Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2004, 21:26
jet
jet is offline
de laatste tijd ben ik enorm warrig. ik merk heel veel dingen niet op, vergeet echt alles, en soms sta ik in de keuken en weet ik niet meer hoe ik daar gekomen ben en waarom ik er ben. ik merk niks meer op. ik vind het zelf enorm vervelend, omdat het ook voor anderen erg vermoeiend is.

in de supermarkt ben ik vandaag 20 minuten op zoek geweest naar iets, omdat ik steeds vergat waar ik al gekeken had. ik kan ook heel vaak niet op woorden komen, en ik ben nogal aggressief (verbaal dan)

nou vroeg ik me af wat ik heir aan zou kunnen doen. zou het kunnen komen omdat ik soms nog wat moe ben van mn pfeiffer? (die al heel snel gelukkig bijna is afgelopen bij mij) het lijkt mij sterk, omdat ik daar verder echt heel weinig last van heb.. maar moet ik er voor naar de dokter of er iets mee doen ofzo? ik vind het namelijk nogal vervelend..
Oud 25-06-2004, 21:36
Jenifer
Jenifer is offline
Je kan er eventueel mee naar de dokter gaan maar ik denk niet dat die er wat aan kan doen.
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Ik weet niet heb je heel veel gedaan wat echt heel erg inspannend is?
Anders zou je wat rustiger aan kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 21:39
jet
jet is offline
ik doe de hele dag geen fuck. maar dan ook echt. ik sta op, ga achter de tv hangen, ga naar schoo, maak een toets, ga naar huis en ik ga weer tv kijekn computeren. dat is het rare.

maar ik ben echt vergeet achtig, en ik word er zo boos om
Oud 25-06-2004, 22:16
Jenifer
Jenifer is offline
Nou dan zal je misschien wel even beter naar de dokter kunnen gaan.
Misschien heeft het dan wel met je pfeifer te maken je weet het niet.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 22:17
Princesita
Princesita is offline
Ik vergeet ook heel veel de laatste tijd, en bij mijn bijbaantje doe ik vanallerlei dingetjes fout die ik normaal misschien 1x per jaar fout zou doen. Ik heb ook van die dagen als jij dat ik geen fuck uitvoer enzo. Ofja dat lijkt zo, want ondertussen denk ik wel heel veel na en doe ik veel kleine dingetjes. Dus bij mij komt het van aan mezelf voorbij lopen enzo...
Het lijkt me bij jou dus best een logische verklaring dat het van je ziekte komt, dat je misschien nog meer doet dat je kan, ook al lijkt t weinig.
Ik probeer nu vooral rustmomenten te maken zeg maar. Uit school ff helemaal niks doen en daarna wel echt aan de slag gaan, en t uur voor ik naar bed ga niks te druks doen...
Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maja
Veel succes iig! Misschien ben je ook wel gewoon aan vakantie toe
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 21:11
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
jet schreef op 25-06-2004 @ 22:39 :
ik doe de hele dag geen fuck. maar dan ook echt. ik sta op, ga achter de tv hangen, ga naar schoo, maak een toets, ga naar huis en ik ga weer tv kijekn computeren. dat is het rare.

maar ik ben echt vergeet achtig, en ik word er zo boos om
Weet je, ik heb ook Pfeiffer gehad, en heb daarna ME/CVS gekregen. Ik merk ook heel erg dat mn geheugen achteruit gaat, en dat komt juist omdat ik nu niets / veel minder doe (en ook niet kan doen).
Ik probeer nu zoveel mogelijk elke dag een aantal spelletjes memory en dat soort dingen te spelen op de compu, en ik merk dan na een tijdje wel dat mn geheugen beter gaat.
Ook helpt het als je elke dag kleine taakjes voor jezelf stelt. Of laat stellen, een goed voorbeeld hiervan is iemand die je taken opgeeft, en dan elke keer wat meer. Bijvoorbeeld de eerste dag: haal de hark uit de tuin en leg hem hier op tafel. De tweede dag: haal de hark uit de tuin, leg hem in de slaapkamer en haal een appel uit de keuken en leg die in de wc. Daarna wordt de plaats nauwkeuriger omschreven etc. En zo steeds meer en moeilijkere/gedetailleerde opdrachten. Wel één keer vertellen en dan allemaal onthouden en uitvoeren natuurlijk.
En anders, inderdaad even naar de dokter, het kan gewoon iets lichamelijks zijn (bv je Pfeiffer, vitamine-tekort, hormonen..)
Oud 27-06-2004, 21:22
Verwijderd
Een vriend van mij had dat ook. Ik hoorde hem er ook veel over klagen, en ik had gezegd dat hij ermee naar de dokter moest gaan. Volgens mij heeft hij dat niet gedaan, en is het bij hem gewoon overgegaan. Ik hoor hem er de laatste tijd nooit meer over namelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 22:10
EggeD
EggeD is offline
Het hangt wel in de lucht he.
Oud 28-06-2004, 10:10
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
EggeD schreef op 27-06-2004 @ 23:10 :
Het hangt wel in de lucht he.
Ja, idd
En ik heb het net zo erg als de TS, maar zonder pfeiffer.
Oud 28-06-2004, 11:17
Eend
Eend is offline
Misschien moet je je hersens trainen?

Niet dmv achter de pc en tv te hangen, maar door dus vaker naar de winkel te gaan en dingen te zoeken.
Hersens kunnen namelijk behoorlijk lui worden. Dus dat wordt cognitief met je hersens gaan trainen. Haal desnoods een puzzelboekje.
Oud 28-06-2004, 11:19
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Kan ook een hersentumor zijn, zoiets had ik een keer in een tijdschrift gelezen. Dat je heel warrig er van wordt en op een dag opeens flauwvalt.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 11:29
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Als het echt opeens is, dat je er nooit echt last van hebt gehad kan je er misschien beter wel mee naar de dokter gaan, iedereen is soms wel een beetje verstrooid, en de één een beetje meer dan de ander...maar als je 20 minuten door de supermarkt loopt enz. dat lijkt me toch wel vrij ernstig
Oud 29-06-2004, 18:46
Choke
Choke is offline
Citaat:
BarbapapaX schreef op 28-06-2004 @ 12:19 :
Kan ook een hersentumor zijn, zoiets had ik een keer in een tijdschrift gelezen. Dat je heel warrig er van wordt en op een dag opeens flauwvalt.
zeeeeeer geruststellend... zou k*t zijn als dit het geval zou zijn
Oud 29-06-2004, 19:06
jet
jet is offline
ik heb geen tumor. ik heb 2 jaar geleden nog een scan gehad

(en ik vind gewoon dat zo'n ding langer nodig heeft. maak me nou niet ongerust )

iig, ik had met iemand er over gesproken, en nu heb ik wel wat plannen, ook na aanleiding van dit topic. ik ga elke avond memoryen (1 potje)
en mn moeder moet me mervoudige opdrachten geven. dus: ga naar boven, pak een trui, doe het raam dicht, gooi je klere in de wasmand, en kom dan weer naar beneden.

en ik moet naar de supermakrt zonder boodschappen lijstje
Oud 29-06-2004, 19:20
Rachel
Rachel is offline
Ja ik denk dat dat beter is
beetje je hersens trainen etc.
succes iig!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 19:29
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
jet schreef op 29-06-2004 @ 20:06 :
ik heb geen tumor. ik heb 2 jaar geleden nog een scan gehad

(en ik vind gewoon dat zo'n ding langer nodig heeft. maak me nou niet ongerust )

iig, ik had met iemand er over gesproken, en nu heb ik wel wat plannen, ook na aanleiding van dit topic. ik ga elke avond memoryen (1 potje)
en mn moeder moet me mervoudige opdrachten geven. dus: ga naar boven, pak een trui, doe het raam dicht, gooi je klere in de wasmand, en kom dan weer naar beneden.

en ik moet naar de supermakrt zonder boodschappen lijstje
Zoals ook in mijn tips staat dus: memory en opdrachtjes. Laat je over een tijdje weten hoe het gaat? Ik ben heel benieuwd hoe dat bij jou werkt.
Oud 29-06-2004, 21:23
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
ik heb dat gevoel soms ook, vooral wanneer het even lijkt dat het leven zo'n "sleur" aan het worden is.
elke dag dezelfde dingen, dezelfde mensen, ik kom thuis doe "meestal" hetzelfde en vergeet dan dingen waar ik aan moest denken.

Soms loop ik naar boven, moet op de badkamer zijn en loop standaard naar mijn kamer toe... vraag me af wat ik daar eigelijk doe, loop weer naar beneden SHIT owja ik moest naar de badkamer...
Ik heb het idee alsof ik soms een beetje "lui" wordt en er gewoon niet meer aan denk. Gelukkig is het bij mij nooit zo erg als wat er hier beschreven wordt.
Oud 04-07-2004, 14:00
Cookie
Cookie is offline
ik heb dat ook wel eens (lang niet zo erg) ik vergeet dingen vaak maar dat is gewoon slordigheid van mezelf.

ik weet niet of het hetzelfde is maar als ik bijv mn kettinkje afdoe en ik leg hem ergens neer moet ik er soms een uur naar zoeken voordat ik m weerheb, dan weet ik gewoon niet meer waar ik m neergelegd heb.

heb je ook dat je je van de ene op de andere minuut in een keer supermoe kan voelen? daar heb ik wel last van.

Regels voor berichten