Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2004, 17:09
*~SaBoTaGe~*
*~SaBoTaGe~* is offline
Iedereen maakt zich druk om meisjes, die vaak al dun zijn, en die dan gaan afvallen, gaan vasten. De meisjes worden magerder en magerder, hun ongerust heid word groter en groter. De meisjes vinden hunzelf nog steeds erg dik en besluiten niks te eten, zoadat ze vreetbuien krijgen, en het weer uitkotsen om vervolgens de wc weer schoon te boenen.

De ouders maar zeuren dat ze veels te dun zijn en dat ze moeten kappen. In hun ogen stoppen ze er mee, maar in het geheim spugen ze nog, eten niets, eten alles, en kotsen het weer uit. De ouders hebben niets meer in de gaten en scheppen op over hun 'mooie, slanke, volmaakte dochter' die weer eens op de wc zit te kotsen. Maar daar hebben hun geen erg in, welnee..

Dan nog de rest van de familie, zoals de knijp-oma, die sommigen hebben. Zij knijpt waarschijnlijk de wangen fijn en zegt vaak: 'Och, kindje, je hebt geen vet! Wil je een lekker snoepje van oma? Wat chocola? Nog wat boerenkool met vette jus?' En vervolgens als oma weg is is de wc weer vol en de maag weer schoon en leeg.

Vaak drinken de meisjes niet veel, uit angst een grammetje meer te wegen. Uiteindelijk hebben ze een broodmagere skelet - achtige vorm, waar ze trots op zijn, maar het is nog niet genoeg. Er is nog een halve milimeter vet bij mijn buik! Het moet niet erger worden..

En met de Ramadan, niemand zeurt erover, maar misschien is het eigenlijk wel hetzelfde. Nouja, bijna dan. Ze slaan ook belangrijke maaltijden over, en daar zegt niemand wat van! Het is toch een beetje te erg voor woorden..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2004, 17:22
duivelaartje
duivelaartje is offline
Nee, ik vind deze hard uitgedrukt "slecht".

Het is idd een column-idee, maar niet sterk, geen humor, cliche, beetje slap, en het einde over die Ramadan klopt niet.

Dus nee... ik vind dit niks.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 17:32
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 19-06-2004 @ 18:22 :
Nee, ik vind deze hard uitgedrukt "slecht".

Het is idd een column-idee, maar niet sterk, geen humor, cliche, beetje slap, en het einde over die Ramadan klopt niet.

Dus nee... ik vind dit niks.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 17:46
Astuanax
Astuanax is offline
De stijl op zich valt wel mee, je had misschien gewoon een geschikter onderwerp moeten zoeken
Oud 20-06-2004, 14:57
Sasbeest
Sasbeest is offline
Bovendien staan er ook nogal wat (schrijf) fouten in. Kijk daar nog 'ns naar!
Oud 20-06-2004, 15:55
Mother Earth
Mother Earth is offline
Citaat:
Sasbeest schreef op 20-06-2004 @ 15:57 :
Bovendien staan er ook nogal wat (schrijf) fouten in. Kijk daar nog 'ns naar!
Ja, en de interpunctie Ik ben het er ook niet mee eens, vooral niet met dat eind. Eigenlijk is het voor iedereen wel eens goed om te vasten. Om te zien wat echte honger is, hoewel je dat in een etmaal niet eens kan voelen, en bovendien om je te leren beheersen. Dat je niet altijd maar eten kan pakken wanneer je wil. Ik vind het dus nergens op slaan Misschien ander onderwerp? En spellingscontrole in Word?
Oud 23-06-2004, 15:16
Susu
Susu is offline
Grammaticaal klopt het ook niet trouwens..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten