Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2004, 14:38
ydnew
ydnew is offline
Hey las net een post over op vakantie in Turkije en iemand zei dat je AIDS kunt krijgen door besmet lichaamsvocht, en ze raadde mij af om geen gebruik te maken van vieze wc brils....maar kan dit?? Nee toch alleen via bloed toch?? Ja ook sperma enzo maar plas toch nie??
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 14:42
Sven
Sven is offline
Dikke onzin natuurlijk..

En het hiv virus kan sowieso maar heel kort overleven buiten het lichaam..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 14:43
ydnew
ydnew is offline
Citaat:
Sven schreef op 08-06-2004 @ 15:42 :
Dikke onzin natuurlijk..
Hope soo, ik zit altijd hier op school en ook als ik uitga op de wc brils ben te lui om staand te plassen
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 14:58
Verwijderd
Het HIV-virus krijg je alleen als er een besmette cel in je lichaam komt, en in urine zitten geen cellen

Als er bloed of sperma op de bril ligt krijg je trouwens nog geen aids, want die cellen komen dan niet je lichaam in, tenzij je met je vagina over de bril gaat wrijven ofzo... bovendien, als het opgedroogd is, is t virus ook wel onschadelijk (het kan dan niet uit de opgedroogde cel en is vaak zelf ook opgedroogd en dus dood)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 14:59
ydnew
ydnew is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-06-2004 @ 15:58 :
Het HIV-virus krijg je alleen als er een besmette cel in je lichaam komt, en in urine zitten geen cellen

Als er bloed of sperma op de bril ligt krijg je trouwens nog geen aids, want die cellen komen dan niet je lichaam in, tenzij je met je vagina over de bril gaat wrijven ofzo... bovendien, als het opgedroogd is, is t virus ook wel onschadelijk (het kan dan niet uit de opgedroogde cel en is vaak zelf ook opgedroogd en dus dood)
hahahah over wc bril wrijven hihihi, ja dankje *zucht* schrok toch wel een beetje, vond het al raar...maar thnx!!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 15:02
Verwijderd
Iemand moet dan flink wat bloed of sperma op de bril hebben gesmeerd vlák voor jij naar die wc gaat... En ik neem aan dat je niet snel op een bebloede of kleverige bril gaat zitten? Je maakt het - op z'n minst - eerst even schoon met een doekje... (als je er al op gaat zitten). Ga je er dan op zitten, dan moet je zelf ook nog een open wond van redelijk formaat hebben dat in contact komt met die smeerboel... Maar als je een wond hebt ga je, neem ik aan, niet zomaar op iets onhygienisch zitten...
Oh, en dan moet die persoon voor je dus ook nog HIV besmet zijn...

Dussuh... de kans is er praktisch niet, wees niet bang
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 15:16
ydnew
ydnew is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 08-06-2004 @ 16:02 :
Iemand moet dan flink wat bloed of sperma op de bril hebben gesmeerd vlák voor jij naar die wc gaat... En ik neem aan dat je niet snel op een bebloede of kleverige bril gaat zitten? Je maakt het - op z'n minst - eerst even schoon met een doekje... (als je er al op gaat zitten). Ga je er dan op zitten, dan moet je zelf ook nog een open wond van redelijk formaat hebben dat in contact komt met die smeerboel... Maar als je een wond hebt ga je, neem ik aan, niet zomaar op iets onhygienisch zitten...
Oh, en dan moet die persoon voor je dus ook nog HIV besmet zijn...

Dussuh... de kans is er praktisch niet, wees niet bang
Nee dat weet ik wel, maar ik dacht huh door urine toch nie volgens dat meisje wel daarom begon ik toch te twijfelen, en ja een doekje wrijf ik er altijd over heen
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 15:22
Verwijderd
Citaat:
ydnew schreef op 08-06-2004 @ 16:16 :
Nee dat weet ik wel, maar ik dacht huh door urine toch nie volgens dat meisje wel daarom begon ik toch te twijfelen, en ja een doekje wrijf ik er altijd over heen
Door urine kan het zeker niet, nee
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 16:08
Verwijderd
Wow, de voorlichting tegenwoordig...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 16:32
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-06-2004 @ 09:58 :
en in urine zitten geen cellen
Tenzij je nierfunctie door het HIV is aangetast...

Maar ik sluit me bij de rest van je post aan
Oud 08-06-2004, 18:02
herz
herz is offline
ach, beter teveel voorgelicht dan niet of slecht.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 19:55
probeer
probeer is offline
jaaaa daar krijg je eets van, en alle andere SOA's.. zucht.. maarja gelukkig was door-ons-aller-geliefde Sarah me voor om al deze onwetende zieltjes een wijze les te leren.

en idd.. je urine leeft niet ofzo.. dus uhm
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 22:50
Verwijderd
Hoe zit jij in godsnaam op die bril dan?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 07:44
ydnew
ydnew is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-06-2004 @ 23:50 :
Hoe zit jij in godsnaam op die bril dan?
Hahahah ja weet ik veel weet ook wel dat het onzin is maar toch schrok wel een beetje.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 22:07
Skilly
Skilly is offline
Grote onzin.

Het Aids '(HIV) virus gaat meteen dood buiten het menselijk lichaam.
Is fabeltje van mensen
Oud 18-06-2004, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Skilly schreef op 18-06-2004 @ 23:07 :
Grote onzin.

Het Aids '(HIV) virus gaat meteen dood buiten het menselijk lichaam.
Is fabeltje van mensen
Dat is natuurlijk onzin. Virussen zijn eigenlijk niet veel meer dan wat informatie, het 'leeft' niet echt zoals een bacterie. Virussen kunnen dan ook lange(re) tijd zonder voedsel overleven dan bacteriën of parasieten. Waarom denk je anders dat het zo gevaarlijk is om een gebruikte injectienaald aan te raken ivm. HIV-besmetting? Die virussen gaan echt niet meteen dood buiten je lijf. Dát is pas een fabeltje.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 23:41
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-06-2004 @ 00:16 :
Dat is natuurlijk onzin. Virussen zijn eigenlijk niet veel meer dan wat informatie, het 'leeft' niet echt zoals een bacterie. Virussen kunnen dan ook lange(re) tijd zonder voedsel overleven dan bacteriën of parasieten. Waarom denk je anders dat het zo gevaarlijk is om een gebruikte injectienaald aan te raken ivm. HIV-besmetting? Die virussen gaan echt niet meteen dood buiten je lijf. Dát is pas een fabeltje.
HIV is een virus wat het niet lang overleeft. Natuurlijk wel even, maar dat is vrij kort. (ik heb er vorige week nog 2 uur college over gehad) Als een injectienaald (van een drugsgebruiker) ouder is dan 24 uur is de kans zowat 0%. Hiv op intacte huid geeft ook 0% besmettingen. Zelfs onveilige sex geeft nog niet zo'n extreem grote kans, maar een paar procent per keer (maar als je vaak sex hebt loopt je kans natuurlijk flink op).
Oud 19-06-2004, 00:22
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
ydnew schreef op 08-06-2004 @ 15:38 :
Hey las net een post over op vakantie in Turkije en iemand zei dat je AIDS kunt krijgen door besmet lichaamsvocht, en ze raadde mij af om geen gebruik te maken van vieze wc brils....maar kan dit?? Nee toch alleen via bloed toch?? Ja ook sperma enzo maar plas toch nie??
lees mijn lippen: NEEM BIOlOGIEBIJLESSEN!!!! Alstjeblieft, in naam der mensheid!!!!
Oud 20-06-2004, 13:19
Myuki
Myuki is offline
stieren stront... dat is het
Oud 20-06-2004, 13:46
Elmoo
Elmoo is offline
Is echt pure onzin hoor!
Oud 20-06-2004, 15:00
AlopiA
AlopiA is offline
je kunt er geen aids van krijgen, maar ik zou je zowieso afraden een vieze wcbril te gebruiken
Oud 20-06-2004, 15:18
REIE
REIE is offline
Van wc-brillen niet, maar het kan wel aan de doortrek of deurklink zitten. Verder als je je je handen wast, kom je wel aan die kraantjes, handoeken en blaasmachines, en daar kan je wel aids van krijgen als je daarna je vingers in je mond steekt.
Oud 24-06-2004, 18:36
mrieke
mrieke is offline
Citaat:
REIE schreef op 20-06-2004 @ 16:18 :
Van wc-brillen niet, maar het kan wel aan de doortrek of deurklink zitten. Verder als je je je handen wast, kom je wel aan die kraantjes, handoeken en blaasmachines, en daar kan je wel aids van krijgen als je daarna je vingers in je mond steekt.
Tja zo kunnen we nog wel even doorgaan he?
Ik snap best dat je schrok, want zoiets heeft volgens mij ook wel eens in de krant gestaan. Niet dat je door plas Hiv kon krijgen, maar zulke dingen wel. Dat ze het nog niet zeker wisten.
Dus ik begrijp de vraag heel goed.
Maar het is dus niet zo, zoals je hoort

Veel plz in Turkije trouwens

Kus Mrieke
Oud 24-06-2004, 21:47
Roos
Roos is offline
Tjezus.. het is toch gewoon schandalig dat zulke broodje-aap-verhalen nog steeds bestaan...
Oud 25-06-2004, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 19-06-2004 @ 00:41 :
HIV is een virus wat het niet lang overleeft. Natuurlijk wel even, maar dat is vrij kort. (ik heb er vorige week nog 2 uur college over gehad) Als een injectienaald (van een drugsgebruiker) ouder is dan 24 uur is de kans zowat 0%. Hiv op intacte huid geeft ook 0% besmettingen. Zelfs onveilige sex geeft nog niet zo'n extreem grote kans, maar een paar procent per keer (maar als je vaak sex hebt loopt je kans natuurlijk flink op).
True, maar dat neemt niet weg dat virussen een volledige andere aard hebben dan bijvoorbeeld bacteriën. Zoals ik zei is een virus niet echt een levensvorm, meer een stukje informatie.

Citaat:
Roos schreef:
Tjezus.. het is toch gewoon schandalig dat zulke broodje-aap-verhalen nog steeds bestaan...
Aan jouw nobele professie de taak om dit soort notoire onzin te bestrijden
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 12:59
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-06-2004 @ 12:36 :
True, maar dat neemt niet weg dat virussen een volledige andere aard hebben dan bijvoorbeeld bacteriën. Zoals ik zei is een virus niet echt een levensvorm, meer een stukje informatie.
Daar valt een heleboel over te discusiëren, in ieder geval zit het wel anders in elkaar dan een bacterie. Wat leven precies is is men nog niet over uit, maar ik ben heb wel met jou eens.
Oud 25-06-2004, 13:31
Verwijderd
Virussen hebben DNA of RNA, daarom zou je ze als 'levend' kunnen beschouwen. Maar virussen hebben dan wel weer niets nodig om intact te blijven, zoals het andere leven; je kunt een virus dertig jaar luchtdicht afgesloten bewaren en na die dertig jaar kan het nog steeds iemand ziek maken.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 13:33
pyres
pyres is offline
Citaat:
Sarah schreef op 25-06-2004 @ 14:31 :
Virussen hebben DNA of RNA, daarom zou je ze als 'levend' kunnen beschouwen. Maar virussen hebben dan wel weer niets nodig om intact te blijven, zoals het andere leven; je kunt een virus dertig jaar luchtdicht afgesloten bewaren en na die dertig jaar kan het nog steeds iemand ziek maken.
ja idd
daarom worden al die onderzoekers van pyramides ziek
Oud 25-06-2004, 13:59
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
pyres schreef op 25-06-2004 @ 14:33 :
ja idd
daarom worden al die onderzoekers van pyramides ziek
Dat was volgens mij meer door schimmels, en dan vooral de sporen ervan. Die houden het ook heel lang uit.
Oud 28-06-2004, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 08-06-2004 @ 15:58 :
tenzij je met je vagina over de bril gaat wrijven ofzo...
whahahaha

Ik zit trouwens sowieso niet op wc-brillen in openbare gelegenheden. Niet zozeer omdat ik bang ben wat op te lopen, maar vind het idee gewoon vies.

p.s. nog zo'n leuk verhaal. Dat je zwanger kan worden van het zitten in een niet goed gereinigde badkuip van het hotel (of iets dergelijks). *rotflol*
Helaas is het moeilijk om iemand die dat gelooft van het tegendeel te overtuigen.

Laatst gewijzigd op 28-06-2004 om 16:52.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 15:30
melkpakje
melkpakje is offline
dat is een fabeltje, hetzelfde als uit iemands glas drinken
Oud 29-06-2004, 17:40
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Elmoo schreef op 20-06-2004 @ 14:46 :
Is echt pure onzin hoor!
waarom roloog jij ?
Oud 29-06-2004, 18:28
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
REIE schreef op 20-06-2004 @ 16:18 :
Ja, als er verse bloedspetters of sperma op die deurklink, kraantjes, handdoeken etc. zitten en je een open wond in je mond hebt, dan wel. En je moet dan ook nog eens je handen niet goed gewassen hebben.

Regels voor berichten