Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2004, 08:10
G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik vind het zelf heel raar als mensen dingen zeggen zoals; "later als jullie getrouwd zijn..." of "als jullie strakjes een eigen huishouden hebben...."

Mijn moeder zat bijvoorbeeld gister avond tijdens het eten toen mijn vriendin er ook was te zeggen dat ze gehoopt had dat mijn vriendin een goeie invloed op mij had wat betrefd het huishouden. Dus mijn moeder op een gegeven moment ook zo; "Nouw, nog effe en jullie wonen op jezelf. Dan word het volgens mij 1 grote bende daarzo"

Of dat er iemand vroeg in wat voor kleur kleding wij zouden willen trouwen?

Zo zijn er nog wel meer dingen te noemen. Maar ik vind dat altijd zo raar. We hebben nog geen eens zo heel lang iets samen en sowieso weet je toch helemaal niet of het wel zo ver komt??
Natuurlijk is het ook stom om te gaan denken dat het sowieso wel een keertje uit zal gaan. Je moet toch een doel hebben in je relatie. Maar toch...ik vind het heel raar om meteen zulke dingen te roepen.
Nu zullen er vast een hoop mensen zijn die gaan zeggen jongen stel je niet zo aan maar ok. Ben toch wel benieuwd hoe jullie daar tegen aan kijken en of jullie dat zelf ook hebben
Oud 21-06-2004, 09:27
luchtballon
luchtballon is offline
Bij ons wordt het wel eens gezegd, maar meer als grapje: "straks ken ik mijn schoonzus langer dan mijn eigen vrouw, dat kan natuurlijk niet". En toevallig willen we allebei een zitkuil, nou dus 'wij nemen later een zitkuil'. Nu hoop ik wel dat ik de rest van mijn leven bij hem blijf, maar of dat gaat lukken is idd nog maar heel erg de vraag.
Vragen als in welke kleur ik wil trouwen vind ik ook niet raar zolang ze op mij of op één ander persoon gericht zijn. Ik ga nog niet samen met mijn vriend over de bruiloft nadenken.

Maar al die mensen vragen dat gewoon omdat ze zelf graag zien dat het nooit meer uitgaat en dat hopen voor jullie en sprookjes-achtig fantaseren enzo. De meeste mensen vragen het toch niet echt serieus?
Oud 21-06-2004, 10:16
Verwijderd
Ik vind het ook wel raar hoor. M'n moeder roept ook weleens van die dingen, soms gebruikt ze het ook wel in ruzies, dan zegt ze het dus op een onaardige manier. Maar ook gewoon wel. Van haar kan ik het niet zo goed hebben..

Ik moet nu trouwens denken aan een ander topic van jou, waar je zei dat je moeder juist het tegenovergestelde zei.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 10:19
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 21-06-2004 @ 11:16 :
Ik moet nu trouwens denken aan een ander topic van jou, waar je zei dat je moeder juist het tegenovergestelde zei.
vast over die gene waar ze totaal geen vertrouwen in onze relatie had? Ik heb ook het idee dat ze sindsdien wat bijgedraaid is
Oud 21-06-2004, 10:25
Verwijderd
Een goede vriendin van mij was 15 en toen schreeuwde zij al van de daken dat ze met haar vriend wilde trouwen. Ze ging sowieso geen 'relatie' aan als ze wist dat ze over 5 jaar niet meer bij elkaar zouden zijn. Inmiddels hebben ze nog steeds wat maar zulke uitspraken zou je niet uit mijn mond horen.
Verder maakt niemand in mijn omgeving dat soort opmerkingen in de richting van mij en me vriendje maar toch vond ik het wel absurd dat zo'n meisje van 15 zoiets zei.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 10:28
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Surprise schreef op 21-06-2004 @ 11:25 :
*verhaal over vriendin*
Mja, een vriendin van me was op haar 15e verloofd. Ik kende haar toen nog niet, maar een paar maanden later was het -natuurlijk- uit...
Dat soort dingen vind ik wel raar, als het te serieus wordt met in de toekomst kijken.

Ik ken ook een stel dat al gepland heeft wanneer ze gaan trouwen en hoe en waar ze gaan wonen en wanneer en hoe de kinderen gaan heten... Ik geloof dat ze over 7 jaar gaan trouwen als de jongen zijn studie af heeft.
Oud 21-06-2004, 10:37
Verwijderd
Citaat:
G.T.C. schreef op 21-06-2004 @ 11:19 :
vast over die gene waar ze totaal geen vertrouwen in onze relatie had? Ik heb ook het idee dat ze sindsdien wat bijgedraaid is
Da's mooi.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 10:39
leucomelas
leucomelas is offline
nou, heb ik zelf eigenlijk ook... heb sinds gister dan ook 2 jaar en 4 maanden met mn vriend, toent nog maar net een half jaartje aan was hadden we het er ook niet over... nu wel
Oud 21-06-2004, 10:44
Dark Angel
Dark Angel is offline
Pfff, ik heb het daar echt niet over in een relatie... Heb altijd zoiets van 'wat komt dat komt' en ik ga me nergens op vastpinnen. Misschien vage plannen - 'na m'n studie kunnen we op zoek gaan naar een huisje' maar zeker geen gedetailleerde ideeen over waar dan, huur of koophuis, inrichting, etc etc.
Oud 21-06-2004, 10:58
Verwijderd
Citaat:
G.T.C. schreef op 21-06-2004 @ 09:10 :
Natuurlijk is het ook stom om te gaan denken dat het sowieso wel een keertje uit zal gaan. Je moet toch een doel hebben in je relatie.
Dat is helemaal niet stom, dat is realistisch denken. En wat voor doel heb jij voor ogen in een relatie?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 11:34
Jules
Jules is offline
Ene oor in, andere oor weer uit. Ik loop zelf ook vaak zat te kletsen over het huis/de kindjes/de bruiloft, maar dat is gewoon voor de gein. Misschien dat het ooit werkelijkheid wordt maar dat zien we dan wel weer
Oud 21-06-2004, 12:05
Verwijderd
Hmm, ik vind het niet zo gek. Dingen die ik hoor, zijn niet raar in ieder geval... Mijn moeder vraagt zich wel eens af hoe 'onze' kinderen er uit gaan zien.. Dan beschrijf ik ze gewoon, een mix van mijn vriend en mij Maar er achter altijd;'Misschien worden ze wel helemaal niet van R.'. Dat weet ze zelf ook wel
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 12:40
Sprinkle
Sprinkle is offline
Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je relatie is. In principe vind ik het niet raar als mensen er naar vragen. Over hoe ik mijn builoft wil, of hoe ik de bruiloft van mij en mijn vriend voor ogen zie. Maar zowiezo ben ik nu nog te jong om te gaan trouwen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 13:21
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-06-2004 @ 11:58 :
Dat is helemaal niet stom, dat is realistisch denken. En wat voor doel heb jij voor ogen in een relatie?
naja, misschien niet een concreet doel maar je wilt toch graag dat je een leuke toekomst tegemoed gaat met je partner. Je wilt je partner graag gelukkig maken en moeite in de relatie steken. Je wilt ergens naar toe groeien. Dat is toch een soort van doel
Oud 21-06-2004, 13:44
Myuki
Myuki is offline
Ooh dat is echt vreselijk... als mensen vragen waneer ik ga trouwens met mn vriendje...

WHAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik moet er niet aan denken

mjah...
Oud 21-06-2004, 13:47
Alistar
Alistar is offline
Mijn vriend wil nog wel s ver in de toekomst kijken.....hij heeft t soms nu al over trouwen
ik vind t niet erg, ik vind t wel lief om te horen dat hij kennelijk toch nog lang met mij verder wil. En vaak is zoiets toch alleen maar gebaseerd op wat je graag wil, ik neem t meestal niet zo serieus...
Oud 21-06-2004, 13:49
Luna
Luna is offline
Ik denk dat je dat niet te serieus moet nemen. Ik praatte met mn ex ook over de inrichting van ons huis en de opvoeding van onze kinderen, terwijl we die nog helemaal niet hadden.
Over het huis waren we het wel eens maar de kinderen, dat was nog een probleem geworden als we over 10 jaar nog samen waren geweest. (ik wil geen kinderen die altijd maar tv mogen kijken en verwend worden, hij wel:/)
Maargoed, ik denk dat die dingen ziet zo serieus bedoeld zijn en je je er dus niet teveel van aan moet proberen te trekken..
Oud 21-06-2004, 13:52
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Skittles schreef op 21-06-2004 @ 14:47 :
Mijn vriend wil nog wel s ver in de toekomst kijken.....hij heeft t soms nu al over trouwen
ik vind t niet erg, ik vind t wel lief om te horen dat hij kennelijk toch nog lang met mij verder wil. En vaak is zoiets toch alleen maar gebaseerd op wat je graag wil, ik neem t meestal niet zo serieus...
daar heb ik zelf ook helemaal geen problemen mee. Dat vind ik ook heel lief en leuk Er is niks mis met een beetje fantaseren over de toekomst. Dat is meestal niet serieus en gewoon wat ideetjes.

Waar ik me aan stoor is dat ANDERE erover beginnen. Mensen die serieus al praten over hoe onze kinderen er later uit zullen zien. Of waar we zullen gaan wonen aangezien we niet zo dicht bij elkaar wonen. Dan heb ik zoiets van; "jsus doe even normaal. We zijn pas net op weg met deze relatie!!"
Oud 21-06-2004, 14:15
fractuur
fractuur is offline
Misschien klinkt het een beetje sletterig, of weet ik veel wat (wat ik absoluut niet ben hoor), maar ik ben net 17, en ik heb echt geen zin om te lang aan een jongen vast te zitten. Sommige vriendinnen hebben nu al 1,5 a 2 jaar een relatie, en komen al met opmerkingen over samenwonen enzo.. Af en toe bedoeld als grapjes, maar er schuilt wel iets van waarheid in, dat hoor je er tussendoor. Ik respecteer dat echt wel, maar we zijn toch nog geen twintigers? Dat een deel hier al wel over nadenkt, ok, die zijn ouder, maar 16...
Ik sluit me wat dat betreft aan bij Dark Angel: wat komt dat komt, en ik heb nu echt nog geen zin om aan jaren later te denken.

Een bruiloft omg....
Oud 21-06-2004, 14:40
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Als mensen bij hun eigen leven ver in de toekomst kijken vind ik dat niet per definite gek. Maar als mensen bij jouw leven ver in de toekomst kijken is dat behoorlijk irritant, zeker als hun voorstelling echt zo standaard huisje, boompje, beestje is.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 16:52
Verwijderd
Zo lang die mensen het zeggen op een 'het zou best wel eens kunnen'-manier vind ik het niet heel gek, wel leuk, het vertrouwen dat ze dan in 'ons' tonen . Als ze het zeggen op een 'het staat vast en kan niet veranderen'-manier vind ik het wel gek, want je weet nooit wat er zoal kan veranderen.

Zo'n opmerking als van je moeder zou ik dus niet heel gek vinden. Nouja, misschien wel als je net een weekje samen bent maar dat is bij jou niet zo, toch?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 17:51
Qimm
Qimm is offline
Ik hooguit een jaar vooruit, en dagdroom soms wat verder weg, maar dat zijn geen echte plannen.
Oud 21-06-2004, 22:31
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-06-2004 @ 17:52 :
Zo lang die mensen het zeggen op een 'het zou best wel eens kunnen'-manier vind ik het niet heel gek, wel leuk, het vertrouwen dat ze dan in 'ons' tonen . Als ze het zeggen op een 'het staat vast en kan niet veranderen'-manier vind ik het wel gek, want je weet nooit wat er zoal kan veranderen.

Zo'n opmerking als van je moeder zou ik dus niet heel gek vinden. Nouja, misschien wel als je net een weekje samen bent maar dat is bij jou niet zo, toch?
haha naja...2 maanden is ook nog niet verschrikkelijk veel
Maar je hebt wel gelijk. Er zitten nog verschillen tussen die opmerkingen. Ik erger me niet aan allemaal
Oud 21-06-2004, 22:40
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik vind het altijd wel leuk om na te denken over 'ons huis'. Dan rij ik wat rond met mijn vriend, en dan zeggen we alletwee wat we een mooi huis vinden, en waar we later willen wonen en wat er allemaal voor spulletjes in moeten komen. En over trouwen? Tsja, daar hebben het wel eens over gehad. Maar dat is niet echt iets wat je nu al gaat plannen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 00:13
Shitonya
Shitonya is offline
zo zijn ouders nu eenmaal
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2004, 10:35
Verwijderd
Citaat:
leucomelas schreef op 21-06-2004 @ 11:39 :
nou, heb ik zelf eigenlijk ook... heb sinds gister dan ook 2 jaar en 4 maanden met mn vriend, toent nog maar net een half jaartje aan was hadden we het er ook niet over... nu wel
ik heb nu net een half jaartje met mijn vriend, en wij hebben het er al wel over (er is dan ook een hemelsbreed verschil tussen veertien en (negentien en) vierentwintig )
wij hebben het erg regelmatig over samen een plekje zoeken (over een jaartje, dan mag het van mijn ouders ), hoe het eruit moet zien (kleuren, meubeltjes, ... ), hoe we de kinderen gaan noemen (voor meisjes hebben we al: merel, fleur, klaartje en roos voor jongens eigenlijk nog niks... ), waar we later zouden willen wonen (na de studies dus), ...

xxx
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 11:05
Verwijderd
ik heb nu 13 maanden een vriend, en natuurlijk zitten we wel eens een beetje te fantaseren over 'later'. gewoon, voor t idee. maar we blijven natuurlijk reëel. we hebben het ook wel eens over: wat als jij nou strax een andere vriend(in) hebt?. tsja, ikd enk dat het erbij hoort. als je in een beetje een goede relatie zit, dan is het mooi om vooruit te kijken. als je je er maar niet aan vasthoudt. want het kan ook anders lopen, als je zo jong bent.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 11:18
Verwijderd
Ik hou me op zich helemaal niet zo bezig met de toekomst nee, maar wanneer mensen dat soort dingen zeggen gaan we er meestal juist heel serieus op in en lekker meekletsen, maar dan 'Ja, als we gaan trouwen dan ga jij in zo'n lakken jurkje en ik in een hell's angels outfit'.

We hebben het er samen ook wel vaak over, maar ook meer voor de gein. We zijn niet serieus aan het plannen

Ik vind het ook niet zo heel raar wanneer mensen dat zeggen, ik maak het alleen erg weinig mee eigenlijk. Ik geloof dat we het er zelf toch echt meer over hebben, maar dat komt van mijn kant uit ook echt doordat ik voor het eerst bij mijn vriend (als in, bij vorige vriendjes had ik dat niet) me voor kan stellen echt een toekomst met hem te hebben waarin ik nog net zo gek op hem ben. Ik zie het totaal niet als 'de volgende logische stap', zoals dat bij mijn ex was.. Die relatie was gewoon en was ook alles wat ie ooit zal worden, hierbij heb ik echt het idee dat het nog veel en veel meer zal groeien.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 11:25
Verwijderd
Citaat:
G.T.C. schreef op 21-06-2004 @ 14:21 :
naja, misschien niet een concreet doel maar je wilt toch graag dat je een leuke toekomst tegemoed gaat met je partner. Je wilt je partner graag gelukkig maken en moeite in de relatie steken. Je wilt ergens naar toe groeien. Dat is toch een soort van doel
Zo'n doel lijkt me bijzonder onverstandig. Vrouwen lopen namelijk altijd weg, tenzij je ze dwingt te blijven met behulp van sociaal-maatschappelijke methoden (lees: trouwen, kinderen nemen).

Een beter doel lijkt me om op dit moment een leuke tijd te hebben en niet te kijken naar de toekomst. Die is namelijk (voor jullie relatie) verre van rooskleurig.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-06-2004 @ 12:25 :
Vrouwen lopen namelijk altijd weg
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 22-06-2004 @ 12:26 :
Tenzij je ze zelf dumpt, natuurlijk. Of je de sociaal-maatschappelijke dwangmethoden gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-06-2004 @ 12:26 :
Tenzij je ze zelf dumpt, natuurlijk. Of je de sociaal-maatschappelijke dwangmethoden gebruikt.
Wat jij wil jongen
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 22-06-2004 @ 12:54 :
Wat jij wil jongen
Tsja, als je niet met tegenargumenten komt kan ik niet anders dan concluderen dat jij niet tegen de waarheid kan.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 11:57
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Zo'n doel lijkt me bijzonder onverstandig. Vrouwen lopen namelijk altijd weg, tenzij je ze dwingt te blijven met behulp van sociaal-maatschappelijke methoden (lees: trouwen, kinderen nemen).

Een beter doel lijkt me om op dit moment een leuke tijd te hebben en niet te kijken naar de toekomst. Die is namelijk (voor jullie relatie) verre van rooskleurig.
Heb jij soms iets vervelends meegemaakt in het verleden? Een flink blauwtje opgelopen?
Vrouwen lopen niet altijd weg. Punt. Ik ga het geen eens verder uitleggen
Oud 22-06-2004, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-06-2004 @ 12:55 :
Tsja, als je niet met tegenargumenten komt kan ik niet anders dan concluderen dat jij niet tegen de waarheid kan.

*knijpt in wangetje*
Jij koetsie! Alsof het zin zou hebben met jou in discussie te gaan! Als jij wil dat de vrouwtjes bij je weglopen, dan lopen de vrouwtjes toch lekker bij je weg!

En wat ben jij goed in conclusies trekken zeg! Ja, je hebt gelijk hoor. De waarheid doet zo'n pijn. *huil* ende *snik*.

Was ik maar een man, dan was ik tenminste niet zo stom
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 11:58
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-06-2004 @ 12:55 :
Doe niet zo debiel
Oud 22-06-2004, 15:05
Blondfun
Blondfun is offline
ik vind het persoonlijk heel raar als mensen zulke dingen zeggen. Ik bedoel: ik ben nog jong, zit nog op school en moet nog gaan studeren. In die tijd kan er nog zoveel gebeuren waardoor de relatie verbroken zal kunnen worden. Ik vind het altijd wel moeilijk om te praten over 'later als we groot zijn' met mijn vriendje, omdat je helemaal niet weet wat komen gaat.
Ik trek me er gewoon weinig van aan, ik zie wel wat de tijd ons brengt
Oud 22-06-2004, 15:33
Verwijderd
Citaat:
EPD schreef op 22-06-2004 @ 12:58 :
Doe niet zo debiel
En mijn moeder kan altijd van die belachelijke opmerkingen maken.
Gelukkig compenseert mijn pa met zijn overnuchter realisme het geheel wat...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 15:48
Fa Sai
Fa Sai is offline
Ik vind het alleen maar dom als mensen van mijn leeftijd en jonger nu al denken van; oh, dit is voor eeuwig, met hem ga ik trouwen. Die zullen nog van een koude kermis thuiskomen, haha.
Hoeveel stellen die in hun tiener en begin 20 tijd bij elkaar kwamen trouwen nou met elkaar? Dat zijn er statistisch zeer weinig. Ik kijk met mijn vriend niet verder vooruit dan de volgende vakantie, we zouden nog een probleem krijgen als we over 10 jaar nog bij elkaar zijn, hij wil huisje boompje beestje, ik niet. Maar daar kijk ik nu echt nog niet naar, dat zien we dan wel weer.
Op vakantie kwamen we een stel tegen, zij 19 hij 21, en zij begon al helemaal zo van, over 2 jaar gaan we samenwonen, dan trouwen en op mijn 26e wil ik kinderen. OHMYGOD
Oud 22-06-2004, 16:06
annetjuh
annetjuh is offline
ik heb zoiets van lul maar lekker en zeg dat het misschien morgen wel uit kan zijn met een dikke grijns.
Het irriteerd mij gewoon als mensen zo praten.
Oud 22-06-2004, 17:56
Dark Angel
Dark Angel is offline
Hmm. Even nadenkend over wat ik hierboven gezegt heb - het is niet zo dat ik er helemaal niet over nadenk. Ik wil bijvoorbeeld geen kinderen, en een jongen die aangeeft zichzelf als pappa van 5 te zien daar heb ik dus gelijk reserves tegen.

Het hoeft heus niet meteen 'voor altijd' te zijn maar die mogelijkeheid moet er wel zijn. Ik wil geen relatie met iemand waarvan ik nu al weet dat onze toekomstdromen absoluut niet bij elkaar passen, want dan weet je van te voren al dat er een houdbaarheidsdatum op je relatie zit...
Oud 22-06-2004, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Fa Sai schreef op 22-06-2004 @ 16:48 :
Ik kijk met mijn vriend niet verder vooruit dan de volgende vakantie, we zouden nog een probleem krijgen als we over 10 jaar nog bij elkaar zijn, hij wil huisje boompje beestje, ik niet.
zoiets is voor mij anders toch een héél goede reden om iemand te dumpen. als iemand er honderd procent van overtuigd is nooit te willen trouwen en al helemaal nooit kinderen te willen: daar is de deur! ik wil vier kinderen, punt. belangrijk selectiecriterium. hierop gebuisd? zowiezo afgeschreven. ik vind het al dan niet huisje-boompje-kindje-beestje willen érg belangrijk, zelfs in het beginstadium van een relatie. een relatie waarin voor mij op dat gebied geen toekomst zit, daar begin ik niet aan...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 18:49
Verwijderd
Citaat:
G.T.C. schreef op 22-06-2004 @ 12:57 :
Heb jij soms iets vervelends meegemaakt in het verleden? Een flink blauwtje opgelopen?
Vrouwen lopen niet altijd weg. Punt. Ik ga het geen eens verder uitleggen
Over 5 jaar zijn er aantal scenario's denkbaar voor jou en je partner:

- Zij dumpt jou.
- Jij dumpt haar.
- Jullie zijn getrouwd.
- Een van jullie overlijdt.

In principe is het mogelijk dat de relatie dan nog bestaat, maar dat is nog onwaarschijnlijker dan het laatst genoemde punt. Het is wetenschappelijk bewezen dat romantische liefde niet langer dan 3 à 4 jaar kàn bestaan. Liefde is niet iets magisch bovennatuurlijks, het is een chemisch proces.

Als je daar niet tegen kan, jammer. Ik zou er zelf ook niet bij stilstaan in een relatie, maar is het is zeker zo.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 20:53
Suziewafel
Suziewafel is offline
"Suus, wil je met me trouwen'? Ik heb die jongen al zo vaak moeten afwijzen Ik heb nu 2 jaar verkering en het is dus mijn eerste serieuze relatie. Alleen zie ik ons nog niet samen oud worden, omdat we daarvoor toch te verschillend zijn. En ik weet nu hoe het is met hem, maar misschien klikt het met een ander nog beter We zien wel...
Oud 22-06-2004, 21:07
Dzjes
Dzjes is offline
Gek vind ik het niet nee.. denk er zelf ook wel es regelmatig over na, of we praten er wel eens over.. (algemene dingen hoor, het is heus niet zo dat we de komende 35jaar al aan het plannen zijn)

Dat hoort voor mij toch ook een beetje bij een relatie, ontdekken wat de ander verlangt van de toekomst enzo, wat zijn/haar beeld ervan is..
Vind het dus absoluut niet gek als anderen zo'n opmerking maken, vind het meestal zelfs wel leuk, het is een teken van vertrouwen 'in ons'
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 23:02
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-06-2004 @ 19:49 :
Over 5 jaar zijn er aantal scenario's denkbaar voor jou en je partner:

- Zij dumpt jou.
- Jij dumpt haar.
- Jullie zijn getrouwd.
- Een van jullie overlijdt.

In principe is het mogelijk dat de relatie dan nog bestaat, maar dat is nog onwaarschijnlijker dan het laatst genoemde punt. Het is wetenschappelijk bewezen dat romantische liefde niet langer dan 3 à 4 jaar kàn bestaan. Liefde is niet iets magisch bovennatuurlijks, het is een chemisch proces.

Als je daar niet tegen kan, jammer. Ik zou er zelf ook niet bij stilstaan in een relatie, maar is het is zeker zo.
haha echt lachwekkend dit
inderdaad....1 van die 4 opties zouden mij best is kunnen overkomen. Net zoals 1000 andere opties. Dat romantische liefde na 3-4 jaar er niet meer is kan ik ook wel inkomen. Die vlinders in je buik gaan op een gegeven moment weg. Daarvoor in de plaats komt een 'houden van' wat mensen nog steeds met elkaar verbonden houdt.

Om het ook even voor jou eenzijdige denkwijze duidelijk te maken wil ik nog extra zeggen dat ik helemaal niet overtuigd ben dat ik met mijn huidige partner samen oud zal groeien. Ik ben nog jong, heb nog een hele wereld voor me open liggen dus er zal nog veel op mijn pad komen. Maar het kan ook heel goed zijn dat zij mij zoveel voldoening geeft dat ik voor altijd bij haar blijf.
En om dan terug te komen op jou opmerking waar het allemaal mee begon..."vrouwen lopen altijd weg "
Ook vrouwen zijn wezens die gevoelens hebben. Wanneer mijn vriendin ook het gevoel heeft dat ze voldoening uit onze relatie haalt die ze nergens anders tegen komt blijft ze natuurlijk ook vast houden aan zo'n relatie. Ook bij haar zal na verloop van tijd de verliefdheid veranderen in een immens 'houden van'. Zoiets houd je bij elkaar.

Nou heb ik uiteindelijk dus toch nog de moeite genomen om een leuk verhaaltje op te schrijven . En ik weet dat net zoals Dusjcrib al zei, het onmogelijk is om een discussie aan te gaan met jou maar goed....
ik zal het hier dan ook maar bij laten
Oud 22-06-2004, 23:32
Verwijderd
Citaat:
G.T.C. schreef op 23-06-2004 @ 00:02 :
Ook bij haar zal na verloop van tijd de verliefdheid veranderen in een immens 'houden van'. Zoiets houd je bij elkaar.
Totdat ze verliefd wordt op een ander. Het enige wat haar dan nog bij jou houdt zijn sociale motieven - en dat heeft weinig met liefde te maken.

Getrouwde mensen kennen vaak wel liefde (vaak ook niet), maar dat is meer een soort familie-liefde, zoals je ook hebt tussen broers en zussen.

Mijn advies aan jou is om je wat meer te verdiepen in evolutietheorie, en dan zul je beseffen waarom jouw standpunt onlogisch is. Het is bevorderlijk voor de overlevingskans van de mensheid als de vrouw voor ieder kind een andere man heeft - dit zorgt ervoor dat de genetische diversiteit toeneemt. De liefdecyclus is hier ook op afgestemd.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 00:04
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2004 @ 00:32 :
Totdat ze verliefd wordt op een ander. Het enige wat haar dan nog bij jou houdt zijn sociale motieven - en dat heeft weinig met liefde te maken.

Getrouwde mensen kennen vaak wel liefde (vaak ook niet), maar dat is meer een soort familie-liefde, zoals je ook hebt tussen broers en zussen.

Mijn advies aan jou is om je wat meer te verdiepen in evolutietheorie, en dan zul je beseffen waarom jouw standpunt onlogisch is. Het is bevorderlijk voor de overlevingskans van de mensheid als de vrouw voor ieder kind een andere man heeft - dit zorgt ervoor dat de genetische diversiteit toeneemt. De liefdecyclus is hier ook op afgestemd.
Het is toch al lang duidelijk dat de evolutietheorie niet meer van toepassing is op de huidige maatschappij. Vroeger overleefden de zwakkeren het niet, omdat zij niet goed zijn voor gezonde voortplanting. Tegenwoordig is er echter de geneeskunde die wij als mensen steeds beter beheersen, hierdoor kunnen en mogen ook de zwakkeren blijven leven, daarmee ligt het oude systeem weer op zijn kop. Daarbij leven we tegenwoordig stukken langer en is voedsel voor de westerse maatschappij geen probleem meer, dat is zo goed als altijd aanwezig.

Dingen veranderen nu eenmaal en de voortplanting van de mens verandert mee. Dat het natuurlijk is dat de vrouw voor ieder kind een andere man heeft, is steeds minder aan de orde. Het is ook natuurlijk dat een kind dat uit zichzelf niet levensvatbaar is sterft. Het vervaagt allemaal en er is daardoor geen algemene stelling aan te nemen over het gedrag van vrouwen.

Want, de vrouwen die helemaal geen kinderen willen, maar wel een relatie hebben, dan? Dat is toch ook niet natuurlijk, maar gebeurt wel.

Iedereen weet dat een relatie maar in heel weinig gevallen een heel leven duurt, maar om te zeggen dat wanneer dit wel gebeurt men sowieso ongelukkig is, lijkt me nogal overdreven. Men is steeds minder verplicht om bij elkaar te blijven, niet iedereen trouwt meer en scheiden gaat steeds makkelijker. Wanneer mensen uit elkaar willen, gaan ze uit elkaar. De mensen die dus samen zijn en dit ook blijven kunnen echt nog wel gelukkig zijn samen.

Mijn ouders zijn na twintig jaar ook uit elkaar, dit wil echter niet betekenen dat ze ik ze na negentien jaar niet ook nog in hele verliefde buien heb gezien.

Daarbij zijn er ook erg veel jongens en heren die de vrouw verlaten en dus weglopen. Je generaliseert toch echt teveel.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 01:00
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Vrouwen lopen niet altijd weg. En als zij weglopen zullen zij daar wel een goeie reden voor hebben. Mannen lopen trouwens ook (even) vaak weg.
En al wil je nog een tegenargument: ik heb bijvoorbeeld een zus met een vriend waar ze al jaaaaren bij woont. Ze denken niet eens aan kinderen en willen zeker niet trouwen en m'n zus ziet geen enkele reden om hem te verlaten..in jouw ogen waarschijnlijk "dumpen voor een ander"
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 09:56
Sparkle.
Sparkle. is offline
Als je in een vrij vroeg stadium van je relatie, al over "Later, over 10 jaar" begint. Dan ren ik hard weg haha.

Maar na een behoorlijke tijd, moeten die dingen toch wel bespreekbaar worden/zijn.
Reageren

Regels voor berichten