Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2004, 11:50
Verwijderd
aan de horizon staat de ster,
een helder,
punt aan de hemel

hij geeft richting aan mensen,
elke nacht weer.
hij staat er
keer op keer.
men kan erop vertrouwen.

tja... maar weer eens iets bedacht.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2004, 12:02
Muze
Muze is offline
Het is weer zo algemeen, lijkt niet echt uit jezelf te komen, maar meer een mededeling. Zo komt het op mij over.
De vorm vind ik wel mooi.
Oud 24-06-2004, 12:52
Verwijderd
Ik heb het idee dat je schrijft om te schrijven, ik kan hier echt niets uithalen. Zo opperlvlakkig komt het op me over. En oppervlakkige gedichtjes over alledaagse dingetjes kunnen leuk zijn, maar wees dan wat speelser.
Dit is zo leeg, de woorden voelen geforceerd aan. De vorm vind ik ok, maar de woorden en beelden helemaal niets.

Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 13:40
Halogeen
Halogeen is offline
Inderdaad, je hoeft niet per se te schrijven. De laatste week is elk gedicht wat ik van je lees alleen maar slechter, terwijl ik in het begin nog leuke dingen las. Neem een beetje rust, maak wat mee en schrijf als je ons echt wat mee te delen hebt.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 13:57
Verwijderd
keej bedankt voor jullie reacties..

ik zal wel lekker blijven reageren hier, maar het dichten zet ik maar aan de kant. Dat wil de laatste tijd niet meer totaal geen inspiratie.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:20
Verwijderd
Wat ik wel eens doe als het niet wil lukken, gewoon wat stijlfiguren proberen, sonnetten, haiku's, gewoon wat oefenen, kijken wat ik ermee kan. Dan hoeven het geen fantastische dingen te zijn, maar het houdt je bezig.
Of ter plekke over iets een gedicht maken. Vraag aan iemand om een woord, een ding, eerder wat, en probeer daar zonder na te denken iets mee. Belangrijk is echt dat je er nix achter zet, gewoon gedachten en woorden laat vloeien over bv een stoel, cdspindel, ehm gum, wind, regen, woordenboek, sex, hond...

Soms komen daar heel leuke dingen uit te voorschijn en je bent weer wat minder bezig met ik moet iets goeds schrijven en na te denken met wat je nu eigenlijk wilt schrijven. Zodat het weer een beetje gevoelsmatig, vloeiend op papier kan komen.
Ik wil ook wel eens te graag schrijven, maar als ik er over moet gaan nadenken, kan ik het wel vergeten.

succes iig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten