Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik vind dat je inburgering en een verblijfsvergunning niet door elkaar mag halen. Dat zal 'de samenleving' wel niet met me eens zijn en wel om de volgende reden: Als ze Nederlander zijn, praktisch, kunnen ze niet meer terug naar eigen land. Wat ik dus een beetje onzinnig vind. Asielzoekouders moeten hun kinderen de eigen taal leren. Als ze al niet terug willen, is het einde zoek, niet? Maar je blijft met het sanctieprobleem zitten. Het lijkt mij wel goed eens een keer de parachute-aanpak te proberen: Uitgeprocedeerde asielzoekers met een parachute om boven land van herkomst droppen. Mogen ze zelf kiezen of ze naar hun eigen land terug willen of niet.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
- evt. de huide illegalen een generaal pardon te geven (niet omdat ik dat graag heb, maar omdat het fairer is omdat onze (met name gemeentelijke) instanties inburgering mogelijk hebben gemaakt). - geen nieuwe asielzoekers meer toe te laten, al helemaal niet economische gelukszoekers en mensen zonder legitimatie. - diegene die dan toch nog een procedure beginnen (als je die mogelijkheid voor bepaalde gevallen zou willen openlaten) en die procedure verliezen (1 x vragen, geen hoger beroep etc.) het liefst het land uitzetten, maar vooral en in ieder geval niet de mogelijkheden tot inburgering bieden. - asielzoekers zo weinig mogelijk te laten inburgeren en vanaf het moment van honorering van de aanvraag des te meer. |
![]() |
|
![]() |
Ik ben het er erg voor dat ze WEL mogen werken, maar ik snap het standpunt van de VVD. Als je asielzoekers laat werken zorg je er namelijk voor dat ze:
- hoop krijgen om hier langer te blijven, je geeft ze immers een beetje toekomst hier - de taal leren, mensen leren kennen: oftewel ze burgeren in terwijl ze elk moment weer weggestuurd kunnen worden = ook niet eerlijk tegenover de mensen zelf! Op deze manier kun je mensen valse hoop geven, maar toch ik vind de argumenten om ze wel te laten werken sterker wegen... ze moeten gewoon duidelijker tegenover die mensen zijn en minder bureaucratie... maarja dat is niet echt ontopic... of juist wel?! ![]()
|
![]() |
|
|