Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2004, 13:02
Maradinus
Maradinus is offline
Ik had de pc geformateert en de cd van windows xp pro erin gedaan om opnieuw te installeren (omdat win xp niet in dos kan opgestart worden)dus ik selecteer schijf mar ik hoef geen serial nummer in te vullen...is hier een verklaring voor?

maar ik vind het onhandig want ik moet windows 2 x installeren voor die serial wat door die serial heb ik toegang tot de updates. en ik neem aan dat Service pack 1 noodzakkelijk is
is hier ook een andere oplossing voor zo ja, dan hoor ik dat graag.

greet maradinus
Oud 21-06-2004, 13:07
Verwijderd
Je kunt de serial veranderen met een programmatje, moet je maar even zoeken op google..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 13:21
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
********** schreef op 21-06-2004 @ 14:07 :
Je kunt de serial veranderen met een programmatje, moet je maar even zoeken op google..
ik wil de serial helemaal niet veranderen ik wil gewoon xp 1 keer te hoefen installeren met serial maar daar vraagt hij niet om als ik bij het opstarten de cd in de computer doe en zo installeren
Oud 21-06-2004, 13:31
dafelix
dafelix is offline
als je een niet-legale versie hebt kan dat idd kloppen

maar met een legale versie zal hij altijd moeten vragen om een serial-code

maar toen je Windows XP opnieuw had geinstalleerd, had je je hardeschijf(hardschijven) volledig geformatteerd?
Oud 21-06-2004, 13:40
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
dafelix schreef op 21-06-2004 @ 14:31 :
als je een niet-legale versie hebt kan dat idd kloppen

maar met een legale versie zal hij altijd moeten vragen om een serial-code

maar toen je Windows XP opnieuw had geinstalleerd, had je je hardeschijf(hardschijven) volledig geformatteerd?

uuuh...gewoon in dos format C: neem aan dat je weet hoe dat vedergaat

bij win 2000(die is ook illegaal)vroeg hij wel om serial maar toen ik die installeerde zoals ik heb gedaan met win xp

ik denk dat niet veel legale versie hebben....nu willen me zekker ook niet meer helpen omdat dit over illegale software gaat
Oud 21-06-2004, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Maradinus schreef op 21-06-2004 @ 14:40 :

bij win 2000(die is ook illegaal)vroeg hij wel om serial maar toen ik die installeerde zoals ik heb gedaan met win xp

ik denk dat niet veel legale versie hebben....nu willen me zekker ook niet meer helpen omdat dit over illegale software gaat
Format in dos is nergens voor nodig als je Windows XP of nieuwer gaat installeren...

Verder ligt er maar net aan de versie of er om een serial gevraagd word,
een corperate cd vraagt niet om een serial...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 14:05
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
********** schreef op 21-06-2004 @ 14:54 :
Format in dos is nergens voor nodig als je Windows XP of nieuwer gaat installeren...

Verder ligt er maar net aan de versie of er om een serial gevraagd word,
een corperate cd vraagt niet om een serial...

waarom is dat nergens voor nodig??
wat is een corperate cd/versie??

dus als de pc weer een puinhoop is gewoon erover heen installeren en dan verwijdert hij de oude sofware en die wordt vervangen door de nieuwe??
Oud 21-06-2004, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Maradinus schreef op 21-06-2004 @ 15:05 :
waarom is dat nergens voor nodig??
wat is een corperate cd/versie??

dus als de pc weer een puinhoop is gewoon erover heen installeren en dan verwijdert hij de oude sofware en die wordt vervangen door de nieuwe??
Omdat je met Windows XP de vraag krijg of je het wilt formatteren, repareren, overheen installeren etcetc...
HIj formateerd dus wel als je dat vanaf de Windows XP installatie doen..

En een corporate versie is dus eentje zonder serial,
voor grote bedrijven zoals Philips zodat ze niet steeds die serial in hoeven te typen..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 14:32
Marcade
Marcade is offline
Ik kan me enorm vergissen maar toen ik een legale windows XP herinstalleerde op mijn systeem een keer, vroeg die niet meer om een licence key. Blijkbaar was het al ergens opgeslagen.

Onlangs heb ik mijn processor vervangen though, en toen vroeg die *wel* ineens weer om een key (terwijl ik XP niet opnieuw geinstalleerd had) .. dus ik denk dat die ergens mijn hardware opslaat en de key eraan verbind (?)

Of ben ik nu raar aan het praten?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 14:42
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
Marcade schreef op 21-06-2004 @ 15:32 :
Ik kan me enorm vergissen maar toen ik een legale windows XP herinstalleerde op mijn systeem een keer, vroeg die niet meer om een licence key. Blijkbaar was het al ergens opgeslagen.

Onlangs heb ik mijn processor vervangen though, en toen vroeg die *wel* ineens weer om een key (terwijl ik XP niet opnieuw geinstalleerd had) .. dus ik denk dat die ergens mijn hardware opslaat en de key eraan verbind (?)

Ook als je m helemaal formateerd??
Oud 21-06-2004, 14:43
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Marcade schreef op 21-06-2004 @ 15:32 :

Nee, dat klopt. Enkele vitale delen van de hardware zijn mee-versleuteld in de registratie, zodat je opnieuw moet registreren als je zo'n onderdeel vervangt. Weet echter niet of dat iets te maken heeft met het probleem van de TS.
Oud 21-06-2004, 14:43
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
********** schreef op 21-06-2004 @ 15:17 :
Omdat je met Windows XP de vraag krijg of je het wilt formatteren, repareren, overheen installeren etcetc...
HIj formateerd dus wel als je dat vanaf de Windows XP installatie doen..

En een corporate versie is dus eentje zonder serial,
voor grote bedrijven zoals Philips zodat ze niet steeds die serial in hoeven te typen..
hmmzz..ik had geinstalleerd dus ik ging updaten maar dat wou dus niet....u bent niet geregisteerd bij microsoft (zoiets) zij de computer.

nog een vraag wat is het verschil tussen service pack 1a en service pack 1 ??
Oud 21-06-2004, 14:55
DZHAW
DZHAW is offline
Citaat:
Maradinus schreef op 21-06-2004 @ 15:43 :
hmmzz..ik had geinstalleerd dus ik ging updaten maar dat wou dus niet....u bent niet geregisteerd bij microsoft (zoiets) zij de computer.

nog een vraag wat is het verschil tussen service pack 1a en service pack 1 ??
Het verschil is volgens mij dat ze bij 1 nog wel java geintegreerd hebben, maar bij 1a niet, omdat dat op een of andere manier, rechtelijk niet meer mocht, ivm Sun.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 15:20
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Maradinus schreef op 21-06-2004 @ 14:40 :

de standaard format c: in DOS ben ik bekend mee, zo doe ik 't ook altijd nl (hou nie zo van die WinXP boot-mogelijkheid tot formatteren)

Maar mijn illegale WinXP CD vraagt wel altijd om een key, ook als ik 'm er 'overheen' zet

(Ik heb, net zoals jij, ook de legale versie van WindowsXP, dus dat je dan met een gedownloade CD installeerd is niet zo heel erg hoor )
Oud 21-06-2004, 15:46
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
dafelix schreef op 21-06-2004 @ 16:20 :
de standaard format c: in DOS ben ik bekend mee, zo doe ik 't ook altijd nl (hou nie zo van die WinXP boot-mogelijkheid tot formatteren)

Maar mijn illegale WinXP CD vraagt wel altijd om een key, ook als ik 'm er 'overheen' zet

(Ik heb, net zoals jij, ook de legale versie van WindowsXP, dus dat je dan met een gedownloade CD installeerd is niet zo heel erg hoor )
heb illegale versie...

ja dat heb ik ook daarommoet ik ook 2 x installeren omdat hij anders die updates niet wil installeren
Oud 21-06-2004, 18:45
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Maradinus schreef op 21-06-2004 @ 15:42 :
Ook als je m helemaal formateerd??
Ja, dat vond ik dus het bizarre.

Als ik mijn XP installeer, delete ik de partitie en formateer 'm opnieuw. (met gewoon de XP setup .. ik weet niet wat dafelix voor problemen ermee heeft .. maar ik vind 't een stuk fijner/sneller dan kloten met een diskette, fdisk en format Daarnaast formatteert de dos format geen NTFS?)

Maar misschien was ik dronken ofzo .. of gewenning .. ik weet 't niet zeker ..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 19:24
dafelix
dafelix is offline
Offtopic:
Citaat:
Marcade schreef op 21-06-2004 @ 19:45 :
Daarnaast formatteert de dos format geen NTFS
daar moet ik je gelijk in geven, DOS kan de NTFS partities lezen noch schrijven zonder speciale tools, maar daar ikzelf alleen FAT32 gebruik heb ik daar geen last van
Oud 22-06-2004, 01:29
Enlightenment
Enlightenment is offline
FDISK kan wel NTFS partities verwijderen.

Maar ik zie niet aan waarom je naar DOS zou gaan om format c: te doen. FAT32 is dat dan sowieso. Doe gewoon alles in de windows setup. Delete je partities en in de Unpartitioned Space druk je op enter en kiest voor formatteren met NTFS. De goede manier.
Oud 22-06-2004, 06:21
CryptapiX
CryptapiX is offline
@ **********

formateren is wel degelijk handig,
winxp installatie kan naar mijn wete niet formateren naar fat32 als het al een fat32 partitie is
tesminste... dat had ik altijd?
Oud 22-06-2004, 06:46
Maradinus
Maradinus is offline
Maar nu heb ik nog steeds geen antwoord opmijn vraag

blijf graag on-topic
Oud 22-06-2004, 08:22
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Maradinus schreef op 22-06-2004 @ 07:46 :
Maar nu heb ik nog steeds geen antwoord opmijn vraag

blijf graag on-topic
Je hebt nog geluk dat dit topic uberhaubt open is sinds je Windows XP illegaal hebt.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 12:23
Tom Poes
Tom Poes is offline
Citaat:
Marcade schreef op 22-06-2004 @ 09:22 :
Je hebt nog geluk dat dit topic uberhaubt open is sinds je Windows XP illegaal hebt.
Kom laat ik eens uit het engels vertalen
Oud 22-06-2004, 12:26
Verwijderd
Citaat:
CryptapiX schreef op 22-06-2004 @ 07:21 :
@ **********

formateren is wel degelijk handig,
winxp installatie kan naar mijn wete niet formateren naar fat32 als het al een fat32 partitie is
tesminste... dat had ik altijd?
Tuurlijk is formatteren handig, maar dat doe ik gewoon via de WinXP installatie...
En je hebt keuze tussen ntfs en fat32...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 15:36
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
********** schreef op 22-06-2004 @ 13:26 :
Tuurlijk is formatteren handig, maar dat doe ik gewoon via de WinXP installatie...
En je hebt keuze tussen ntfs en fat32...
wat is het verschil tussen NTFS en FAT32??
Reageren

Regels voor berichten