets niet weet heb ik hier altijd nog een heelveelwetende vader rondlopen. Oh, en als je echt aan de G5 gaat, dan ben ik stinkend jaloers op je. ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Als je het mbt grafische software houdt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
Ten eerste: goeie keus.
![]() Er zal een wereld voor je open gaan. ![]() Citaat:
Gelijk een stukkie professioneler: Logic. Ik ben de naam van de oorspronkelijk fabrikant even kwijt, maar Apple heeft deze dus een tijd geleden overgenomen, en het programma compleet ver-OS-X't. Iets wat er tussenin bengelt is Soundtrack. Citaat:
Yep. "For the MX 2004 family of products, Macromedia now ships Macintosh and Windows installers in the same box. The license that ships with the MX 2004 products allows you to install on either an Apple Macintosh or Microsoft Windows platform." Adobe Photoshop Yep. "CD-ROM for Macintosh Built for OS X" Sony Soundforge Ik heb ff gegoogled, en heb zo snel nix gevonden... Heel misschien bestaat het, maar ik denk het helaas niet. Citaat:
Een érg handige site waar dagelijks tientallen software updates worden gepost. Zo zie je gelijk welke programma's er allemaal bestaan. Zoals eerder genoemd bestaat van praktisch elk populair/bekend prorgamma wel een Mac-variant, of er is een goed alternatief voor. Citaat:
Het is een beetje een kwestie van smaak, maar ik vind OS X nog altijd beter dan elk ander OS. Ik vind dingen véél 'natuurlijker' werken, intuitiever. Het OS laat je niet verzuipen in de mogelijkheden, knoppen zitten op een logische plek, de software is ontzettend consequent (de interface dus ![]() Daarnaast komt van OS X elk jaar een major update uit, 10.1 -> 10.2 etc. Voordeel is dat je regelmatig een nieuw OS krijgt dat weer nieuwe mogelijkheden biedt, nadeel is dat je elke x een nieuwe licentie moet kopen (ong €100). *kuch*NielZ mompelt hier iets over copieerbeveiliging die een stuk minder zwaar is dan bij XP*kuch* Op GoT is sinds kort een Apple Sectie geopend; hier zijn aardig wat switchers te vinden. Er is ook een speciaal topic voor switchers, daar vind je aardig wat ervaringen. Wel handig lijkt me. ![]() Succes met je keuze, en laat het ff weten als je tot aanschaf bent overgegaan. ![]()
||
Citaat:
PC kun je dus prima gebruiken als workstation voor de grafische wereld. Qua performance heeft deze in elk geval wel een voordeel. PC is veel sneller dan mac voor hetzelfde geld. Dat zul je vooral merken bij rendering e.d., voor photoshop zal een G5 prima mee te werken zijn, maar wel duurder zijn dan een PC. Bovendien mogelijk minder vrijheid met een mac, omdat het geen x86 hardware is ben je min of meer gebonden aan Mac OS (zijn wel andere PPC OS'en, maar beperkt). Qua software valt het mee, Mac OSX kan immers alle Linux en UNIX software draaien, maar als je gamer bent moet je geen Mac kopen, neem dat maar van me aan. Sommige dingen kun je niet draaien met een mac, besef dat goed.
||
Citaat:
De keuze van Apple voor PPC is een politieke keuze en geen technische; als Apple had gekozen voor AMD Opteron processors in dual configuratie, had het bedrijf een betere aanbod voor mid-end workstation segment gehad. Voor de goedkopere G5 versies zou een Athlon 64 processor ook een zeer goede keus geweest zijn. Maar Apple wilde persé geen compatibiliteit met x86-hardware, opdat Mac OSX zodoende ook op een PC zou kunnen draaien en mogelijk Apple ten gronde zou richten. Dus bedrijfstechnisch misschien geen verkeerd keuze, technisch gezien wel en tevens voor de consument. Door x86 compatible te blijven kun je veel meer software draaien met minimale emulatie (Wine anyone?). Ook Apple's claim dat dit de eerste 64-bits processor in het workstationsegment is, is onjuist. AMD Opteron was immers eerder op de markt, en de Athlon 64 niet veel later.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Zo kun je ook alle software wel in een sandbox of emulator draaien en claimen dat het op die emulator/sandbox stabieler werkt. Maar wat je daar verder aan hebt met die kennis ontbreekt het mij. Het is geen voordeel van mac iig. Mac OSX heeft FreeBSD (Darwin) UNIX als basis, dus de kern is zeker stabiel. En alhoewel Mac OSX een besturingssysteem is dat nog in in ontwikkling is, is het aardig stabiel en compleet hedendaags met 10.3.
|
Voor professioneel muziek produceren op de mac moet je eens bij native instruments gaan kijken. Veel dj's en producers gebruiken deze software om muziek te maken en zelfs live ermee te draaien (laptop set op de Powerbook
![]()
|
Dit ziet er toch wel stoer uit:
http://www.apple.com/powermac/design.html De Power Mac G5 met dual 2.5GHz processoren gebruikt standaard een soort van vloeistofkoeling. Geinig ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Te verlegen om te verleiden stryker | 38 | 25-03-2005 22:23 | |
Liefde & Relatie |
Hoe raak je nou als jongen, het beste in contact met een meisje Pioneer3006 | 39 | 22-11-2002 17:34 | |
Liefde & Relatie |
Help, wat moet k doen :S Freaked Reality | 49 | 11-04-2002 18:07 | |
Liefde & Relatie |
Ik ben er ziek van! PFP | 47 | 11-04-2002 17:38 | |
Liefde & Relatie |
contact leggen met een leuke meid Dotcom | 13 | 05-03-2002 16:14 | |
Liefde & Relatie |
What should I do mysteryyy | 22 | 15-02-2002 16:10 |