Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2002, 20:24
Jeronimo
Jeronimo is offline
Ik ben nogal klein, (ong 10 cm kleiner dan de rest van men klas), weet iemand waaraan dit kan liggen of hoe ik beter zou kunnen groeien? (Knlinkt stom, kweetet! )

Het is gewoon frusterend om altijd naar boven te kijken als je wilt prate, of nog erger omgekeerd, dat mensen op je neer kijken.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 20:27
Ilsch
Ilsch is offline
tsjah iedereen is ander heh... misschien naar de dokter als je echt heel klein bent?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 20:30
Jeronimo
Jeronimo is offline
Men dokters zeggen al vanaf ik klein was dat ik een enorme boost zou krijge in de zomervakantie, maar het gebeurt nooit. lol!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 20:50
Mark
Mark is offline
Te weinig schoppen onder je achterste gehad van je ouders misschien?

Nee, de een is nou eenmaal kleiner dan de ander, doe je niets aan.
Oud 09-05-2002, 20:53
DarkCat
DarkCat is offline
En sommige mensen beginnen ook later pas met groeien.. vooral jongens zijn er vaak wat later mee (zo had ik mijn groeispurt op mijn 11e ofzo, terwijl mijn buurjongetje 15 was; hij haalde me dus opeens een paar jaar later met 20 cm in ofzo )..

Misschien ff checken hoe je groei is verlopen en hoelang men verwacht dat je wordt?

Cat
Oud 10-05-2002, 11:54
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
groot zijn heeft ook zo zijn nadelen. ik ben zelf 1,93m en ik heb tijdens het stappen soms een heel eenzaam gevoel, omdat ik overal overheen kijk. Ja dit klinkt stom.
Verder heb je een langer bed nodig, maar tijdens concerten zie je wel alles heel goed

Ik zeur maar wat.
Volgens mij kun je daar niks aan doen.
Oud 10-05-2002, 14:37
lakyie
lakyie is offline
ik zou er niet zo over inzitten als ik jou was. je bent nou eenmaal kleiner, boeiuh!

Bovendien: lengte maakt totaal niet uit voor je verdere leven. Ook kleine mensen kunnen succesvol zijn, kijk maar eens naar Micheal J Fox of Tom Cruise. Beide erg klein...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 19:54
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
groot zijn heeft ook zo zijn nadelen. ik ben zelf 1,93m en ik heb tijdens het stappen soms een heel eenzaam gevoel, omdat ik overal overheen kijk. Ja dit klinkt stom.
Verder heb je een langer bed nodig, maar tijdens concerten zie je wel alles heel goed
Dat je niet klaagt over verminderde beweegelijkheid, heb ik namelijk last van.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 20:36
Verwijderd
Ik ben ook best wel klein, 1,63m en vind dat best wel vervelend. Ze denken altijd dat ik een jaar of 2 jonger ben dan dat ik ben.
Ik heb geen idee hoe je langer zou kunnen worden, waarschijnlijk is dat niet echt te beïnvloeden. Het is vaak genetisch bepaald.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 20:37
miep
miep is offline
ach ik ben een meisje van minstens 1.80
vind ik ook vervelend!
het liefst willen we allemaal gemiddelde lengte hebben he..
en die mesnen met een gemiddelde lengte zeuren juist weer ergens anders over.
we zijn nooit tevree.
probeer het toch te accepteren! en als je gelukt hebt groei je nog ja, zoals darkcat zegt, meisjes krijgen dat veel eerder, dus misschien komt het bij jou nog!
sterkte
Oud 10-05-2002, 23:49
Jeronimo
Jeronimo is offline
Bwa...misschien groei ik dan toch eindlijk eens deze zomervakantie.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 10:42
lakyie
lakyie is offline
Er kan bij sommige mensen een verscil van enkele centimeters zijn in hun lengte 's ochtends en 's avonds. Bij de meeste is dit echter heel weinig.
Het komt doordat je wervels o.i.d. een beetje inzakken nadat je overdag hebt gestaan en gezeten. 's Nachts als je ligt komt dit weer in z'n normale positie.
Mijn advies: als je jezelf te klein vindt 's ochtends meten, en als je jezelf te groot vindt, 's avonds meten...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 16:30
miep
miep is offline
Citaat:
lakyie schreef:
Er kan bij sommige mensen een verscil van enkele centimeters zijn in hun lengte 's ochtends en 's avonds. Bij de meeste is dit echter heel weinig.
Het komt doordat je wervels o.i.d. een beetje inzakken nadat je overdag hebt gestaan en gezeten. 's Nachts als je ligt komt dit weer in z'n normale positie.
Mijn advies: als je jezelf te klein vindt 's ochtends meten, en als je jezelf te groot vindt, 's avonds meten...
INTERESTING!!!!!
Oud 11-05-2002, 17:33
Verwijderd
Citaat:
lakyie schreef:
en wat heb je daar aan..??
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 18:39
DarkRaven
DarkRaven is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:

en wat heb je daar aan..??
handig om te wete....
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 18:42
Balance
Balance is offline
in de eerste had ik m'n 'groeispurt' al gehad, verder nog maar heel weinig mensen, dus ik was altijd de grootste (en de oudste toevallig)
vonk toen nooit leuk, wou liever kleiner zijn...

2 jaar later bleek ik de kleinste van de klas te zijn en aangezien ik dus de oudste ben vonk dat totaal niet leuk... altijd maar die 'grappige' opmerkingen daarover! kortom: ik wou liever langer zijn!

nu zit ik in de vierde en eigenlijk boeit het me niet meer!
oke, lastig dat ik altijd op 14 of 15 geschat wordt, maar ja, daar hebben ze pasjes voor uitgevonden, kan je makkelijk mee laten zien dat je toch die discotheek of whatever in mag!

en m'n vriendinnen maar zeuren over hun leeftijd... pfffff, volgens mij is echt nooit iemand tevreden!!!!
Oud 11-05-2002, 19:15
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
lakyie schreef:
Meestal scheelt dit inderdaad maar enkele milimeters tot 1 cm. Ach ik geloof niet dat je op een cm zit te kijken.
Oud 11-05-2002, 19:16
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
tacidvs schreef:

Dat je niet klaagt over verminderde beweegelijkheid, heb ik namelijk last van.
Nah, op het cios blijf je best bewegen hoor. Kan alleen niet met mijn vingers de grond raken. Daar geef ik dan ook niks om.

Regels voor berichten