Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2004, 08:07
G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik vraag me wel is af hoe mijn vriendin het gehad zou hebben met haar ex. Met hem heeft ze eigenlijk alles voor de eerste keer mee gemaakt.
Ik voel me er niet zo prettig bij om naar haar liefdes verleden te vragen maar ik zou best willen weten of ze elkaar vaak konden zien, wie het uitgemaakt heeft, wat ze meestal deden enzo.

Of het er voor mij beter op maakt wanneer ik dat weet is nog maar de vraag. Misschien krijg ik er dan juist een kut gevoel door en wil ik alles beter proberen te doen.

Hoe zit dat bij jullie? Weten jullie alles? waren jullie zo nieuwschierig? Had je het liever niet willen weten?
Oud 28-06-2004, 08:46
Verwijderd
Ik wil altijd alles weten. Mijn huidige vriendje heeft geen exen (als het goed is ) dus dat is mooi. Dat wil niet zeggen dat ik niet naar meisjes vraag ofzo, wie hij leuk vond vroeger, enz.

M'n vorige vriendje had 1 ex, met wie hij alles had gedaan. Daardoor voelde ik me bestwel onzeker, ik had veel minder ervaring, zij had het uitgemaakt dus ik was bang dat hij nog gevoelens voor haar had.. Vooral als hij dan vertelde dat ze mee was gegaan op vakantie en dat hij toen allerlei lieve dingen voor haar georganiseerd had voelde ik me bestwel verdrietig.
Maar ik wou wel altijd alles weten.

Ik vind het ook geen probleem om zelf dingen te vertellen, over exen of wat dan ook. M'n vriendje vraagt er nooit echt naar ofzo, maar ik heb 'm bijv. laatst nog brieven laten zien die ik nog had van m'n exen en kaartjes enzo. Ik vind het wel belangrijk om daarover te praten. Om een volledig beeld van elkaar te hebben. Dat er niet een stukje uit het leven van de ander is waar je niets van weet.. dat lijkt me beangstigend.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 09:37
luchtballon
luchtballon is offline
Ik ben wel een beetje nieuwsgierig maar ik heb er niet heel uitgebreid naar gevraagd. en hij heeft wel ongeveer verteld waardoor hij 'ruzie' heeft gekregen met z'n ex, maar ik ben het deels vergeten
In ieder geval gaat hij ook niet op details in als ik er naar vraag, dus hij zal er ook wel niet zo graag over praten.
Oud 28-06-2004, 09:42
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Ik kom er vanzelf wel achter...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 09:59
Fa Sai
Fa Sai is offline
Ik vind dat wel interessant om te weten!
Mijn vriend heeft 1 vriendinnetje gehad voor mij, waarmee hij wel wat gedaan heeft (alleen niet het). In het begin had ik het daar nog wel een beetje moeilijk mee, nu niet meer omdat we zoveel meer gedeeld hebben.
En hij wil niet zoveel van mij weten, ik heb voor hem nooit een relatie gehad, wel losse flodders, en daar denk ik liever nooit meer aan!
Oud 28-06-2004, 11:52
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 28-06-2004 @ 09:07 :
Hoe zit dat bij jullie? Weten jullie alles? Waren jullie zo nieuwgierig? Had je het liever niet willen weten?
We nemen elkaar geen verhoor af of zo, maar we hebben het er wel eens over. Gisteravond hadden we het nog over mijn allereerste verliefdheid. Ik zat in de 2e klas van de havo en hij heette Rutger...

Ik vind het belangrijk om de ander goed te kennen, dus daar horen dit soort dingen ook bij.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 12:00
Blondfun
Blondfun is offline
ik was wel nieuwsgierig en heb het hem ook gevraagd... ik had het niet perse moeten weten maar vind het wel leuk om te weten. Boeiend hoe gezellig het met haar was, hij houdt nu van mij
Oud 28-06-2004, 12:36
Dzjes
Dzjes is offline
Soms praten we er wel es over, maar hij praat niet zo graag over zijn exen, dus vraag ik er niet teveel naar,
op zich wil ik het ook niet persé weten dus.. maar er af en toe eens over praten kan geen kwaad..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 12:57
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Wat gebeurt is, is gebeurt. Als er iets is wat ik echt moet weten, dan vertelt zij dat zelf wel, daar hoef ik niet per se naar te vragen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 14:16
Verwijderd
Ik wil wel weten of ze niet in de bak heeft gezeten.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 14:18
Nona
Nona is offline
Alles op zijn tijd. Ik hoor hem niet aan het begin van de relatie uit, maar als ik niet het één en ander te weten kwam zou ik het vreemd vinden. Je praat toch met elkaar...
Oud 28-06-2004, 14:22
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-06-2004 @ 15:16 :
Ik wil wel weten of ze niet in de bak heeft gezeten.

