Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2004, 11:27
Claire-Maris
Claire-Maris is offline
Je hebt een relatie van twee jaar waarvan je een tijd samenwoont. Het loopt wat slechter de laatste tijd en hij zegt dat het aan de stress ligt. In april veel gepraat over wat er aan de hand was en het lag aan hem zei hij, het kwam wel weer goed. Dit weekend vertelde hij dat hij niet meer verliefd was maar wel van je hield en niet wist wat hij moest doen. Jij stelde voor om een tijdje uit elkaar te gaan wonen, we zijn nog jong.

Gisteravond vertelde hij dat hij niet de waarheid had gesproken, hij is een tijdje geleden verliefd geweest op een klasgenote, hij heeft niks met het meisje gedaan maar is dus wel hevig verliefd geweest, volgens hem is hij nu niet meer verliefd op haar.

Maar hij is dus nog niet verliefd op jou voor zijn gevoel, hij houd enorm van je maar wil je niet kwijt. Jij bent nog wel enorm verliefd maar voelt je verraden...

Wat te doen, ik weet het allemaal niet meer, het is zo chaotisch in mijn hoofd...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2004, 11:32
Verwijderd
Pfff... toen hij verliefd was op dat andere meisje wist jij dus van niks. Toen deed je vanalles met hem, vertrouwde hem, terwijl hij gewoon de hele tijd aan dat meisje dacht terwijl hij bij jou was! Mooi is dat..
Je kunt denk ik beter een tijdje uit elkaar gaan, zodat je er goed overna kunt denken. Jij voelt nu veel meer voor hem dan hij voor jou en je wil hem natuurlijk niet kwijt.. maar zo is het ook niet eerlijk tegenover jou.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 11:44
Verwijderd
Wat wou je dan, altijd en eeuwig hevig verliefd blijven?

Kijk, dat hij het niet tegen je heeft verteld toen hij verliefd was op dat meisje, dat was natuurlijk niet helemaal juist. Maar ik begrijp het wel, hij wilde je waarschijnlijk niet kwetsen of onzeker maken. En uiteindelijk is er niets gebeurd; hij vond jou dus belangrijker dan haar.

Je kunt besluiten dat je jezelf te jong vindt voor een relatie zonder kriebelverliefdheid, of dat je er geen zin in hebt, of dat je het vreselijk vindt. In dat geval kun je beter de relatie beëindigen. Ik begrijp dat dat niet zo makkelijk gaat, maar het heeft ook geen zin om een relatie te hebben die je eigenlijk niet wil.

Je kunt ook besluiten dat het er op den duur om gaat dat je van elkaar houdt, en dat je graag de relatie wil behouden, en als je dan toch zit met zijn gebrek aan verliefdheid dan kun je daar aan werken. Misschien krijgt hij na verloop van tijd vanzelf wel weer een nieuwe vlaag van verliefdheid op jou, dat zou prettig zijn natuurlijk.

Dat is natuurlijk een moeilijke keuze, die je misschien makkelijker kunt maken als jullie een tijdje elkaar niet zien (zonder de relatie meteen te beindigen, en ook zonder contact te verliezen, dus elkaar wel bellen enzo). Of misschien vind jij het juist makkelijker om te kiezen door er veel met hem over te praten.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 11:51
Claire-Maris
Claire-Maris is offline
Dat vind ik zelf ook, dat je niet altijd verliefd kan zijn, dat heb ik hem ook vaak gezegd maar nu het erop aan komt voelt het zo vervelend.

Ik zit er inderdaad over te denken om maar uit elkaar te gaan voor een tijdje maar niet dat het uit is, maar iig uit elkaar wonen.

Het is zo stom, ik kan dit soort dingen zelf ook bedenken maar het is fijn om het van een ander te horen, te horen hoe die erover denkt..

bedankt alicia en sarah
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 14:19
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Claire-Maris schreef op 15-06-2004 @ 12:51 :
Dat vind ik zelf ook, dat je niet altijd verliefd kan zijn, dat heb ik hem ook vaak gezegd maar nu het erop aan komt voelt het zo vervelend.

Ik zit er inderdaad over te denken om maar uit elkaar te gaan voor een tijdje maar niet dat het uit is, maar iig uit elkaar wonen.

Het is zo stom, ik kan dit soort dingen zelf ook bedenken maar het is fijn om het van een ander te horen, te horen hoe die erover denkt..

bedankt alicia en sarah
dat zou ik ook doen, wel apart wonen...maar aan de andere kant, vind je het niet ook iets zeggen dat hij, ondanks dat hij op iemand verliefd is, toch bij je gebleven is?? volgens mij is er dan wel een hele sterke band...dus een beetje afstand lijkt me wel gezond, maar ik zou het echt niet daarom uitmaken; zoveel kan je er niet aan doen als je op iemand verliefd wordt...
Oud 15-06-2004, 23:13
Sprinkle
Sprinkle is offline
Hij vond haar duidelijk niet leuker dan dat hij jou vindt. En wilde jullie relatie verder niet op het spel zetten door vreemd te gaan. Voor jou is het moeilijker dat hij het pas achteraf verteld, hij dacht dat dat het beste was.
Lijkt me inderdaad een moeilijke situatie. Denk dat het beter is om even uit elkaar te gaan, een soort pauze in te lassen in jullie relatie. Zodat jullie er allebei goed over kunnen nadenken wat het nou is wat je wilt. Praat er samen over en hopelijk komen jullie eruit.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 23:34
never mind
never mind is offline
als je een lange relatie hebt gaat op een gegeven moment dat verliefde gevoel over. Bij de een sneller dan bij de ander. Een bijkomstigheid is dat je dan dus ook wel eens op iemand anders verliefd wordt.

JOUW jongen was verliefd op iemand anders maar heeft desondanks voor jou gekozen, hij is je trouw gebleven. Hij vond blijkbaar *wat jullie hebben* belangrijker dan wat zijn gevoel m vertelde. Dat zegt wat mij betreft ook heel wat. Die jonge is niet vreemdgegaan, heeft dat meisje voor jou links laten liggen. En aan zijn gevoelens, kan hij natuurlijk niks doen. Het was geen optie om even een knop om te draaien en ipv op klasgenote weer verliefd op jou te worden. Toch?

Geef hém dus niet de schuld... Hij is juist geweldig trouw aan jou!

Wat je je af kan vragen is of jij je dit wel voorsteld van een relatie. Hij is dus blijkbaar niet meer *op jou* en komt in het stadium dat andere meisjes ook interessant beginnen te worden... Hoewel hij er niks mee doet blijft dit voor jou geen leuk gevoel..

Denk voor jezelf na hoe erg je hiermee zit. Kan je er mee leven? aan laten! Denk je er dag en nacht aan en voel je je ontzettend überkut? Maak het dan maar uit!
Oud 16-06-2004, 00:23
one*girl
one*girl is offline
Dat had ik ook met een kill.. hij kwam dat ie verliefd was op zn ex enzo.. en toen bleek dus dat ie ex terug ging naar dr ex.. en nu heb ik hem al meer dan 6 maanden niet gezien omdat ie in het buitenland zit (stage)

Het enige wat je kan doen is het laten rusten... je kan wel dingen gaan forseren enzo maar dat is niet echt de beste oplossing.. je moet het gewoon laten en als ie zegt dat het over en uit is dan moet je hem maar op zn woord vertrouwen want hij was ook eerlijk genoeg om te vertellen dat ie verliefd was op een ander.. Maar hij deed wel niks met dr en dat moet je gewoon in je achterhoofd houden want dat zou veel moeilijker zijn...

Je weet pas wat je kwijt bent als het eenmaal weg is.. en misschien ziet ie dat wel in en misschien ook weer niet.. Als het oke voelt zal het dan wel oke zijn maar als dat niet zo is zou ik mekaar een tijdje met rust laten en niks forseren.. schiet je nl niks mee op...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten