Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2004, 23:23
JUH
Avatar van JUH
JUH is offline
Nieuwe Age
Nieuwe Kansen
Nieuwe Topic

De changes zijn:
Citaat:
* The military structure has undergone a complete overhaul. Unit strengths, prices, and maintenance values have been changed. The new values are reflected in the updated Guide.

* Elite units also now receive special bonuses depending on your chosen personality. Details can be found in the Guide chapter on Races & Personalities.

* Science can no longer be purchased. The Learn Attack has been strengthed as a way to acquire science.

* Attacking much larger/smaller opponents will result in reduced gains and damage.

* Core intelligence ops have been made easier.

* A building investment system has been implemented to raise building efficiency.

* Extra generals in attacks will provide +5% Offense.

* Aid taxes have been changed; there is no longer an exemption for small provinces. However, there is now an exemption for provinces hit hard. In all cases, Trade Balance will now accumulate.

* War is now harder to get into, and the intensity of the war will determine the level of protection from outside attacks. Peace can only be declared against larger kingdoms.

* Universities have been removed and replaced by Taverns, which will improve happiness (10% Taverns = 1 level of happiness).

* Happiness will affect building effectiveness less; it will affect science production now.

* A number of race changes have been implemented. These are all described in the updated Guide.

* If there are any additional updates, these will be posted in this thread.
Wat is je strat deze age? Van welke changes verwacht je voordelen?

Voor de mensen die er onbekend mee zijn:
http://games.swirve.com/utopia/
http://games.swirve.com/utopia/about.htm
http://games.swirve.com/utopia/help/
__________________
† R.I.P. JUH † Vandaag ben ik gaan lopen, en waar ik loop is van nu af aan een weg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2004, 23:35
Verwijderd
Mwach, ik ben niet zo'n cijfertjesfanaat (misschien heel paradoxaal voor sommigen). Ik speel lekker Elf/Mystic, kloot maar wat aan en zie wel waar 't schip strandt -- zolang ik maar OOP met tenminste 30DPA. Later zien we wel weer hoe het e.e.a. zich gaat ontwikkelen, mochten d'r ernstige bottlenecks zijn los ik ze dan ter plekke wel op. Ik heb geen tijd/zin om 3209478 verschillende sims uit te draaien om te zien welke PS het meeste oplevert. Of je nou OOP'd met 30 of 33DPA; beide zijn gewoon goed.

Overigens verwacht ik wel dat explorers weer behoorlijk sterk gaan worden. En dat Orcs 't behoorlijk zwaar krijgen hierdoor.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 08:43
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Ik dacht: laat ik na 4 ages weer eens mee gaan doen, maar toen 8 uur voor het begin pas 4 provincies geactivate waren in mn KD heb ik mn prov maar weer gedelete...
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:41
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Martian schreef op 24-03-2004 @ 09:43:
Ik dacht: laat ik na 4 ages weer eens mee gaan doen, maar toen 8 uur voor het begin pas 4 provincies geactivate waren in mn KD heb ik mn prov maar weer gedelete...
Lol... Je moet wel heel veel pech hebben :/

Gewoon ong een keer aanmelden, ook al ben je een paar uur te laat

Anyway, ik heb er zin in. Orcs zullen erg sterk zijn denk ik, maar niet onstopbaar (hoop ik tenminste, aangezien ik jammergenoeg geen orc ben). Protection is wel moeilijk met veel minder geld... Dat is toch een behoorlijk aantal ages geleden
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 18:54
Verwijderd
The Province of Cheshire Cat (##:##)
[http://www.utopiatemple.com Angel v1.55 Alpha 2]

Utopian Date: July 12th, YR0
RL Date: March 30th, 2004 (17:00 GMT)

Ruler Name: King Darq the Sorcerer
Personality & Race: The Mystic, Elf
Land: 761 Acres
Money: 432,833gc (22,896gc raw daily income)
Food: 48,360 bushels
Runes: 9,018 runes
Population: 16,497 citizens (21.68 per Acre)
Peasants: 7,632 (100% Employed)
Happy: b: 100%, t: 3.00-3.13gc, s: 100%
Trade Balance: 45,463gc (0% tax rate)
Networth: 87,038 (114.37 per Acre)
Thieves+Wizards+Science Networth: 15,643gc

Soldiers: 0 (50.6% estimated draft rate)
Rangers: 0
Archers: 6,802 (34,010 defense)
Elf Lords: 0
War-Horses: 0
Prisoners: 0

Total Modified Offense: 0
Practical (75% elites): 0
Total Defense: 34,010 (44.69 per Acre)
Practical (25% elites): 34,010 (44.69 per Acre)

Thieves: 1,550 (2.04 per Acre / 33% Stealth)
Wizards: 513 (0.67 per Acre / 22% Mana)

Crystal-Ball on your province will show:
Max. Possible Thieves/Wizards: 2,370 (3.11 / Acre)
Estimated Thieves Number: 1,185 (1.56 per Acre)
Estimated Wizards Number: 356 (0.47 per Acre)

Buildings: 1,014gc to build, 540gc to raze
Away bonus: 38,160gc (12h) / 114,480gc (20h)



Military Intelligence on Cheshire Cat (##:##)
[http://www.utopiatemple.com Angel v1.55 Alpha 2]

Ruler & Race: King Darq, Elf.

** Standing Army (At Home) **
Archers: 6,802 (34,010 defense)

** Troops in Training **
Archers: 656 (3,280 defense)
Next 12 hours: 51 51 50 51 52 50 51 50 50 50 50 50...




Buildings Report of Cheshire Cat (##:##)
[http://www.utopiatemple.com Angel v1.55 Alpha 2]

Ruler Name: King Darq
Personality: The Mystic
Race: Elf
Happiness: Happy (100% effectiveness, 100% Science)

1. Farms: 40 (5.3%)
2. Mills: 68 (8.9%) + 10 in progress (+1.3%)
3. Banks: 170 (22.3%) + 34 in progress (+4.5%)
4. Guilds: 145 (19.1%) + 20 in progress (+2.6%)
5. Towers: 123 (16.2%) + 31 in progress (+4.1%)
6. Watchtowers: 96 (12.6%) + 24 in progress (+3.2%)

Total Land: 761 Acres (84.4% built)
In Progress: 119 Acres (15.6%)
New Land: 48 Acres coming in

** Effects Summary (Available Buildings Only) **
1. Produce 2,800 bushels (3,500 with FL), 40 books
2. -35.7% building costs, -17.9% exploration gc, 68 books
3. 5,100gc, +22.3% income, protect 60% gc, 170 books
4. Training about 5.8 wizards per hour, 145 books
5. Produce 1,230 runes per hour, 123 books
6. Thieves: 31.5% catch, 60% identify, 96 books

** Effects Summary (Including Future Buildings) **
1. Produce 2,800 bushels (3,500 with FL), 40 books
2. -38.6% building costs, -19.3% exploration gc, 78 books
3. 6,120gc, +25.2% income, protect 60% gc, 204 books
4. Training about 6.6 wizards per hour, 165 books
5. Produce 1,540 runes per hour, 154 books
6. Thieves: 37.1% catch, 60% identify, 120 books



Science Intelligence on Cheshire Cat (##:##)
[http://www.utopiatemple.com Angel v1.55 Alpha 2]

** Effects Summary (Known Science Only) **
+16.9% Income (21,413 points)
-15.5% Building Time (7,401 points)
+0.4% Population Limits (840 points)
+11.4% Food Production (5,775 points)
+0% Military Strength
+10.2% Thievery Effectiveness (5,581 points)
+33.5% Magic Effectiveness (23,581 points)




Tadam.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 19:01
Kill Bill
Avatar van Kill Bill
Kill Bill is offline
The Province of Castle of Armengar (##:##)
[http://www.utopiatemple.com Angel v1.55 Alpha 2]

Utopian Date: July 12th, YR0
RL Date: March 30th, 2004 (17:00 GMT)

Ruler Name: The Great Sir Calis
Personality & Race: The General, Elf
Land: 502 Acres (at least 25 unbuilt acres)
Money: 330,773gc (22,569gc raw daily income)
Food: 98,896 bushels
Runes: 9,111 runes
Population: 12,248 citizens (24.40 per Acre)
Peasants: 7,523 (100% Employed)
Happy: b: 100%, t: 3.00-3.13gc, s: 100%
Trade Balance: 28,846gc (0% tax rate)
Networth: 51,034 (101.66 per Acre)
Thieves+Wizards+Science Networth: 0gc

Soldiers: 0 (37.1% estimated draft rate)
Rangers: 1,452 (7,260 offense)
Archers: 2,537 (12,685 defense)
Elf Lords: 489 (2,445 offense / 1,956 defense)
War-Horses: 0
Prisoners: 0

Total Modified Offense: 9,705 (19.33 per Acre)
Practical (75% elites): 9,095 (18.12 per Acre)
Total Defense: 14,641 (29.17 per Acre)
Practical (25% elites): 13,173 (26.24 per Acre)

Thieves: 65 (0.13 per Acre / 100% Stealth)
Wizards: 182 (0.36 per Acre / 71% Mana)

Crystal-Ball on your province will show:
Max. Possible Thieves/Wizards: 0 (0.00 / Acre)

Buildings: 915gc to build, 476gc to raze
Away bonus: 37,615gc (12h) / 112,845gc (20h)

---

Buildings Report of Castle of Armengar (##:##)
[http://www.utopiatemple.com Angel v1.55 Alpha 2]

Ruler Name: Sir Calis
Personality: The General
Race: Elf
Happiness: Happy (100% effectiveness, 100% Science)

1. Homes: 55 (11%)
2. Farms: 50 (10%)
3. Barracks: 75 (14.9%)
4. Banks: 100 (19.9%)
5. Guilds: 50 (10%)
6. Towers: 50 (10%)
7. Watchtowers: 50 (10%)
8. Libraries: 10 (2%)

