Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2004, 16:49
Verwijderd
Ik ga over 3 weken naar Mexico en ik vlieg met Holland Exel; de opvolger van AirHolland zeg maar. Aangezien ik nogal lang ben vroeg ik me af of iemand hier weet of de beenruimte in hun vliegtuigen een beetje te doen is. Uiteraard ga ik zo vroeg mogelijk naar het vliegveld om misschien nog een plekje bij de nooduitgang te bemachtigen, maar ik vroeg het me toch af.
Advertentie
Oud 21-05-2004, 16:52
Miracle
Miracle is offline
Heb je niet gewoon vaste plekken dan?

Als je de reis toch al geboekt hebt maakt het weinig uit en is het meer voor je eigen geruststelling.
Oud 21-05-2004, 17:00
$un$hine
$un$hine is offline
@dreen: Als je als een van de eerste mensen incheckt vragen ze vaak of je nog voorkeur hebt voor een plaats met meer beenruimte ofzo..

sorry voor dit offtopic gedoe van mij, verder heb ik geen nuttige info en kan je helaas niet helpen
Oud 21-05-2004, 21:09
Guissie
Guissie is offline
Ik heb gezocht naar de precieze beenruimte, maar kon hem nergens vinden Ik denk dat het ongeveer tussen de 70-73 cm zal zijn iets minder dan KLM maar toch nog redelijk omdat ze veel langeastandsvluchten doen..
Oud 21-05-2004, 21:17
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 21-05-2004 @ 17:52 :

Als je de reis toch al geboekt hebt maakt het weinig uit en is het meer voor je eigen geruststelling.
De reis is al geboekt ja, maar meestal pas bij het inchecken wordt je plaats in het vliegtuig bepaald
Oud 22-05-2004, 10:51
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
stefano schreef op 21-05-2004 @ 17:49 :
Ik ga over 3 weken naar Mexico en ik vlieg met Holland Exel; de opvolger van AirHolland zeg maar. Aangezien ik nogal lang ben vroeg ik me af of iemand hier weet of de beenruimte in hun vliegtuigen een beetje te doen is. Uiteraard ga ik zo vroeg mogelijk naar het vliegveld om misschien nog een plekje bij de nooduitgang te bemachtigen, maar ik vroeg het me toch af.
Ik ben steward bij Holland Exel

Je moet bij de check in vragen om één van de volgende stoelen:
10 A/B, 11 D/E, 10 G/H, 22 A/B, 22 G/H, 23 A/B of 23 G/H. Of je moet vragen of je ge-upgrade kunt worden naar Comfort Class, maar dat zal niet lukken als je niet bijbetaalt of niemand kent die (op die vlucht) bij Exel werkt. Ik weet niet hoe lang je bent, maar als je echt heel lang bent mag je niet op de stoelen die ik noemde op rij 22 of 23, omdat dat de overwing emergency exits zijn. Je moet daarvoor namelijk een Able Bodied Passenger zijn, wat wil zeggen dat je niet te lang, kort, jong, oud, dik etc. etc. mag zijn. Dit i.v.m. hinderen van andere PAX in geval van een evacuatie. Have fun, en als je nog wat weten wilt over CUN/PVR (weet niet waar je heen gaat) kun je dat ook vragen, want ben er al vaak geweest.
Oud 22-05-2004, 10:53
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
dreen schreef op 21-05-2004 @ 17:52 :

Tuurlijk niet, waarom hebben we anders check in balies op Schiphol. En dan hebben wij als cabin crew ook nog eens het volste recht om bepaalde passagiers tijdens de vlucht te verplaatsen als wij dat nodig achten.
Oud 22-05-2004, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Pan Am schreef op 22-05-2004 @ 11:51 :

10 A/B, 11 D/E, 10 G/H, 22 A/B, 22 G/H, 23 A/B of 23 G/H. Of je moet vragen of je ge-upgrade kunt worden naar Comfort Class, maar dat zal niet lukken als je niet bijbetaalt of niemand kent die (op die vlucht) bij Exel werkt. Ik weet niet hoe lang je bent, maar als je echt heel lang bent mag je niet op de stoelen die ik noemde op rij 22 of 23, omdat dat de overwing emergency exits zijn. Je moet daarvoor namelijk een Able Bodied Passenger zijn, wat wil zeggen dat je niet te lang, kort, jong, oud, dik etc. etc. mag zijn. Dit i.v.m. hinderen van andere PAX in geval van een evacuatie. Have fun, en als je nog wat weten wilt over CUN/PVR (weet niet waar je heen gaat) kun je dat ook vragen, want ben er al vaak geweest.
Dank je Ik ben niet echt superlang ofzo (+/-2.00m) maar het is toch wel een vrij lange zit als je opgepropt zit zeg maar. Wat kost die Comfort Class als ik vragen mag? Of mag ik zeggen dat ik jou ken?

Hebben jullie trouwens ook een website? Ik heb wel lopen zoeken, maar nog niks kunnen vinden...
Oud 22-05-2004, 15:30
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
stefano schreef op 22-05-2004 @ 15:07 :
Dank je Ik ben niet echt superlang ofzo (+/-2.00m) maar het is toch wel een vrij lange zit als je opgepropt zit zeg maar. Wat kost die Comfort Class als ik vragen mag? Of mag ik zeggen dat ik jou ken?

Hebben jullie trouwens ook een website? Ik heb wel lopen zoeken, maar nog niks kunnen vinden...
Ja, www.hollandexel.com maar die is nog onder constructie. Er staan alleen vacatures op. Comfort Class kun je via je reisbureau regelen, ik meen dat het rond de 150-200 euro extra kost, maar dan heb je wel een veel uitgebreidere Business Class service. En veel grotere stoelen natuurlijk.
Oud 22-05-2004, 17:50
Verwijderd
En hoe zit het met de koptelefoon? Is het zo'n ding met twee van die "pinnetjes" die je in je stoel stopt en die dus aan boord moet kopen, of kan ik gewoon de oortjes van m'n mp3-speler gebruiken?
Oud 23-05-2004, 12:15
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
stefano schreef op 22-05-2004 @ 18:50 :
En hoe zit het met de koptelefoon? Is het zo'n ding met twee van die "pinnetjes" die je in je stoel stopt en die dus aan boord moet kopen, of kan ik gewoon de oortjes van m'n mp3-speler gebruiken?
Het is zo'n ding met twee van die pinnetjes!
Oud 25-05-2004, 15:22
Boozle
Boozle is offline
Ik kan je vertellen dat het goed krap zit in een vliegtuig. En ik denk dat je het beste aan de buitenste kant kan gaan zitten, zodat je je benen in het gangpak kan leggen.
Oud 25-05-2004, 15:39
Verwijderd
Ik heb al wel een aantal keer gevlogen, dus dat wist ik al Boozle Alleen verschilt het per maatschappij meestal nog wat de beenruimte is.

Maarrehm, Pan Am, Holland Exel is gewoon een chartermaatschappij toch (i.p.v. lijn-)?
Oud 28-05-2004, 20:44
skip
skip is offline
of volgende keer bij je reisbureau al aangeven dat je evt. beenruimte erg op prijs zou stellen. veel maatschappijen hanteren toch wel een lengte van 2.00m en als dat in je paspoort staat, dan kunnen ze dat doorgeven (reserveren voor de beenruimte stoelen kan niet, dat kan geen enkel reisbureau en de maatschappijen ook niet tot de dag van tevoren)...

dreen schreef:
Citaat:

zoals al gezegd, de echte stoelnummers krijg je pas bij het inchecken....tenzij je reisbureau zo lief is geweest mooie plaatsjes aan het raam te reserveren voor je.

Sunshine schreef:
Citaat:
Als je als een van de eerste mensen incheckt vragen ze vaak of je nog voorkeur hebt voor een plaats met meer beenruimte ofzo..

sorry voor dit offtopic gedoe van mij, verder heb ik geen nuttige info en kan je helaas niet helpen
maar ze gaan echt niet mensjes van 1.70 meter vragen of die beenruimte stoelen hebben.....tenminste, mensen van 1.95 en langer hebben het toch harder nodig dan mensjes van 1.70m. eerder wordt gevraagd naar voorkeur voor raam of gangpad. zeker als je met z'n tweeën bent en de rij bij het raam uit 3 stoelen bestaat (dit is niet bij ieder type toestel zo en ik gok dat HE met een 767 naar mexico vliegt en dan zijn de stoelen 2-3-2 <maar hier zal pan am meer duidelijkheid over kunnen verschaffen>)

misschien dat als de vlucht niet vol zit en je bent met 2, erop hopen dat als je voor een 3-zitter in het midden kiest, de derde stoel vrij bent....ook een optie misschien als beenruimte niet lukt....

nou ja, veel plezier in ieder geval!!

~SKIP~
Oud 29-05-2004, 16:41
Energie
Energie is offline
Citaat:
Pan Am schreef op 22-05-2004 @ 11:51 :

dus met able bodied passenger wil je zeggen .. dat mensen over hem heen moeten kunnen lopen in geval van ramp want een lange persoon kan anders mensen hinderen
Oud 02-06-2004, 10:51
Verwijderd
Citaat:
skip schreef op 28-05-2004 @ 21:44 :
of volgende keer bij je reisbureau al aangeven dat je evt. beenruimte erg op prijs zou stellen. veel maatschappijen hanteren toch wel een lengte van 2.00m en als dat in je paspoort staat, dan kunnen ze dat doorgeven (reserveren voor de beenruimte stoelen kan niet, dat kan geen enkel reisbureau en de maatschappijen ook niet tot de dag van tevoren)...

~SKIP~
Ja, dat heb ik wel gedaan, maar dat geldt alleen als preferentie en is dus geen garantie...
Oud 02-06-2004, 12:46
$un$hine
$un$hine is offline
Citaat:
skip schreef op 28-05-2004 @ 21:44 :

maar ze gaan echt niet mensjes van 1.70 meter vragen of die beenruimte stoelen hebben.....tenminste, mensen van 1.95 en langer hebben het toch harder nodig dan mensjes van 1.70m. eerder wordt gevraagd naar voorkeur voor raam of gangpad.
Hebben ze toch echt de laatste paar keer dat ik ging vliegen met m'n familie wel gevraagd, ook al zijn we geen van alle langer dan 1.73m.. maarja dat zal dan wel toeval zijn
Oud 02-06-2004, 20:38
skip
skip is offline
dat kan dan misschien zijn dat de vluchten niet vol zaten (ik geef alleen een optie...ik zeg niet dat het zo is geweest natuurlijk!). de meeste maatschappijen willen dan wel dat de nooduitgangen bezet zijn en dit zijn meestal de beenruimte stoelen.

klopt stefano, dat het een preferentie is, maar reisbureau's kunnen nooit en te nimmer bij de beenruimte stoelen. ook niet voor de mensen met medische klachten die daarom beenruimte nodig hebben. als reisbureau's de stoelen al konden boeken, dan zijn ze zo weg en dan wordt het helemaal drama aan de check-in balies!!

hoop dat je wel een fijne/goede vlucht hebt en dat je fijne plaatsen hebt. (wat staat er nou in je paspoort aan lengte?? 2.00m....ik zat namelijk nog ff terug te lezen....die lengte wordt toch vaak wel als minimum gezien.....dus dan zou je geluk hebben.....)

tip nog, als je inderdaad 2.00m bent of iets rond die lengte....sta dan niet meteen te springen en zo ongeveer eisend te vragen om beenruimte, maar wacht ff....dit heeft vaak een gunstiger effect....ik werk namelijk ook als grondstewardess en ik word soms helemaal gek van alle vragen om beenruimte en dan de mensen die er recht op hebben of bijna 2.00m zijn, die vragen niets...maar mensen van 1.70 vragen het wel, want dan zitten ze comfortabel en hun benen zijn zo lang.... ik ga ook echt met een meetlat naast m'n balie zitten

~SKIP~

Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 20:47.
Oud 02-06-2004, 20:50
Verwijderd
Citaat:
skip schreef op 02-06-2004 @ 21:38 :
tip nog, als je inderdaad 2.00m bent of iets rond die lengte....sta dan niet meteen te springen en zo ongeveer eisend te vragen om beenruimte, maar wacht ff....dit heeft vaak een gunstiger effect....ik werk namelijk ook als grondstewardess en ik word soms helemaal gek van alle vragen om beenruimte en dan de mensen die er recht op hebben of bijna 2.00m zijn, die vragen niets...maar mensen van 1.70 vragen het wel, want dan zitten ze comfortabel en hun benen zijn zo lang.... ik ga ook echt met een meetlat naast m'n balie zitten

~SKIP~
Ik vraag het altijd heel netjes, zo ben ik opgevoed Vinden ze het dan ook erg?
Oud 02-06-2004, 21:48
skip
skip is offline
nee, behalve als het het eerste is wat de passagier zegt/vraagt....zeg gewoon fijn goedemorgen/goedemiddag.....en vaak wordt er wel om plaatsvoorkeur gevraagd....vraag het dan...is dat niet zo, en het wordt op een normale manier gevraagd....dan is het niet zo erg, maar wij horen zo'n vraag echt de hele dag door.....

kom dus wel vroeg, zoals ergens helemaal bovenaan ooit is gezegd...als het reisbureau niets heeft doorgegeven.....

nou, veel succes ermee.....mocht je er nog vragen over hebben, pm me anders maar....

~SKIP~
Oud 06-06-2004, 15:53
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
Energie schreef op 29-05-2004 @ 17:41 :
dus met able bodied passenger wil je zeggen .. dat mensen over hem heen moeten kunnen lopen in geval van ramp want een lange persoon kan anders mensen hinderen
Ja hoor, dat bedoelde ik

Able bodied wil zeggen dat je lichamelijk (en ook geestelijk) in staat bent om makkelijk de emergency (overwing) exit te kunnen openen in geval van evacuatie. Kinderen, lange mensen, geestelijk gehandicapten, etc. etc. kunnen dat nu eenmaal niet zonder anderen te hinderen. En als je goed had gelezen dan had je gezien dat ik zei dat hij niet bij die uitgang mocht gaan zitten als hij te lang is.
Oud 06-06-2004, 16:00
xie
xie is offline
wat voor vliegtuig is ut die die vlucht naar mexico doet???
Oud 06-06-2004, 18:24
Verwijderd
Ik dacht een 767...
Oud 06-06-2004, 19:01
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
xie schreef op 06-06-2004 @ 17:00 :
wat voor vliegtuig is ut die die vlucht naar mexico doet???
Een Boeing 767-300 ER om precies te zijn Ex-Scandinavian Airlines Systems (SAS) kisten. Overigens hebben wij meer beenruimte dan de Mac, omdat de kist-layout nog die van SAS is, en dat is een lijndienstmaatschappij. Gunstig dus.

Laatst gewijzigd op 06-06-2004 om 19:03.
Oud 06-06-2004, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Pan Am schreef op 06-06-2004 @ 20:01 :
Een Boeing 767-300 ER om precies te zijn Ex-Scandinavian Airlines Systems (SAS) kisten. Overigens hebben wij meer beenruimte dan de Mac, omdat de kist-layout nog die van SAS is, en dat is een lijndienstmaatschappij. Gunstig dus.
Da's zeker beter! Dan is de pitch dus 32 inch? (althans, dat staat op een site...), en da's nog wel te doen op zich. Weet je zeker dat dat ook op de vlucht naar Cancun is en niet per ongeluk alleen op de vlucht naar Puerto Vallarta?
Advertentie
Oud 06-06-2004, 19:29
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
stefano schreef op 06-06-2004 @ 20:21 :
Da's zeker beter! Dan is de pitch dus 32 inch? (althans, dat staat op een site...), en da's nog wel te doen op zich. Weet je zeker dat dat ook op de vlucht naar Cancun is en niet per ongeluk alleen op de vlucht naar Puerto Vallarta?
De kisten worden door elkaar ingezet, maar de layout van de PH-AHY en de PH-AHQ is hetzelfde. De PH-AHX staat in CPH bij SAS voor onderhoud, en het veranderen van de layout, dus die is toch nog niet terug als jij gaat.
Oud 09-06-2004, 16:10
Verwijderd
Bedankt Pan Am, voor alle antwoorden!
Oud 21-06-2004, 11:34
Verwijderd
Nou, ik ben weer terug! Ik zal even vertellen waar ik zat enzo

Heen (zat. 12 juni) zijn we gewoon bruut vroeg naar het vliegveld gegaan en toen zat ik dus op rij 10 (waar je letterlijk je benen dus helemaal kunt strekken )

En terug (zat. 19 juni) zat ik op rij 23, alleen wel in het midden, dus meer beenruimte dan de gemiddelde passagier, maar net weer ff minder dan de mensen op dezelfde rij aan de raamkant.

Op de terugweg had ik de mazzel dat ik de dag ervoor was flauwgevallen, dus had de hostess ff geregeld dat we voor mochten dringen bij het inchecken (een geluk bij een ongeluk zeg maar...)

Zat jij ook nog op een van die twee vluchten Pan Am? (Naar Cancun)
Advertentie

Regels voor berichten