Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2004, 15:54
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Ok, even voor de duidelijkheid, ja ik ben een jongen, maar ik vraag dit omdat een vriendin van me nogal in de problemen zit

Dit is de situatie. Een meisje die ik al enige tijd ken, A, heeft een tijdje geleden tegen mij gezegt dat zij lesbisch is. Dit was bij mij eigenlijk al bekend, door haar gedrag, maar ook door anderen. Zij is lange tijd verliefd geweest op een meisje. Tegen haar ouders zei ze dat ze bi-seksueel is maar haar ouders weigeren dat toe te geven.
Sinds kort heeft A een vaste relatie. Zij gaan al ongeveer 2 maanden met elkaar. Haar ouders denken dat het een normale vriendin is. Deze vriendin noemen we even B. B is ookal een keer blijven logeren bij A. Ze zijn toen verder gegaan dan het slapen alleen, heb ik begrepen.
Een tijdje geleden heeft A weer tegen haar ouders gezegt dat ze bi-seksueel is, maar ze blijven dit ontkennen. Ze zeggen dat het niet zo is, dat het komt door de verhuizing van Engeland naar Nederland (6 jaar geleden!!!) en dat ze er nog maar goed over na moet denken.
A zit hier best wel mee en dat kan ik heel goed begrijpen. Je bent ontzettend gelukkig met je lesbische vriendin, maar je ouders ontekennen dat je lesbisch bent.
Heeft 1 van jullie hier ervaring mee? Wat hebben jullie gedaan? Wat zou zij het beste kunnen doen?
Alvast bedankt, ook namens A.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2004, 16:05
aLackofColor
aLackofColor is offline
Hey
Mijn mams ontkende eerst ook heel erg toen ik had verteld dat ik bi was.
Ze zei dat het een 'fase'was.
Maarja, na verloop van jaren..zag ze zelf ook wel dat het geen fase was.
dus maybe komen haar oduers er ooit ngo wel achter dat ze wel lesbisch is..en dat ze achter haar staan
Sterkte
Oud 14-06-2004, 16:06
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Admiration schreef op 14-06-2004 @ 17:05 :
Hey
Na verloop van jaren? Op welke leeftijd vertelde je haar dan dat je bi was?
Oud 14-06-2004, 16:15
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Naja, ik heb de indruk dat haar ouders redelijk streng zijn en zich lekker aan hun eigen regeltjes houden. Ze zullen dus niet makkelijk toegeven ofzo.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 23:01
Balance
Balance is offline
Ik denk dat die vriendin maar gewoon eens duidelijk moeten zijn.
Pap, mam: dit is m'n nieuwe vriendin. Ik en ... hebben wat met elkaar.

Door te doen alsof ze gewoon vrienden zijn zien d'r ouders echt niet in dat ze lesbisch/biseksueel is. Terwijl, als ze laat merken dat ze een vriendin heeft, dan zullen d'r ouders er toch wat sneller aan moeten wennen en het moeten gaan geloven.
Oud 15-06-2004, 13:54
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
Citaat:
Marcade schreef op 15-06-2004 @ 15:15 :

Die grap sloeg gewoon als een kut op een spijker.
auw.

ontopic: Gewoon inderdaad eens zeggen van mam, pap, dit is B en ik heb wat met haar.
En als ze het dan nog niet geloven laat je even zien wat je doet als B blijft "logeren"
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 16:03
Flowerfloor
Flowerfloor is offline
plz guys, geen ruzie maken nu (kvond em wel kewl eigenlijk )

ontopic: ik zou het ze ook gewoon vertellen, al kan ik wel snappen als je dat niet durft... maar gewoon al je moed bij elkaar schrapen en zeggen
Oud 15-06-2004, 17:22
Kayina
Kayina is offline
Wat ik zelf vergat toen ik vrienden vertelde dat ik ook op meisjes val, is dat ik het al een hele tijd weet en er aan gewend ben, maar anderen niet. Voor hun is het nieuw en zij moeten het nog accepteren...voor de 1 is dat moeilijker dan de ander. Ik denk dat ze haar ouders gewoon tijd moet geven om eraan te wennen...en ja dat kan langer duren
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 19:07
aLackofColor
aLackofColor is offline
Um ik was denk ik 9 toen ik erachter kwam dat ik meisjes ook leuk vond..
Oud 15-06-2004, 21:38
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Citaat:
Admiration schreef op 15-06-2004 @ 19:07 :
Um ik was denk ik 9 toen ik erachter kwam dat ik meisjes ook leuk vond..
Dat is best vroeg (maakt niks uit hoor)

Ehm twee vriendinnen van mij hebben een relatie met elkaar gehad. De ouders van het ene meisje reageerde heel aardige enz en hadden er begrip voor. De ouders van het andere meisje hadden echt zoiets van, en denk je dat dat ons interreseert /dat gaat wel weer over blabla.. Nou daar was ze dus niet zo blij mee.. Maar uiteindelijk hebben der ouders zich er toch bij neergelegd..
Oud 16-06-2004, 16:52
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Marcade schreef op 15-06-2004 @ 13:15 :
Die grap sloeg gewoon als een kut op een spijker.
Dat was al weer grappiger.

Ik sluit me aan bij ..*zoekt*.. Balance.
Oud 16-06-2004, 21:20
Verwijderd
topic is wat opgeschoond.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 16-06-2004 @ 22:20 :
Godver, nu mis ik de grap.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 21:54
Verwijderd
Ik ook.

En wat een bekrompen ouders zeg
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 19:37
snoodaard
snoodaard is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 16-06-2004 @ 22:20 :
Bra-vo.
Oud 17-06-2004, 20:26
annetjuh
annetjuh is offline
ik heb er geen ervaring mee.
maar ik zou het gewoon zeggen en als ze me niet geloven op de feiten drukken. (oftewel zoenen voor hun neus ofzow) Sorry hoor maar als je dan nog niet begrijpen.
Ik kan me daar erg om ergeren als iemand mij niet begrijpt en dan ga ik domme en rare dingen doen.
Dus dan zal ik dit waarscheinlijk wel gaan doen
Oud 25-06-2004, 21:39
filia dei
filia dei is offline
Ik heb er ook niet echt ervaring mee. Maar goed...

Misschien dat één keer een opmerking niet echt werkt. Maar wat misschien kan helpen is een goed gesprek met haar vader om uit te leggen waarom ze niet op jongens valt. Haar vader valt immers ook niet op jongens en zou het lijkt mij hartstikke goed begrijpen dat zij daar ook niet op valt.

En verder kan je het dus in plaats van zeggen misschien beter kunnen laten merken. Dat ze er 'zelf' achter komen. Zo werken mijn ouders tenminste. Als het hun idee is pikken ze 't wel maar als het mijn idee is niet. Nou ja... Nu bedoel ik niet dat ze voor de neus van haar ouders moet gaan tongen ofzo. Maar gewoon af en toe als er een leuk meisje loopt (waarvan haar vader ook zegt goh, lekker ding) ook zeggen goh, leuk meisje...

En verder als het wegens geloofsredenen is (wordt namelijk niet echt uitgelegt) dan wil het soms wel eens werken om de Bijbel (of welk geschrift dan ook... over de rest weet ik niet zo veel) erbij te pakken en gewoon aan te wijzen dat er nergens letterlijk staat dat homoseksualiteit verkeerd is. En dat 'God' juist wil dat men elkaar lief heeft.

Maar jah... Veel succes ermee verder

Laatst gewijzigd op 26-06-2004 om 12:32.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 07:53
Verwijderd
Citaat:
Admiration schreef op 14-06-2004 @ 17:05 :
Hey
dus maybe komen haar oduers er ooit ngo wel achter dat ze wel lesbisch is..en dat ze achter haar staan
Sterkte
Ghihi, ik heb ook vertelt dat ik open bi-sexueel ben maar ik zat er niet mee. Mijn vader en moeder keken me een beetje raar aan op tafel maar vonden het verderrest wel goed.

Misschien had ik ook niet moeten vertellen hoe goed Ruud kan knuffelen ..... maar ja heb nu een vriendin
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten