Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2004, 15:46
Verwijderd
Toen er laatst een topic over preutsheid was, kwam het op een gegeven moment op dat best veel mensen naturistisch zijn opgevoed, dit verbaaste me, omdat je er niet vaak wat van hoort. Ik ben zelf ook zo opgevoed, maar ik heb nog nooit contact gehad met jongeren die dit ook zijn.
Wie van jullie is ook naturistisch opgevoed (of is het nog steeds)? Zouden jullie wat ervaringen kunnen delen met mij.
BVD
Sjaak
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 15:50
Verwijderd
Ik. Wat voor ervaringen wil je dan, als je er zelf ook zat ervaring mee hebt?
Ik ben trouwens vorig jaar niet naturistisch op vakantie geweest omdatnaturistische campings allemaal normaal tot duur geprijsd zijn en ik zo veel geld had ik niet. Ik ben wel naar een camping van Staatsbosbeheer geweest omdat daar toch wel dezelfde sféér is.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 16:48
hushpuppy
hushpuppy is offline
ik ook ja

Ga alleen nu paar jaar niet meer naturistisch op vakantie omdat mijn moeder na een hernia niet meer kan kamperen en de meeste huisjes er niet op zijn ingesteld of beter gezegd de omgeving....
Ik weet niet wat voor ervaringen je wil maar je komt het idd nauwelijks tegen.... Kdenk dat er toch nog een taboe op heerst
Oud 21-06-2004, 17:17
ssjpan
ssjpan is offline
Wat houd het eigenlijk precies in als je zo wordt opgevoed??
Oud 21-06-2004, 17:43
Verwijderd
Citaat:
ssjpan schreef op 21-06-2004 @ 18:17 :
Wat houd het eigenlijk precies in als je zo wordt opgevoed??
Niet zo veel eigenlijk, hoeft alleen in te houden dat je wel eens op vakantie naar een naturistische camping gaat of naar een naaktstrand. Vaak komen er wel saunagaande en naakt-in-de-tuin-liggende ouders bij.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 17:54
leucomelas
leucomelas is offline
dus als je samen met je familie naar een naaktcamping gaat ben je meteen naturistisch opgevoed?! hier benk het toch echt niet mee eens... volgens mijn mening is naturistisch opvoeden iets heel anders.. het gaat meer om het idee erachter, dat je van je ouders meekrijgt dat het toaal geen schande is naakt te zijn, dat je blij moet zijn met je lichaam, dat je naakt door het huis mag huppelen, desnoods de tuin als je die hebt... hummz... niet omdat je toevallig 1 keer per jaar naar een naaktcamping gaat,...
Oud 21-06-2004, 18:10
Verwijderd
Citaat:
leucomelas schreef op 21-06-2004 @ 18:54 :
dus als je samen met je familie naar een naaktcamping gaat ben je meteen naturistisch opgevoed?! hier benk het toch echt niet mee eens... volgens mijn mening is naturistisch opvoeden iets heel anders.. het gaat meer om het idee erachter, dat je van je ouders meekrijgt dat het toaal geen schande is naakt te zijn, dat je blij moet zijn met je lichaam, dat je naakt door het huis mag huppelen, desnoods de tuin als je die hebt... hummz... niet omdat je toevallig 1 keer per jaar naar een naaktcamping gaat,...
Als je naar naturistische campings gaat dan krijg je toch vanzelf mee dat het geen schande is om naakt te zijn? Tenzij ze schutterig en/of aangekleed daar over het terrein lopen
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 18:19
sanguine
sanguine is offline
ik
Oud 23-06-2004, 15:24
Verwijderd
Dankje, ik vind het eigenlijk heel raar dat er nog een taboe op heerst namelijk . maarja er rusten zelfs nog taboes op condooms Ik stond er gewoon heel erg verbaast van dak nie de enige ben
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 16:16
Verwijderd
Ik verbaas me echt als ik dit soort topics lees. Voor mij zijn naaktcampings echt een totaal onbekende wereld. En thuis naakt lopen zou toch vrij onaangenaam voelen. Dat er toch zoveel kinderen zo opgevoed worden, is echt schokkend. Niet negatief bedoeld trouwens, ieder diertje z'n pleziertje.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 16:16
Stepsje
Stepsje is offline
Ik ben ook naturistisch opgevoed, toen ik een paar weken oud was ging ik met mn ouders voor t eerst mee naar een camping waar we een stacaravan hadden en nog steeds hebben. Ik ging daar ook elk weekend mee naartoe. Ik wist eigenlijk niet anders dan dat het normaal was.

Ik heb er ook geen problemen mee om naturistisch te zijn, maar doordat ik nu in de weekenden werk ga ik niet meer mee naar de camping.

Ik merk wel dat er een soort taboe omheen ligt, er zijn niet veel mensen die erover praten. Ik wist heel lang niet dat een aantal vrienden ook naturistisch waren totdat er bij toeval een keer over gepraat werd.
Oud 23-06-2004, 17:58
Verwijderd
Kijk dat had ik dus ook, maar ik praat er nie over met vriende... miss toch eens gaan doen, want ik heb wel een paar vriendinne die ik wel naakt zou willen zien
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 18:39
EggeD
EggeD is offline
Naturisme is toch (juist) niet seksueel ?
Oud 23-06-2004, 18:54
hushpuppy
hushpuppy is offline
nee... Klopt...

Ik ben ook heel open.. Ik bedoel als ik me moet omklede met gym who cares of de deur openstaat... Goed dan ben ik niet helemaal naakt maar grotendeels ik zit er allemaal niet zo heel erg mee....
Oud 23-06-2004, 20:26
Shitonya
Shitonya is offline
Neuh, ik ben nogal preuts, dus ik ben ook niet naturistisch opgevoed
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 23-06-2004 @ 21:26 :
Neuh, ik ben nogal preuts, dus ik ben ook niet naturistisch opgevoed
Je draait de redenering om.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 20:36
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2004 @ 21:28 :
Je draait de redenering om.
Hmm neuh, want als ik de redenering om zou draaien, dan zou dat betekenen dat doordat ik geen naturistische opvoeding gehad heb, preuts ben (geworden). En dat klopt niet.

Want zelfs mensen met geen naturistische opvoeding kunnen evengoed ook "niet" preuts zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 20:41
Verwijderd
Jij beweerde dat omdat je preuts bent je geen naturistische opvoeding gehad hebt, terwijl preutsheid een gevolg is van omgevingsfactoren en niet andersom.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 20:45
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2004 @ 21:41 :
Jij beweerde dat omdat je preuts bent je geen naturistische opvoeding gehad hebt, terwijl preutsheid een gevolg is van omgevingsfactoren en niet andersom.
Maar preutsheid kan ook door je eigen opvattingen komen, je eigen kijk op dingen...persoonlijkheid etca, niet enkel door omgevingsfactoren, al spelen die wel een grote rol daarin
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 21:51
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2004 @ 21:41 :
Lol, zonder omgeving zou je niks denken, ergo omgeving als oorzaak gebruiken is drog.
Oud 23-06-2004, 22:00
LostInTime
LostInTime is offline
ehm half, we gingen altijd wel naar het naaktstrand enzo, maar niet echt naar naturistencampings. vorig jaar voor het eerst op bezoek geweest bij zo'n camping (ook meteen de grootste van europa, in kroatië) en dat viel me erg mee...wennen is zo gebeurd, iig wel voor mij...heb er niet helemaal naakt gelopen maar in string (wat gewoon getolereerd wordt bij de jongeren), maar dat was meer omdat ons niet was verteld dat het een naturistencamping was en ik de dag ervoor was vergeten om me goed te scheren maar heb wel degelijk geleerd dat je blij moet zijn met je lichaam en je je er niet voor hoeft te schamen e.d.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 23-06-2004 @ 21:45 :
Maar preutsheid kan ook door je eigen opvattingen komen, je eigen kijk op dingen...persoonlijkheid etca, niet enkel door omgevingsfactoren, al spelen die wel een grote rol daarin
Bestaan preutse pasgeboren baby's?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 23:53
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2004 @ 23:03 :
Bestaan preutse pasgeboren baby's?
Waardoor zijn de eerste mensen op aarde ooit kleding gaan dragen denk je?

( En kom aub niet met een of andere evolutietheorie of adam en eva sprookje, ik wil dit keer je eigen mening, niet die van anderen)
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 24-06-2004 @ 00:53 :
Waardoor zijn de eerste mensen op aarde ooit kleding gaan dragen denk je?

( En kom aub niet met een of andere evolutietheorie of adam en eva sprookje, ik wil dit keer je eigen mening, niet die van anderen)
omdat het behoorlijk frisjes was in de ijstijd
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 12:25
Lievelotje
Lievelotje is offline
Euh in de ijstijd waren er bij mijn weten geen mensen... preutsheid en naturisme hebben trouwens erg weinig met elkaar te maken hoor. Ik ken best naturisten die absoluut niet naakt gezien willen worden buiten de context. Het is natuurlijk wel zo dat de meeste naturisten inderdaad minder complex doen over naakt zijn (wat niet wil zeggen dat ze geen complexen kunnen hebben over hun lichaam), maar daarom kun je nog wel heel preuts zijn op bv. sexueel gebied... (omdat naturisme nu eenmaal niets met sex te maken heeft, voor ik weer een hoop van die zeveraars krijg die dit verkeerd willen interpreteren).
Oud 24-06-2004, 12:46
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
Lievelotje schreef op 24-06-2004 @ 13:25 :
Euh in de ijstijd waren er bij mijn weten geen mensen...
Als de eerste 'soort mens' als in staat was klank te onderscheiden en dus dmv een 'soort taal' te kunnen communiceren dan was dit al zo'n 500.000 jaar geleden. Homo Heidelbergen dacht ik (correct me if i'm wrong) en de laatste ijstijd hield 10.000 jaar geleden op ofzo? Dus mensen..? Ja denk het wel dat er al mensen waren, als je ze zo zou noemen.
Oud 24-06-2004, 13:00
leucomelas
leucomelas is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-06-2004 @ 19:10 :
Als je naar naturistische campings gaat dan krijg je toch vanzelf mee dat het geen schande is om naakt te zijn? Tenzij ze schutterig en/of aangekleed daar over het terrein lopen
ja, maar dat betekent dus dat je alleen naturistisch bent als je daadwerkelijk op zo'n camping bent geweest...
Oud 24-06-2004, 13:06
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 24-06-2004 @ 14:00 :
ja, maar dat betekent dus dat je alleen naturistisch bent als je daadwerkelijk op zo'n camping bent geweest...
Ik denk dat je een naturist bent als je tussen andere mensen, naakt of niet naakt, kan rondlopen zonder je te storen aan het feit dat jij en/of zij kleding loos zijn, en dit alles in een niet-seksuele omgeving gebeurd.

Dus naakt bij een gang-bang rondlopen valt niet onder naturisme.
Oud 24-06-2004, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Lievelotje schreef op 24-06-2004 @ 13:25 :
Euh in de ijstijd waren er bij mijn weten geen mensen...
de opmerking was meer bedoeld om aan te geven dat het oorspronkelijke doel van kleding waarschijnlijk anders was dan het bedekken van de naakte huid, je ziet ook vrij weinig naturisten op het strand in de winter.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 13:08
Slobber
Slobber is offline
Citaat:
Soullar schreef op 24-06-2004 @ 13:46 :
Als de eerste 'soort mens' als in staat was klank te onderscheiden en dus dmv een 'soort taal' te kunnen communiceren dan was dit al zo'n 500.000 jaar geleden. Homo Heidelbergen dacht ik (correct me if i'm wrong) en de laatste ijstijd hield 10.000 jaar geleden op ofzo? Dus mensen..? Ja denk het wel dat er al mensen waren, als je ze zo zou noemen.
Sterker nog: de eerste overblijfselen van een mensachtige, Lucy genaamd, stammen van ongeveer 2.500.000 miljoen jaar geleden. De oudste Homo Sapiens die zijn gevonden waren zo'n 100.000 jaar dood. Van de resten van de Homo Sapiens die in Europa waren gevonden waren de oudste 35.000 jaar oud. De eerste 'moderne' ijstijd begon zo'n 1,5 miljoen jaar geleden, de laatste was ongeveer 15.000 jaar geleden, afgezien van de 'lange winter' van ongeveer 300 v. Chr., die niet werd veroorzaakt door een verschuiving van de poolkap(pen), maar door een enorme ontploffing van een vulkaan die Java en Borneo vroeger verbond. De Homo Sapiens had, in tegenstelling tot de Homo Erectus en de Homo Habilis geen vacht en hadden dus, net als de Neanderthalers, vachten van andere dieren nodig om te overleven.

Dus.

Wat kunnen we hier uit leren? Lang leve Discovery!
Oud 24-06-2004, 13:16
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
Slobber schreef op 24-06-2004 @ 14:08 :
Wat kunnen we hier uit leren? Lang leve Discovery!

Regels voor berichten