Ik wilde wel alles weten. Hij had niet echt veel exen, en wat hij had stelde weinig voor. Hij had nooit een serieuse relatie gehad, maar wel wat meisjes. Hij heeft het er verder nooit meer over, heeft geen foto's van ze. Ik zelf heb wel wat vriendjes gehad, maar hij lijkt niet echt heel geinteresseerd erin te zijn. Het maakt hem niet uit. Hij is niet jaloers of onzeker erdoor zegt ie.
Soms zou ik wel wat meer erover willen vertellen, maar we leren steeds meer over elkaar, dat hoeft niet meteen...
Oud 28-06-2004, 14:26
bokky
bokky is offline
Ik vind het juist fijn om het daar met hem over te hebben.
Mijn vriendje zijn ex is toch heel lang een deel van zijn leven geweest en dus vind ik het logisch dat hij af en toe iets verteld waar zij in voorkomt.
Ik weet bovendien dat hij nu iets met mij heeft en ik word er ook niet onzeker door of voel me ongemakkelijk in wat voor opzichten dan ook..

Wie weet ben ik wel gewoon een nieuwsgierig kreng
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 15:37
Verwijderd
Ik weet een hoop dingen van zijn vorige relaties maar vast niet alles. Ik was best nieuwsgierig maar na verloop van tijd vroeg ik er niet meer naar. Als hij de details in wilde vullen, zou hij dat vanzelf wel doen. Wat mijn vriendjes-verleden betreft valt er niet zoveel te vertellen. Hij weet hoe het globaal in elkaar zat.

De exen worden ook irrelevant na verloop van tijd. We zijn nu bijna 1,5 jaar bij elkaar en het interesseert me niet meer wat hij 2 of 3 jaar geleden met iemand anders heeft gedaan.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 16:13
Verwijderd
Oh dat bedoel ik ook niet. Er zijn altijd dingen waar je later pas achterkomt, sowieso stukje bij beetje.. steeds een beetje meer. Maar ik zou het eng vinden als ik iets niet mocht weten.. bijv. rondom een ex. Dat er echt heel geheimzinnig over gedaan zou worden ofzo.. dat je bepaalde stukken uit iemands leven gewoon niet kent. Niet dat ik dat ooit meegemaakt heb, maar dat lijkt me dus eng. Dan blijf je je toch afvragen wat er aan de hand is.

Laatst gewijzigd op 02-09-2007 om 11:51.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 18:18
Gnothe seauton
Gnothe seauton is offline
ik vind het wel interessant om te weten wat mijn vriend voor mij uitgespookt zou hebben. (dat kan ik aan mijn huidige vriend niet vragen, ik ben zijn eerste.) als er dingen uitkomen die ik liever niet had willen weten, dan is dat mijn eigen schuld. een belangrijk ding dat ik wel zou willen weten is of hij bijvoorbeeld vaak onveilig seks heeft gehad, en dat soort dingen. maar als hij iets niet wil vertellen, moet hij daar een goede reden voor hebben om het niet te vertellen, en dat zou ik dan accepteren.
Oud 28-06-2004, 19:10
miro
miro is offline
Ik vraag jammernoeg uitgebreid naar het verleden van mijn vriend. Ik kan t gewoon niet laten en ik maak mezelf dr altijd ongelukkig mee.....
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 19:17
Verwijderd
ik heb alles gevraagd ja, ik ben gewoon benieuwd en het stel dme gerust want dingen die hij bij moij doet die ik niet leuk vind deed hij ookal bij haar.
wat dat betreft heeft hij niet echt geleerd...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 19:45
Verwijderd
Ik weet alles, niet omdat ik er bang voor was/ben, maar gewoon omdat dat een deel is van hem. Klinkt lekker klef en overdreven misschien, maar dat is wel zo. Hij weet ook alles van mij, en dat benauwd me in niets.
Overigens is het wel langzaam gegaan, het is niet zo dat we na een week of een maand alles al van elkaars verleden wisten. Dat duurde echt wel een tijd. Ik ontdek nu - 4 jaar na de eerste ontmoeting - nog continu dingen, niet zozeer over zijn liefdesleven voor mij, meer over hém en zijn gehele verleden. Dus saai hoeft het ook niet te worden.

Ik ben wel blij dat ik alles weet, en het doet me eigenlijk niets. Hij is er duidelijk over heen, dus waarom zou ik daar dan problemen mee hebben?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 20:11
Luna
Luna is offline
Van mn ex zijn verleden wist ik naar mijn idee wel genoeg, wat vriendinnetjes betreft dan. In ieder geval het verloop van zn eerste vriendinnetje tot mij, zegmaar. Hij wist dat ook allemaal van mij.
Met 1 meisje heeft hij hij lang wat gehad en ook samengewoont, in het begin had ik soms het gevoel dat ik daar niet tegenop kon maar dat gevoel ging al snel weg, gelukkig.
Hij had het soms ook wel eens over haar, niet te vaak maar hij verzweeg haar ook niet. Na zo'n lange relatie heb je ook zoveel met elkaar meegemaakt en herinnert je zoveel nog aan diegene, dat is ook heel normaal.
Ik heb nooit echt moeite gehad met zijn verleden wat andere meisjes betreft, hij heeft (de afgelopen 5 jaar ofzo)altijd wel een vriendinnetje gehad, soms een maand ertussen, maar hij kan volgens mij moeilijk alleen zijn, dus zoekt het weer op. (ik kén hem en weet dat hij beter even tijd voor zichzelf kan nemen, maar dat moet ie nu lekker zelf weten.)
Oud 28-06-2004, 20:23
Fade of Light
Fade of Light is offline
Gestapoverhoor inclusief antecedentenonderzoek.

edit: en serieus, hoef niet alles te weten, maar wel genoeg om te weten hoe en wat. Een deel van hoe je vriendin is, is bepaald door haar exen. JE wordt door iedereen beinvloed, en extra als je met die persoon een relatie hebt, dus wel de moeite waard om er iets van te weten, dacht ik zo

Laatst gewijzigd op 28-06-2004 om 20:25.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 20:48
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben er nieuwsgierig naar, vraag er soms ook naar, maar kom dan te weten dat ik dat beter niet had kunnen doen. Sommige dingen kan ik maar beter niet weten, dan kan ik me er ook niet druk om maken. Niet dat het eigenlijk echt erg is, maar soms -als ik daar aan denk- maakt het me wel onzeker...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 21:29
Qimm
Qimm is offline
we vragen mekaar er naar en soms vertellen we wat uit ons zelf, net wat we kwijt willen of willen weten.
Oud 28-06-2004, 21:45
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Van de ene kant niet, omdat ik anders misschien nieuwsgierig over kom bij haar.

Van de andere kant vind ik dat je daar open over moet kunnen praten. Dan kun je zien wat in haar vorige relaties bijvoorbeeld fout is gegaan en dat je met zo'n dingen dan rekening kunt houden.

