Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2004, 10:15
Optima
Optima is offline
Aan een relatie komt een eind, althans, het lijkt erop. Het sukkelt nog een beetje aan, je rommelt nog wat met elkaar. Het gevaar bestaat dat je elkaar aan het lijntje houdt en zo niet openstaat voor een nieuwe vriend/ vriendin.

Wanneer is het juiste moment om over te gaan op een ander na een lange relatie die nog een voor 1/12de 'aan' is?
Oud 19-06-2004, 10:21
Dzjes
Dzjes is offline
Als je zelf aanvoelt.. het gaat echt nietmeer,

Jullie hebben gevochten voor jullie relatie, maar uiteindelijk heeft het nix opgebracht, dan wordt het tijd vind ik om eens even alleen te zijn, en alles op een rijtje te zetten,
Is dit nu wat je verwacht van een relatie? Hou je nog wel van hem? Die dingen..

Als hij hetzelfde doet kan je er samen of nog sterker uitkomen, of net niet, en de knoop doorhakken..
Probeer eens wat afstand van elkaar te nemen, en kijk hoe het loopt, mss mis je hem wel verschrikkelijk? Of net niet,
in elk geval, praat er toch zeker over met hem, en hoe jij je nu voelt, en wat hij voelt.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 10:21
Qimm
Qimm is offline
als de relatie écht over is en als je daar klaar voor bent lijkt mij zo
Oud 19-06-2004, 10:25
Optima
Optima is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 19-06-2004 @ 11:21 :
Jullie hebben gevochten voor jullie relatie, maar uiteindelijk heeft het nix opgebracht,
eehm..we zijn gewoon op elkaar uitgekeken, hij geeft me te weinig aandacht etc. Dus we hebben alleen 'lichamelijk'nog een relatie

maar wat ik bedoel: wanneer mag je weer een neiwue relatie beginnen? Wat is een nette tijdsperiode?
Oud 19-06-2004, 10:26
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Optima schreef op 19-06-2004 @ 10:25 :
eehm..we zijn gewoon op elkaar uitgekeken, hij geeft me te weinig aandacht etc. Dus we hebben alleen 'lichamelijk'nog een relatie

maar wat ik bedoel: wanneer mag je weer een neiwue relatie beginnen? Wat is een nette tijdsperiode?
dat hangt vooral af van hoe lang en hoe serieus het was. Kijk na iets van 2 jaar heb je niet een maand later al weer een ander zogezegd. Als het iets was van een klein aantal maanden, tja... dan zou het kunnen. Maar je moet het zelf een beetje aanvoelen denk ik.
Oud 19-06-2004, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 19-06-2004 @ 11:25 :
Ik worstel soms ook met die vraag. Het is nu zo'n drie maanden uit en tja... Niet dat ik nu zo desperate ben dat ik zo snel mogelijk een nieuwe lover wil, maar ik vroeg me dat ook af. Ik heb dat aan meerdere mensen gevraagd en ik ben tot de conclusie gekomen: als het voor jou goed voelt. Een lastige grens, maar dat is weer iets waar je uit moet komen. Is je gevoel echt en oprecht en wil je meer met het gevoel en wil je een relatie of laat je het zo.. etc
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 10:52
Shitonya
Shitonya is offline
Als je echt niets meer voor je vriend voelt...geen verliefdheid...hem weinig meer mist wanneer hij weg is...je amper meer aan hem denkt wanneer hij er niet is...als je niet meer van hem houdt. En ga zo maar door. Zelf weet je het beste wanneer je er een einde aan moet maken
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 13:53
Verwijderd
Ik had na een relatie van bijna 19 maanden binnen 20 dagen een andere vriend, maar dat lag nogal wat anders. Ik was al verliefd op die andere jongen.

Ik vind, net zoals Loontjuh zegt, dat je het zelf het beste aan kan voelen wanneer jij er klaar voor bent.
Er is nergens een tabel ofzo die zegt dat jij na 1 jaar al na 1,5 maand een nieuwe mag hebben, en na 2 jaar pas na 5 maanden ofzo. Het komt zoals het komt.. That's life...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 14:00
Luna
Luna is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 19-06-2004 @ 11:41 :
als het voor jou goed voelt.
mee eens.
Ik denk dat daar geen tijd aan vast zit, als je opnieuw verliefd wordt word je dat en dat kan na een maand zijn of na een jaar.
Ik ben nu alweer bijna een half jaar 'vrij' en ik merk dat ik nu opzich wel weer zover tot mezelf ben gekomen dat ik opnieuw een (serieuze) relatie aan zou kunnen gaan. Maar ik ben daar niet naar opzoek en vind het eigenlijk ook wel fijn om even al mn aandacht op mezelf te richten en niet met mn hoofd steeds bij een bepaald persoon te zijn.
(en toch is er stiekem wel iemand die mn hoofd niet meer uitgaat, al overheerst dat mn gedachten totaal niet, gelukkig. )
Oud 19-06-2004, 14:10
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:

Oh, sorry

Ik denk dat dat een beetje aanvoelen is? Hoe serieus was je vorige relatie? Vanaf het moment dat je echt niets meer voelt voor je vriend, en je je er weer klaar voor voelt neem ik aan?
Dit hangt er ook een beetje vanaf van persoon tot persoon, de ene persoon kan er na een maandje al over zijn, de andere heeft er een jaar voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 14:52
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Als je niets meer voor hem/haar voelt
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 15:33
Hannekeuh
Hannekeuh is offline
Oh wat herken ik mezelf in je situatie,
alleen heeft het bij mij en mijn ex wel verschillende maanden
aangesleept. Maar toch heeft hij initiatief genomen om het af te maken. We deelden precies nog maar 1 ding. We waren op elkaar uitgekeken en nog wat andere probs.
Ik heb ook tijd nodig gehad om het allemaal te verwerken,
maar nu gaat het beter met me..
Kzou zeggen, geniet er nog ff van vooralleer je je in een nieuwe relatie stort!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 16:21
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Dit hangt natuurlijk een beetje af welke relatie je wilt onderhouden met je nu-nog-vriend. Kan hij je niets meer interesseren, dan kun je natuurlijk gaan en staan waar je wilt.
Maar wil je een goede vriendschap kunnen behouden, dan zul je toch iets netter moeten omgaan met dit punt. Misschien dat je het kan bespreken met hem. Let er dan wel op dat het redelijk blijft (goed: 3 maanden, fout: 2 jaar).

Overigens zou ik het wel zonde vinden als je de relatie zou opgeven, je bent al zo lang bij hem. Wat heb je recent zelf nog gedaan om de relatie te redden?
Oud 19-06-2004, 16:26
luchtballon
luchtballon is offline
Nouja, je zegt dat de relatie die je nu hebt al niet zoveel voorsteld, dus ik denk dat je wel vrij snel over hem heen bent, en dan kan je ook dan een nieuwe relatie beginnen.
Oud 19-06-2004, 17:16
miro
miro is offline
Op een gegeven moment kun je dr zelf gewoon niet meer goed tegen, dan is zo'n beslissing snel gemaakt (bij mij althans)
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 19-06-2004 @ 17:21 :
Overigens zou ik het wel zonde vinden als je de relatie zou opgeven, je bent al zo lang bij hem. Wat heb je recent zelf nog gedaan om de relatie te redden?
Als je niets meer voor elkaar voelt bij elkaar blijven omdat het al zolang aan is? Kijk voor de gein Optima's postgeschiedenis eens door. Ik denk dat er één postief bericht over hem tegenover een hele lange lijst negatieve berichten staat. Dat zegt toch iets over hoe zij over de relatie denkt.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 22:14
Unexplained
Unexplained is offline
Ze hebben wel meer obstakels overwonnen in het verleden, ook als alle hoop vervlogen was..
Het forum geeft een eenzijdig beeld.
Oud 21-06-2004, 08:19
$tarlight
$tarlight is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 19-06-2004 @ 17:26 :
Nouja, je zegt dat de relatie die je nu hebt al niet zoveel voorsteld, dus ik denk dat je wel vrij snel over hem heen bent, en dan kan je ook dan een nieuwe relatie beginnen.
Ja precies... Als je nou al maanden weinig meer voor die jongen voelt, dan lijkt mij dat er niets mis mee is om na een maandje ofzo een nieuwe relatie te beginnen. Voor je gevoel is het dan al maanden 'over'
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 09:33
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Nouja, dat is een beetje afhankelijk van hoe je relatie is, en of jij nog erg met je hoofd bij je ex zit. Als hij zegmaar een grote lul blijkt te zijn (je hebt het uitgemaakt omdat hij vreemd ging) en je bovendien over hem heen bent, EN dan ook nog eens zijn hebt in een scharrel; go for it. Kan niemand je kwalijk nemen
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 09:33
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 19-06-2004 @ 17:21 :
Wat heb je recent zelf nog gedaan om de relatie te redden?
Alsof je een relatie die op z'n end loopt kan redden door ff een dagje naar euro-disney te gaan ofzo.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 09:36
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 19-06-2004 @ 23:14 :
Ze hebben wel meer obstakels overwonnen in het verleden, ook als alle hoop vervlogen was..
Mijn god, deze reactie roept echt fysieke pijn op hierzo.

Het enige wat ik 'zie' is dat ze te lang door blijven sukkelen. Als het over is, is het over, en er is dan niets dat die verliefdheid terug kan brengen als het enige wat je mekaar te bieden hebt een beetje lichamelijk comfort is.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 09:39
Verwijderd
Ik zit ook met die vraag. Het is nu de zoveelste keer dat we door totale miscommunicatie op het randje van de afgrond staan -heuj, melodramatisch-, maar ik heb geen zin om het op te geven.
Nu lijkt het 'r wel op dat zij 'r genoeg van heeft, maar à la; daar zal ik 't dan mee moeten doen. Vervelend is dat we buiten die kleine dingetjes echt heel goed met elkaar op kunnen schieten.
Tenminste, ik heb nog nooit iemand gevonden waar ik me zo op mijn gemak bij voel.

Ik weet het eigenlijk net zo min als jij.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 09:53
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 21-06-2004 @ 10:33 :
Alsof je een relatie die op z'n end loopt kan redden door ff een dagje naar euro-disney te gaan ofzo.
Mijn ex probeerde het door met 1,5 jaar verkering naar Londen te gaan..Daardoor duurde het nog langer voordat ik t uit durfde te maken...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 10:59
Verwijderd
Citaat:

Maximaal 3 jaar.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 13:49
Commondude
Commondude is offline
Het is tijd om het uit te maken als je partner je echt veel pijn doet. Als het verder enkel zo is dat de verliefdheid weg is zou ik het niet doen. Je houdt dan van elkaar.

Vroeger was het toch ook niet zo, dat je het zomaar uitmaakte? Er zijn stelletjes die 70 zijn en hun hele leven bij elkaar gebleven zijn.

Denk je dat zij nooit het 'gevoel' kwijt geweest zijn? Het gaat gewoon veel te makkelijk tegenwoordig, de relatie verbreken.

