Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2004, 08:16
G.T.C.
G.T.C. is offline
19 september wordt mijn verjaardag gevierd. Ik geef altijd maar weinig om mijn verjaardag maar mijn 2 oma's die komen wel nog steeds langs en blijven dan eten.
Nu ik 4 maanden een vriendin heb leek mijn moeder het wel een leuk idee om haar ouders ook uit te nodigen om te blijven eten. Onze ouders hebben elkaar nog nooit echt ontmoet.

Nu ben ik heel bang wat mijn (voor het gemak maar even) schoon ouders gaan vinden van mijn thuis situatie. En bang dat ze zich maar een beetje zitten te vervelen zoals op zoveel verjaardagen. Iedereen kent het toch wel? je bent min of meer verplicht om te gaan want ja...het is nou eenmaal je oom, je tante, je oma of weet ik veel wie. maar eigenlijk zit je je tijd gewoon uit te zitten daar

Ik kan het echt heel erg goed vinden met mijn schoonouders. Dat is het probleem niet. we kunnen goed praten en hebben veel lol. Ik ben ook gewoon heel anders dan mijn ouders. Ik kom uit een nogal rijk gezin terwijl de ouders van mijn vriendin het helemaal niet zo ruim hebben. Mijn ouders zijn dus ook echt hele nette mensen terwijl mijn schoon ouders echt van die typische volkse mensen zijn (heel gezellig dus )
naja, ik hoop dat jullie een beetje een beeld hebben van de situatie en misschien kunnen jullie wat advies geven of gewoon succes wensen of weet ik het. Of vertel wat mij betrefd je eigen ervaringen op dit gebied.
Oud 24-08-2004, 08:34
the_only_fieke
the_only_fieke is offline
Ik zou zeggen probeer gewoon jezelf te zijn, zoals die mensen je ondertussen wss ook wel kennen. Ze gaan zich heus niet vervelen volgens mij, en je moet je inbeelden dat die mensen wss net even zenuwachtig zijn als jij.

Ik vrees dat er voor de rest niets anders opzit dan gewoon af te wachten en te zien hoe het verloopt

veel plezier en alvast een gelukkige verjaardag
Oud 24-08-2004, 08:47
Verwijderd
Ouders zijn meestal wel volwassen genoeg om op een normale manier met elkaar om te gaan. Ik neem aan dat je toch wel over je thuissituatie hebt verteld? Of een beetje? Dan zullen ze niet voor hele ernstige verassingen komen te staan.. Het zou mij bijvoorbeeld erger lijken als de rijke ouders bij de arme ouders (vergeef me mijn nogal statische uitdrukking) op bezoek komen.. Nouja iig veel succes.. en keep it cool, you get the best
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 09:01
Charlottetje
Charlottetje is offline
ja, ach. Waarschijnlijk zullen je 'schoonouders' er een stuk minder last van hebben, omdat zij ook minder goed zullen weten 'hoe het hoort' en dus denken het goed te doen.
jou ouders zullen toch wel kunnen bedenken dat zij dat gewoon allemaal niet zo weten en het gewoon accepteren?
vrij weinig aan de hand lijkt mij.

maar veel sterkte, succes en plezier
Oud 24-08-2004, 09:12
evanescence
evanescence is offline
Je moet blij zijn dat jouw ouders je schoonouders uit willen nodigen....mijn schoonnmoeder (schoonvader is overleden) ziet mijn ouders waarschijnlijk nooit...want mijn ouders vinden mijn vriendje op de een of andere manier te min! dus dr is helemaal geen contact!!!
en tuurlijk is het spannend wat ze van elkaar vinden...maar jouw ouders zijn echt niet gek en zullen ook gewoon gezellig met je schoonouders gaan kletsen hoor....maak je geen zorgen!
Oud 24-08-2004, 09:37
Dzjes
Dzjes is offline
Zoals hierboven al gezegd, het zijn nog altijd volwassen mensen, dus ik neem aan dat ze wel weten hoe met elkaar om te gaan.
Dat jullie thuis wat 'rijker' zijn, vind ik dan ook maar een raar argument. We leven niet meer in standen, dus of zij het zo erg zullen vinden betwijfel ik. Ik neem aan dat jouw ouders er ook nix op tegen zouden hebben om naar hen thuis te gaan?
Geld maakt toch niets uit, het is de gezelligheid van een huis, en hoe graag je er bent.
Alles zal wel loslopen, jullie zullen in het begin wel wat zenuwachtig zijn, maar na een half uur betert dat wel.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 10:19
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 24-08-2004 @ 10:37 :
Dat jullie thuis wat 'rijker' zijn, vind ik dan ook maar een raar argument. We leven niet meer in standen, dus of zij het zo erg zullen vinden betwijfel ik. Ik neem aan dat jouw ouders er ook nix op tegen zouden hebben om naar hen thuis te gaan?
Geld maakt toch niets uit, het is de gezelligheid van een huis, en hoe graag je er bent.
geld maakt niks uit voor de gezelligheid nee. maar ik haalde dat naar voren om aan te duiden dat in dit geval de typische vooroordelen over rijk en arm van toepassing zijn. Mijn ouders zijn vreselijk netjes en deftig. Mijn schoonouders zijn daar en tegen echte levens genieters om het zo maar te noemen. Die zijn niet op hun mondje gevallen en zijn echt van die kroeg mensen weet je wel. die kunnen aan 1 stuk door ouwe hoeren en grapjes maken.
Het geld heeft er weinig mee te maken maar ik bedoelde dat het gewoon 2 heel verschillende soorten mensen zijn
Oud 24-08-2004, 10:24
Verwijderd
Zal wel los lopen lijkt me zo. Gewoon aan je ouders vragen of ze niet te stijf willen zijn. En de situatie uitleggen aan je ouders en aan je schoonouders. Je vriendin komt ook?

Dus dan heb je al mensen met wie je op kan schieten. Lijkt me zo sterk dat het fout gaat. Want als mensen elkaar niet kennen, waarom zouden ze dan onaardig doen?

In ieder geval sterkte, terwijl dat niet echt nodig zal zijn denk ik.

Als de dag geweest is, post je dan hoe het ging??
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 11:37
Big M
Big M is offline
Bedenk alvast een paar onderwerpen om over te praten die zowel je ouders als je schoonouders interesseren! Kunnen zij lekker met elkaar praten en jij met je vriendin
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 11:51
Lilything
Lilything is offline
Wat ik zou doen is gewoon vertellen van: nou ze zijn wat meer volkse mensen en hebben ook ander soort humor, maar ik vind dat altijd wel gezellig hoor mam! Vind jij vast ook wel!

En nou dan zorg je dat je vriendin btje vertelt van: nou ze zijn iets rijker? Of je zegt gewoon dat ze in n wat mooier huis wonen en misschien bepaalde gebruiken die jullie hebben (jas aan de kapstok/schoenen uit?) weet k veel.....

btje voorbereiden is toch niet erg en dan zit je daar.......dat hoeft toch niet? Je pakt de vakantiefoto's die je uitgebreid laat zien. Zolang je moeder maar geen baby foto's pakt. Je kunt een leuke film opzetten, je kunt olympische spelen opzetten. Tijdens het eten kun je muziekje opzetten dan vallen stiltes niet zo op.

Het kan best gezellig worden
Oud 24-08-2004, 12:11
Verwijderd
Goede ideeën behalve de foto's dat is z'n cliché.. Had ik niet gedaan als ik de TS was. Maar dat moet je zelf weten. Het voordeel is wel ze leren jou beter kennen en je hebt wel wat om over te praten.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 12:16
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Gewoon jezelf zijn en wat praten over de dingen.
Oud 24-08-2004, 12:20
Verwijderd
Zou toch geen probleem op moeten leveren, dacht ik zo.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 12:20
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
sybje schreef op 24-08-2004 @ 13:11 :
Goede ideeën behalve de foto's dat is z'n cliché.. Had ik niet gedaan als ik de TS was. Maar dat moet je zelf weten. Het voordeel is wel ze leren jou beter kennen en je hebt wel wat om over te praten.
cliché, maybe, maar is vaak wel leuk
anders zet je vakantiefilm van de videocamera (die jullie rijke mensen vast hebben) op....maja kans dat die volkslui daaaar nix aanvinden is groot
Oud 24-08-2004, 12:24
Balance
Balance is offline
Als ze jou een beetje kennen zullen ze inmiddels wel weten dat je ouders rijk zijn. En dan verwachten ze dat dus ook.

En zo niet, wat kan er in het ergste geval gebeuren?
Dan mogen ze elkaar niet, vervelen ze zich rot op die verjaardag en gaan ze vroeg naar huis. So what? Ze zien elkaar verder nooit, hoogstens op jullie bruiloft waar ze toch echt wel kunnen doen alsof ze elkaar aardig vinden en verder hebben ze nooit met elkaar temaken. Jou kennen ze al, dus hun mening ten op zichte van jou zal niet veranderen.
Kortom: zelfs in het ergste geval is er nog niks aan de hand!
Oud 24-08-2004, 13:17
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
sybje schreef op 24-08-2004 @ 11:24 :
hmm dat duurt nog even hoor... maar dat zal ik doen

Citaat:
Balance schreef op 24-08-2004 @ 13:24 :
Als ze jou een beetje kennen zullen ze inmiddels wel weten dat je ouders rijk zijn. En dan verwachten ze dat dus ook.