Van mijn tot nu toe enige ex-vriendin weet ik weinig van het verleden en volgens mij krijg je dat ook moeilijk te weten. Vroeg ik eens een keer: "Hoeveel jongens heb je dan gehad?" "Veel," zei ze. Ik zo: "Hoeveel dan?" Zij: "Ja, te veel"... mja dat merkte ik nadat het uit was tussen ons...
Oud 28-06-2004, 21:59
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Ik ben wel nieuwsgierig dus ik heb mijn vriend wel naar zijn exen gevraagd. Maar omdat ik zijn eerste serieuze vriendin ben, viel er niet heel veel te vertellen.
En ik heb hem ook vrij veel vertelt. Gewoon omdat ik leuke herinneringen had.
Maar het is niet zo alsof we een gesprek hebben gehad waarin we alles vertelt hebben. Gewoon stukje bij beetje als het ter sprake kwam.
Oud 29-06-2004, 11:51
Verwijderd
in het begin wilde ik niet zoveel weten, na een tijdje wel. Ik maakte mezelf namelijk helemaal gek door dingen te gaan bedenken en het daardoor erger maken dan het misschien wel was. Dus ik moest gewoon vanalles weten en daardoor voelde ik mij weer stukken beter, omdat ik wist dat ik het fout had.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 12:33
Verwijderd
Van mijn vriend weet ik praktisch alles van zijn ''liefdesverleden" aangezien zijn vorige vriendin ook een vriendin van mij was. Ik weet ook alles van hoe hun relatie is stukgelopen enzo. Maakt verder niet uit.
Over andere dingen uit mijn vriends verleden vraag ik wel altijd naar. Hij wil er ook wel over praten, maar dan moet ik specifieke vragen stellen en erover doorvragen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 13:08
Sprinkle
Sprinkle is offline
Dacht er eerst alleen maar aan om dat te vragen, misschien wilde hij er helemaal niet over praten dacht ik. Toen vroeg hij er naar en heb ik ook naar dat van hem gevraagd. Nu weten we ongeveer alles van elkaar op dat gebied.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 13:17
Verwijderd
Ik ga hem niet uithoren ofzo Maar natuurlijk praten we wel eens over ons/elkaars verleden, gewoon, als het ter sprake komt.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 13:21
leucomelas
leucomelas is offline
jawel, wil naturlijk graag alles weten benk fijn voorbereid wil er zich ooit nog zon zelfde situatie vordoen maar ja, vraag ik wel eens naar, hij geeft niet met plezier antwoord, en soms word ik er zelf ook niet zo blij van...
Oud 29-06-2004, 16:22
Cruz
Cruz is offline
Mijn vriend heeft geen exen, dus dan valt er weinig te bepraten Hij is wel 1x eerder verliefd geweest, op een vriendin van me. Daar kunnen we het wel gewoon over hebben. (deden we toen al)

Naar mijn exen is hij niet echt nieuwsgierig Maja ik snap best dat hij niet echt zin heeft om te luisteren naar verhalen over andere "geliefden".
Oud 29-06-2004, 16:24
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik vraag er niet na, hij is zelf zo open om daar over te praten
Ik ben niet zo'n persoon die zal zeggen; ''goh, vertel eens over je vorige relaties...'' Nee, dat is niets voor mij.
Ik ben stiekem wel blij dat hij er over praat Toch fijn om te weten hoe dat allemaal is gegaan...
Oud 29-06-2004, 16:39
Lorelei
Lorelei is offline
Ik ga 'm niet uithoren. Heel soms vraag ik ernaar. Het meeste van wat ik weet, weet ik omdat hij het me zelf verteld heeft of omdat ik dat al voor we iets hadden van hem of iemand anders gehoord had. Ik hoef niet zonodig alles te weten, maar ik vind het vaak 'stiekem' wel fijn als hij erover praat.
Oud 29-06-2004, 16:46
DR.Avalanche
DR.Avalanche is offline
ik vind dat na verloop van tijd altijd wel leuk om allemaal te weten.
maar ja als je kampt met jalouzië wordt het een ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 22:40
Tammy
Tammy is offline
Mijn vriend heeft zijn eerste vriendin bedrogen met zijn tweede vriednin, die hij daarna bedroog met mij, en haar wilde hij sowieso al dumpen, ze was irritant, hij mocht nergens naartoe zonderhaar, mijn vriend is 22, vandaar deze realties.. maja, hij is dus blijkbaar een behoorlijke player, toch heb ik BIJNA 1,5 jaar met hem
Oud 29-06-2004, 23:14
Bo
Bo is offline
Uit nieuwsgierigheid wil ik wel eens dingen weten over de exen van mijn vriend. Ik vraag het gewoon. Als hij er niets over wil zeggen, merk ik het vanzelf..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten