Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2004, 11:09
lso
lso is offline
Je hebt een vriend en houdt van hem. Je wilt die helemaal niet kwijt. Maar aan de andere kant is er een jongen waar je vroeger heel erg op verliefd was en je kan die niet vergeten. Je denkt vaak aan hem, fantaseert ook over hem en hebt vaak kriebels in je buik... toch wil je dat ontwijken want.. je ziet je vriend graag en .. 'dat kan niet'...

Kan dat wel? Of... Wat is er aan de hand? Of is er niets aan de hand?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2004, 11:23
Chimera
Chimera is offline
Natuurlijk komt het voor dat je tijdens een relatie de kriebels voor een ander krijgt, dat kan iedereen overkomen. Je huidige vriend is natuurlijk niet de enige leuke jongen.

Punt is alleen dat die andere jongen wel eens een flinke eikel zou kunnen zijn in een relatie, terwijl je nu een 'goede' (neem ik voor het gemak maar aan) relatie hebt. Dus switchen is nogal een groot risico, ervanuitgaande dat hij uberhaupt geintereseerd is. Het is een afweging die je moet maken, en als je voor je vriend kiest, zou ik die ander uit je hoofd proberen te zetten.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 11:28
lso
lso is offline
Citaat:
Chimera schreef op 18-06-2004 @ 12:23 :
Natuurlijk komt het voor dat je tijdens een relatie de kriebels voor een ander krijgt, dat kan iedereen overkomen. Je huidige vriend is natuurlijk niet de enige leuke jongen.

Punt is alleen dat die andere jongen wel eens een flinke eikel zou kunnen zijn in een relatie, terwijl je nu een 'goede' (neem ik voor het gemak maar aan) relatie hebt. Dus switchen is nogal een groot risico, ervanuitgaande dat hij uberhaupt geintereseerd is. Het is een afweging die je moet maken, en als je voor je vriend kiest, zou ik die ander uit je hoofd proberen te zetten.
Ik heb mijn berichtje in 'je' geplaatst omdat het een situatie is van iemand die ik ken die er erg mee verveeld zit.. de relatie is nu twee jaar, maar is al twee jaar zo dat de kriebels niet weggaan.

Bedankt voor de goede raad
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 12:05
Shitonya
Shitonya is offline
niets aan de hand, is dood normaal
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 12:12
Verwijderd
De kriebels die je ooit voor je kalverliefde had, gaan nooit meer weg...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 12:53
lso
lso is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 18-06-2004 @ 13:05 :
niets aan de hand, is dood normaal
Ben je nu serieus of ironisch
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 17:23
Verwijderd
Achja, 2 jaar komt al aardig in de buurt van het maximum.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 13:25
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ligt er aan of je die jongen van vroeger nog vaak ziet... het kan wel, zo lang de gevoelens voor je vriend er niet onder "lijden" denk ik.
Oud 19-06-2004, 13:38
Luna
Luna is offline
Citaat:
Mijn* schreef op 18-06-2004 @ 13:12 :
onzin.

Een crush is denk ik niet zo erg als je al in een relatie zit maar als het te lang duurt of je gaat je er teveel op focussen en je relatie wordt erdoor bedreigd dan moet je toch even nadenken wat de relatie waard is..?
Oud 19-06-2004, 15:15
lso
lso is offline
Om dat t niet mijn situatie is en omdat jullie misschien t best kunnen oordelen zo reageer k weer efkes in 'je':

Je bent wel vaak met die jongen bezig in die zin dat je vaak aan hem denkt... je droomt vaak en als je fantaseert neemt die wel vaak de rol in van je vriend... maar je houdt van je vriend, je wilt dit niet zeggen want dat gaat hem kwetsen en dat wil je niet.

Je durft ook niet meer afspreken met die jongen waaraan je wel eens denkt. Je bent bang dat je dan meer zal beginnen voelen en dat zou je relatie bedreigen...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 15:26
Tiño
Tiño is offline
is echt niet erg dat je t zelf bent hoor, al die verhaaltjes met ''voor mij vriendin'' en ''namens een kennis''.

edit: ja ,is rot,maar zet het uit je hoofd.
Oud 19-06-2004, 16:24
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Luna schreef op 19-06-2004 @ 14:38 :
Een crush is denk ik niet zo erg als je al in een relatie zit maar als het te lang duurt of je gaat je er teveel op focussen en je relatie wordt erdoor bedreigd dan moet je toch even nadenken wat de relatie waard is..?
Hier ben ik het wel mee eens

Maar als ik het goed begrijp ben je altijd nog verliefd gebeleven op iemand anders, ook toen je je nieuwe vriend kreeg en dat nu al 2 jaar lang... Dat vind ik toch wel heel erg aan de lange kant.
Oud 19-06-2004, 17:31
lso
lso is offline
Je durft het geen veliefdheid te noemen... maar kriebels en opgewonden zijn en verlangen en dromen doen je wel afvragen: 'wat is het dan ... '

En je voelt je schuldig over die gevoelens...

Maar de meesten kunnen er wel inkomen zo te zien
Ik zelf dacht ook altijd dat je maar van één iemand kan houden en wat mezelf betreft, blijf ik daarbij. Anderzijds wat die kalverliefde betreft kan ik wel begrijpen dat je daar nog steeds heel even een kriebel van in de buik krijgt als je die ziet maar.. ik vroeg het jullie even omdat de situatie voor heel wat verwarring en twijfels en somberheid en vragen zorgde bij de persoon in kwestie...

xje
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 18:12
Verwijderd
Citaat:
tinjooo schreef op 19-06-2004 @ 16:26 :
is echt niet erg dat je t zelf bent hoor, al die verhaaltjes met ''voor mij vriendin'' en ''namens een kennis''.
[onnuttige reactie][/onnuttige reactie]
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 09:30
Dzjes
Dzjes is offline
Ja, ik begrijp het wel,
maar aan de andere kant vind ik 2 jaar wel heel erg lang om met een andere jongen in haar hoofd te zitten.. dat is dan eigenlijk toch een bedreiging voor haar vriend?

Het ligt eraan of ze deze jongen ook nog veel ziet? In elk geval, vind ik 2jaar wel erg lang, maar als ze zeker is van de gevoelens voor haar vriend..
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 20:30
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
Citaat:
lso schreef op 19-06-2004 @ 18:31 :
Je durft het geen veliefdheid te noemen... maar kriebels en opgewonden zijn en verlangen en dromen doen je wel afvragen: 'wat is het dan ... '

En je voelt je schuldig over die gevoelens...

Maar de meesten kunnen er wel inkomen zo te zien
Ik zelf dacht ook altijd dat je maar van één iemand kan houden en wat mezelf betreft, blijf ik daarbij. Anderzijds wat die kalverliefde betreft kan ik wel begrijpen dat je daar nog steeds heel even een kriebel van in de buik krijgt als je die ziet maar.. ik vroeg het jullie even omdat de situatie voor heel wat verwarring en twijfels en somberheid en vragen zorgde bij de persoon in kwestie...

xje

ben hiermee eens
heb er nu zelf ok last van heb nu 2,5 jaar met me vriend en heb ok kriebels
die kriebels zie ik ook als opgewondenheid en lust

de keuze ligt bij jezelf ken een ander niet voor je beslissen
Oud 23-06-2004, 07:54
lso
lso is offline
Citaat:
GUANO APES!! schreef op 20-06-2004 @ 21:30 :
ben hiermee eens
heb er nu zelf ok last van heb nu 2,5 jaar met me vriend en heb ok kriebels
die kriebels zie ik ook als opgewondenheid en lust

de keuze ligt bij jezelf ken een ander niet voor je beslissen
Heb jij er dan 'last' van? Hoe ga je er mee om..
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 08:17
rosey
rosey is offline
Citaat:
Mijn* schreef op 18-06-2004 @ 13:12 :
Dat is ZO waar Nuja daar moet je je sowieso overheen zetten. Het is inderdaad volstrekt normaal dat je gevoelens hebt voor een andere jongen gedurende de realtie vordert, maar dat is waar trouw omdraait, je mag je niet openstellen voor kwaliteiten van een jongen die je minder kent waarbij jouw vriend misschien minder voldoet, want uiteindelijk zal die jongen ook wel zn gebreken hebben. Als je echt van elkaar houdt zal je die beautiful stranger wel vergeten, want dan heb je gewoon geen plaats meer in dat koppie om aan iemand andes te denken
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 09:55
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
lso schreef op 18-06-2004 @ 13:53 :
Ben je nu serieus of ironisch
Serieus
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 11:31
Julie03
Julie03 is offline
Het gras LIJKT altijd groener aan de andere kant. Believe me girl, dat is zo. Het lijkt alleen maar groener. Je moet eens alles op een rijtje zetten. Je was VROEGER verliefd op hem. Mensen veranderen enorm... Ikzelf heb ook zo'n situatie meegemaakt, waarin ik samen was en smoorverliefd op een ander. Een heel jaar lang bracht hij mijn hart van slag, maar als ik hem nu terugzie, heb ik iets van: oh my god... dit KAN hem gewoon niet zijn.
Als je je vriend echt graag ziet, ga dan voor 100% voor hem! Het is normaal dat je in een relatie af en toe of slechts een enkele keer gevoelens krijgt voor een ander. Dat is bewezen. Maar wat is liefde anders dan iemand graag zien en er voor 100% voor gaan?!
Ik wens je heel veel succes! Je komt er heus wel!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 16:19
lso
lso is offline
Thx allemaal...

Het is dus iets wat erbij hoort. Ik kan me best inbeelden dat je een relatie hebt en dat je gedurende die relatie nog wel eens gevoelens voor die ander krijgt.. alleen was mijn mening dat dit ook niet iets is wat je moet ontwijken, negeren...
Heb nu jullie meningen eens gehoord. Thx
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 21:06
Roxjuh
Roxjuh is offline
pff.. heb hier oowk last van en die 2 jonges kenne elkaar oowk nog.. damnzz.. (boeie..)
Oud 26-06-2004, 17:39
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
Citaat:
lso schreef op 23-06-2004 @ 08:54 :
Heb jij er dan 'last' van? Hoe ga je er mee om..
heb het uitgemaakt maandag sowwy kon er niet mee omgaan
Oud 27-06-2004, 15:33
annetjuh
annetjuh is offline
kan wel. en dan moet je een keuze maken hij of hij
Reageren

Regels voor berichten