Total Land: 502 Acres (87.6% built)

** Effects Summary (Available Buildings Only) **
1. House 1,650 people (10,555 elsewhere), 55 books
2. Produce 3,500 bushels (4,375 with FL), 50 books
3. +7.5% offense bonus, -11.2% attack time, 75 books
4. 3,000gc, +19.9% income, protect 60% gc, 100 books
5. Training about 1 wizards per hour, 50 books
6. Produce 500 runes per hour, 50 books
7. Thieves: 24.9% catch, 49.8% identify, 50 books
8. 30 science points per hour

---

Science Intelligence on Castle of Armengar (##:##)
[http://www.utopiatemple.com Angel v1.55 Alpha 2]

** Effects Summary (Known Science Only) **
+18.2% Income (13,975 points)
-0% Building Time
+4.1% Population Limits (5,168 points)
+17.9% Food Production (5,641 points)
+1.7% Military Strength (3,593 points)
+10.3% Thievery Effectiveness (3,297 points)
+36.8% Magic Effectiveness (15,982 points)


13% Building Investement
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 10:12
waaromniet?
waaromniet? is offline
Wat een hoop elves
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 10:15
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
dat valt mij ook op ja...
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 18:51
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
BUT NONE STANDS A CHANCE AGAINST THE WINGED RACE

*ahum* - avians zijn nu bestgoed.


Om maar discussie te starten...

Humans: Efficient Attackers - (gc = building eff = sci = efficient)
Elves: Best T/M, self spell + cheap def + good magic
Dwarves: best growing attacker - in war krijgen ze ~50% meer land erbij dan anderen (omdat ze het bebouwen en weer verantwoord kunnen grabben)
Orcs: suicidal attacker, orc kiezen = suicide , best offence, werk met risicospreiding
Faeries: best defended T/M - ok, master defence... but at what cost? - Een elf/halfling krijgt betere DPA + TPA + WPA, maar faery kan hogere DPA realiseren
Halflings: good T/M - net als elf goede bonussen
Avians: Fast Attacker - -25% attack time, need I say more?
Undead: base attacker - geen bonus geen penalty

Nu hoop ik dat iemand het hier grondig mee oneens is dan wordt dit topic nog wat.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 19:06
waaromniet?
waaromniet? is offline
Avians zijn wel vrij aardig ja, hoewel orcs, zeker later in de age als ze goed gepompt zijn, denk ik toch sterker zijn.

Humans ben ik het iig niet mee eens, die sucken gewoon. Dwarves sucken ook, alleen hebben ze wel een goed begin. Faeries hebben een probleem met inkomen, dus valt die beste verdediging wel weer mee. Waarom zou orc suiciden zijn? Orc zijn imho de beste alround attackers (samen met Avians), met dien verstande dat je niet als enige in je kingdom orc moet gaan. Halflings gaan wel ja, vooral als je begint als attacker kan je heel snel tot de 3k acres komen. Undeads vind ik niet echt relaxt, nu ze hun homes kwijt zijn heb je een zwaar population probleem.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 07:13
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
+50% gains suckt als andere attackers andere bonussen hebben waardoor ze beter aanvallen... Dwarves gaan echt achter elkaar gebroken worden door Orcs, meer gains of niet.

Over 8 uurtjes kan ik mn OOP CB posten

Jammer dat ik nu achterloop op jullie
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 07:57
Frank
Avatar van Frank
Frank is offline
The Province of FloodingYouWithMSGS (x;x)
[http://www.utopiatemple.com Angel v1.55 Alpha 3]

Utopian Date: February 1st, YR1
RL Date: April 1st, 2004 (6:00 GMT)

Ruler Name: Sir SenDogg the Sorcerer
Personality & Race: The Mystic, Elf
Land: 874 Acres
Money: 249gc (31,784gc raw daily income)
Food: 74,513 bushels
Runes: 13,114 runes
Population: 21,983 citizens (25.15 per Acre)
Peasants: 10,090 (100% Employed)
Happy: b:100%, t:3.15-3.28gc, s:100%
Trade Balance: 0gc (0% tax rate)
Networth: 117,021 (133.89 per Acre)
Thieves+Wizards+Science Networth: 16,404gc

Soldiers: 158 (50.9% estimated draft rate)
Rangers: 0
Archers: 6,396 (31,980 defense)
Elf Lords: 2,858 (14,290 offense / 11,432 defense)
War-Horses: 0
Prisoners: 0

Total Modified Offense: 14,448 (16.53 per Acre)
Practical (75% elites): 10,878 (12.45 per Acre)
Total Defense: 43,570 (49.85 per Acre)
Practical (25% elites): 34,994 (40.04 per Acre)

Thieves: 1,782 (2.04 per Acre / 9% Stealth)
Wizards: 699 (0.80 per Acre / 64% Mana)


ik woiu snel groeien maar mn KD had andere plannen (ben er voor de 1e age bij), die gaat plotseling over 24 uur een war declaren


Buildings Report of FloodingYouWithMSGS (x;x)
[http://www.utopiatemple.com Angel v1.55 Alpha 3]

Ruler Name: Sir SenDogg
Personality: The Mystic
Race: Elf
Happiness: Happy (build: 100.3%, science: 100%)

1. Farms: 70 (8%)
2. Thieves' Dens: 0 (0%) + 85 in progress (+9.7%)
3. Banks: 264 (30.2%)
4. Guilds: 211 (24.1%)
5. Towers: 76 (8.7%) + 46 in progress (+5.3%)
6. Libraries: 119 (13.6%) + 3 in progress (+0.3%)

Total Land: 874 Acres (84.7% built)
In Progress: 134 Acres (15.3%)

** Effects Summary (Available Buildings Only) **
1. Produce 4,915 bushels (6,143 with FL), 70 books
2. -0% losses, +0% effectiveness, 0 books
3. 7,944gc, +30.3% income, protect 60.2% gc, 264 books
4. Training about 8.5 wizards per hour, 211 books
5. Produce 1,047 runes per hour, 76 books
6. 358.1 science points per hour

** Effects Summary (Including Future Buildings) **
2. -48.8% losses, +9.8% effectiveness, 85 books
5. Produce 1,509 runes per hour, 122 books
6. 367.1 science points per hour


Op hoeveel staat jullie building efficienty? hierop op 30.000
__________________
True in the game, as long as blood is blue in my veins
I pour my Heineken brew to my deceased crew on memory lane
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 13:17
waaromniet?
waaromniet? is offline
Building efficiency heb ik nog praktisch niet gebruikt... Eerst snel groeien, en nu war. Daarna ga ik daar eens mee spelen.

Weet er trouwens iemand of efficiency ook homes beinvloed? Zou namelijk wel heel gaaf zijn als een avian home met 120% efficiency 42 people kan housen....
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 21:49
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
The Province of The End of All Hope (xx:xx)
[http://www.UtopiaTemple.com All-in-One v3.29b]

Utopian Date: March 15th, YR1 (WoL/BF)
RL Date: April 2nd, 2004 (20:00 GMT)

Ruler Name: Sir Martian the Sorcerer
Personality & Race: The Mystic, Elf
Land: 497 Acres
Money: 241gc (18,623gc raw daily income)
Food: 55,680 bushels
Runes: 12,596 runes
Population: 11,519 citizens (23.18 per Acre)
Peasants: 5,912 (100% Employed)
Excited: b:100-109%, t:3.15-3.28gc, s:100-109%
Trade Balance: 0gc
Networth: 53,247 (107.14 per Acre)
Thieves+Wizards+Science Networth: 4,819gc

Soldiers: 454 (44.1% estimated draft rate)
Rangers: 0
Archers: 4,459 (22,295 defense points)
Elf Lords: 0
War-Horses: 0
Prisoners: 0

Total Offense: 454 (0.91 per Acre)
Total Defense: 22,749 (45.77 per Acre)

[500 acres land assumed for thievery calculations]
Thieves: 168 (0.34 per Acre / 56% Stealth)
Wizards: 526 (1.06 per Acre / 69% Mana)

Crystal-Ball on your province will show:
Maximum Possible Thieves: 730 (1.46 per Acre)
Estimated Thieves Number: 548 (1.1 per Acre)
Maximum Possible Wizards: 730 (1.47 per Acre)
Estimated Wizards Number: 173 (0.35 per Acre)

Buildings: 1,038gc to build, 474gc to raze
Away bonus: 29,560gc (12h) / 88,680gc (20h)



En ja, ik ben nu mn TPA aan het uppen
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 22:24
Verwijderd
The Province of ****************(**:*)
[http://www.utopiatemple.com Angel v1.55 Alpha 2]

Utopian Date: March 16th, YR1
RL Date: April 2nd, 2004 (21:00 GMT)

Ruler Name: The Wealthy Sir Superduck
Personality & Race: The Merchant, Dwarf
Land: 536 Acres
Money: 96,213gc (22,762gc raw daily income)
Food: 105,503 bushels
Runes: 1,110 runes
Population: 13,727 citizens (25.61 per Acre)
Peasants: 6,882 (100% Employed)
Excited: b: 100-109%, t: 3.15-3.28gc, s: 100-109%
Trade Balance: 0gc (0% tax rate)
Networth: 69,967 (130.54 per Acre)
Thieves+Wizards+Science Networth: 5,535gc

Soldiers: 1,726 (48.6% estimated draft rate)
Warriors: 0
Axemen: 0
Berserkers: 3,993 (19,965 offense and defense)
War-Horses: 600 (up to 600 additional offense)
Prisoners: 28 (84 offense)

Total Modified Offense: 22,375 (41.74 per Acre)
Practical (50% elites): 12,390 (23.12 per Acre)
Total Defense: 21,691 (40.47 per Acre)
Practical (50% elites): 11,706 (21.84 per Acre)

Thieves: 956 (1.78 per Acre / 100% Stealth)
Wizards: 170 (0.32 per Acre / 100% Mana)

Crystal-Ball on your province will show:
Max. Possible Thieves/Wizards: 839 (1.57 / Acre)
Estimated Thieves Number: 420 (0.78 per Acre)
Estimated Wizards Number: 126 (0.24 per Acre)

Buildings: 928gc to build, 484gc to raze
Away bonus: 34,410gc (12h) / 103,230gc (20h)

Ben voor dwarf merchant gegaan om te kijken hoe dat zou gaan, m'n income is iig
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 21:46
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ik ben vet als wat, 1350 acres met iets van 170k nw
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 05:32
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Onze war is voorbij... ik begon met 657 acres en heb er 584 bij gekregen

en nog goeie DPA ook
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 08:06
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ben weer acres aan het grabben, groei gaat steady door
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 09:17
barkrukkie
barkrukkie is offline
[http://www.UtopiaTemple.com All-in-One v3.29b]

Utopian Date: January 4th, YR2 (WoL/BF)
RL Date: April 7th, 2004 (9:00 GMT)

Personality & Race: The Merchant, Orc
Land: 999 Acres
Money: 58,261gc (35,274gc raw daily income)
Food: 121,785 bushels
Runes: 7,928 runes
Population: 29,559 citizens (29.59 per Acre)
Peasants: 11,198 (100% Employed)
Content: b:86.7-98.7%, t:2.85-2.99gc, s:86.7-98.7%
Trade Balance: -572,822gc
Networth: 158,010 (158.17 per Acre)
Thieves+Wizards+Science Networth: 13,026gc

Soldiers: 1061 (60.6% estimated draft rate)
Trolls: 3,009 (15,045 offense points)
Goblin: 10,208 (51,040 defense points)
Ogres: 2,662 (18,634 offense / 5,324 defense)
War-Horses: 5,372 (up to 5,372 additional offense)
Prisoners: 336

Total Offense: 41,120 (41.16 per Acre)
Total Defense: 57,425 (57.48 per Acre)

Thieves: 968 (0.97 per Acre / 13% Stealth)
Wizards: 453 (0.45 per Acre / 57% Mana)

Crystal-Ball on your province will show:
Max. Possible Thieves/Wizards: 1,974 (1.98 / Acre)
Estimated Thieves Number: 1,481 (1.48 per Acre)
Estimated Wizards Number: 468 (0.47 per Acre)

Buildings: 1,439gc to build, 600gc to raze
Away bonus: 55,990gc (12h) / 167,970gc (20h)

** Troops in Training **
Trolls: 831 (4,155 defense points)
Next 20 hours: 41 42 42 42 41 42 41 42 41 41 41 41
...................... 42 42 42 42 41 42 41 42
Ogres: 269 (1,883 offense / 538 defense)
Next 22 hours: 21 22 16 16 18 17 13 11 11 11 10 10
...................... 10 10 12 11 12 10 10 12 3 3

sollies worden allemaal Ogres
(en nee, ik ben niet de enige Orc in m'n KD )
__________________
[spAm]
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 09:22
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 31-03-2004 @ 19:51 :
BUT NONE STANDS A CHANCE AGAINST THE WINGED RACE

*ahum* - avians zijn nu bestgoed.


Om maar discussie te starten...

Humans: Efficient Attackers - (gc = building eff = sci = efficient)
Elves: Best T/M, self spell + cheap def + good magic
Dwarves: best growing attacker - in war krijgen ze ~50% meer land erbij dan anderen (omdat ze het bebouwen en weer verantwoord kunnen grabben)
Orcs: suicidal attacker, orc kiezen = suicide , best offence, werk met risicospreiding
Faeries: best defended T/M - ok, master defence... but at what cost? - Een elf/halfling krijgt betere DPA + TPA + WPA, maar faery kan hogere DPA realiseren
Halflings: good T/M - net als elf goede bonussen
Avians: Fast Attacker - -25% attack time, need I say more?
Undead: base attacker - geen bonus geen penalty

Nu hoop ik dat iemand het hier grondig mee oneens is dan wordt dit topic nog wat.
Orcs is juist enige niet suicidal attacker... Orcs gebruiken alleen specs voor verdediging. Ik richt me als Orc altijd op 50/60 raw dpa met alleen specs, aangezien ik m'n leger zoveel mogelijk erop uit wil sturen
__________________
[spAm]
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 09:49
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
barkrukkie schreef op 07-04-2004 @ 10:22 :
Orcs is juist enige niet suicidal attacker... Orcs gebruiken alleen specs voor verdediging. Ik richt me als Orc altijd op 50/60 raw dpa met alleen specs, aangezien ik m'n leger zoveel mogelijk erop uit wil sturen
Niet mee eens, Avians hebben ook gewoon specs voor defense. Door flink homes te bouwen kom ik als Avian toch een eind in de goede richting qua dpa/opa. Misschien niet zo veel als een orc, maar zo lang als we elkaar kunnen breken ben ik met m'n snelheid in het voordeel (en heb ik natuurlijk als voordeel dat ik niet zo'n gigantische nadelen heb als een orc).
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 11:50
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Orc als suicidal bedoelde ik zo...

op het moment dat je orc KIEST teken je je doodvonnis dat vervolgens door T/M-beulen wordt uitgevoerd. - orcs zijn zeker geen suiciders op de andere manier.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 17:34
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 07-04-2004 @ 12:50 :
Orc als suicidal bedoelde ik zo...

op het moment dat je orc KIEST teken je je doodvonnis dat vervolgens door T/M-beulen wordt uitgevoerd. - orcs zijn zeker geen suiciders op de andere manier.
Als orc ben ik absoluut niet bang voor t/m's. Dat wil zeggen, als we met een aantal orcs in ons kingdom zijn. Goede t/m's kunnen elke attacker zonder problemen hebben, de kunst is om als orc te zorgen dat je niet door andere attackers gepakt kan worden op thievery en magic.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 18:58
waaromniet?
waaromniet? is offline
Bah... ben al uren op zoek en kan geen target vinden voor meer dan 60 acres
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 20:09
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 07-04-2004 @ 18:34 :
Als orc ben ik absoluut niet bang voor t/m's. Dat wil zeggen, als we met een aantal orcs in ons kingdom zijn. Goede t/m's kunnen elke attacker zonder problemen hebben, de kunst is om als orc te zorgen dat je niet door andere attackers gepakt kan worden op thievery en magic.
precies.

IEDERE attacker kan gepakt worden door T/Ms (mits we beetje T/Ms van niveau hebben)
Maar als orc met 1 (opbouwend naar 2) tpa en 1 naar 2 wpa met 10-20% WT's kan ik de meeste aanvallers wel buiten me houden, en met m'n dieven heb ik al aardig wat geld bij elkaar gestolen
__________________
[spAm]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2004, 19:00
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 07-04-2004 @ 18:34 :
Als orc ben ik absoluut niet bang voor t/m's. Dat wil zeggen, als we met een aantal orcs in ons kingdom zijn. Goede t/m's kunnen elke attacker zonder problemen hebben, de kunst is om als orc te zorgen dat je niet door andere attackers gepakt kan worden op thievery en magic.
Killing recipe for groups for up to 10 orcs:

1. tornadoes
2. assasinate wizards - totdat attackers ze aankunnen
3. attackers jatten runes van orcs of anderen
4. attackers fireballen orcs
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 13:14
Verwijderd
The Province of Cheshire Cat (XX:XX)
[http://www.utopiatemple.com Angel v1.55 Alpha 2]

Utopian Date: March 8th, YR2
RL Date: April 9th, 2004 (13:00 GMT)

Ruler Name: King Darq the Sorcerer
Personality & Race: The Mystic, Elf
Land: 1,041 Acres
Money: 1,712,099gc (26,406gc raw daily income)
Food: 115,133 bushels
Runes: 859 runes
Population: 26,656 citizens (25.61 per Acre)
Peasants: 8,802 (100% Employed)
Happy: b: 100%, t: 3.00-3.13gc, s: 100%
Trade Balance: 407gc (0% tax rate)
Networth: 159,889 (153.59 per Acre)
Thieves+Wizards+Science Networth: 43,961gc

Soldiers: 0 (60% estimated draft rate)
Rangers: 0
Archers: 11,345 (56,725 defense)
Elf Lords: 865 (4,325 offense / 3,460 defense)
War-Horses: 0
Prisoners: 0

Total Modified Offense: 4,325 (4.15 per Acre)
Practical (75% elites): 3,245 (3.12 per Acre)
Total Defense: 60,185 (57.81 per Acre)
Practical (25% elites): 57,589 (55.32 per Acre)

Thieves: 3,787 (3.64 per Acre / 100% Stealth)
Wizards: 1,857 (1.78 per Acre / 22% Mana)

Crystal-Ball on your province will show:
Max. Possible Thieves/Wizards: 6,661 (6.40 / Acre)
Estimated Thieves Number: 3,330 (3.20 per Acre)
Estimated Wizards Number: 999 (0.96 per Acre)

Buildings: 1,120gc to build, 610gc to raze
Away bonus: 44,010gc (12h) / 132,030gc (20h)


Buildings Report of Cheshire Cat (XX:XX)
[http://www.utopiatemple.com Angel v1.55 Alpha 2]

Ruler Name: King Darq
Personality: The Mystic
Race: Elf
Happiness: Happy (100.9% effectiveness, 100% Science)

1. Farms: 75 (7.2%)
2. Banks: 125 (12%)
3. Guilds: 280 (26.9%)
4. Towers: 198 (19%) + 42 in progress (+4%)
5. Watchtowers: 165 (15.9%)
6. Libraries: 156 (15%)

Total Land: 1,041 Acres (96% built)
In Progress: 42 Acres (4%)

** Effects Summary (Available Buildings Only) **
1. Produce 5,297 bushels (6,622 with FL), 75 books
2. 3,784gc, +12.1% income, protect 60.5% gc, 125 books
3. Training about 11.3 wizards per hour, 280 books
4. Produce 2,084 runes per hour, 198 books
5. Thieves: 40% catch, 60.5% identify, 165 books
6. 472.2 science points per hour

** Effects Summary (Including Future Buildings) **
4. Produce 2,508 runes per hour, 240 books


Science Intelligence on Cheshire Cat (XX:XX)
[http://www.utopiatemple.com Angel v1.55 Alpha 2]

** Effects Summary (Known Science Only) **
+24.1% Income (56,867 points)
-15.2% Building Time (10,858 points)
+9.4% Population Limits (37,901 points)
+22.4% Food Production (18,825 points)
+0% Military Strength
+29.8% Thievery Effectiveness (29,887 points)
+54.6% Magic Effectiveness (89,632 points)

** Science Points in Progress **
Housing: 5,588 points in progress


Woei. Gaat lekker. Beetje jammer dat m'n KD niet echt mee wil groeien, maar goed. Eerste warwin is binnen, nu een beetje groeien voor de volgende :>
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 15:31
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 08-04-2004 @ 20:00 :
Killing recipe for groups for up to 10 orcs:

1. tornadoes
2. assasinate wizards - totdat attackers ze aankunnen
3. attackers jatten runes van orcs of anderen
4. attackers fireballen orcs
hoeveel t/ms (rogues) heb je in je KD als je 10 orcs wilt tornadoe'en en AW'en...?
__________________
[spAm]
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 17:36
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
barkrukkie schreef op 09-04-2004 @ 16:31 :
hoeveel t/ms (rogues) heb je in je KD als je 10 orcs wilt tornadoe'en en AW'en...?
15 t/m's, 7 rogues.
1 tot 3 zijn deels attacker

te veel ja, maar het werkt beter dan ik dacht

verder hebben we 7 super-active attackers die zogezegd niet meer dan 15 minuten per dag verspillen aan troepen thuis
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 00:18
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 09-04-2004 @ 18:36 :
15 t/m's, 7 rogues.
1 tot 3 zijn deels attacker

te veel ja, maar het werkt beter dan ik dacht

verder hebben we 7 super-active attackers die zogezegd niet meer dan 15 minuten per dag verspillen aan troepen thuis
tsja, dan is het misschien wel mogelijk ja, maar toch... een 20 orc kd kan je nog best wel wat problemen geven met de meter...
't beste is waarschijnlijk toch kijken naar 'nieuwe' kds, er zijn een hoop overgeplaatst deze age
__________________
[spAm]
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 21:20
Verwijderd
Proberen nu rest van KD met ons mee te krijgen, sommige zijn gewoon veel te landfat. 700 acres, 30 dpa, nog geen 1dpa+tpa samen, en 90 nwa.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 13:28
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 08-04-2004 @ 20:00 :
Killing recipe for groups for up to 10 orcs:

1. tornadoes
2. assasinate wizards - totdat attackers ze aankunnen
3. attackers jatten runes van orcs of anderen
4. attackers fireballen orcs
De point is, dat kan je met elke attacker doen, echt niet alleen met orcs. Een orc met 2 wpa, 1 tpa en pakweg 20% watchtowers heeft minstens even sterke t/m defense als een willekeurige "gewone" attacker.

10 orcs is ook nog niet zo heel veel, denk eerder aan 15-20 orcs. Dan ga je maar beter bang zijn.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 18:34
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 15-04-2004 @ 14:28 :
De point is, dat kan je met elke attacker doen, echt niet alleen met orcs. Een orc met 2 wpa, 1 tpa en pakweg 20% watchtowers heeft minstens even sterke t/m defense als een willekeurige "gewone" attacker.

10 orcs is ook nog niet zo heel veel, denk eerder aan 15-20 orcs. Dan ga je maar beter bang zijn.
bij orcs moet je veel minder wizards mollen dan bij anderen om ze ver genoeg te verlagen. Orcs herstellen minder snel naar goede WPA.

en thievery doet er niet toe, voor thievery heb je dens nodig en thieves vervangen. voor magic kan je de runes jatten en zijn wizard losses laag. - attackers gooien alleen fireballs en soms meer (heb zelf net op orc MV gedaan, eerste keer pitfalls & MS negate , tweede keer animate dead, minor protection, clear sight).
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 11:39
waaromniet?
waaromniet? is offline
Als een tegenstander 20 orcs heeft, ga er dan maar eens aanstaan om ze allemaal te assasinaten. Een beetje orc heeft late age zoals ik al zei 2 wpa. Een paar elves in het kingdom die ze CS geven met een zoot watchtowers, en je moet wel heel veel provs opofferen om er meer dan een paar effectief te kunnen assasinaten. In ieder geval zijn orcs buiten war het sterkst, en kunnen ze in war zeker goed redden (en ja, ik ben het er wel mee eens dat Avians minstens even goed zijn in war). IMHO is orc deze age het sterkste, dicht gevolgd door Avian.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 10:00
waaromniet?
waaromniet? is offline
Warren is leuk, warren is leuk
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 11:08
JUH
Avatar van JUH
JUH is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 19-04-2004 @ 11:00 :
Warren is leuk, warren is leuk
ja
maar dan moet 't wel zover komen :/
__________________
† R.I.P. JUH † Vandaag ben ik gaan lopen, en waar ik loop is van nu af aan een weg
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 12:52
Verwijderd
Citaat:
JUH schreef op 19-04-2004 @ 12:08 :
ja
maar dan moet 't wel zover komen :/
Hier wordt ook alles direct ge-peaced
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 19:34
waaromniet?
waaromniet? is offline
Het word alleen minder als je van 2700 acres naar 1400 word gebanged :/

Ohh well, de meter staat nog steeds ruim in ons voordeel
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 19:34
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 19-04-2004 @ 13:52 :
Hier wordt ook alles direct ge-peaced
Hostile rapen is ook gaaf
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 20:55
JUH
Avatar van JUH
JUH is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 19-04-2004 @ 20:34 :
Hostile rapen is ook gaaf
ow absoluut..
dan mag je gewoon lekker uitkiezen wat je wil

maar ja... winnen is soms ook leuk
__________________
† R.I.P. JUH † Vandaag ben ik gaan lopen, en waar ik loop is van nu af aan een weg
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 21:04
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
JUH schreef op 19-04-2004 @ 21:55 :
ow absoluut..
dan mag je gewoon lekker uitkiezen wat je wil

maar ja... winnen is soms ook leuk
Och, wel leuk, maar niet effectief eigenlijk... Door al dat warren gaan Playboys er nu vandoor :/
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 10:26
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 19-04-2004 @ 20:34 :
Het word alleen minder als je van 2700 acres naar 1400 word gebanged :/

Ohh well, de meter staat nog steeds ruim in ons voordeel
dan ben ik nu wel groter

hoeveel def specs runnen jullie? (als attacker zijnde)
wij houden 12 per acre aan (60 raw def dus)
__________________
[spAm]
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 12:36
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
barkrukkie schreef op 20-04-2004 @ 11:26 :
dan ben ik nu wel groter

hoeveel def specs runnen jullie? (als attacker zijnde)
wij houden 12 per acre aan (60 raw def dus)
Ik zit alweer op 1900 met 200 acres incoming (avian he?)

Ongeveer 10 specs per acre voor we de war ingingen, nu heb ik shit meer omdat ik veeel heb moeten releasen na die bang. Geloof iets van 40 raw dpa
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 14:39
Verwijderd
44 raw dpa, alleen def specs. Met elites 71 raw dpa. (maar die zijn er zelden)
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 16:01
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
superduck schreef op 20-04-2004 @ 15:39 :
44 raw dpa, alleen def specs. Met elites 71 raw dpa. (maar die zijn er zelden)

Das niet veel
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 15:32
Verwijderd
daarom heb ik m'n defense ook flink lopen pumpen. Zit nu op 50 raw dpa, met 1,5x zoveel acres. Weer een nieuwe war, en alweer geen counterattacks.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 12:52
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Thieves: 3,658 (2.82 per Acre / 29% Stealth)
Wizards: 5,469 (4.21 per Acre / 15% Mana)

whiii
(en er zijn net een stuk of 500 thiefjes overleden, die worden nu weer bijgemaakt)
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 11:40
TrenzZ
Avatar van TrenzZ
TrenzZ is offline
pffh zit echt in een n00b KD (4:50 op WOL) .... laatste war alweer verloren omdat die andere hele tijd onze inactives zate te bashe....triest hoor....>_< , ga meschien maar es defecte
__________________
Stargazer
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 12:02
TrenzZ
Avatar van TrenzZ
TrenzZ is offline
wat denke jullie?? wat moet ik verbeteren?? (1036 acres) draft zit op 60% van de 65

Military Intelligence on Mighty Magikarp (4:50)
[http://www.utopiatemple.com Angel v1.55 Beta 2]

Ruler & Race: Sir James, Avian.

** Standing Army (At Home) **
Soldiers: 58 (58 offense and defense)
Harpies: 3,651 (18,255 offense)
Griffins: 11,207 (56,035 defense)
Drakes: 3,875 (23,250 offense / 15,500 defense)
Total Attack points: 41,563
Total Defense points: 71,593

** Troops in Training **
Harpies: 656 (3,280 offense)
Next 12 hours: 32 31 31 32 31 31 31 31 31 32 31 31...
Griffins: 138 (690 defense)
Next 19 hours: 31 30 30 8 8 9 7 8 7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0...
Drakes: 663 (3,978 offense / 2,652 defense)
Next 12 hours: 33 32 31 32 32 31 31 32 31 31 32 31...
Thieves: 175
Next 21 hours: 8 9 8 8 9 9 8 9 8 8 9 8 8 8 8 8 8 9 8 9 8...
__________________
Stargazer
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 13:13
Verwijderd
je noemt het een noob kd terwijl er 5 lui inzitten die groter zijn dan jij bent en je vraagt je af waarom halflings af en toe wat half giants hebben..

hmmmmzzz...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45.