Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Dus niet alleen ouderen hoor ![]()
|
![]() |
Juist ja, Duivelaartje, uw eerste impressie is van uiterst correcte aard, daar dit verhaal van het soort 'beeldende fantasie' is, waar de lezer dus fantasie voor nodig heeft, maar indien die het niet heeft zal diegene er ook bijzonder weinig aanvinden, meegenomen dat de schrijfstijl natuurlijk ook niet voor sjonnys is geschreven, gekeken naar de woordkeus en zinsbouw.
Derhalve zal ik u aanraden u niet te wagen op dit gebied, hetgeen tegenstrijdig zou kunnen gaan werken, daar u de emotie van een dergelijk epistel niet zou kunnen bevatten, met als gevolg een negatieve kijk op deze schrijfstijl. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
MMmmm, een verhaal dat aan mijn aandacht ontsnapt is.
*trompetgeschal* Here I come to ruin your day... Supergosse ![]() Het is simpel geschreven, niet afwisselend. Taalgebruik valt me tegen omdat het zo oud is. Uit je reactie maakte ik op dat je het oud wilde laten lijken, maar dat kan ook met nieuwere woorden. Nu proeft het als een kilo zout op de tong. Je tweede stuk vond ik al een stukje beter, maar het is nog niet genoeg. Het is een beetje stijfjes, wat niet echt prettig leest. Ik proef het zout nog steeds. Het onderwerp is daarintegen wel leuk, voorzover ik dat in kan schatten. Dit verhaal heeft zeer zeker potentie, als de stijl maar wat levendiger wordt. Ik hoop dat er nog een stukje komt dat dit alles goedmaakt ![]() Ik zal meteen uitleggen waarom Flowerkitty je vraag zo denigrerend vond: Van Carry Slee houden wordt over het algemeen gezien als verhaalstijl van haar na-apen en populair te schrijven. Dat valt niet altijd even goed voor de meeste mensen en ik heb er een dagtaak aan om dat door te laten dringen. Verder Rint, je taalgebruik getuigd niet van een veertienjarige. Zelfs ik praat nog wel 'jonger'. Ik zou je ergens in de 30 schatten ![]() Verder is jouw kennissenkring niet representatief voor de bevolking van Nederland, met name je jongeren, waar dit glorieuze forum voor bedoeld is. Jouw kennissenkring is waarschijnlijk een groep mensen waarmee jij jouw intresses deelt, en dan nog familie erbij. Ik hoop dat je dan zelf wel begrijpt dat je ''maar iedereen uit mijn kennissenkring...'' argumenten geeneens schroeven hebben om los op te staan. Verder, je reacties lijken verbitterd, alsof je aangevallen bent door één van ons. Ik zie geen aanval in de reacties. Misschien ben je wel boos om de kritiek die je krijgt, maar als je niet tegen kritiek kan, raad ik je aan om hier niet meer te komen. Kritiek wordt hier alom gegeven met als bedoeling om ervan te leren. Absoluut geen reden om jezelf aangevallen te voelen dus. Verder, Zandman, ik stoor me aan je omdat je neerbuigend spreekt over ''sjonnys''. Dus jij denkt serieus dat verhalen alleen gelezen kunnen worden door een bepaald soort mensen? Ergo, jij denkt dat een schrijver kan kiezen of een doelgroep wel aan bod komt of niet? Met die ideeën kom je absoluut niet ver in de schrijverswereld omdat een goed verhaal door iedereen gelezen moet kunnen worden. Of het boeit is een ander verhaal. Verder kan ook jouw taalgebruik wel een fikse dot energie en levendigheid gebruiken. En Lucifer, hard zijn is soms goed, als het gewenste resultaat daardoor bereikt wordt. Al gaat daar nu wel een discussie over bij Beleid, maar dat terzijde. Grim- Heeft de langste reactie van het topic En nou ophouden met flamen anders stuur ik er een forumbaas opaf! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Kijk, af en toe is niet-14-jarig taalgebruik leuk, vooral als je woorden gebruikt die veel mensen niet van je verwachten, zoals déjà-vu. Met stijl ligt het anders, als men het gevoel krijgt tegen een grote hoop stof te praten, moet je weer een beetje ''jonger'' gaan praten ![]() ![]() ![]() Grim - Dank voor het compliment op mijn vermogen kritiek te kunnen leveren ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Grim |
![]() |
|
Wat een catfight hier.
Even rustig worden graag, want grim heeft zijn gezag ( ![]() ![]() En trouwens, oude woorden? Rantsoen is niet oud, verlept ook niet, ik zie geen oude woorden. Ik zal jullie even onomkeerbaar het zwijgen opleggen in mijn moerstaal! (daag me niet uit, I will use the ultimate weapon, Het GENTS!!
||
Verwijderd
|
Citaat:
bv: Ik vind je verhaal kort. Probeer wat meer beschrijvingen te geven. of Ik vind [insert here] niet zo mooi, ik denk dat je beter [jouw mening] kunt doen. Van die dingen. Je moet je mening niet opdringen, maar wel laten zien. Het is aan de 'kunstenaar' zelf of hij/zij er naar luistert of niet ![]() ![]() Grim |
![]() |
|
Verdomme Rint. Mij reactie sloeg op hetzelfde als die van Grimmie!
Maar verdedig nou niet zo je standpunt. Post gewoon je verhaal, wij geven onze mening en ons commentaar. Maar dat jij daar aanvallend gedrag op vertoond... Daar zijn wij hier niet van gediend. Leg uit waarom jij zo schrijft en dan zullen wij dat accepteren. Als jouw verhaal ons aanspreekt zullen wij het verder lezen, zo nee... nou, dan lezen wij het niet. Maar er zullen ook hier op het forum ook mensen zijn die jouw verhaal wel mooi vinden. En dat gezeik over ABN... het forum bestaat niet uit 30/40+ers. Grim, ik, Bloempjepoesje, spreken allemaal gewoon ABN (abnormaal nederlands ![]() Wa geen nomaal nl is, is wa k nu schrijf he. ![]() ![]() @Zandman: Ik geen mijn mening. Jij kan mij niet vertellen of ik geen fantasie heb of niet. Ik schrijf ook verhalen en die zijn hier te lezen, als ik geen fantasie had, had ik die niet kunnen schrijven. Het is hier een kwestie van smaak. Dat heb ik duidelijk gezegd. Ik bedoel het allemaal goed en aardig, maar als Rint en ook jij zo reageren erop, ga ik het niet meer zo lief bedoelen. Dit topic is verprutst en een forumbaas zal zeer binnekort reacties weghalen denk ik. Of een slotje plaatsen. Maar kan het ook verkeerd hebben. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Die grim.
Mijn hoofd wordt waarlijk moe van hem. Kritiek op kritiek, waar haalt-ie het? ![]() Good cop/ Bad cop Bad cop: Je verhaal suckt. Veel te stomme woorden en stijl trekt op de kloten. Good cop: Ik vind jouw verhaal apart. Niet echt mijn stijl, maar als ik jou was, dan veranderde ik wat aan de woordkeuze en zou ik mijn stijl eens onder handen nemen. Dank u, ik ben hier tot wanneer het me beu is. You asking for it punk. (kent er iemand de Clint Eastwood toespraak alsie dirty harry is?) In all the commotion of our firefight, I forget wether I shot 5 times or 6 times. But this is a .44 mag, the most powerfull handgun in the world. It can blow your head of in one single shot. So yyou have to ask yourself one question: Do I feel lucky? Vervang .44 mag door gents ![]()
Laatst gewijzigd op 19-06-2004 om 15:34. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Grim |
![]() |
|
![]() |
Ik verlaag mij niet tot eenvoudige insinuaties en ik hoop dat u dat ook niet zult doen.
In principe is het geheel heel makkelijk uit te leggen, hetgeen ik dan nu zal trachten te doen: U houdt niet van hetgeen u voorgeschoteld hebt gekregen, of wel, dat bepaalt het. Nu weet u dus wat voor verhaal dit is en u kunt vaststellen of u het leuk vindt, zo ja, blijft en geef adviezen, zo nee, gaat dan niet verkondigen dat u de schrijfstijl oubollig vindt en dat het geheel enerverend is. U gaat toch ook geen boek kopen, waarvan u weet dat de schrijfstijl zoals deze is, laat staan er een recensie over schrijven. Mijnheer Grim, u stelt mijn taalgebruik energiearm als een feit, hetgeen niet bestaat, daar mensen zoals ik, waar er meer van zijn dan u wellicht zult denken, het wel energie- en passievol vinden. ![]() En nee, ik denk niet dat bepaalde verhalen alleen door bepaalde mensen gelezen KUNNEN WORDEN, ik denk dat bepaalde verhalen alleen door bepaalde mensen gelezen WORDEN, oftewel, iedereen kan/mag lezen wat hij wil, maar hij zal niet alles leuk vinden. En het is al helemaal niet zo dat ieder verhaal door iedereen gelezen MOET KUNNEN WORDEN. ![]() “sjonnys” gebruikte ik als metonymia, waar jij “normale mensen” zult gebruiken. Op vele gebieden ben ik het met je eens Grim, dus er is geen behoefte om tegen je in te gaan, maar je zegt dat als “men het gevoel krijgt tegen een grote hoop stof te praten”, de schrijver weer ‘jonger’ moet gaan vertellen. Misschien wil de schrijver dat wel niet, want misschien is zijn doelgroep niet de “normale mensen” zoals jij ze placht te noemen. ![]() Ik heb hier niemand beledigd en dat wil ik graag zo houden. Ik heb dan ook geen enkel negatief gevoel jegens iemand. Reageer dan ook niet zo heet op mijn reacties, alles wat ik zeg, wat iedereen zegt, is dat smaken verschillen. ![]() Maargoed, ik houd me er vanaf nu waarschijnlijk niet meer mee bezig, dus laat ik het aan jou over Grim, moge je kritieken niet verslechteren. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Mijn verhaal Limoentjesfris | 9 | 10-05-2013 18:45 | |
Liefde & Relatie |
Mijn verhaal Undertow | 21 | 10-05-2011 15:39 | |
Psychologie |
Mijn verhaal PapaRoach<3 | 11 | 16-05-2008 20:19 | |
Psychologie |
wie herkent zich in mijn verhaal? terror4life | 15 | 28-11-2004 02:10 | |
Verhalen & Gedichten |
mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje Verwijderd | 15 | 17-05-2003 22:55 | |
Psychologie |
Mijn verhaal kissssssss | 42 | 15-04-2003 15:04 |