Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2004, 09:20
Miracle
Miracle is offline
Hey allemaal,

Voor Engels moeten wij een presentatie houden. Ik ben erg slecht in Engels en daarom vraag ik jullie hulp. Ik moet 7 minuten lang lullen over de Chimpansee. Om te onthouden wat ik moet zeggen mag ik 10 steekwoorden opschrijven. Dat gaat nooit lukken dus. Maar nou had ik bedacht dat ik er wel leuke dingen omheen kon bedenken, die veel tijd kosten en waarvoor ik geen moeilijke dingen uit mijn hoofd moet leren. Ik heb al plaatjes gezocht en uit geprint. Maar heeft iemand anders nog leuke ideeën? Bijv. een leuk spelletje ofzo. Het nadeel is dat ik vijf toeschouwers heb, waaronder de lerares.

Alle ideeën zijn welkom!
Oud 18-06-2004, 10:19
Balance
Balance is offline
Het voordeel van 5 toeschouwers is, dat het net niet te veel mensen zijn om rond te gaan met een plaatje. Als je dat in een hele klas moet doen duurt het te lang, maar langs vijf mensen lopen kan goed. Dat neemt lekker veel tijd in beslag als je dat een aantal keer moet doen.
Ik weet niet of er verschillende soorten chimpansees zijn, maar daar zou ik dan over gaan praten. Bereidt zoveel mogelijk voor en schrijf alles over in je eigen Engelse taal. Dus geen moeilijke woorden uit tijdschriften overnemen.
Ik heb een keer een presentatie moeten houden en gebruikte toen alleen simpele woorden. Een ander gebruikte veel moeilijke woorden. De lerares merkte dat toen op maar zei dat ze het mijne beter vond, omdat ik natuurlijker sprak, terwijl je bij die ander echt kon horen dat die over die moeilijke woorden na moest denken van 'hoe spreek ik dat ook al weer uit?'
Oud 18-06-2004, 11:07
Verwijderd
ik sluit me bij balance aan.

maar een leuk spelletje kan zijn:
woord doorfluisteren, laat ze een moeilijk woord door fluisteren, erg grappig.
galgje ofzo kan ook.

suc6 iig
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 16:48
Verwijderd
- laat een stukje engelse film van bv national geographic zien als dat mag
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 10:12
Stoetel
Stoetel is offline
Ik sluit me aan bij de bovenstaande reply's. Misschien zijn er ook mogelijkheden om met een powerpointpresentatie te werken? Daar kan je ook foto's en eventueel je steekwoorden in verwerken.
Reageren

Regels voor berichten