Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2004, 16:27
Verwijderd
In ieder geval, daar dacht ik aan. Dit is maar een uitprobeerseltje, van school af aan geschreven. Het wordt uiteindelijk een deel van een groter geheel, maar toch post ik dit even los. Ik dacht er even aan om het op DoP te zetten, maar ik beschouw het niet als gedicht.

EnjoY
------------------------------------------------------------------------------------

Klein, hulpeloos. Groot, nog steeds hulpeloos. Hulpeloos en machteloos. Voortdrijven op golven van geluid. Energie, steeds minder. Klein en hulpeloos. Flits! De gedachten van een ander. Grootse onbekendheid, toch mijn naam. Dunnetjes verward. Geroerd. Nieuwe energie, maar meteen alleen. Weg en terug. Niets nieuws onder de maan. Donkerflitsen tegen de heldere lamp. Het licht dimde. De ogen openden. Stilte, verdovende stilte. Niets dan stilte, toch onrust. Menselijke gevoelens. Vragenvuur. Waarom? Hoe? Wat? Wanneer? Langzaam begint alles te branden terwijl de deur dichtslaat. Klik, slot. Het licht ging uit....

Grimmist
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2004, 16:29
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ho, gaat wel snel zeg! Had echt het idee dat ik het als een sneltrein las. Ik vind het apart. Ik weet niet precies waar het om draait , maar wat ik ervan snap vind ik erg leuk.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 16:31
Verwijderd
De snelheid hoort ook. Met de inleiding is het wel te volgen, hoop ik

Grimm
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 16:32
duivelaartje
duivelaartje is offline
Kej.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 17:44
Riantje
Riantje is offline
Heeel apart, maar wel origineel
Het heeft wel wat
Ben benieuwd naar de rest.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 19:53
Verwijderd
Hoezo rest?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 19:55
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Sorry, maar ik vat er echt geen fuck van. Ligt dat aan mij?
Oud 16-06-2004, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Een Tweeling schreef op 16-06-2004 @ 20:55 :
Sorry, maar ik vat er echt geen fuck van. Ligt dat aan mij?
Nee, maar dat hoort ook wel een beetje.

Misschien begrijp je het nu, anders is ut alleen mar vager geworden... enjoy

‘’Wat gebeurt er?’’ vroeg David. Niemand antwoordde, het bleef stil. De mensenmassa in het park spoelde over hem heen als een koude golf drukte. Hij voelde, wist dat al zijn gevoelens wegspoelden. Al zijn gevoelens werden gedeporteerd, richting niets. David wilde vluchten, maar kon niet snel vooruit komen. Hij zag Brechtje achter hem, wilde vragen of zij hem wilde helpen. Zij gebruikte hem, ze zoog zijn gevoelens op. Ook zij. Langzaam gingen zijn gevoelens verloren. Ze volgde hem! ‘’Hoe kon dit?’’ vroeg hij zich af terwijl steeds grotere delen van zijn besef weggezogen werden. ‘’Waarom?’’ Het was als een schreeuw, maar het geluid was te zwak om gehoord te kunnen worden. Alles vervaagde, de buitenwereld verstomde. Geluiden ketsten af op een onzichtbare muur, lieten hem voor doof achter. David wist niet waar het vandaan kwam, het kon hem eigenlijk ook niets schelen. Hij viel neer. De mist om hem heen verdween.

´´Zoeken, vlug!´´ Het bewoog. ´´Zoeken, blijven zoeken!´´ Het bewoog weer. ´´Word wakker!´´ Golven sloegen tegen hem aan. ´´Zoeken, nu!´´ Nog meer golven. David dreef erop mee. Het geluid verplaatste zich, met David in zijn kielzog. Hij deinde mee, op het stille geluid. Waar moest hij heen? Grashalmen, dik als boomstammen. Met een oorverdovend geluid werden ze groter. Lawaai, nog meer golven. David vloog. Hij werd de lucht in geslingerd. Ergens in de verte zag hij een rood bankje, waar twee personen op zaten. Een ander meisje stond erbij, wankel. Alles was reusachtig. Iets in hem dwong David om naar dat bankje toe te gaan, alsof zijn hele bestaan er vanaf hing. ‘’Vlugger, zoeken!’’ Zijn energie raakte op. ‘’Vlugger, zoeken, zoeken nu, verder, meer!’’ David keek om zich heen. ‘’Wat moet ik zoeken?’’ vroeg hij onwetend. De golven die hij zelf maakte spoelden over de dikke grashalmen. ‘’Nu! Vlug! Zoeken!’’ Lange gierende uitroepen, monsterlijk hoge golven. Dat alles om hem. De golven duwden hem weg, ineens lag hij bij vier grote wielen. Het licht ging uit…. David ’s gedachten dwaalden af voordat hij zijn besef afsloot. Een laag zoemend geluid vulde zijn brein. Monotone klanken verplaatsen zich, kaatsten af tegen zijn hersenpan. Niets beschermde hem meer.
*en dan dat stukje*

Grimmie
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 20:22
Riantje
Riantje is offline
Citaat:
Grim schreef op 16-06-2004 @ 20:59 :
Nee, maar dat hoort ook wel een beetje.

Misschien begrijp je het nu, anders is ut alleen mar vager geworden... enjoy

‘’Wat gebeurt er?’’ vroeg David. Niemand antwoordde, het bleef stil. De mensenmassa in het park spoelde over hem heen als een koude golf drukte. Hij voelde, wist dat al zijn gevoelens wegspoelden. Al zijn gevoelens werden gedeporteerd, richting niets. David wilde vluchten, maar kon niet snel vooruit komen. Hij zag Brechtje achter hem, wilde vragen of zij hem wilde helpen. Zij gebruikte hem, ze zoog zijn gevoelens op. Ook zij. Langzaam gingen zijn gevoelens verloren. Ze volgde hem! ‘’Hoe kon dit?’’ vroeg hij zich af terwijl steeds grotere delen van zijn besef weggezogen werden. ‘’Waarom?’’ Het was als een schreeuw, maar het geluid was te zwak om gehoord te kunnen worden. Alles vervaagde, de buitenwereld verstomde. Geluiden ketsten af op een onzichtbare muur, lieten hem voor doof achter. David wist niet waar het vandaan kwam, het kon hem eigenlijk ook niets schelen. Hij viel neer. De mist om hem heen verdween.

´´Zoeken, vlug!´´ Het bewoog. ´´Zoeken, blijven zoeken!´´ Het bewoog weer. ´´Word wakker!´´ Golven sloegen tegen hem aan. ´´Zoeken, nu!´´ Nog meer golven. David dreef erop mee. Het geluid verplaatste zich, met David in zijn kielzog. Hij deinde mee, op het stille geluid. Waar moest hij heen? Grashalmen, dik als boomstammen. Met een oorverdovend geluid werden ze groter. Lawaai, nog meer golven. David vloog. Hij werd de lucht in geslingerd. Ergens in de verte zag hij een rood bankje, waar twee personen op zaten. Een ander meisje stond erbij, wankel. Alles was reusachtig. Iets in hem dwong David om naar dat bankje toe te gaan, alsof zijn hele bestaan er vanaf hing. ‘’Vlugger, zoeken!’’ Zijn energie raakte op. ‘’Vlugger, zoeken, zoeken nu, verder, meer!’’ David keek om zich heen. ‘’Wat moet ik zoeken?’’ vroeg hij onwetend. De golven die hij zelf maakte spoelden over de dikke grashalmen. ‘’Nu! Vlug! Zoeken!’’ Lange gierende uitroepen, monsterlijk hoge golven. Dat alles om hem. De golven duwden hem weg, ineens lag hij bij vier grote wielen. Het licht ging uit…. David ’s gedachten dwaalden af voordat hij zijn besef afsloot. Een laag zoemend geluid vulde zijn brein. Monotone klanken verplaatsen zich, kaatsten af tegen zijn hersenpan. Niets beschermde hem meer.
*en dan dat stukje*

Grimmie
Hoezo de rest? Deze rest dus (hoewel dit er dus eigenlijk voor moet).
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik er nog steeds weinig van snap, ook na dit stukje.
Het kan misschien komen omdat ik blond ben, maar in ieder geval is het me niet helemaal duidelijk (en vraag dus stiekem om verduidelijking).
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 20:27
duivelaartje
duivelaartje is offline
Nu snap ik er geen ene donder meer van.

Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 20:30
Verwijderd
Mwahahaha, ik hoop dat dit jullie tere zielen blijft pijnigen zodat je vannacht gillend wakkerschiet, de pc aanzet en nog eens gaat lezen!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 20:38
duivelaartje
duivelaartje is offline
Weet je... hoop het niet eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 20:44
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 16-06-2004 @ 21:38 :
Weet je... hoop het niet eigenlijk.
Weet je... ik weet wel zeker van niet.

Maar eigenlijk is het mij ook nog steeds niet helemaal duidelijk, maar k zal er eens over nadenken, binnekort!
Oud 16-06-2004, 22:50
Verwijderd
*schiet gillend wakker en leest nogmaals*

Ik vind het een toffe tekst (samen met die twee aanvullingen genomen). Vooral omdat je verhaal zelf (op mij althans) het effect heeft van wat je beschrifjt. Niet dat ik als een apathisch, overvallen malloot door het park ga struinen, maar die golfbewegingen, het zoeken en het 'wat gebeurt er' komt duidelijk terug.

Verder kan ik er weinig over kwijt, omdat ik vanavond te dom ben om er over na te denken.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 05:00
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 16-06-2004 @ 23:50 :
*schiet gillend wakker en leest nogmaals*

Ik vind het een toffe tekst (samen met die twee aanvullingen genomen). Vooral omdat je verhaal zelf (op mij althans) het effect heeft van wat je beschrifjt. Niet dat ik als een apathisch, overvallen malloot door het park ga struinen, maar die golfbewegingen, het zoeken en het 'wat gebeurt er' komt duidelijk terug.

Verder kan ik er weinig over kwijt, omdat ik vanavond te dom ben om er over na te denken.

LUH-3417
Nou, iig bedankt, dan is al de helft gelukt
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 17:21
Verwijderd
mmmm proloogje

David's geest is van zijn lichaam gescheiden en waart nu rond in de echte wereld
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 17:37
EggeD
EggeD is offline
Ik heb je stukje bovenaan net gelezen, leuk concept - flarderig, ik zal binnenkort de rest (wat serieuzer) lezen en van repliek voorzien, ik ben nu even druk...

Tof !
Oud 17-06-2004, 19:14
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 17-06-2004 @ 18:37 :
Ik heb je stukje bovenaan net gelezen, leuk concept - flarderig, ik zal binnenkort de rest (wat serieuzer) lezen en van repliek voorzien, ik ben nu even druk...

Tof !
Dank je, grote held!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 19:26
Tisch
Tisch is offline
"Niets nieuws onder de maan."

Kots, wil je zoiets nooit meer zeggen?
Dankje
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Tisch schreef op 17-06-2004 @ 20:26 :
"Niets nieuws onder de maan."

Kots, wil je zoiets nooit meer zeggen?
Dankje
En waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 19:59
Millroy
Millroy is offline
Dude, dat is melig en wannabe spitsvondig. Het vermoord je verhaal. Een ware inquisitie op jouw creatie. Die uitdrukking is de hertog van Alva. En die wil je niet in je verhaal. Want dan krijgen wij weer op ons doos en valt de schelde stad des Astuanax weer en krijgen jullie een gouden eeuw terwijl je de schelde afsluit en de spanjolen ons blijven leegzuigen tot we half gek worden en de freaking oostenrijkers ons in tirolerbroekjes attaqueren.
Daarom.
Oud 17-06-2004, 20:12
Verwijderd
uh, k

ut gaat dr al uit
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 16:45
Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Millroy schreef op 17-06-2004 @ 20:59 :
Dude, dat is melig en wannabe spitsvondig. Het vermoord je verhaal. Een ware inquisitie op jouw creatie. Die uitdrukking is de hertog van Alva. En die wil je niet in je verhaal. Want dan krijgen wij weer op ons doos en valt de schelde stad des Astuanax weer en krijgen jullie een gouden eeuw terwijl je de schelde afsluit en de spanjolen ons blijven leegzuigen tot we half gek worden en de freaking oostenrijkers ons in tirolerbroekjes attaqueren.
Daarom.

Als je toch per se spitsvondig wilt zijn, zeg het dan in het latijn.
'Nihil nove sub luná'
rara wat heb ik maandag
Het is trouwens: Dim licht, niet dimlicht...
Oud 18-06-2004, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Astuanax schreef op 18-06-2004 @ 17:45 :

Het is trouwens: Dim licht, niet dimlicht...
Dus? Dimlicht klinkt mooi en sowieso, de titel is een werktitel Hij komt niet in het uiteindelijke verhaal.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 20:15
Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Grim schreef op 18-06-2004 @ 20:05 :
Dus? Dimlicht klinkt mooi en sowieso, de titel is een werktitel Hij komt niet in het uiteindelijke verhaal.
Ik bedoelde eigenlijk dat ik je verhaal goed vond
Reageren

Regels voor berichten