Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2004, 18:43
Dreams
Dreams is offline
Een tijd geleden werd ik heel duf wakker, te duf om me te bewegen. Ik lag een beetje voor me uit te staren en opeens viel me op dat ik vlaknaast me een ademhaling hoorde. Het klonk zo hard als mijn eigen ademhaling, en na een poosje luisteren keek ik om en de ademhaling stopte met een geluid alsof iemand een beetje schrikt. een soort 'huh' .. stilte.

omdat ik toen te moe was om er over na te denken viel ik weer in slaap.. maar nu vraag ik me toch wel af wat dit kon betekenen, en of iemand anders dit herkend.
Advertentie
Oud 30-06-2004, 20:09
AngelLena
AngelLena is offline
Ik heb dit verhaal eerder gehoord... Van iemand anders welliswaar... Zal eens zoeken.
Oud 30-06-2004, 20:11
AngelLena
AngelLena is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...ight=ademhalen et voila, lees die eens door en reageer hier verder.
Oud 30-06-2004, 20:15
Puppetgirl
Puppetgirl is offline
Ik denk dat je SP (sleep paralysis) met een FA (false awakening) hebt gehad. SP is een droom waarbij je denkt dat je je niet kan bewegen. FA is een droom waarbij je denkt dat je wakker bent, maar dit dus echt niet bent. Die twee komen vaak in combinatie voor en ik weet dat het erg scary kan zijn, maar echt, je hebt gewoon een droom gehad.
PS= die afkortingen staan een beetje patserig, maar ik gebruik ze al zo lang dat ik het anders niet goed kan uitleggen (en je weet meteen de juiste benamingen ).
Oud 01-07-2004, 15:18
yael
yael is offline
misschien ben je verkouden?
Oud 01-07-2004, 18:13
lady of the dark
lady of the dark is offline
Ik heb zoiets ook eens gehad, bleek het mijn eigen ademhaling te zijn! Aan de andere kant heb ik eens een verhaal gehoord (van een kennis van een vriend, dat dan weer wel) over iemand die vaak het idee had dat er iemand bij hem in bed lag, hij voelde ook het gewicht en de warmte. Zijn huisgenoten merkten het ook. Ik geloof dat het iets te maken had met iemand die in die familie overleden was en zich zo kenbaar wou maken. Ik herinner me het niet zo goed, maar ik bedoel dat het zo iets kan zijn. In één van de weinige gevallen dat ik een geest zag heb ik meegemaakt dat de geest (nou ja, het was een meisje van mijn leeftijd dat in ons huis was overleden, ongeveer honderdvijftig jaar terug) nog harder schrok dan ik omdat ze gezien was. Dat zou het plotseling stokken van de ademhaling kunnen verklaren. Het hoeft natuurlijk helemaal niets paranormaals te zijn, in je slaap kun je de raarste dingen uithalen. (ik werd laatst wakker, zat ik op de rand van mijn bed een scheur in mijn nachtpon te naaien, ik werd erg verbaasd wakker.)

Regels voor berichten