Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2004, 19:17
Ninnoc
Ninnoc is offline
ontgiftingskuren zijn kuren waar je een week lang bijv. alleen ahornsiroop drinkt. T idee is dat je je lichaam spoelt en zo de gifstoffen kwijt raakt zodat je weer schone start maakt. Sommige mensen doen zo'n kuur 1 of 2 keer per jaar.

Het is nogal omstreden of t werkt en/of nodig is. Wat is jouw idee hierover?? Zou je t wel eens willen doen of vind je het juist een bespottelijk idee? Of heb je t al eens gedaan, wat voor kuur heb je dan gevolgd en hoe beviel t?
Oud 17-06-2004, 19:40
Auntie M
Auntie M is offline
Ach een dag of 2 is een sap-kuurtje misschien niet erg. Gewoon om je darmen te ontslakken. Maar een week vind ik gewoon te lang. Sommigen worden er ontzettend ziek van en hebben dan als argument dat al het gif uit hun lichaam komt. Onzin, stel dat je het niet zou doen dan zou je ook niet ziek worden.
Oud 17-06-2004, 19:46
Verwijderd
Zolang je er niet ziek van wordt, lijkt het me geen probleem.. Alleen denk ik dat je met gezond eten het hele jaar door verder komt dat af en toe zo'n kuurtje.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 19:58
Verwijderd
Wat Andijvie zegt, het is goed om gewoon altijd een beetje gezond te eten en veel te drinken, het werkt trouwens ook vrij goed om na veel alcohol gedronken te hebben zo'n drie liter water te drinken, dat brengt je lichaamsvocht weer op peil en zuivert je lichaam en je poriën een beetje.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 23:14
YPrue
YPrue is offline
Ik wel al vaker op tv gezien dat zo'n kuur eigenlijk vrij onnodig is en dat je beter gewoon gezond kunt eten/drinken.
Ik zelf zou eigenlijk niet snel zo'n kuur doen.
Oud 21-06-2004, 11:11
murwari
murwari is offline
---------> Lichaam en Gezondheid
Oud 21-06-2004, 15:30
Verwijderd
Het kan helpen, maar het kan bv. ook je hele stofwisseling verstoren. Ik zou het zelf iig niet zo snel doen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 16:40
Verwijderd
Als je gezond eet, is het nergens voor nodig. Maar ach, als je de rest van de tijd gezond eet, kan het ook niet zo veel kwaad. Je zou het eens een paar dagen kunnen proberen, veel mensen krijgen er een goed gevoel over zichzelf van, en dat is ook wat waard.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 18:53
Erbenda
Erbenda is offline
Die kuur kan je toch ook doen om af te vallen? Maar dan moet je het geloof ik 10 dagen doen ofzo???
Het zal best je lichaam zuiveren enz. maar dit werkt niet echt om af te vallen. Ja tuurlijk voor even, maar als je stofwisseling weer in z'n ouwe ritme zit, kom je weer aan.
Lijkt me dat als je het niet te vaak en te lang doet er niets mis mee is. En lijkt me ook dat je wel volledig gezond moet zijn, wil je dit kunnen doen, je komt immers wel vitamines te kort lijkt me.
Oud 21-06-2004, 23:31
Raven
Raven is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 17-06-2004 @ 20:17 :
ontgiftingskuren zijn kuren waar je een week lang bijv. alleen ahornsiroop drinkt. T idee is dat je je lichaam spoelt en zo de gifstoffen kwijt raakt zodat je weer schone start maakt. Sommige mensen doen zo'n kuur 1 of 2 keer per jaar.

Het is nogal omstreden of t werkt en/of nodig is. Wat is jouw idee hierover?? Zou je t wel eens willen doen of vind je het juist een bespottelijk idee? Of heb je t al eens gedaan, wat voor kuur heb je dan gevolgd en hoe beviel t?

Ahorn is dat geen esdoorn ??
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 13:37
Eend
Eend is offline
Het klinkt als iets wat ze in een sekte doen

Of iets voor de Johova's

Regels voor berichten