Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2004, 13:00
Rint
Rint is offline
Mensen, ik heb besloten, dat ik me wil wagen aan het schrijven van een verhaal. Hier is het begin, en ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Het leek alsof het landschap om me heen was bedekt met een grijze mantel.
Het hoefgetrappel van Hospér overstemde het zachte geruis waarmee de nog kleine regendruppels zich vermengden met het water waarmee het Meer van Toth zich vulde. Aan de ene kant, vond ik dit juist een uiterst benarde toestand, omdat ik al dagen op rantsoen was, en het resterende voedsel bestond slechts uit restjes. Ik rilde van de kou, en het water dat tot diep in mijn kleren was getrokken, bezorgde me een zware verkoudheid. Aan de andere kant, zou dit goed nieuws betekenen voor de boeren in de Waterlanden, omdat zij al maanden angstig toe moesten kijken hoe de jonge oogst verlepte.

Tell me!
Oud 19-06-2004, 13:05
-Melody-
-Melody- is offline
Ik vind het enigzinds te kort om goed te beoordelen..

verder :

Het is redelijk stijf geschreven..
Ik verlang niet naar meer, wat bij mij een niet zo positief punt is..
Het lijkt me nogal oudbollig..

Schrijf even wat meer, dan is het beter te beoordelen..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 13:16
Rint
Rint is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 19-06-2004 @ 14:05 :
Ik vind het enigzinds te kort om goed te beoordelen..

verder :

Het is redelijk stijf geschreven..
Ik verlang niet naar meer, wat bij mij een niet zo positief punt is..
Het lijkt me nogal oudbollig..

Schrijf even wat meer, dan is het beter te beoordelen..
Mag ik iets vragen? Hou jij van Carry Slee?
Oud 19-06-2004, 13:17
-Melody-
-Melody- is offline
Dat mag. Nee.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 13:21
Rint
Rint is offline
waar dan wel van? Fantasy? Avontuur?
Oud 19-06-2004, 13:23
-Melody-
-Melody- is offline
Je vorige vraag klonk denigrerend..
Is dit een serieuse vraag?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 13:37
Astuanax
Astuanax is offline
Ik vind dit stukje ook een beetje kort, maar ik zou het toch eerder als 'redelijk goed' beoordelen.
Vervolg plz
Oud 19-06-2004, 14:04
duivelaartje
duivelaartje is offline
Uh... ik zag dit eerst over het hoofd, want wist ik veel dat dat kleine stukje het begin van je verhaal was. Is zo klein...
Maar...
Ik vind het begin al saai. Te lange zinnen, oude woorden, en de zinnen lopen niet lekker.
Maar toch ben ik benieuwd naar een vervolg. Die graag ietsje langer als dat misschien zou kunnen.

Ben ik hard?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 14:06
-Melody-
-Melody- is offline
Mmm.. nee lucifertje!
Dat zei ik dus ook, maar toen voelde ze zich aangevallen geloof ik..

Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 14:21
Rint
Rint is offline
Ik voelde me niet aangevallen. En dat er oude woorden in staan, is de bedoeling. Maar als je er niet van houd, ja, daar kan ik weinig tegenin brengen. Maar ik vind ze mooi staan (anders had ik ze niet opgeschreven, duh ), dus ja.
Ben wel blij dat jullie even de moeite hebben genomen om te reageren. Maar nogmaals, dit is mijn schrijfstijl.
Veel plezier met het lezen van verhalen die julle wel cool vinden, en waar de zinnen kort genoeg zijn.
Oud 19-06-2004, 14:24
-Melody-
-Melody- is offline
Hmm... dat klinkt (again) aangevallen..
Anyway : Ik heb niet gezegd dat ik het niet ''cool'' vind..
Wil meer zien, kan ik beter kijken of ik het leuk vind..

Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 14:25
Rint
Rint is offline
*is al aan het werk.. *
Oud 19-06-2004, 14:28
duivelaartje
duivelaartje is offline
Umh how!
Ik snap het goed dat het jouw schrijfstijl is, maar veel mensen vinden die schrijfstijl niet zo prettig. Maar ik zeg niet dat ik het verhaal niet "cool" vind, want dat kan ik nog niet weten. Na zo'n klein stukje heb ik daar nog beeld van. Daarom zou ik graag nog een vervolg (vervolgen) willen lezen, als dat zou kunnen.
Wat ik alleen wil zeggen, door het begin van je verhaal lijkt het (ik weet dus niet of het zo is) dat je verhaal nogal ouderwets is. Je kent wel die boeken, wat ouder, die vooral de nu wat oudere mensen lezen. Dit is niet aanvallend bedoeld, maar veel mensen vond onze leeftijd (en ouder) spreekt dit soort onderwerpen niet zo aan.
Maar laat het gerust ons het verder lezen. Daar is niks mis mee en misschien veranderen wij wel helemaal van gedachten als wij het helemaal hebben gelezen.
Niks aanvallend dus, wij geven alleen onze mening.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 14:35
Rint
Rint is offline
Ik liet Hospér drinken en rusten, terwijl ik een stuk hard brood afscheurde met mijn tanden. Een daarvan deed lelijk pijn, ik denk door de kaakslag die een van hen me verkocht, en ik vermoedde dat vrouwe Roosmarijn hem moest trekken, wanneer ik terug kwam in de Mychelet.
Ik vervolgde mijn reis, en na nog drie dagen in de regen en storm te rijden, bereikte ik mijn veilige thuis.
Ik reed gelijk door naar de stallen, waar ik tot mijn grote opluchting Hughe trof. Ik omhelsde hem stevig, en we keken elkaar aan alsof we elkaar in geen jaren hadden ontmoet. Ik zag de bezorgdheid in zijn ogen. Hij de mijne, dwars door mijn blijdschap heen.
"Hoe was je reis, Danel?", vroeg hij met een serieuze ondertoon in zijn stem. "Ik bijna geen last gehad van de Binnenlanders", zei ik, terwijl ik me omdraaide en aan de gespen van Hospérs hoofdstel begon te frunniken. "Alleen op de weg langs Agnesse. Ze waren met zijn vieren.". "Heb je ze kunnen doden?". "Ik vrees van niet. Althans, niet allemaal. Een van hen kwam als een wildeman uit de bosjes gesprongen, en bestormde me. Ik heb hem met mijn dolk van me af weten te houden. Uiteindelijk was ik wel genoodzaakt om van Hospér af te springen. Ik heb er twee weten te doden. De anderen zijn weggerend. Uit angst, of uit verveling. Ik weet het niet.". Hughe zuchtte diep. "Agnesse. Het is nu nog een kwestie van tijd. Ze zullen binnen een jaar de Mychelet bereiken.". Hij keek naar de grond. Van de blijdschap van daarnet was weinig over. "Maar ik leef nog, hoor. In tegenstelling tot uw enthousiasme. Vertelt u eens, hoe zijn uw dagen in Clemencien geweest?".

Mhm. Nog steeds niet naar wens. Dit zal de basis zijn.
Oud 19-06-2004, 14:36
Rint
Rint is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 19-06-2004 @ 15:28 :
Umh how!
Wat ik alleen wil zeggen, door het begin van je verhaal lijkt het (ik weet dus niet of het zo is) dat je verhaal nogal ouderwets is. Je kent wel die boeken, wat ouder, die vooral de nu wat oudere mensen lezen. Dit is niet aanvallend bedoeld, maar veel mensen vond onze leeftijd (en ouder) spreekt dit soort onderwerpen niet zo aan.
Mag ik even melden, dat in mijn kennissenkring van jong tot oud dit soort boeken leest?
Dus niet alleen ouderen hoor
Oud 19-06-2004, 14:39
-Melody-
-Melody- is offline
Dat mag..

Nog 1 vraagje.. wat was precies de bedoeling van deze vraag :

Citaat:
Mag ik iets vragen? Hou jij van Carry Slee?
?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 14:41
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hmm als iets beter, maar er zit geen spanning in, komt een beetje saai over. Maar misschien komt dat nog!
Foutje:
Citaat:
Een daarvan deed lelijk pijn, ik denk door de kaakslag die een van hen me had verkocht
Het lijkt me dat daar "had" tussen moet.

Tja, kan heel leuk worden natuurlijk. Maar het beeld wat ik er nu van heb is nog niet zo geweldig... Misschien verandert m'n mening na meer te hebben gelezen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 14:47
The_Sandman
The_Sandman is offline
Juist ja, Duivelaartje, uw eerste impressie is van uiterst correcte aard, daar dit verhaal van het soort 'beeldende fantasie' is, waar de lezer dus fantasie voor nodig heeft, maar indien die het niet heeft zal diegene er ook bijzonder weinig aanvinden, meegenomen dat de schrijfstijl natuurlijk ook niet voor sjonnys is geschreven, gekeken naar de woordkeus en zinsbouw.
Derhalve zal ik u aanraden u niet te wagen op dit gebied, hetgeen tegenstrijdig zou kunnen gaan werken, daar u de emotie van een dergelijk epistel niet zou kunnen bevatten, met als gevolg een negatieve kijk op deze schrijfstijl.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 14:49
-Melody-
-Melody- is offline
Nou gefeliciteerd zandmannetje met je (uhum) geweldige woordkeus !
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 14:51
The_Sandman
The_Sandman is offline
Nu dan, wie is hier nou diegene die denigrerende opmerkingen maakt? Me dunkt dat uw reactie er toch een weinig op placht te lijken.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 14:53
-Melody-
-Melody- is offline
Praat alsjeblieft een beetje hededaags nederlands of koop een tijdmachine en ga terug in de tijd..

Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 14:54
Rint
Rint is offline
Bloempoes, heb je iets tegen het Zandmannetje?! Waarom?!
Oud 19-06-2004, 14:55
-Melody-
-Melody- is offline
Nee, ik vind de manier waarop hij praat UITERST irritant..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 14:55
Rint
Rint is offline
Bijdeweg, hij/zij gebruikt gewoon ABN. Dus niets ouds aan.
Zeik toch niet. Waar maak je je druk om.
Oud 19-06-2004, 14:56
Rint
Rint is offline
LEES HET DAN NIET!?
Oud 19-06-2004, 14:57
-Melody-
-Melody- is offline
Jawel, het gaat over mij o.a...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 14:59
Rint
Rint is offline
Je kunt je er ook niets van aan trekken. Dan denkt Zandmannetje ook: He, potverdrie, das jammer.
Oud 19-06-2004, 15:00
-Melody-
-Melody- is offline
Is het een klein pesterig ettertje dan ?

Zoja : I'll stop..

Zonee : mm.. denk denk , wat zou ik doen?

ok..

discussie

PUNT
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 15:01
Rint
Rint is offline
Nee, over duivelaartje. Lees dan wat beter.
Oud 19-06-2004, 15:02
Rint
Rint is offline
Naja, forgetaboutit.
Oud 19-06-2004, 15:05
Verwijderd
MMmmm, een verhaal dat aan mijn aandacht ontsnapt is.
*trompetgeschal*
Here I come to ruin your day... Supergosse

Het is simpel geschreven, niet afwisselend. Taalgebruik valt me tegen omdat het zo oud is. Uit je reactie maakte ik op dat je het oud wilde laten lijken, maar dat kan ook met nieuwere woorden. Nu proeft het als een kilo zout op de tong. Je tweede stuk vond ik al een stukje beter, maar het is nog niet genoeg. Het is een beetje stijfjes, wat niet echt prettig leest. Ik proef het zout nog steeds.
Het onderwerp is daarintegen wel leuk, voorzover ik dat in kan schatten. Dit verhaal heeft zeer zeker potentie, als de stijl maar wat levendiger wordt. Ik hoop dat er nog een stukje komt dat dit alles goedmaakt

Ik zal meteen uitleggen waarom Flowerkitty je vraag zo denigrerend vond: Van Carry Slee houden wordt over het algemeen gezien als verhaalstijl van haar na-apen en populair te schrijven. Dat valt niet altijd even goed voor de meeste mensen en ik heb er een dagtaak aan om dat door te laten dringen.

Verder Rint, je taalgebruik getuigd niet van een veertienjarige. Zelfs ik praat nog wel 'jonger'. Ik zou je ergens in de 30 schatten

Verder is jouw kennissenkring niet representatief voor de bevolking van Nederland, met name je jongeren, waar dit glorieuze forum voor bedoeld is. Jouw kennissenkring is waarschijnlijk een groep mensen waarmee jij jouw intresses deelt, en dan nog familie erbij. Ik hoop dat je dan zelf wel begrijpt dat je ''maar iedereen uit mijn kennissenkring...'' argumenten geeneens schroeven hebben om los op te staan.

Verder, je reacties lijken verbitterd, alsof je aangevallen bent door één van ons. Ik zie geen aanval in de reacties. Misschien ben je wel boos om de kritiek die je krijgt, maar als je niet tegen kritiek kan, raad ik je aan om hier niet meer te komen. Kritiek wordt hier alom gegeven met als bedoeling om ervan te leren.
Absoluut geen reden om jezelf aangevallen te voelen dus.

Verder, Zandman, ik stoor me aan je omdat je neerbuigend spreekt over ''sjonnys''. Dus jij denkt serieus dat verhalen alleen gelezen kunnen worden door een bepaald soort mensen? Ergo, jij denkt dat een schrijver kan kiezen of een doelgroep wel aan bod komt of niet? Met die ideeën kom je absoluut niet ver in de schrijverswereld omdat een goed verhaal door iedereen gelezen moet kunnen worden. Of het boeit is een ander verhaal. Verder kan ook jouw taalgebruik wel een fikse dot energie en levendigheid gebruiken.

En Lucifer, hard zijn is soms goed, als het gewenste resultaat daardoor bereikt wordt.
Al gaat daar nu wel een discussie over bij Beleid, maar dat terzijde.

Grim- Heeft de langste reactie van het topic

En nou ophouden met flamen anders stuur ik er een forumbaas opaf!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 15:10
Rint
Rint is offline
Hee! JONGENS! LETOP! DAAAAAR kan ik wat mee!
Kijk, neemt allen een voorbeeld aan Grim. Das nou ECHTE kritiek.
Danje Grim, ik zal eraan denken. Enne... dat niet 14-jarig taalgebruik... was dat nou negatief of positief? Moet ik minderen?
Talk to me!
Oud 19-06-2004, 15:12
-Melody-
-Melody- is offline
En bedankt Rint..

Misschien kan jij je eens laten nakijken op respect voor je medemens, die in de 1e plaats moeite heeft gedaan goede kritieken te geven!!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Rint schreef op 19-06-2004 @ 16:10 :
Hee! JONGENS! LETOP! DAAAAAR kan ik wat mee!
Kijk, neemt allen een voorbeeld aan Grim. Das nou ECHTE kritiek.
Danje Grim, ik zal eraan denken. Enne... dat niet 14-jarig taalgebruik... was dat nou negatief of positief? Moet ik minderen?
Talk to me!
Maar natuurlijk

Kijk, af en toe is niet-14-jarig taalgebruik leuk, vooral als je woorden gebruikt die veel mensen niet van je verwachten, zoals déjà-vu. Met stijl ligt het anders, als men het gevoel krijgt tegen een grote hoop stof te praten, moet je weer een beetje ''jonger'' gaan praten Verouderde stijl is niet per definitie fout, maar het maakt de omgang met ''normale'' mensen (mensen die dus volgens de norm praten) wat moeilijker. Zelf heb ik er op zich geen probleem mee als je zo praat, behalve dat ik denk dat je uit 1910 komt Het is maar een tip

Grim - Dank voor het compliment op mijn vermogen kritiek te kunnen leveren
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 19-06-2004 @ 16:12 :
En bedankt Rint..

Misschien kan jij je eens laten nakijken op respect voor je medemens, die in de 1e plaats moeite heeft gedaan goede kritieken te geven!!
Nee, dat is niet nodig. Kijk, jouw kritiek was goed bedoeld, maar het was niet echt bruikbaar. Het is kort, terwijl je zegt dat het verhaal kort is. Je geeft geen suggesties of tips. Verder, je wordt boos als ze zegt dat ze met een ander stuk kritiek (van mij in deze kwestie) meer kan. Je bekritiseert nog zo onbezonnen, dat is opzich best jammer. Je moet niet boos worden, dan wordt je kriteik alleen maar slechter van

Grim
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 15:20
-Melody-
-Melody- is offline
Nee, ik vind het niet kunnen dat ze zo doet tegen mij!
Wat maakt het uit dat ik er geen verstand van heb?
Als ik nergens begin leer ik het nooit, en het is niet bepaald bevorderlijk dat ik word afgekapt enz. in mijn kritieken..!!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 15:22
Millroy
Millroy is offline
Wat een catfight hier.
Even rustig worden graag, want grim heeft zijn gezag ( ) al laten gelden.
En trouwens, oude woorden? Rantsoen is niet oud, verlept ook niet, ik zie geen oude woorden.
Ik zal jullie even onomkeerbaar het zwijgen opleggen in mijn moerstaal!
(daag me niet uit, I will use the ultimate weapon, Het GENTS!!
Oud 19-06-2004, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 19-06-2004 @ 16:20 :
Nee, ik vind het niet kunnen dat ze zo doet tegen mij!
Wat maakt het uit dat ik er geen verstand van heb?
Als ik nergens begin leer ik het nooit, en het is niet bepaald bevorderlijk dat ik word afgekapt enz. in mijn kritieken..!!
Maar liefje toch, je wordt niet afgekapt in het kritiek zelf. Je wordt afgekapt in de manier hoe je je kritiek brengt. Als je kritiek wilt leveren, doe dat dan uitgebreid, met tips en suggesties. After all, je levert toch kritiek om iemand te verbeteren?

bv: Ik vind je verhaal kort. Probeer wat meer beschrijvingen te geven.

of

Ik vind [insert here] niet zo mooi, ik denk dat je beter [jouw mening] kunt doen.

Van die dingen. Je moet je mening niet opdringen, maar wel laten zien. Het is aan de 'kunstenaar' zelf of hij/zij er naar luistert of niet Letteren is tha place to be als je kritiek wilt leveren, en ik geloof ook wel dat je het zal leren hoor. Eigenlijk is het niet zo moeilijk, want nou heb ik kritiewk op kritiek geleverd

Grim
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 15:28
duivelaartje
duivelaartje is offline
Verdomme Rint. Mij reactie sloeg op hetzelfde als die van Grimmie!

Maar verdedig nou niet zo je standpunt. Post gewoon je verhaal, wij geven onze mening en ons commentaar. Maar dat jij daar aanvallend gedrag op vertoond... Daar zijn wij hier niet van gediend. Leg uit waarom jij zo schrijft en dan zullen wij dat accepteren. Als jouw verhaal ons aanspreekt zullen wij het verder lezen, zo nee... nou, dan lezen wij het niet. Maar er zullen ook hier op het forum ook mensen zijn die jouw verhaal wel mooi vinden.
En dat gezeik over ABN... het forum bestaat niet uit 30/40+ers. Grim, ik, Bloempjepoesje, spreken allemaal gewoon ABN (abnormaal nederlands .)
Wa geen nomaal nl is, is wa k nu schrijf he.

@Zandman: Ik geen mijn mening. Jij kan mij niet vertellen of ik geen fantasie heb of niet. Ik schrijf ook verhalen en die zijn hier te lezen, als ik geen fantasie had, had ik die niet kunnen schrijven. Het is hier een kwestie van smaak. Dat heb ik duidelijk gezegd. Ik bedoel het allemaal goed en aardig, maar als Rint en ook jij zo reageren erop, ga ik het niet meer zo lief bedoelen.

Dit topic is verprutst en een forumbaas zal zeer binnekort reacties weghalen denk ik. Of een slotje plaatsen. Maar kan het ook verkeerd hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Millroy schreef op 19-06-2004 @ 16:22 :
Wat een catfight hier. je weet niet half hoe leuk ik die woordspeling vind
Even rustig worden graag, want grim heeft zijn gezag ( ) al laten gelden. Dank je, maar dat is inderdaad af en toe nodig
En trouwens, oude woorden? Rantsoen is niet oud, verlept ook niet, ik zie geen oude woorden.
ik had het ook meer over de stijl waarop het geschreven is. Verder
Citaat:
Verouderde stijl is niet per definitie fout, maar het maakt de omgang met ''normale'' mensen (mensen die dus volgens de norm praten) wat moeilijker.

Ik zal jullie even onomkeerbaar het zwijgen opleggen in mijn moerstaal!
(daag me niet uit, I will use the ultimate weapon, Het GENTS!!
Try me
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 15:31
Millroy
Millroy is offline
Die grim.
Mijn hoofd wordt waarlijk moe van hem.
Kritiek op kritiek, waar haalt-ie het?
Good cop/ Bad cop
Bad cop:
Je verhaal suckt. Veel te stomme woorden en stijl trekt op de kloten.
Good cop:
Ik vind jouw verhaal apart. Niet echt mijn stijl, maar als ik jou was, dan veranderde ik wat aan de woordkeuze en zou ik mijn stijl eens onder handen nemen.
Dank u, ik ben hier tot wanneer het me beu is.
You asking for it punk.
(kent er iemand de Clint Eastwood toespraak alsie dirty harry is?)
In all the commotion of our firefight, I forget wether I shot 5 times or 6 times. But this is a .44 mag, the most powerfull handgun in the world. It can blow your head of in one single shot. So yyou have to ask yourself one question: Do I feel lucky?
Vervang .44 mag door gents

Laatst gewijzigd op 19-06-2004 om 15:34.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 15:34
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 19-06-2004 @ 16:28 :
Verdomme Rint. Mij reactie sloeg op hetzelfde als die van Grimmie!

Maar verdedig nou niet zo je standpunt. Post gewoon je verhaal, wij geven onze mening en ons commentaar. Maar dat jij daar aanvallend gedrag op vertoond... Daar zijn wij hier niet van gediend. Leg uit waarom jij zo schrijft en dan zullen wij dat accepteren. Als jouw verhaal ons aanspreekt zullen wij het verder lezen, zo nee... nou, dan lezen wij het niet. Maar er zullen ook hier op het forum ook mensen zijn die jouw verhaal wel mooi vinden.
En dat gezeik over ABN... het forum bestaat niet uit 30/40+ers. Grim, ik, Bloempjepoesje, spreken allemaal gewoon ABN (abnormaal nederlands .)
Wa geen nomaal nl is, is wa k nu schrijf he.

@Zandman: Ik geef mijn mening. Jij kan mij niet vertellen of ik geen fantasie heb of niet. Ik schrijf ook verhalen en die zijn hier te lezen, als ik geen fantasie had, had ik die niet kunnen schrijven. Het is hier een kwestie van smaak. Dat heb ik duidelijk gezegd. Ik bedoel het allemaal goed en aardig, maar als Rint en ook jij zo reageren erop, ga ik het niet meer zo lief bedoelen.

Dit topic is verprutst en een forumbaas zal zeer binnekort reacties weghalen denk ik. Of een slotje plaatsen. Maar kan het ook verkeerd hebben.
Mee eens behalve dat het topic verprutst is. Het valt opzich wel mee, maar ik denk dat er wel een paar reacties verwijderd zullen worden. Een slotje is niet nodig imho.

