Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2004, 15:41
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Vinokourov uitgeschakeld

14-06-2004

Terwijl T-mobile ploegmaat Jan Ullrich in de gouden leiderstrui rondrijdt in de Ronde van Zwitserland, is Alexandre Vinokourov uitgeschakeld door een val op 47 km voor de finish. Een zware domper voor Ullrich die gerekend had op Vino voor de bergen later deze week. Gelukkig heeft de Kazak niets gebroken.

Vinokourov reed met een snelheid van 50 km/h tegen een vluchtheuvel. De 30 jarige kazak liep verschillende bloeduitstortingen op, met schaafwonden in het gezicht, schouder en hand. De dokter vreesden even voor de ligamenten aan de schouder, maar de deelnamen aan de Tour de France zou niet in gevaar zijn. Olaf Ludwig: “Vinokourov speelt een belangrijke rol in onze Tourplannen. We rekenen op hem en Ullrich in Frankrijk.”

Hoewel Ullrich blij was dat hij de leiderstrui kon behouden, toch was hij vrij kritisch over het gevaarlijk parcours in de finale. “Na zo’n snelle etappe begrijp ik niet dat de finale zo gevaarlijk moet gemaakt worden. Alexandre is het slachtoffer geworden van de chaos. In plaats van aan de vallen samen met mij de komende etappes, ligt hij nu in het ziekenhuis.”

T-Mobile zal ook zonder Vinokourov de ronde van Zwitserland proberen te winnen.
(CN)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2004, 15:46
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
o.
Oud 14-06-2004, 16:01
Verwijderd
ze zeggen juist dat ie niet in gevaar is...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 18:18
Rhinus
Rhinus is offline
Ik zag op teletekst dat ie niet mee deed dacht ik. Dat zou wel erg jammer zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 19:21
Verwijderd
Vino mist de Tour 14-06-2004

Alexandre Vinokourov heeft forfait gegeven voor de Tour. De Kazak kwam zwaar ten val in de Ronde van Zwitserland en geraakt niet op tijd hersteld.

Vinokourov knalde 47 km voor de finish van de tweede etappe op een onbeveiligd verkeerseilandje. Onderzoek in het ziekenhuis van Rheinfelden wees uit dat de ligamenten aan de schouder zijn afgescheurd. Hij gaat nog deze week onder het mes.

Na zijn knalprestatie vorig jaar was Vinokourov één van de favorieten op de eindzege in Parijs. Samen met zijn T-Mobile ploegmaat Jan Ullrich moest hij Lance Armstrong kunnen bestoken. Twee jaar geleden moest de Kazak wegens een blessure ook al forfait geven voor de Tour de France.

Het forfait komt hard aan bij T-Mobile. "Of ook zijn tweede hoogtepunt van het seizoen, Athene, in het gedrang komt, kan men nu nog niet zeggen. De Olympische race is over acht weken, dat zal dus wel nipt worden", aldus woordvoerder Olaf Ludwig.

bron: sport.be
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 20:29
Sprinkle
Sprinkle is offline
UITGESCHAKELD ?! Nou ja zeg
Maar ok het leven gaat verder Kazach niet kazak
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 20:59
peaceflower
peaceflower is offline
Vino gaat niet naar de Tour!

Verdomme. Ik baal daar stiekem serieus van, maar ja. Het is niet anders, ik had hem toch graag weer in de Tour gezien. Hij is 1 van m'n favoriete wielrenners. Klote! Maar ja.
Oud 14-06-2004, 22:43
PV
PV is offline
Dat is wel kut, zo wordt t voor Armstrong wel wat makkelijker denk ik :/
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 22:47
Tejay
Tejay is offline
Echt Spijtig. Ook voor Ullrich, hij kon hem best gebruiken in z'n poging om de tour te winnen.
Oud 15-06-2004, 13:52
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Zal Ullrich lekker vinden..
Oud 15-06-2004, 13:53
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Ik vindt het heel jammer dat ie niet meedoet hij was toch 1 van de smaakmakers van de tour vorig jaar
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 15:03
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Echt jammer dat Vinokourov niet mee kan doen, vond het altijd een leuke renner om naar te kijken.
Reageren

Regels voor berichten