![]() |
|
Ik heb gehoord dat je uit bijvoorbeeld www.goudengids.nl de adressen kan overzetten/ plaatsen in een exel bestand.
En op die manier dat de computer dan weet welke regel de postcode is, of het mailadres of de plaats (bijvoorbeeld) En dat je dan niet al die adressen hoeft overtetypen. Kan dit? Zo ja HOE? (Heb het heel hard nodig) alvast bedankt
|
![]() |
||
Citaat:
dit is echter helemaal niet handig Je kan niet zomaar alle postcode's opslaan vanuit die site, aangezien alle postcodes in een database staan, waar in principe niemand bijkan, behalve de pagina die het database nodig heeft. CDfoongids, is een CDrom van KPN (te koop bij Bruna of postkantoor), daar kun je wel de 'database' uitlezen, en aan een excel bestand koppelen
Laatst gewijzigd op 28-06-2004 om 13:54. |
![]() |
||
Citaat:
En die cd foongids cd moet je die kopen, kanje die misschien downloaden of iets anders? en als de 2 laatste opties niet kunnen, dan zou ik graag toch wel willen weten hoe dat eerste werkt, hoe je zo'n programma schrijft, want ik heb geen keuze denk ik. Het is niet handig, maar is het wel makkelijk? ![]()
||
Citaat:
hoe je een programma schrijft? (iig niet gemakkelijk als je het niet kan) Nou, om nou te gaan leren programmeren om alleen zo'n script te schrijven, lijkt me niet echt handig, maar als je het echt wil heb je verschillende mogenlijkheden: * PHP * Visual Basic (Visual Studio's, ook niet gratis) * C++ * Assembly EDIT: of krijg iemand zo gek dat voor jou te doen
||
Citaat:
poeh, nee dat lijkt me niet zo'n slim idee ![]() Nah, dan stop ik maar met dit, want ik heb het eigelijk vandaag nodig, maar dan wordt het toch maar overtypen.. ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Ik heb het nodig voor mijn werk. Ik moet alle zonnecentra's adressen in een bestand hebben dat je zo die adressen ergens in kan plaatsen ..Zodat ik al die adressen een brief kan sturen.. (ik snap het zelf ook niet 100%, maar mijn baas zei het, en ik dacht ik vraag het hier even of dat kan, want mijn baas zei dat dat kon..) Ik ga er toch nog even over nadenken of ik alles ga overtypen.. .. .. ..
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan moet je dus nog wel een macro in elkaar prullen he.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
ik zal zelf ook wel ffies zoeken op i-net.. Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bedoel je niet gewoon de contactlist die je in outlook ed hebt? Daar kun je ook van importeren, maar dan moet je er wel eerst alles inzetten.. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar daar zul je wel eerst iets in moeten zetten natuurlijk.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar, het is niet echt een groot bedrijf, beter gezegt ben ik de enige.. (met baas) Maar ik ga het wel op deze manier doen.. danke! ![]()
|
![]() |
|
|