Grim
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 15:35
The_Sandman
The_Sandman is offline
Ik verlaag mij niet tot eenvoudige insinuaties en ik hoop dat u dat ook niet zult doen.
In principe is het geheel heel makkelijk uit te leggen, hetgeen ik dan nu zal trachten te doen:
U houdt niet van hetgeen u voorgeschoteld hebt gekregen, of wel, dat bepaalt het. Nu weet u dus wat voor verhaal dit is en u kunt vaststellen of u het leuk vindt, zo ja, blijft en geef adviezen, zo nee, gaat dan niet verkondigen dat u de schrijfstijl oubollig vindt en dat het geheel enerverend is. U gaat toch ook geen boek kopen, waarvan u weet dat de schrijfstijl zoals deze is, laat staan er een recensie over schrijven.

Mijnheer Grim, u stelt mijn taalgebruik energiearm als een feit, hetgeen niet bestaat, daar mensen zoals ik, waar er meer van zijn dan u wellicht zult denken, het wel energie- en passievol vinden.

En nee, ik denk niet dat bepaalde verhalen alleen door bepaalde mensen gelezen KUNNEN WORDEN, ik denk dat bepaalde verhalen alleen door bepaalde mensen gelezen WORDEN, oftewel, iedereen kan/mag lezen wat hij wil, maar hij zal niet alles leuk vinden. En het is al helemaal niet zo dat ieder verhaal door iedereen gelezen MOET KUNNEN WORDEN.

“sjonnys” gebruikte ik als metonymia, waar jij “normale mensen” zult gebruiken.

Op vele gebieden ben ik het met je eens Grim, dus er is geen behoefte om tegen je in te gaan, maar je zegt dat als “men het gevoel krijgt tegen een grote hoop stof te praten”, de schrijver weer ‘jonger’ moet gaan vertellen. Misschien wil de schrijver dat wel niet, want misschien is zijn doelgroep niet de “normale mensen” zoals jij ze placht te noemen.

Ik heb hier niemand beledigd en dat wil ik graag zo houden. Ik heb dan ook geen enkel negatief gevoel jegens iemand. Reageer dan ook niet zo heet op mijn reacties, alles wat ik zeg, wat iedereen zegt, is dat smaken verschillen.

Maargoed, ik houd me er vanaf nu waarschijnlijk niet meer mee bezig, dus laat ik het aan jou over Grim, moge je kritieken niet verslechteren.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 15:37
duivelaartje
duivelaartje is offline
Nu vraag ik me toch af hoe oud Zandman is? En hoe die nou opeens zo omslaat.... Zal wel aan mij liggen...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 15:38
The_Sandman
The_Sandman is offline

Ik ben 16.

En ik dacht dat ik maar wat andere taal moest gaan gebruiken, want anders zouden mijn meningen wel eens verkeerd begrepen kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 15:40
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ja ok....

Iemand van 16 die zo praat? Tjeh he, ik maak nog wat mee ik m'n leven zeg...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 15:41
-Melody-
-Melody- is offline
Muha!

Oke

Vrede op aarde en op het forum

PUNT
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 15:42
The_Sandman
The_Sandman is offline
Jah, zo maak je wat mee, ik zit ook op een gymnasium.

En het was niet mijn bedoeling om je te kwetsen, eigenlijk zei ik ook niet dat je fantasieloos bent hoor.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 15:44
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
The_Sandman schreef op 19-06-2004 @ 16:42 :
Jah, zo maak je wat mee, ik zit ook op een gymnasium.
Dus.... Ik heb 2 jaar tweetalig gymnasium gedaan. Maar heb het vele engels, en het latijn en grieks laten vallen, ben niet zo goed in buitenlandse talen. Op nederlands en frans na. (Nederlands 8,5 dus niet gaan zeiken over mijn nederlands. Dank u wel. )
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 15:46
-Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
ik zit ook op een gymnasium.
ja dus?

IK OOK..

En ik heb een 9 op mijn nederlands
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren