Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2004, 17:55
Tovenaar
Tovenaar is offline
Twijfel nog tussen twee plaatsjes om dit jaar op vakantie te gaan, namelijk ofwel Blanes ofwel Malgrat de Mar. Allebei in de buurt van Barcelona, en zover ik weet is er in beide genoeg te doen. Alleen misschien zijn er mensen die er al geweest zijn en hun redenen hebben om dan wel Blanes dan wel Malgrat te preferen als uitvalsbasis? (want uiteraard zal het niet alleen in de plaats waar het hotel staat uitgaan worden... )
Oud 10-02-2004, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Tovenaar schreef op 10-02-2004 @ 18:55:
Twijfel nog tussen twee plaatsjes om dit jaar op vakantie te gaan, namelijk ofwel Blanes ofwel Malgrat de Mar. Allebei in de buurt van Barcelona, en zover ik weet is er in beide genoeg te doen. Alleen misschien zijn er mensen die er al geweest zijn en hun redenen hebben om dan wel Blanes dan wel Malgrat te preferen als uitvalsbasis? (want uiteraard zal het niet alleen in de plaats waar het hotel staat uitgaan worden... )
als je alleen maar nederlanders wilt ontmoeten --> malgrad.
als je ook nog eens iemand anders dan nederlands wil zien --> blanes.
Ik ben afgelopen jaar een week in malgrad geweest. Het was wel ok. maar het is niet erg leuk ofzo. het deed mij een beetje oud aan, niet heel gezellig en heel veel nederlanders, Ik ga er niet meer heen
suc6
Oud 10-02-2004, 21:08
Mackan
Mackan is offline
Ben vorig jaar naar Blanes geweest in appartementen Lotus/ Europa. Erg goed bevallen, maar hoef niet nog een keer, wat een massatoerisme en veel Nederlanders zeg... De appartementen waren trouwens goed, en Blanes is verder een leuk stadje. Er zijn geloof ik 5 of 6 discotheken waarvan 1 (de Arena) direct tegenover onze appartementen zat.

Verder kan je er lekker goedkoop eten, is er een mooi strand met bootverbindingen naar Malgrat de Mar en Lloret de Mar. Wanneer je uit wilt gaan in Lloret kun je voor een paar euris heen en weer met de taxi. Vond Lloret zelf tegenvallen, tis gewoon TE Hollands.

Ook een dagje Barcelona is heel goed te doen vanuit Blanes. Het enige nadeel is dat het station van Blanes niet echt in de buurt van de meeste appartementen ligt. Tis trouwens wel goedkoop. Ik geloof dat een retourtje Blanes-Barcelona me €7,50 kostte. De treinreis is sowieso een aanrader vanwege de route die de trein aflegt; langs de kustlijn en door alle badplaatsen.

Wanneer je dan nog niet genoeg culturele dingen hebt gedaan kun je ook nog de botanische tuinen van Blanes bezoeken, is ook erg leuk.

Veel plezier in ieder geval!
Oud 11-02-2004, 12:20
Auntie M
Auntie M is offline
Ik ben zo'n stuk of 6 keer in Blanes geweest, ken het dus redelijk op m'n duimpje (of er moet veel verandert zijn, maar als ik de reisgidsen er op nasla niet).
Blanes heeft net iets meer van zichzelf (vissershaven, Botanische tuin) dan Malgrat. Malgrat is gewoon voor de toeristen gebouwd.

Overigens is het station van Blanes makkelijk met de bus te bereiken, ff de boulevard over en je bent bij de bushaltes.
Plaatsen die ik bezocht heb vanuit Blanes: Lloret, Barcelona, Calella maar was toch weer blij als ik in Blanes terug was.

Ennuh het vuurwerk op 25 juli is altijd machtig, heel Barcelona stroomt er voor uit.
Oud 11-02-2004, 15:16
charly not
charly not is offline
Ben vorig jaar in Blanes geweest. Heb het super gehad, wel ontzettend veel Nederlanders.
Blanes bestaat uit een oud en een nieuw gedeelte. Wij zijn toen paar keer in het oude gedeelte geweest om beetje te winkelen en wat te eten. Was wel heel leuk veel spanjaarden.. geeft je ook weer beetje het idee dat je in het buitenland bent .
Uitgaan was overigens wel prima. waren wel paar leuke discotheken en kroegen. Kwamen een beetje te laat achter de mimos, waren we toen de laatste avond geweest maar is echt heel cool!
Oud 15-02-2004, 16:06
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
ga dit jaar naar blanes
Oud 15-02-2004, 20:08
rsieswerda
rsieswerda is offline
blanes is toppertje... ben er 2x geweest, maare dit jaar maar naar mallorca... Leuke discotheken en kroegen.. Ook is t inderdaad makkelijk om naar Barcelona te gaan ofzo, maar dan moet je eigenlijk met Gogo gaan ofzo, dan ga je gewoon met de bus en zie je ook gewoon alles, maar dat ff terzijde... Lloret is ook nog is om de hoek als je dat leuk vindt, persoonlijk vond ik Blanes ff iets fijner, iets minder bezopen nederlanders maar toch lekker gezellig druk.... Keus ligt uiteraard bij jezelf
Oud 15-02-2004, 20:13
vrijgezel
vrijgezel is offline
Ik ga naar malgrat de mar dit jaar... mja ben benieuwd nooit in blanes geweest, maar mij leek malgrat beter.
Oud 07-06-2004, 21:17
luckyleo
luckyleo is offline
nog meer mensen tips over Blanes?
Ga er namelijk vd zomer heen en wil wel wat meer zien dan alleen de disco's in Blanes en Lloret. Nog tips voor excursies e.d.?
Oud 09-06-2004, 20:46
Mackan
Mackan is offline
Noujah je moet natuurlijk sowieso naar Barcelona gaan. Echt de mooiste stad in Europa voor mij. En dan zou ik als ik jou was niet met zo'n georganiseerde reis gaan van je touroperator, maar ik zou gewoon met de trein gaan. Je kan opstappen in Blanes en binnen een klein uurtje sta je in hartje Barcelona. Dan ben je tenminste vrij om te gaan waar je wilt en hoef je niet met de hele 'gang' mee zeg maar.

Euhmm tsjaa wat kan je meer doen..euhm jah kan geloof ik in een dorpje ten noorden van Blanes heel erg mooi duiken ((volgens mij in l'Estartit of iets wat dr op lijktt)) schijnt ook leuk te zijn.

En meer tsjaa..euhmm jah miscchien kun je naar het Monestir de Montserrat gaan. Dat is één of ander klooster dat midden tussen de rotsen is gebouwd. Wel leuk om te zien ook.

naja veel plezier in blanes iig.
Oud 11-06-2004, 09:36
Verwijderd
Ik ben vorig jaar op vakantie geweest naar Malgrat de Mar met Solmar Tours, in hotel Rosa Nautica. Heel mooi hotel en de bus stopt ervoor. Verder hele leuke winkelstraten, gezellige nederlandse kroegen en leuke discotheken. En natuurlijk een heel mooi strand!! (foto's staan op mijn website )
Oud 11-06-2004, 11:45
Lily
Lily is offline
Citaat:
luckyleo schreef op 07-06-2004 @ 22:17 :
nog meer mensen tips over Blanes?
Ga er namelijk vd zomer heen en wil wel wat meer zien dan alleen de disco's in Blanes en Lloret. Nog tips voor excursies e.d.?
Barcelona NATUURLIJK, verder is er bij Lloret de Mar een waterpark, Waterworld geloof ik, dat is wel erg oké (zelfs als het regent). Toen ik in Blanes was zijn we ook een dag naar Port Aventura geweest in Salou, echt een super leuk attractiepark! Als je op een niet té warme dag gaat (als die er zijn) is het niet eens zo druk daar... Verder kan je meestal via je reisorganisatie wel van die georganiseerde excursies boeken, een kroegentocht en een beachparty enzo, maar dat is niks voor mij dus daar weet ik niks van. Oja, het oude centrum van Blanes is inderdaad ook heel leuk! De meeste Nederlanders die naam Blanes gaan blijven de hele vakantie in het appartementen-gedeelte, maar het oude gedeelte van Blanes is veeel gezelliger. Veel plezier!
Oud 13-06-2004, 15:41
Verwijderd
Blanes is een groot hollands dorp, en daar moet je maar van houden
Oud 14-06-2004, 20:14
luckyleo
luckyleo is offline
Thx voor de tips!
Barcelona ga ik zeker bezoeken en ik denk dan zelfstandig met de trein.
Duiken lijkt me ook wel mooi.
Zijn er nog mooie plekken om naar toe te rijden voor als je een auto huurt?
Oud 09-07-2004, 14:17
Channella
Channella is offline
Ik ga deze zomer naar Blanes
Oud 09-07-2004, 21:26
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Hmz... kweet niet, ik denk dat Blanes over het algemeen iets jonger volk is dan Malgrat... is allebei leuk.
Oud 10-07-2004, 16:36
brandje
brandje is offline
Ik volgende week voor de 3e jaar op rij naar Malgrat...

En ik vind Malgrat gewoon top omdat er in tegenstelling tot Salou en Lloret meer andere nationaliteiten verblijven. Veel Zwitsers, Italianen en mensen uit rare Oostblok-landen en Engelsen.

Ik heb me er nog nooit onveilig gevoeld en tis natuurlijk toeristisch maarja niet meer of minder dan Blanes, Malgrat heeft ook zo'n vissershaventje.

Een van de belangrijkste redenen voor mij zijn ook de cafe's en discotheken, Discotheek QK is gewoon top elke keer weer

Regels voor berichten