Toenemende echtscheidingen etc. Denk je dat dat goed is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2004, 15:00
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
Commondude schreef op 21-06-2004 @ 14:49 :
Het gaat gewoon veel te makkelijk tegenwoordig, de relatie verbreken.
Ik denk dat dat zeker klopt, ik herken dat bij mezelf ook .
Oud 21-06-2004, 15:11
ZIJ
ZIJ is offline
Ik weet het ook niet.

liefde is lastig.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 15:16
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 21-06-2004 @ 10:53 :
Mijn ex probeerde het door met 1,5 jaar verkering naar Londen te gaan..Daardoor duurde het nog langer voordat ik t uit durfde te maken...
Ik snap het wel. Hij betaalde zeker de reis, en dus voelde jij je schuldig? Eigenlijk is dit een vorm van chantage.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Commondude schreef op 21-06-2004 @ 14:49 :
Het is tijd om het uit te maken als je partner je echt veel pijn doet. Als het verder enkel zo is dat de verliefdheid weg is zou ik het niet doen. Je houdt dan van elkaar.

Vroeger was het toch ook niet zo, dat je het zomaar uitmaakte? Er zijn stelletjes die 70 zijn en hun hele leven bij elkaar gebleven zijn.

Denk je dat zij nooit het 'gevoel' kwijt geweest zijn? Het gaat gewoon veel te makkelijk tegenwoordig, de relatie verbreken.

Toenemende echtscheidingen etc. Denk je dat dat goed is?
Ken je mensen in de zorg? Die zouden je vertellen dat bejaarde stellen elkaar vaak de tent uit pesten maar niet gaan scheiden omdat dat tegen hun normen en waarden ingaat.
Jouw geromantiseerde beeld van bejaarden die gezellig samen voor de geraniums zitten, is vrij zeldzaam.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 15:45
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Jadie schreef op 21-06-2004 @ 16:40 :

Jouw geromantiseerde beeld van bejaarden die gezellig samen voor de geraniums zitten, is vrij zeldzaam.
Inderaad. Vaak tolereren ze mekaar. Ik heb vaak genoeg bejaarden gezien waarbij de een de ander afsnauwde. Ook een keer een docu gezien over een bejaard stel dat op 1e kerstdag hun zwijgend hun kerstdiner nuttigde, in een wegreustaurant, boven de A2. Zielig.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 15:57
Lorelei
Lorelei is offline
Dat moet je voor jezelf bepalen. Ik stap vaak vrij snel in een nieuwe relatie. Soms serieus, soms gewoon een scharrel. (wat een rotwoord ) Dat is niet omdat de ex of de relatie weinig voor me betekend heeft, ook niet omdat ik iemand nodig heb om me te troosten oid. Ik weet niet precies wat het wel is.. vaak als ik het uitmaakt is het sowieso wel al helemaal op. Dus dan is het makkelijk om door te gaan.
Oud 21-06-2004, 18:07
Verwijderd
Citaat:
ZIJ schreef op 21-06-2004 @ 16:11 :
Ik weet het ook niet.

liefde is lastig.
Wij maken het sowieso moeilijker dan het is.
Maar daar zijn we ook Jonne en Philip voor.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 18:50
Denise84
Denise84 is offline
Als je er zelf op een gegeven moment genoeg van hebt, steeds maar dat halve (1/12) wel/niet.
Oud 21-06-2004, 18:53
El Kim
El Kim is offline
Als je deze topics krijgt.
Oud 21-06-2004, 20:43
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Ik ben veelste bot ofzo.Zodra ik voel dat ik tekort kom ,wat een normale relatie heeft.Dan ben ik weg.En dan heb ik meestal voor een halfjaar geen vriendin.Tot als ik weer zin heb op 1 of andere manier.

MJ
Oud 21-06-2004, 21:14
sientjuh
sientjuh is offline
Als je in slaap valt op de middagen dat je vriendje bij je is
Oud 21-06-2004, 21:15
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Relaties komen en gaan, vriendschappen komen en gaan. Alles komt en gaat in je leven, naar gelang je het nodig hebt. Mensen komen en gaan naar gelang je ze nodig hebt op dat punt in je leven. Om te leren en van te leren. Kijk diep in jezelf, en je vind het antwoord op de vraag "is het tijd om verder te gaan?".
Reageren

Regels voor berichten