En zo niet, wat kan er in het ergste geval gebeuren?
Dan mogen ze elkaar niet, vervelen ze zich rot op die verjaardag en gaan ze vroeg naar huis. So what? Ze zien elkaar verder nooit
Dat is idd wel waar. Als ik er op die manier naar kijk dan moet het best mee vallen
Oud 24-08-2004, 14:07
Verwijderd
En bovenal: waarschijnlijk vindt jouw hele familie het mateloos interessant dat de ouders van je meisje op bezoek komen. Bij de ouders van het (ex)vriendje van mijn zusje waren ze in elk geval niet weg te slaan, ze gingen zelfs bij zijn ouders informeren over hem, ipv bij hemzelf. "wat doet hij nu voor school' "goh knap zeg" "wat een enig stelletje he" "ja dat is nu mijn kleindochter, ze studeert ... " "oh ja hij zit bij haar in de klas he" enz enz. Dodelijk vermoeiend, maar ze hebben zich in elk geval niet verveeld
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 16:08
filia dei
filia dei is offline
Ga gewoon met je vriendin en de rest van de kinderen boven spelen. Dan hoef je je ook niet te schamen tegenover je vriendin als de ouders inneens over jullie relatie beginnen te zeiken over hoe schattig ze dat wel niet vinden. En bovendien merk je boven ook niets van alle andere ongemakkelijke situaties waar je je eventueel voor kan schamen.

Owh... ipv naar boven kan je ook gaan buitenspelen of de hond uitlaten ofzo.

En laat je ouders maar lekker sociaal je schoonouders vermaken.
Oud 24-08-2004, 16:26
Verwijderd
Die kloteouders ook altijd, als ze nou eens relaties zouden maken zonder de ouders er steeds gratis bij te doen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 21:10
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik kan me precies indenken waar je je druk om maakt. Ik zit er ook over te denken om eindelijk eens de ouders van mijn vriend bij ons thuis uit te nodigen (voor mijn verjaardag). Ik heb namelijk nu anderhalf jaar verkering met mijn vriend, en onze ouders hebben elkaar nog nooit echt officieel ontmoet...
Maar ik twijfel ook of het wel werken gaat, op een verjaardag... (en het erge is, ik ben nog eerder jarig dan jij ook... *zucht*)
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 21:45
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 24-08-2004 @ 22:10 :
Ik kan me precies indenken waar je je druk om maakt. Ik zit er ook over te denken om eindelijk eens de ouders van mijn vriend bij ons thuis uit te nodigen (voor mijn verjaardag). Ik heb namelijk nu anderhalf jaar verkering met mijn vriend, en onze ouders hebben elkaar nog nooit echt officieel ontmoet...
Maar ik twijfel ook of het wel werken gaat, op een verjaardag... (en het erge is, ik ben nog eerder jarig dan jij ook... *zucht*)
wow anderhalf jaar al en nog steeds geen ontmoeting tussen de ouders
nou als jij het dan als eerst effe gaat uit proberen kan ik van jou je ervaringen horen
Normaal lijkt me een verjaardag niet ideaal nee. Dan zijn er teveel andere mensen zodat de ouders niet echt goed kennis kunnen maken. maar ik heb nogal een hekel aan mijn eigen verjaardag waardoor ik het liefst zo weinig mogelijk mensen laat komen. dus de laatste paar jaar komen ook alleen nog maar mijn 2 oma's. Die zullen er de 19e ook zijn en dan ook de ouders van mijn vriendin. Dus ja...het zal wel een nuttige ontmoeting zijn omdat ze elkaar goed kunnen leren kennen. Alleen ik mag de ouders van mijn vriendin HEEL erg dus ik ben gewoon heel erg bang dat ze zich gaan vervelen.
Oud 24-08-2004, 21:45
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
filia dei schreef op 24-08-2004 @ 17:08 :
Ga gewoon met je vriendin en de rest van de kinderen boven spelen. Dan hoef je je ook niet te schamen tegenover je vriendin als de ouders inneens over jullie relatie beginnen te zeiken over hoe schattig ze dat wel niet vinden. En bovendien merk je boven ook niets van alle andere ongemakkelijke situaties waar je je eventueel voor kan schamen.

Owh... ipv naar boven kan je ook gaan buitenspelen of de hond uitlaten ofzo.

En laat je ouders maar lekker sociaal je schoonouders vermaken.
hmm ja dat buitenspelen is een goed idee maar helaas zijn wij geen kindjes meer
Oud 24-08-2004, 22:06
bracelance
bracelance is offline
gewoon laten komen en ze het zelf laten doen. Heb ik destijds ook gedaan en het was geen probleem, waarschijnlijk vinden ze het leuk omdat ouders altijd willen weten door wie hun schoonzoon/dochter wordt opgevoed. Het zal dus wel loslopen... je moet je niet druk gaan maken om zoiets...
Oud 25-08-2004, 07:32
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 24-08-2004 @ 22:45 :
wow anderhalf jaar al en nog steeds geen ontmoeting tussen de ouders
Tja, onze moeders hebben elkaar al wel een paar keer kort gezien, maar dat kwam omdat ik een aantal keer met zijn zusje op vakantie ben geweest. Verder is het er gewoon nog nooit van gekomen.
Citaat:
nou als jij het dan als eerst effe gaat uit proberen kan ik van jou je ervaringen horen
Ik zal het je laten weten over 2 weken.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 12:46
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
sybje schreef op 24-08-2004 @ 11:24 :
NOu eergister was dan echt de dag hoor

HEt ging echt heel erg goed en leuk! De ouders van mijn vriendin zouden komen kaas fondue'n. We hadden half 4 afgesproken maar zij belden die dag dat ze wat later zouden komen omdat ze vergeten waren dat ze muziek les hadden. Mijn vriendin begon rond kwart voor 5 helemaal te stressen waar ze nou bleven omdat ze natuurlijk wilde dat haar ouders wel een goede eerste indruk zouden maken. Dat was erg leuk om te zien dat mijn vriendin eigenlijk nog zenuwachtiger was dan ik

kwart over 5 waren ze er dan eindelijk. Niks aan de hand hoor. Mijn ouders zullen vinden dat echt niet erg. Haar moeder had netjes bloemen mee genomen en het was ook aan haar te zien dat ze ontzettend zenuwachtig was hihi.

kwart over 6 gingen we lekker met zijn allen eten en dat was best leuk. Gewoon veel zitten kletsen en grapjes gemaakt en spelletjes gedaan omdat mijn zusje en ik met zo'n spelletje begonnen...

na het eten zijn mijn vriendin, ik en mijn 2 zusjes beneden achter de pc gaan zitten. Daar vlak bij is bij ons de serre waar de ouders en mijn oma zaten. Ze hadden in ieder geval genoeg te bespreken dus dat was een goede zaak. De vaders zaten over computers te praten en over werk en de moeders hadden het erover hoe leuk het was dat mijn vriendin en ik samen verkering hebben. Mijn vriendin hoorde af en toe wel is haar naam vallen en dan was het meteen "hè?! gaat het over mij?? wat is er dan???"
Naja, toen zijn ze pas over 12 weg gegaan dus ze zullen het vast wel naar hun zin gehad hebben.

Het was dus erg geslaagd en het was heel leuk om te zien dat ouders ook gewoon mensen zijn en ook HEEL zenuwachtig kunnen zijn
Oud 21-09-2004, 12:46
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 25-08-2004 @ 08:32 :
Ik zal het je laten weten over 2 weken.
en waar is jou verhaal nou gebleven?
Oud 21-09-2004, 13:52
stuivertje
stuivertje is offline
hahaha, leuk voor je man.

Ik weet nog dat mijn zusje na 3 jaar (?!!) de schoonouders hier op visite had voor de 1e keer voor haar verjaardag. hartstikke zenuwachtig. Maar eenmaal binnen viel dat hartstikke mee.

ik weet ook nog dat ik me erover kon verbazen hoe goed ouders kunnen socializen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 14:10
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 21-09-2004 @ 13:46 :
en waar is jou verhaal nou gebleven?
Mjah, ten eerste was ik dit topic vergeten, ten tweede gaan ze elkaar komende zondag ontmoeten; dus dan komt er een update, beloofd.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 15:08
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 24-08-2004 @ 17:26 :
Die kloteouders ook altijd, als ze nou eens relaties zouden maken zonder de ouders er steeds gratis bij te doen.
Een gat in de markt
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 22:45
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 21-09-2004 @ 15:10 :
beloofd.
Dus bij deze, als iemand zich interesseert in deze up...
Ik geloof dat het bij beide kanten wel beviel; ze konden het goed met elkaar vinden, en doordat er nog ander bezoek was, hoefden ze niet zo verplicht met elkaar in gesprek te zijn.
Er waren in ieder geval wel positieve reacties achteraf, en nu hebben ze in ieder geval een keer officieel kennisgemaakt...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 11:04
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 27-09-2004 @ 23:45 :
Dus bij deze, als iemand zich interesseert in deze up...
Ik geloof dat het bij beide kanten wel beviel; ze konden het goed met elkaar vinden, en doordat er nog ander bezoek was, hoefden ze niet zo verplicht met elkaar in gesprek te zijn.
Er waren in ieder geval wel positieve reacties achteraf, en nu hebben ze in ieder geval een keer officieel kennisgemaakt...
haha ok heel mooi

Ik denk dat ik de enige was die nog op deze reactie zat te wachten
Reageren

Regels voor berichten