Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2004, 13:40
Tinkiebell
Tinkiebell is offline
Ik heb gehoord dat je uit bijvoorbeeld www.goudengids.nl de adressen kan overzetten/ plaatsen in een exel bestand.
En op die manier dat de computer dan weet welke regel de postcode is, of het mailadres of de plaats (bijvoorbeeld)
En dat je dan niet al die adressen hoeft overtetypen.

Kan dit? Zo ja HOE?

(Heb het heel hard nodig)

alvast bedankt
Oud 28-06-2004, 13:44
Verwijderd
Ohw, is erg simpel..

Je bouwt een script die het volgende doet:
1. Script vraagt alle bestaande postcodes 1 voor 1 op
2. Script leesat adres, etc uit
3. Script slaat de gegevens op

Dit duurt alleen erg lang doordat er steeds een pagina opgevraagd moet worden,
het is makkelijk om gewoon de cdfoongids te gebruiken
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 13:49
Tinkiebell
Tinkiebell is offline
Haha.. uhm het is misschien simpel, maar ik snap er eigelijk niets van..

script?

Pstcode opvragen?

(en ik heb geen cdfoongids denk ik.. )

maar wel bedankt iniedergeval, maar zou je het nog een keer wat langer willen uitleggen..
Oud 28-06-2004, 13:52
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Tinkiebell schreef op 28-06-2004 @ 14:49 :
Haha.. uhm het is misschien simpel, maar ik snap er eigelijk niets van..

script?

Pstcode opvragen?

(en ik heb geen cdfoongids denk ik.. )

maar wel bedankt iniedergeval, maar zou je het nog een keer wat langer willen uitleggen..
********** bedoelt dat je een programma kan schrijven, die alle postcodes opvraagt via www.goudengids.nl, de adressen opslaat etc.
dit is echter helemaal niet handig

Je kan niet zomaar alle postcode's opslaan vanuit die site, aangezien alle postcodes in een database staan, waar in principe niemand bijkan, behalve de pagina die het database nodig heeft.

CDfoongids, is een CDrom van KPN (te koop bij Bruna of postkantoor), daar kun je wel de 'database' uitlezen, en aan een excel bestand koppelen

Laatst gewijzigd op 28-06-2004 om 13:54.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 13:57
Tinkiebell
Tinkiebell is offline
Citaat:
dafelix schreef op 28-06-2004 @ 14:52 :
********** bedoelt dat je een programma kan schrijven, die alle postcodes opvraagt via www.goudengids.nl, de adressen opslaat etc.
dit is echter helemaal niet handig

Je kan niet zomaar alle postcode's opslaan vanuit die site, aangezien alle postcodes in een database staan, waar in principe niemand bijkan, behalve de pagina die het database nodig heeft.

CDfoongids, is een CDrom van KPN (te koop bij Bruna of postkantoor), daar kun je wel de 'database' uitlezen, en aan een excel bestand koppelen

En die cd foongids cd moet je die kopen, kanje die misschien downloaden of iets anders?

en als de 2 laatste opties niet kunnen, dan zou ik graag toch wel willen weten hoe dat eerste werkt, hoe je zo'n programma schrijft, want ik heb geen keuze denk ik.
Het is niet handig, maar is het wel makkelijk?
Oud 28-06-2004, 14:04
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Tinkiebell schreef op 28-06-2004 @ 14:57 :
En die cd foongids cd moet je die kopen, kanje die misschien downloaden of iets anders?

en als de 2 laatste opties niet kunnen, dan zou ik graag toch wel willen weten hoe dat eerste werkt, hoe je zo'n programma schrijft, want ik heb geen keuze denk ik.
Het is niet handig, maar is het wel makkelijk?
downloaden? Niet legaal iig, maar 't kost je geloof ik zo'n 20 euro om 'm te kopen

hoe je een programma schrijft? (iig niet gemakkelijk als je het niet kan) Nou, om nou te gaan leren programmeren om alleen zo'n script te schrijven, lijkt me niet echt handig, maar als je het echt wil heb je verschillende mogenlijkheden:

* PHP
* Visual Basic (Visual Studio's, ook niet gratis)
* C++
* Assembly

EDIT: of krijg iemand zo gek dat voor jou te doen
Oud 28-06-2004, 14:06
Tinkiebell
Tinkiebell is offline
Citaat:
dafelix schreef op 28-06-2004 @ 15:04 :
downloaden? Niet legaal iig, maar 't kost je geloof ik zo'n 20 euro om 'm te kopen

hoe je een programma schrijft? Nou, om nou te gaan leren programmeren om alleen zo'n script te schrijven, lijkt me niet egt handig, maar als je het echt wil heb je verschillende mogenlijkheden:

* PHP
* Visual Basic (Visual Studio's, ook niet gratis)
* C++
* Assembly

poeh, nee dat lijkt me niet zo'n slim idee Ik dacht dat het gewoon iets was wat je in exel kon leren..

Nah, dan stop ik maar met dit, want ik heb het eigelijk vandaag nodig, maar dan wordt het toch maar overtypen.. ..
Oud 28-06-2004, 14:12
Verwijderd
Wil je alles gaan overtypen? :X:X

Waarvoor heb je het nodig of wat wil je doen?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 14:18
Tinkiebell
Tinkiebell is offline
Citaat:
********** schreef op 28-06-2004 @ 15:12 :
Wil je alles gaan overtypen? :X:X

Waarvoor heb je het nodig of wat wil je doen?
haha nee niet alles. maar wel heeeeeeeel veel. (650 adressen ongeveer) ik heb denk ik geen keus

Ik heb het nodig voor mijn werk. Ik moet alle zonnecentra's adressen in een bestand hebben dat je zo die adressen ergens in kan plaatsen ..Zodat ik al die adressen een brief kan sturen..

(ik snap het zelf ook niet 100%, maar mijn baas zei het, en ik dacht ik vraag het hier even of dat kan, want mijn baas zei dat dat kon..)

Ik ga er toch nog even over nadenken of ik alles ga overtypen..
.. .. ..
Oud 28-06-2004, 14:41
Verwijderd
Dystopia of AlBundy heeft dit weleens gedaan emt de cdfoon gids met behulp van macro's.
(Het ging alleen om coffeeshops )
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 14:54
Tinkiebell
Tinkiebell is offline
aha..
nou dan zal ik tegen me baas zeggen dat ie dat de telefoongidscd-rom moet aanschaffen

i.i.g thanx
Oud 28-06-2004, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Tinkiebell schreef op 28-06-2004 @ 15:54 :
aha..
nou dan zal ik tegen me baas zeggen dat ie dat de telefoongidscd-rom moet aanschaffen

i.i.g thanx
Ja, euh..
Dan moet je dus nog wel een macro in elkaar prullen he..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 15:21
freyk
freyk is offline
Citaat:
Tinkiebell schreef op 28-06-2004 @ 15:54 :
aha..
Das jammer, als het voor persoonlijk gebruik zou zijn, zou ik je een linkje pm'men (want het is namelijk downloadbaar )
Oud 28-06-2004, 17:36
Tinkiebell
Tinkiebell is offline
Citaat:
********** schreef op 28-06-2004 @ 16:01 :
Ja, euh..
Dan moet je dus nog wel een macro in elkaar prullen he..
uhhh ja... hmm dat wordt dan nog wel erg moeilijk, (is het trouwens moeilijk?) en, weetje toevallig een website ofzo waar je dat kan leren, of zou iemand me het kunnen uitleggen (als het niet al te moeilijk is)
ik zal zelf ook wel ffies zoeken op i-net..

Citaat:
Das jammer, als het voor persoonlijk gebruik zou zijn, zou ik je een linkje pm'men (want het is namelijk downloadbaar )
dankje! maar waarschijnlijk kan me baas wel aan een cd-rommetje komen dus.. maar wel bedankt
Oud 05-07-2004, 09:58
Tinkiebell
Tinkiebell is offline
Volgens mijn baas kan je het ook gewoon via het standaard telfoonboek van windows doen, dat je daar de adressen intikt, en dan zo die adressen in een brief kan krijgen van Word..

Ik vraag het me af, iemand hier ervaring mee?
Oud 05-07-2004, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Tinkiebell schreef op 05-07-2004 @ 10:58 :
Volgens mijn baas kan je het ook gewoon via het standaard telfoonboek van windows doen, dat je daar de adressen intikt, en dan zo die adressen in een brief kan krijgen van Word..

Ik vraag het me af, iemand hier ervaring mee?
Standaard telefoonboek van Windows?

Bedoel je niet gewoon de contactlist die je in outlook ed hebt?
Daar kun je ook van importeren, maar dan moet je er wel eerst alles inzetten..
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 10:05
Tinkiebell
Tinkiebell is offline
Citaat:
********** schreef op 05-07-2004 @ 11:04 :
Standaard telefoonboek van Windows?

Bedoel je niet gewoon de contactlist die je in outlook ed hebt?
Daar kun je ook van importeren, maar dan moet je er wel eerst alles inzetten..
Nee zon standaard telfoonboek van windows, die bij bureau-accesiores staat, dat rijtje bij Paint enzo.. snapevous?
Oud 05-07-2004, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Tinkiebell schreef op 05-07-2004 @ 11:05 :
Nee zon standaard telfoonboek van windows, die bij bureau-accesiores staat, dat rijtje bij Paint enzo.. snapevous?
Ja, die bedoel ik..
Maar daar zul je wel eerst iets in moeten zetten natuurlijk..
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 10:23
Tinkiebell
Tinkiebell is offline
Oh oke

ja... heel veel...
Oud 05-07-2004, 11:52
iamcj
iamcj is offline
Ik zou eerst maar is aan je baas vragen of al die adressen niet al ergens zijn ingetyped. Zo te horen staan die al in outlook

Vervolgens moet je er voor zorgen dat je die adressen in excel krijgt.

In outlook:

Bestand - inporteren/exporteren ->

Naar een bestand exporteren -> volgende

Microsoft excel -> volgende

Selecteer de map contactpersonen - >volgende

Selecteer een bestandslocatie -> volgende

Voltooien

Vervolgens kan je op basis van het excelbestand afdruk samenvoegen in word toepassen.

Maar ik denk dat het handiger en sneller is als het binnen bedrijf wordt uitbesteedt aan iemand anders die dat al vaker heeft gedaan, of dat je aan iemand vraagt of die het even uitlegt.
Oud 05-07-2004, 11:59
Tinkiebell
Tinkiebell is offline
Citaat:
iamcj schreef op 05-07-2004 @ 12:52 :
Ik zou eerst maar is aan je baas vragen of al die adressen niet al ergens zijn ingetyped. Zo te horen staan die al in outlook

Vervolgens moet je er voor zorgen dat je die adressen in excel krijgt.

In outlook:

Bestand - inporteren/exporteren ->

Naar een bestand exporteren -> volgende

Microsoft excel -> volgende

Selecteer de map contactpersonen - >volgende

Selecteer een bestandslocatie -> volgende

Voltooien

Vervolgens kan je op basis van het excelbestand afdruk samenvoegen in word toepassen.

Maar ik denk dat het handiger en sneller is als het binnen bedrijf wordt uitbesteedt aan iemand anders die dat al vaker heeft gedaan, of dat je aan iemand vraagt of die het even uitlegt.
Heel erg bedankt voor je uitleg! Ik snap het

Maar, het is niet echt een groot bedrijf, beter gezegt ben ik de enige.. (met baas)
Maar ik ga het wel op deze manier doen..
danke!
Reageren

Regels voor berichten