Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2004, 09:25
EciD
EciD is offline
hi

elke keer als ik smorgen's mn tandenpoets moet ik bijna overgeven.. als ik s'avonds of smiddag's m'n tandenpoets heb ik nergens last van alleen smorgen' dus. Ik heb eigenlijk nog nooit overgegeven dus ik vind het best freaky Het is ook niet echt leuk als je smorgen's al staat te kokhalsen.
Heeft iemand dit ook? want als ik m'n mond ga omspoelen dan is het echt heel erg en ik vind het nu een beetje eng worden
Oud 30-06-2004, 09:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zit je misschien met je tandenborstel heel ver achter in je keel? Het kan namelijk zijn dat je zo ver met je tandenborstel in je mond zit dat je iets in je keel stimuleert waardoor je een soort kokhalsreflex oproept.
Oud 30-06-2004, 09:29
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-06-2004 @ 10:27 :
Zit je misschien met je tandenborstel heel ver achter in je keel? Het kan namelijk zijn dat je zo ver met je tandenborstel in je mond zit dat je iets in je keel stimuleert waardoor je een soort kokhalsreflex oproept.
En waarom zou je daar 's middags geen last van hebben?

Voel je jezelf verder wel goed 's ochtends, of word je wakker met hoofdpijn of misselijkheid? Het kan ook komen door de manier waarop je slaapt, te licht of te vast. Ik denk niet dat het aan het tandenpoetsen zelf ligt.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 09:31
Verwijderd
Ik heb daar ook soms last van, en mn moeder ook. Zij drinkt altijd een slokje water van te voren, ze zegt dat het helpt Ik heb het ook eens geprobeerd, bij mij hielp het toen ook wel wat
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 09:34
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Gewoon je tanden met een stuk keukenrol schoonschrobben en een kauwgumpje nemen 's ochtends, bijna hetzelfde effect en nooit meer kokhalzen
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 09:38
timmeh
timmeh is offline
mjah ik heb hier dus ook last van :/

en tot nu toe geen oplossing
Oud 30-06-2004, 09:45
Verwijderd
Dat heb ik ook. Misschien is tandpasta op een lege of nog niet goed wakkere maag wel te veel, dat zou kunnen; je krijgt immers altijd wel een beetje tandpasta binnen.
Maar ik heb het wel veel minder sinds ik 's ochtends eerst sap drink, dan pap eet, en dan poets; eerst at ik eerst en dronk ik dan sap. Citrusvrucht met mintsmaak geeft namelijk een hele vieze smaak, in het begin maakte dat de misselijkheid erger. Dus geen sinaasappelsap drinken vlak voor het poetsen
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 09:54
EciD
EciD is offline
Als ik wakker word moet ik eerst tandenpoetsen anders kan ik niet eten. (gewoonte ofzo van mij) Ik zal proberen morgenochtend eerst wat te drinken dan. ff zien of dat helpt
Oud 02-07-2004, 10:08
The0
The0 is offline
Opzich misschien nutteloze reactie omdat ik maar 1x daags mijn tandjes poets (en nog geen uur gelededn terug van de tandarts die zei dat alles prima was )
Maar ik voel mezelf zoizo sochtends ook stukken brakker dan smiddags en savonds. Misschien dat je je gewoon algemeen rot voelt en het niet echt iets met het tandenpoetsen zelf te maken heeft?
Oud 02-07-2004, 11:05
Verwijderd
Ik drink altijd eerst wat, ontbijt en ga dan pas m'n tanden poetsen. Als ik eerst m'n tanden poets, krijg ik daarna geen hap meer binnen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 11:15
Roxjuh
Roxjuh is offline
als ontbijt eet ik nix, ik krijg smorges sowieso nix door me keel, andus ist binne 2 seconden er weer uit..
zelfde met tandepoetsen.. en drink eerst oowk wat water, helpt meestal wel.
Oud 02-07-2004, 11:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-07-2004 @ 12:05 :
Ik drink altijd eerst wat, ontbijt en ga dan pas m'n tanden poetsen. Als ik eerst m'n tanden poets, krijg ik daarna geen hap meer binnen.
Ik vind het altijd zo nutteloos om eerst je tanden te poetsen en daarna pas te gaan eten vandaar dat ik ook eerst ontbijt en daarna pas mn tanden poets.
Oud 02-07-2004, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Roxjuh schreef op 02-07-2004 @ 12:15 :
als ontbijt eet ik nix, ik krijg smorges sowieso nix door me keel, andus ist binne 2 seconden er weer uit..
zelfde met tandepoetsen.. en drink eerst oowk wat water, helpt meestal wel.
Idd, ik krijg ook niet altijd eten binnen 's ochtends, dan drink ik water en een kop thee heel langzaam. Soms, als ik zin heb, maar ik een fruit-drankje, dat krijg ik wel gewoon binnen. Het moet echt vochtig zijn, brood en krackers zijn me 's ochtends te droog.
Maar goed, genoeg drinken helpt dus ook voor het tandenpoetsen. Volgens mij moet je keel/slokdarm even bijkomen ofzo, zo voelt het bij mij in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 14:04
paco
paco is offline
aan je foto's te zien moet je wat minder vaak op ze kop gaan hangen?

Regels voor berichten