Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2004, 16:10
Nijn*
Nijn* is offline
Weet niet zeker of ik hem al een keer heb geplaatst, maar volgens mij niet.. Als het wel zo is, verwijder maar..

Zonnewolken

Regen tikt op het dak
Donkere wolken
Verjagen de maan
Schimmen
Gaan op in het donker
De wereld slaapt
Oorverdovende stilte
Meer niet

Wachtend voor het raam
Turend naar buiten
Regen valt neer
Waar jij hebt gestaan
Een glimlach ontpopt
Het gordijn valt neer
Jij en ik
Meer niet

De zon onthult zijn stralen
Kleine wolken
Dobberen voorbij
Schaduwen
Gaan langzaam op en neer
De wereld leeft
Gelach en gehuil
Meer niet
Oud 25-06-2004, 18:27
lovetear
lovetear is offline
Hij komt mij niet bekend voor. Ik vind hem mooi. Hele rustige sfeer, je beschrijft het op een bepaalde droevige manier, heel mooi. Het enjambement is ook leuk gedaan, niet storend in ieder geval. Ik zou het alleen wel mooier vinden als je leestekens aan zou brengen .
Oud 25-06-2004, 19:10
xineof
xineof is offline
Ik vind het mooi dat je vrijwel geen gebruik hebt gemaakt van leestekens; dat je 'regen tikt op het dak' ipv 'de regen tikt op het dak' hebt geschreven. Dat geeft het gedicht meteen al een lieflijke en rustige uitstraling, wat past bij de inhoud.

De herhaling van 'meer niet' is niet storend; deze vond ik zelfs erg opvallend als slotzin, ik moest zelfs nog even kijken waar het ook alweer eerder zat in het gedicht; dat is erg positief vind ik, want dan weet je toch dat het in het gedicht zit, zonder dat het te opvallend is (waardoor de slotzin misschien niet zo sterk zou zijn).

De inhoud is positief, rustig en lief. Echt een gedichtje wat een mens soms nodig heeft om even het positieve lieve in te zien, zonder dat het realistische standpunt wordt vergeten.

(o, ik vind dit trouwens echt een heel geschikt gedicht om aan een dichtwedstrijd mee te doen, eigenlijk!)
Oud 25-06-2004, 21:48
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
xineof schreef op 25-06-2004 @ 20:10 :
Ik vind het mooi dat je vrijwel geen gebruik hebt gemaakt van leestekens; dat je 'regen tikt op het dak' ipv 'de regen tikt op het dak' hebt geschreven. Dat geeft het gedicht meteen al een lieflijke en rustige uitstraling, wat past bij de inhoud.

De herhaling van 'meer niet' is niet storend; deze vond ik zelfs erg opvallend als slotzin, ik moest zelfs nog even kijken waar het ook alweer eerder zat in het gedicht; dat is erg positief vind ik, want dan weet je toch dat het in het gedicht zit, zonder dat het te opvallend is (waardoor de slotzin misschien niet zo sterk zou zijn).

De inhoud is positief, rustig en lief. Echt een gedichtje wat een mens soms nodig heeft om even het positieve lieve in te zien, zonder dat het realistische standpunt wordt vergeten.

(o, ik vind dit trouwens echt een heel geschikt gedicht om aan een dichtwedstrijd mee te doen, eigenlijk!)
Echt?
Oud 26-06-2004, 09:53
xineof
xineof is offline
Citaat:
-xxx-Nijn schreef op 25-06-2004 @ 22:48 :
Echt?
Ja, echt .
Oud 26-06-2004, 15:30
Verwijderd
ja deze is echt goed. Het is een beetje kippenvelboeken achtig geschreven, heeft het iets te maken met weerwolven?
ik krijg er een rustig gevoel bij, maar toch ook onrustigs. Alsof er iets op de loer ligt.
ik sluit me verder helemaal aan bij xineof.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 17:05
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 26-06-2004 @ 16:30 :
ja deze is echt goed. Het is een beetje kippenvelboeken achtig geschreven, heeft het iets te maken met weerwolven?
ik krijg er een rustig gevoel bij, maar toch ook onrustigs. Alsof er iets op de loer ligt.
ik sluit me verder helemaal aan bij xineof.
Wat leuk dat jij dat erbij denkt! Daar had ik zelf nog niet eens over nagedacht, maar als ik het zo eens overlees, snap ik waarom je het ermee in verband brengt..
Oud 28-06-2004, 13:13
clantestino
clantestino is offline
je titel viel me op, die spreekt me erg aan. vond eigenlijk de rest van je gedicht een beetje tegenvallen, maar dat zal dat wel aan mij liggen. vind t wel lief enzo, leest ook goed, maar t raakt me niet. ik kan alleen echt niet aangeven waarom, srry.

ik zal wel moe zijn
Reageren

Regels voor berichten