Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2004, 19:56
justme18
justme18 is offline
vandaag de eerste keer dat ik hier iets schrijf...
ik kom eraan door mir...een lief meisje dat bij mij woont..
zij schrijft de dingen waarmee ze zit op en aangezien ik te lui en te druk ben om in mijn dagboek te schrijven leek dit me een goede oplossing.

vandaag was ik bij mijn vriend...en zijn moeder gaf tijdens het ontbijt aan zijn zusje en mij een tasje met kleding. een heel leuk truitje rood met oranje en een appel erop..L het zusje van mijn vriend een groene met gele geloof ik en een peer erop...ook kregen we allebei een riem...echt een hele gave met allemaal bloemetjes...ik ging het truitje passen en kreeg het nog maar net over mn tieten heen en het zat veel te strak om mijn buik...dus mijn truitje werd voor L. L komt hem showen en de truitjes staan haar perfect...wat voelde ik me kut..waarom hebben alle andere mensen een mooi figuur en passen ze wel maatje s en eten zich de pleuris...daar baal ik van...als ik iets extra's eet komt er een kilo aan...

daarna ging ik naar mijn moeder...met haar praten over wat er bij altrecht gezegd is...zwaar k nartuurlijk...alle dingen die gebeurd zijin waardoor ik uit huis ben gegaan waren mijn schuld en ik had alles wat er gebeurd is verzonnen..alles was mijn schuld...we hadden het over privecy,ik zou die van haar schenden omdat ikop haar kaer kom om bijvoorbeeld in de spiegel te kijken (voor de duidelijkheid ik heb geen kamer bij mijn moeder, dus slaap op een luchtbed in de knutselkamer) maar ja ik heb dus helemaal geen privecy daar...dan kom ik toch lekker helemaal niet........

wel geluk met mijn vriend die heeft me gelukkig super lief getroost toen ik jankend hem kwam storen toen hij gezellig bij een vriend zat...
wat voelt het toch goed om iemand te hebben die voor je klaar staat en ook nog eens van je houdt....

ook een groot iets waar ik zwaar mee zit zijn mijn oren...ze staan naar voren...
waarom moet dit er altijd in gepeperd worden...
net zoals dat ik dik ben waarom benadrukken mensen altijd het negatieve van iemand??

waarom kunnen mensen je leven zo verknallen???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2004, 20:05
Verwijderd
Citaat:
justme18 schreef op 13-06-2004 @ 20:56 :
vandaag de eerste keer dat ik hier iets schrijf...
ik kom eraan door mir...een lief meisje dat bij mij woont..
zij schrijft de dingen waarmee ze zit op en aangezien ik te lui en te druk ben om in mijn dagboek te schrijven leek dit me een goede oplossing.

vandaag was ik bij mijn vriend...en zijn moeder gaf tijdens het ontbijt aan zijn zusje en mij een tasje met kleding. een heel leuk truitje rood met oranje en een appel erop..L het zusje van mijn vriend een groene met gele geloof ik en een peer erop...ook kregen we allebei een riem...echt een hele gave met allemaal bloemetjes...ik ging het truitje passen en kreeg het nog maar net over mn tieten heen en het zat veel te strak om mijn buik...dus mijn truitje werd voor L. L komt hem showen en de truitjes staan haar perfect...wat voelde ik me kut..waarom hebben alle andere mensen een mooi figuur en passen ze wel maatje s en eten zich de pleuris...daar baal ik van...als ik iets extra's eet komt er een kilo aan...

daarna ging ik naar mijn moeder...met haar praten over wat er bij altrecht gezegd is...zwaar k nartuurlijk...alle dingen die gebeurd zijin waardoor ik uit huis ben gegaan waren mijn schuld en ik had alles wat er gebeurd is verzonnen..alles was mijn schuld...we hadden het over privecy,ik zou die van haar schenden omdat ikop haar kaer kom om bijvoorbeeld in de spiegel te kijken (voor de duidelijkheid ik heb geen kamer bij mijn moeder, dus slaap op een luchtbed in de knutselkamer) maar ja ik heb dus helemaal geen privecy daar...dan kom ik toch lekker helemaal niet........

wel geluk met mijn vriend die heeft me gelukkig super lief getroost toen ik jankend hem kwam storen toen hij gezellig bij een vriend zat...
wat voelt het toch goed om iemand te hebben die voor je klaar staat en ook nog eens van je houdt....

ook een groot iets waar ik zwaar mee zit zijn mijn oren...ze staan naar voren...
waarom moet dit er altijd in gepeperd worden...
net zoals dat ik dik ben waarom benadrukken mensen altijd het negatieve van iemand??

waarom kunnen mensen je leven zo verknallen???
Hoezo wat benadrukken ze dan? Dat L. dat shirtje toevallig wel past heeft niks met benadrukken te maken volgens mij hoor, gewoon puur toeval. Verder zie ik niks uit je verhaal dat "de negatieve kant" van jou benadrukt.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 20:10
Fantôme
Fantôme is offline
pm
Oud 13-06-2004, 20:19
justme18
justme18 is offline
Citaat:
36-Crazyfists schreef op 13-06-2004 @ 21:05 :
Hoezo wat benadrukken ze dan? Dat L. dat shirtje toevallig wel past heeft niks met benadrukken te maken volgens mij hoor, gewoon puur toeval. Verder zie ik niks uit je verhaal dat "de negatieve kant" van jou benadrukt.
dat L het truitje past is idd toevallig, maar het is wel kut om te zien dat anderen hetzelfde truitje dan wel passen...mijn negatieve kant, dan heb ik het over mijn oren, mijn lelijkheid en mijn dikke lichaam...mensen kijken me constant aan hierom en maken kut opmerkingen hierover..dat bedoel ik ermee
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 15:40
Loveflowertje
Loveflowertje is offline
Ik snap je wel...natuurlijk is het toeval
maar als het zo vaak gebeurd dat mensen
je nastaren denk je bij alles dat het opzet is
Oud 14-06-2004, 20:27
kleinedraak
Ik heb ookvaak het idee dat mensen me nastaren. Ben ook niet knap ofzo
Mensen zeggen dan, zet het van je af! Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb wel dingen die ik kan zeggen als anderen een opmerking maken, maar op dat moment durf ik het gewoon niet. Stomme ik ook. Maar hoe meer jij dit gaat denken hoe erger het wordt. Ik kan niet zeggen dat je niet dik oid bent wnat ik ken je niet. En al is het zo, jij moet ermee leren leven en niet die stomme mensen die je nastaren omdat ze blijkbaar nog nooit 'zo iemand' hebben gezien.
Sterkte
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 20:37
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Waarschiijnlijk ben jij heel erg bezig met die dingen (je oren, dik zijn) en daardoor zal het lijken dat iedereen nou juist die dingen benadrukt. En zul jij eerder een rotgevoel krijgen, terwijl die andere mensen daar niet eens bij stilstaan. (dat wat ze gezegd hebben, jou een rotgevoel geeft).

Ik kan nu wel zeggen, dat je er niet zoveel mee bezig moet zijn enz. je er niet zoveel van moet aantrekken, maar ik kan dat zelf ook niet. Ik weet hoe moeilijk dat is, en het gevoel zal voor jou hetzelfde blijven.
Ik kan ook wel zeggen dat je niet dik bent, maar geloof je dat dan wel?

trouwens, ik vind het echt knap dat je naar je moeder bent gegaan, en over Altrecht hebt gesproken.

uhm, tja.. echt veel heb je hier niet aan, weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen. Probeer jezelf niet met iedereen te vergelijken (moet je horen wie het zegt) jij bent goed zoals je bent.. (en daar moet je zelf ook in gaan geloven...)

dikke kusss... mir
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 19:02
mrieke
mrieke is offline
Er zullen altijd mensen zijn die zichzelf beter vinden dan de rest. Die jou uitschelden omdat ze zelf ook zo verdomde onzeker zijn. Je moet proberen jezelf te accepteren, zo straal je dat ook uit en zie je er meteen al een stuk leuker uit. Je hebt vast ook dingen aan jezelf die je wel leuk vind. Besteed daar wat extra aandacht aan en let daar wat meer op dan je minpunten.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar probeer jezelf gewoon te accepteren zoals je bent!

Kus Mrieke
Oud 22-06-2004, 20:59
justme18
justme18 is offline
Citaat:
mrieke schreef op 22-06-2004 @ 20:02 :
Er zullen altijd mensen zijn die zichzelf beter vinden dan de rest. Die jou uitschelden omdat ze zelf ook zo verdomde onzeker zijn. Je moet proberen jezelf te accepteren, zo straal je dat ook uit en zie je er meteen al een stuk leuker uit. Je hebt vast ook dingen aan jezelf die je wel leuk vind. Besteed daar wat extra aandacht aan en let daar wat meer op dan je minpunten.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar probeer jezelf gewoon te accepteren zoals je bent!

Kus Mrieke
thnx dat is lief.,..om eerlijk te zijn, zijn er neit veel dingen die ik positief vind aan mijzelf, maar kan ik idd wel proberen om een beetje vrolijk te zijn...
ik ben ook erg hard bezig te zij om mezelf t eaccpeteren zoals ik ben...
liefs mij
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 07:53
Verwijderd
Ik geloof zelf dat je je leven in je eigen handen hebt. Ikzelf ben van mening dat ik zelf mijn eigen manier van leven kies. Kan niet zeggen dat ik ook geen klote tijd heb gehad. Maar uiteindelijk moet je jezelf eroverheen zetten en jezelf accepteren voor wie je bent. Ook vind ik dat uiterlijk HELEMAAL niks uit maakt ik draag ook altijd Large ( ik ben 185 cm lang, ik kan geen small dragen ), en ik zit er echt niet mee. Ben blij met wie ik ben, heb genoeg vrienden.

Dik zijn is overigens niet echt een probleem meer er zijn genoeg mensen die zichzelf 'te dik vinden'. Maar ikzelf ben bv te dun maar accepteer dat ook, misschien moet jij gewoon leren hoe je jezelf moet accepteren in plaats van jezelf te vergelijken met andere........
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 09:37
Sterretje*
Sterretje* is offline
Meis, anderen moeten je maar accepteren zoals je bent. Dik, dun, mooi, lelijk...het maakt niks uit! Zou jij geen vrienden meer willen zijn met je vriendinnen als ze dik(ker) waren? Dat zou toch nooit in je opkomen? Nou, bij je vriendinnen ook niet! Ze mogen je om wie je bent, echt waar! Dat je onzeker bent over jezelf en dat iedereen mooier, dunner etc. in jouw ogen lijkt is niet iets abnormaals. Heel veel mensen hebben er last van (waarschijnlijk krijgt iedereen zo'n periode). Kop op! Spreek met mensen af, doe leuke dingen en maak je niet al te veel zorgen over je uiterlijk. Geniet een beetje!

Liefs Magic_STAR*
Oud 23-06-2004, 13:22
bloemkool
bloemkool is offline
hey,
je moet je niet druk maken om je uiterlijk hoor! moet ik vooral zeggen ahem, ik deed het een paar jaar geleden ook. mn bovenkaak is erg vergroeid, daarom staan mn tanden naar voren, ik praat daar soms anders door, omdat die tanden over mn onderlip hangen. (niet heel ver ofzo hoor)
maarja ik maak me er niet meer druk om. ik heb een vriendin die is dik, die koopt dr kleren een maatje groter en het is opgelost!
en een andere vriendin van mij had flaporen, die heeft ze laten corrigeren twee jaar terug. is ff pijnlijk, maar nu gaat t goed met dr (ik heb dr nu op msn aan de lijn)
Reageren

Regels voor berichten