Ik ben bezig met een verhaal aan het schrijven met een vriendin over een wereld met bomen en mesnen die samen leven. We verzinnen het zelf, en we willen dan 2 stylen gaan combineren. Inmiddels heb ik zo'n beetje het eerste hoofdstuk af, en nu wil ik jullie mening. Als die vriendin het 2e hoofdstuk heeft geschreven zal ik het ook wel hier posten om te kijken of het zin heeft om door te schrijven.
1 Sjaak
In 2000 waren er nog maar 2 bomen over van de eens zo machtige gruimbie soort. Zij woonden in Afghanistan. Hun namen waren Qruigia, een vrouw en Gratui, een man. Samen kregen zei in 2001 een kind. Hun kind was echter nog maar jong toen de Amerikanen in Afghanistan kwamen om de Taliban te verdrijven. Zoals in iedere oorlog vallen er slachtoffers, niet alleen onder mensen maar ook onder de gruimbie. Na twee weken van oorlog stierven Qruigia en Gratui aan hun wonden van granaatscherven. De Nederlandse Bomenraad, bestaande uit Prinses Margriet als voorzitter, Niels en Joanne als mensen leden, en afgevaardigden van alle boomsoorten in Nederland, besloten dat De laatste boom van de gruimbie gered moest worden. Zij haalde het nog naamloze kin naar Nederland waar het geadopteerd zou worden door Niels en Joanne. Zij noemde het kind Sjaak, Gratui’s zoon, laatste der gruimbie. Kortweg genoemd Sjaak. Sjaak had een vrij onbezorgde jeugd in een bos bij Diepenveen. Hij maakte al snel vriendjes en groeide tot ongeveer 4meter groot. Na drie jaar van rust en vrede in het bos bij diepenveen kwam er een groep mensen in het bos. Zij noemden zichzelf individuele explorers. Sjaak werd al snel verliefd op twee van de meisjes uit de groep. De meisjes hete Thari en Marieke. Thari werd al snel verliefd op Sjaak en de voortplanting liet niet snel op zich wachten. Na een maand werd Miranda geboren de eerste dochter van Sjaak en Thari. Helaas gaat er bij de geboorte van een kruising tussen een boom en een mens nogal is wat mis. Miranda is dus nooit een sterke boom geworden. Toch was Miranda een lieve boom. Ook al kwam ze nooit tot grote uitbloei omdat ze een wortelvirus had, was Sjaak erg blij met zijn dochter. Door het wortelvirus konden de wortels van Miranda zich niet vestigen in de grond. Hierdoor kon ze wel in leven blijven maar ze zou nooit een grote bom worden. Omdat Sjaak de laatste van de grambui is moeten er natuurlijk nog veel meer kinderen komen. Thari was echter erg verzwakt door de geboorte van Miranda. Er moest dus een nieuwe draagmoeder worden gevonden
Laatst gewijzigd op 16-06-2004 om 08:48.
|