Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2004, 16:05
Verwijderd
ik dacht, laat ik die topic maar beginnen. eergister zat ik s'avonds aan een meertje met wat vrienden, ik dacht als enige geen last van de dazen (kleine rotmugjes) te hebben, want ik voelde niks en kreeg geen grote bulten (van die plakaten die enorm jeuken).
ik heb daar 2 uurtjes gezeten, en de 24 uur die daar op volgde, toen pas kwamen de bulten opzetten: groot, pijnelijk en enorm jeukend.

35 op beide benen om precies te zijn. ik smeer nu heel veel met calendula, dat hertelt de huid enigzins nu. de bulten worden steeds kleiner, maar heel hard

dus voor iedereen die goede tips heeft voor mij en voor andere voor deze zomer: meld het hier!!!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 16:09
Verwijderd
Dazen zijn toch steekvliegen...? Groter dan kleine muggen...?

Ik smeer altijd met Afterbite, Azaron, Prikweg en van dat soort dingen...helpt niet echt, maar ja, voor het idee oid dan maar. En calendula idd. En vaak koel ik met ijsklontjes of natte koude lappen ofzo. En als ik van die plakaten krijg, dan slik ik Aerius, dan neemt het iig sneller af.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 16:10
Gothic
Gothic is offline
lange broek en lange mouwen... de enige oplossing. Antimuggen spul werkt wel wat, maar je wordt alsnog gestoken.
Oud 18-06-2004, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 18-06-2004 @ 17:10 :
lange broek en lange mouwen... de enige oplossing.
Ook dan wordt je gestoken...ik iig wel. En dan heb ik m'n broekspijpen vaak nog in m'n sokken (heel charmant ) -> op vakantie op de camping dan iig. Ze gaan gewoon er door heen of er in oid, maar ze steken iig wel. En ze kunnen ook op je handen, hoofd, nek enz. steken...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 16:22
Raven
Raven is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-06-2004 @ 17:12 :
Ook dan wordt je gestoken...ik iig wel. En dan heb ik m'n broekspijpen vaak nog in m'n sokken (heel charmant ) -> op vakantie op de camping dan iig. Ze gaan gewoon er door heen of er in oid, maar ze steken iig wel. En ze kunnen ook op je handen, hoofd, nek enz. steken...
wespensteken : Azijn (ik ken nix dat beter werkt)
ik liefst grote hoeveelheden eroverheen gieten.

muggen .. die lusten mij niet dus daar weet ik ook nix op
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 16:30
luchtballon
luchtballon is offline
Bij mij werkt anti-muggenspul wel goed. Anders heb ik ook altijd het lekkerste bloed van iedereen..

Als ik bulten heb smeer ik meestal azaron of nestosyl. En belangrijk is dat je er verder afblijft, anders gaat het alleen maar meer jeuken.
Oud 18-06-2004, 16:34
Iduna
Iduna is offline
Ik word altijd wel gestoken door muggen e.d. Ja, achteraf kun je er wel vanalles opsmeren (Afterbite), maar het blijft irritant.

Beter (proberen te) voorkomen dus.
Hm, citronella kaarsen in de buurt of zo?
Blijkbaar word je ook eerder gestoken als je warmer bent (qua temperatuur) dan de rest in dezelfde ruimte. Dus misschien een ventilator op jou richten?
Ik moet deze dingen ook nog uitproberen..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 16:40
Fade of Light
Fade of Light is offline
Je moet die koleremuggen opeten....HEb je hun eens beet en krijg je je eigen bloed weer binnen
en ja, je hebt van die citroensapshit...daar verjaag je muggen mee en andere insecten. Dat klopt, maar je verjaagt er ook ieder levend wezen dat kan ruiken mee. Dus als je alleen door het bos gaat lopen is het een aanrader, anders een afrader
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 16:43
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 18-06-2004 @ 17:40 :
Dat klopt, maar je verjaagt er ook ieder levend wezen dat kan ruiken mee.
Tja, je moet er iets voor over hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 16:51
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
ik heb er echt nooit last van, ook niet in de tropen ofzo
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 18-06-2004 @ 17:09 :
Dazen zijn toch steekvliegen...? Groter dan kleine muggen...?

Ik smeer altijd met Afterbite, Azaron, Prikweg en van dat soort dingen...helpt niet echt, maar ja, voor het idee oid dan maar. En calendula idd. En vaak koel ik met ijsklontjes of natte koude lappen ofzo. En als ik van die plakaten krijg, dan slik ik Aerius, dan neemt het iig sneller af.
de vriendin bij wie ik was had het over dazen, en dat het kleinee vliegachtige steekmugjes waren.
ze steken echt overal doorheen, ik had hoogopgetrokken sokken, broek, vest. maar mn enkels en knieen zitten compleet onder.
horzels zijn wel van die vieze steekvliegen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 22:26
p-chez
p-chez is offline
Zalf op basis van DEET. Dat is ter voorkóming. Dus dat kun je gebruiken als je de volgende keer ergens bij het water zit in de zomer.
Als jeukremmer was er altijd iets dat gewoon PrikWeg heette. Werkte erg goed. Weet niet of dat nog bestaat.

Overigens zijn het geen dazen wat je bedoelt (lijkt me tenminste), tenzij het een behoorlijk groot beest (zo groot als 'n bromvlieg) was met bruine vleugels.

De muggen waar je meestal door gestoken wordt zijn:

Laatst gewijzigd op 18-06-2004 om 22:48.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 22:33
Verwijderd
tegen de jeuk van muggenstken, smeer ik altijd nestosyl (schrijf je vast anders) in een oranje tube, werkt echt heel goed.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 11:09
Verwijderd
een klamboe ophangen in je kamer en daar onder gaan slapen. dan kunnen die muggen niet bij je komen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 11:15
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
p-chez schreef op 18-06-2004 @ 23:26 :
Zalf op basis van DEET. Dat is ter voorkóming. Dus dat kun je gebruiken als je de volgende keer ergens bij het water zit in de zomer.
Als jeukremmer was er altijd iets dat gewoon PrikWeg heette. Werkte erg goed. Weet niet of dat nog bestaat.

Overigens zijn het geen dazen wat je bedoelt (lijkt me tenminste), tenzij het een behoorlijk groot beest (zo groot als 'n bromvlieg) was met bruine vleugels.

De muggen waar je meestal door gestoken wordt zijn:

[afbeelding]
dazen vliegen ook bijna altijd rond paarden...
Oud 19-06-2004, 11:16
Verwijderd
Citaat:
rxQueen schreef op 18-06-2004 @ 22:45 :
de vriendin bij wie ik was had het over dazen, en dat het kleinee vliegachtige steekmugjes waren.
horzels zijn wel van die vieze steekvliegen.
Dazen volgens de Van Dale ook...?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 11:43
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
ik heb een klamboe op mn kamer dus 'snachts word ik meestal niet gestoken. ik weet niet echt een middeltje tegen insektenbeten, ik smeer altijd maar met prikweg en calendula. Ik ben allergisch voor insektenbeten dus ik probeer plaatsen met veel muggen (bij het water bijv) te vermijden. en als ik op t terras zit thuis zet ik een citroenkaars neer. stinkt, maar werkt wel
Oud 19-06-2004, 11:46
HoloDoc
HoloDoc is offline
tegen wespen en ander gespuis

http://www.backyardartillery.com

Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 13:11
Balance
Balance is offline
Ik ben woensdagnacht 15 keer gestoken door een mug. Stond ik daar vol bulten toen ik m'n examenuitslag op ging halen
Maar ja, we hebben de 'kan niet op de naam komen' weer om m'n bed heen gehangen zodat er geen enkele mug meer in kan (ik hoop dat je snapt wat ik bedoel )
Verder spuiten we met zo'n spuitbus in m'n kamer en laten we dat een tijdje inwerken. Dan is m'n kamer ook mugvrij
Oud 19-06-2004, 13:28
EggeD
EggeD is offline
Moet je zo'n imkerpak aandoen.
Oud 19-06-2004, 13:41
Kazyk
Kazyk is offline
Citaat:
Balance schreef op 19-06-2004 @ 14:11 :
Maar ja, we hebben de 'kan niet op de naam komen' weer om m'n bed heen gehangen zodat er geen enkele mug meer in kan (ik hoop dat je snapt wat ik bedoel )
Klamboe

en spul met DEET werkt idd, heb ik ooit eens gezien bij discovery ofzo, toen gingen ze testen...in citronella-kaarsen zitten bij mij op de camping in Italië altijd meer lijken rondom de kaars en in de kaars door verbranding dan dat hij muggen afstoot...:/
Oud 19-06-2004, 16:32
Nuck
Nuck is offline
Bleegh ik word ook altijd geteisterd door muggen . Ik smeer 's nachts vaak wel wat citronella, maar dat is meer omdat ik het best lekker vind ruiken
Oud 19-06-2004, 16:38
Shyra
Shyra is offline
Oh dat vind ik juist vreselijk stinken.

Wij hebben hier zo'n soort ehm, vacuumzuigende prikding ofzo, helpt wel, als je dat op bult doet vlak nadat je gestoken bent iig.
Verder afterbite en die troep, en gewoon helemaal niet aankomen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 17:41
zonnebloempie
zonnebloempie is offline
het schijnt dat mensen die biergist-tabletten slikken, niet of nauwelijks door muggen en anders klotebeestjes lekgeprikt worden . Tenminste dat beweert mijn geneeskunde docente
heb er zelf nooit zo'n last van eigenlijk en als er extreem veel muggen zijn hebben we wel zo'n kaars of "wierrook"spiraal (maar ik vraag me altijd af of dat nou echt werkt)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 18:11
11568
11568 is offline
Gooi flink wat tea tree oil in een plantenspuit, water erbij, schudden en spuiten. Als ik ga slapen in de zomer [meestal buiten], smeer en spuit ik mezelf helemaal in met dat spul, het helpt.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 18:15
11568
11568 is offline
Ohja, op van die anti-mug citroen dingen heb ik het niet meer zo. Had zo'n balsemstick van het Kruidvat gekocht vorig jaar, bleek ik allergisch voor te zijn ofzo Het voelde of mijn hele gezicht in de fik stond, het was echt aan het branden enzo. Superpijnlijk, nog een paar dagen last van gehad.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 18:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
Kazyk schreef op 19-06-2004 @ 14:41 :
Klamboe
dat woord zocht ik idd
Oud 20-06-2004, 18:52
Copycat
Copycat is offline
Dazen zijn paardenvliegen. Ze steken niet maar bijten
En horzels zijn ook vliegen. Deze bijten niet en steken ook niet. De madens van deze beesten parasiteren meestal in de huid of de maag van de gastheer, afhankelijk van de soort.

Ontopic:
Je kan je eigen urine grbuiken.
Je kan een smalle weegbree vinden en dat gebruiken.
Oud 20-06-2004, 19:12
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Copycat schreef op 20-06-2004 @ 19:52 :
Dazen zijn paardenvliegen. Ze steken niet maar bijten
En horzels zijn ook vliegen. Deze bijten niet en steken ook niet. De madens van deze beesten parasiteren meestal in de huid of de maag van de gastheer, afhankelijk van de soort.

Ontopic:
Je kan je eigen urine grbuiken.
Je kan een smalle weegbree vinden en dat gebruiken.
je kan ook op alle slakken zout gaan leggen en het feit blijft dat die beesten wat ze ook doen verrekte pijn.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 19:55
Ndimension
Ndimension is offline
Het maakt niet uit door wat voor mug ik gestoken word, de bulten zijn altijd enorm! Maar dankzij bizarre redenen word ik haast nooit meer gestoken
Nogal vreemd, aangezien ik op de 'Bergse Plaat' in Bergen op Zoom woon, dat gebied staat bekend om de vele muggen en spinnen, omdat dit gebied vroeger zee was enzo...Maar ja, ik ben blij dat ik niet meer gestoken word

Regels voor berichten