Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2004, 14:06
Eend
Eend is offline
ik heb momenteel weer last van mijn duim. Ik kan hem niet ver naar binnen buigen en zo. Maar nou moet ik vanavond paardrijden, naja, het moet niet, maar ik wil het graag!

En nou vroeg ik me af, hoe kun je je duim nou het beste intapen?

Ik heb nu een stukje tape rond mijn duim gedaan en vandaaruit een stukje tape naar mijn pols, zodat ie steun heeft als ie naar binnen moet buigen. Weet iemand toevallig nog een oplossing?
Oud 14-06-2004, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 14-06-2004 @ 15:06 :
ik heb momenteel weer last van mijn duim. Ik kan hem niet ver naar binnen buigen en zo. Maar nou moet ik vanavond paardrijden, naja, het moet niet, maar ik wil het graag!

En nou vroeg ik me af, hoe kun je je duim nou het beste intapen?

Ik heb nu een stukje tape rond mijn duim gedaan en vandaaruit een stukje tape naar mijn pols, zodat ie steun heeft als ie naar binnen moet buigen. Weet iemand toevallig nog een oplossing?
Heel toevallig weet ik nog een oplossing: Als je ECHT last van je duim hebt, niet gaan paardrijden, duim laten rusten en morgen ochtend vragen bij de dokter wat het kan zijn, wat je er aan kunt doen en of je er mee mag paardrijden..
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 14:48
Eend
Eend is offline
Citaat:
Lean schreef op 14-06-2004 @ 15:13 :
Heel toevallig weet ik nog een oplossing: Als je ECHT last van je duim hebt, niet gaan paardrijden, duim laten rusten en morgen ochtend vragen bij de dokter wat het kan zijn, wat je er aan kunt doen en of je er mee mag paardrijden..
I know. Maar maar maar, ik heb al 3 weken niet gereden en ik had me er enorm op verheugd dat ik EINDELIJK weer kon rijden
Dus ik WIL en MOET en ZOU paardrijden vanavond

Mijn duim kan al de hele dag rusten, moet pas om 9 uur op de rug van het beest klimmen, verder rijden wij in de les veel voor ons zelf en kan ik rust nemen wanneer ik wil.

En de dokter hoeft niet, ik heb dit een paar jaar geleden eerder gehad en omdat er juist toen constant tegen me gezegd werd: Ah joh, daar hoeft geen tape omheen en je stelt je aan (en het is rechts en ik kon dus niet schrijven) en ik deed het alleen maar om geen so te hoeven maken en zo, maar 's nachts lag ik dan te kramperen van de pijn.

Ik wil dus mijn duim genoeg steun geven dmv tape en met paardrijden gebruik je je duim ook maar amper (als je goed rijdt dan)
Oud 14-06-2004, 16:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik deed het altijd als volgt: begin vlak bij het punt waar je duim vast zit aan je hand en ga dan vanaf je pols rondom je duim en dan weer terug naar je pols (beetje lastig uitleggen zo) zodat je duim wat meer stevigheid heeft. Verder kan je aan de binnenkant van je duim en aan de buitenkant van je duim een reepje tape plakken en dat dan vastzetten met halve rondjes op je gewricht en daar vlak onder en boven maar niet helemaal rond! Met tapen moet je altijd oppassen dat als je een gewricht vastzet dat je niet net als een pleister een stukje tape helemaal rondom vastzet maar dat het nog aan een kant open is.
Oud 14-06-2004, 17:49
Konijn
Konijn is offline
http://www.rhvdemeeuwen.nl/algemeen/Tapenduim.htm

Op internet wordt overal deze variant gegeven.
Maar pas op met zelf tapen he: als je het verkeerd doet kan je het erger maken..
Oud 14-06-2004, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 14-06-2004 @ 18:49 :
Maar pas op met zelf tapen he: als je het verkeerd doet kan je het erger maken..
idd
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 18:31
Joris
Joris is offline
Daarbij wil ik toevoegen dat vaak oefening en beweging beter voor een gewricht(en) / spier(en) zijn dan een passieve houding ermee aannemen. Als je er last van hebt, een duim, ook al issie klein is, bij onverklaarbare/niet door jezelf te genezen pijn toch een reden om naar een arts te gaan.
Oud 14-06-2004, 20:00
$tarlight
$tarlight is offline
Ik heb een duimblessure gehad met volleyballen (duim achterover geklapt en ik kon er eigenlijk helemaal niets mee, niet iets oppakken ofzo) en ik deed altijd alleen 1 stukje tape tussen duim en wijsvinger (geleerd van de fysio). Bij mij hielp het op zich wel, maar ik weet niet of het in jou geval ook kan helpen, lijkt me wel een andere blessure
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 21:46
Eend
Eend is offline
Citaat:
Konijn schreef op 14-06-2004 @ 18:49 :
http://www.rhvdemeeuwen.nl/algemeen/Tapenduim.htm

Op internet wordt overal deze variant gegeven.
jeeeeeeeeeeeeeeey, ik heb t goed gedaan
Oud 14-06-2004, 21:47
Eend
Eend is offline
Citaat:
Joris schreef op 14-06-2004 @ 19:31 :
Daarbij wil ik toevoegen dat vaak oefening en beweging beter voor een gewricht(en) / spier(en) zijn dan een passieve houding ermee aannemen. Als je er last van hebt, een duim, ook al issie klein is, bij onverklaarbare/niet door jezelf te genezen pijn toch een reden om naar een arts te gaan.
nah, huisarts doe ik pas als t weer een soort van chronische pijn heb.
Maar ik heb geen last van mijn duim gehad tijdens het rijden Alleen als ik iets heel lichts oppak, heel vreemd
Oud 15-06-2004, 07:41
Emilia
Emilia is offline
Hallo,

toen ik moest optreden met ballet met een 'zwakke' voet, ben ik een paar keer naar de kinesist geweest en die tapete mijn voet dan in. Hij zei dat je nooit helemaal rond mag gaan (als je begrijpt wat ik bedoel), maar met stukjes.
Ik dacht dat die tape het wel een paar dagen zou uithouden (ik had drie optredens dat weekend), maar de dag na het eerste optreden deed het zo'n pijn dat ik bijna niet meer op m'n voet kon lopen, laat staan dansen.
Toen ben ik teruggegaan, maar de vader van de kinesist heeft dan een tape aangebracht die wél helemaal rond mijn voet ging, in één keer.
Als je het gevoel krijgt dat de tape te veel spant, kun je onderaan een knipje maken.

Regels voor berichten