![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik had een paar maaden geleden ergens gelezen dat af en toe een dag vasten en dan enkel water drinken wel gezond zou zijn voor je lichaam. Zoals gezegd, wordt je lichaam daardoor gezuiverd. Misschien kan ik het nog wel ergens vinden....
edit: Gevonden ![]() "Regelmatig vasten zou gezond zijn, zo stellen Amerikaanse onderzoekers op basis van onderzoek bij muizen. Het zou hetzelfde effect hebben als een calorie-arm dieet (langer leven, grotere gevoeligheid voor insuline en dus minder hart- en vaatziekten en diabetes), ook al leidt dat vasten niet tot een vermindering van de globale energie-opname. In het onderzoek kregen muizen slechts om de andere dag te eten. Na een vastendag mochten ze eten zoveel ze wilden. De gezondheidseffecten waren vergelijkbaar met een dieet met een verminderde calorie-inname van 40%, ook al aten de muizen even veel als een normale muis en verloren ze nauwelijks gewicht. De onderzoekers willen hetzelfde onderzoek nu overdoen bij mensen." (www.gezondheid.be) Laatst gewijzigd op 18-06-2004 om 14:27. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Oh.. heb zonet rap eventjes op google "reinigingskuur" ingetypt, en je komt op heel wat hoor.. er zijn blijkbaar verschillende kuren.. hier wordt er zowat uitgelegd wat te doen
link De rest moet je zelf maar es opzoeken ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je kunt ook vasten op andere manieren. Geen vlees bijv. of geen snoep of lekkernijen. Ik vind het veel beter als mensen een maand vasten in de zin van niet eten wat ze als lekker ervaren, dan dat mensen zichzelf een dag uithongeren.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Staat de toekomst vast? dirk-janusIV | 63 | 23-06-2011 20:54 | |
Werk, Geld & Recht |
Hoeveel houd jij over na het betalen van je vaste lasten? Verwijderd | 20 | 21-03-2010 15:14 | |
Software & Hardware |
Beeld loopt vast DG | 4 | 16-02-2007 15:56 | |
Waarom vasten in Ramadan Oum Taqiyyah | 4 | 21-10-2004 21:42 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
gebonden vs geleide vaste kosten Earphone | 0 | 22-05-2004 14:14 | |
Stelling: De toekomst ligt altijd vast John-17 | 90 | 06-01-2002 00:38 |