hallo wie kan ons helpen onze poezen (2 zusjes) hebben steets ruzzie. zover dat ze elkaar verwonden wie weet wat de oorzaak daar van is wil ze niet schijden ze zijn mijn alles
Waarschijnlijk over wie de baas is ofzo...is niet heel raar als er twee katten in één huis wonen, komt vaak voor...
Als ze ruzie blijven maken en elkaar blijven verwonden...dan moet je dat of voor lief nemen of ze toch scheiden. Eventueel zou je ook de dierenarts om advies kunnen vragen, misschien dat die nog een ideetje heeft.
Hebben ze btw altijd al ruzie gehad? Of is het iets van de laatste dagen ofzo?
Uit laten vechten idd..
Verder kan het mss ook iets hormonaals zijn ofzo? Of is dit enkel bij katers zo ?
En wat volgens mij idd ook wel belangrijk is, is of er een kat is bijgekomen, of dat ze elkaar al een hele tijd kennen en nu pas beginnen vechten..
Als er een kat bijgekomen is het omdat ze elkaar nog niet gewend zijn ,was bij ons ook altijd zo (5katten).. de ene kat moest zich echt bewijzen t.o.v. de anderen
anne1985 schreef op 18-06-2004 @ 21:51 : hallo wie kan ons helpen onze poezen (2 zusjes) hebben steets ruzzie. zover dat ze elkaar verwonden wie weet wat de oorzaak daar van is wil ze niet schijden ze zijn mijn alles
groetjes wilco en anne
Een paar stoten op elk kop willen nog weleens helpen. Probleem opgelost.
Onze poezen doen niet anders dan ruzie maken (vooral als ze van elkaar schrikken, dat de ander ineens om het hoekje staat). Dat heb je nou eenmaal, katten zijn solitaire (alleen-levende) dieren dus die zien het liefst geen enkele andere kat in "hun" huis
Het is niks om je druk om te maken, je schrikt je alleen af en toe dood van het lawaai dat vechtende katten soms maken
Laat ze gewoon ff doorklooien, vroeger ook gedaan en t is goedgekomen.... Naja, de ene is een paar jaar later overleden (was onwijs oud), maar na een tijdje houden ze er vanzelf wel mee op. Als ze dat niet doen moet je ze gewoon steeds als ze ruzie maken ze een tik voor hun kop geven