Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2004, 13:52
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik heb beetje raar probleem, ik heb nogal last van pijn in mijn borst. heb 2 jaar intensief gerookt (toen dit begon onmiddelijk gestopt) eerst had ik vaak steken in mijn hartstreek en ook aan de andere kant (long??) nu heb ik last van constante pijn in mijn borst, voornamelijk als ik inadem, zeker als ik diep inadem, ik heb t ook benauwd enzo. de pijn voelt alsof je heel hard in koude lucht hebt gerent, snap je. ik heb geen last van hoesten of slijm ofzo. de pijn zit vooral in mijn luchtpijp zeg maar en gebied tussen borsten

wat is dit? of eigenlijk is dit iets ernstigs? ligt t alleen aan mijn roken en extreem slechte conditie ligt of ben ik ziek
Oud 02-07-2004, 14:03
723
723 is offline
Ik heb ook wel eens pijn in mn borst bij het diep inademen, maar nooit langer dan een paar seconden. Als je het constant hebt, kan je misschien beter even langs de dokter gaan; weet je het gelijk zeker en ben je er hopelijk snel weer van af. Het klinkt iig niet fijn, ik weet niet waar het door zou komen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 14:04
Ninnoc
Ninnoc is offline
rook je?

ben niet verzekerd, dus moet nog minstens anderhalve week wachten voor ik naar dokter kan ..
Oud 02-07-2004, 14:15
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Is het vrij plotseling opgekomen of loop je er al een tijdje mee en heeft het zich zegmaar opgebouwd ?
Je hebt natuurlijk gerookt, dus dan kunnen je longen beschadigd raken. Maar het kan net zo goed zijn dat (doordat je longen vatbaarder zijn geweest tijdens en door het roken) je iets hebt opgevat. Je zal sowieso wel naar de dokter moeten maar het kan verschillende oorzaken hebben.
Oud 02-07-2004, 14:20
Ninnoc
Ninnoc is offline
mijn conditie en lichamelijke gsteldheid zijn in de afgelopen 2 jaar achteruitgegaan (ben toen ik op kamers ging gaan roken en gestopt met alle sport/beweging) ik had wel eerder last van pijntjes en dus van die steken maar dacht dat komt vast omdat ik gaan conditie meer heb. maar dit is wel heel absurd. t is ook nogal eng, ben bang dat t misschien iets engs is, maarheb zoiets nog nooit gehad dus heb geen id
Oud 02-07-2004, 14:36
Verwijderd
ik heb zo iets ook gehad, ze hadden gezegt dat ik dan moet zorgen dat ik een buikademhaling heb en mijn schouders naar achter moet gooien.

en dat hielp bij mij.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 14:39
MightyDuck
MightyDuck is offline
Is het soms een soort van steek vlak onder/achter je ribben in je borst ? Ik pak dan altijd mijn ribben vast, met je hand onder je ribben zeg maar, en dan trek ik het wat naar voren, alsof je zeg maar de pijn weg wil drukken met je hand op de plaats van steken.

Misschien is het dat, heb er geen verklaring voor maar als ik dat doe en tegelijk een paar keer flink in adem dan is het weg. Heel af en toe heb je dat wel eens, misschien kwestie van fout ademhalen of foute houding ofzo
Oud 02-07-2004, 15:07
rick1000
rick1000 is offline
Ik heb dit ook een tijd gehad(van m'n 13 tot m'n 15 ofzo) maar het was bij mij niet constant. Ik had ook pijscheuten in mijn hartstreek en kon dan even totaal niet meer bewegen, ik heb het ook in het midden van mijn lichaam gehad maar dat is nu allemaal over.

Ik zou het nog even afwachten en stel dat het een week lang echt voortdurend zo erg is dan zou ik naar de dokter gaan.

Je zou ook kunnen gaan fitnessen of buiten hardlopen, let er dan wel op dat je niet ineens heel veel gaat doen, dit kan je hard over belasten.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 16:12
Ninnoc
Ninnoc is offline
rick - dat zijn meer groeischeuten volgens mij, dat ist niet. sport is idd goed plan ben gister goed begonnen met uurtje zwemmen maar shit wat een neus op de feiten druk actie was dat, totaal geen conditie meer.

duck: aan mijn ribben trekken, ben je wel helemaal goed wijs, ik vind botten al van die vieze dingen. maar idd die steken kunnen volgens mijn vriend met zenuwen te maken hebben die ff verkeerd zitten. maar waar komt die constante pijn dan vandaan?

spacegirl - wat had je precies, steken of constante pijn?? steken heb ik namelijk niet echt meer. mijn houding is namelijk wel iets wat de laatste tijd verandert is.
Oud 02-07-2004, 16:43
EggeD
EggeD is offline
Zeker naar de dokter gaan. Heb je last bij bepaalde houdingen ? Ik herken die klachten, die had ik dit jaar ook ongeveer, ben ermee naar de dokter gegaan en bij mij was het wel iets "serieus", wat absoluut niet wilt zeggen dat het bij jou ook zoiets is. Als je wilt kan ik je er wel wat over vertellen, via pm of iets, ik wil je geen schrik aanjagen zo
Oud 02-07-2004, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Ninnoc schreef op 02-07-2004 @ 17:12 :

spacegirl - wat had je precies, steken of constante pijn?? steken heb ik namelijk niet echt meer. mijn houding is namelijk wel iets wat de laatste tijd verandert is.
t begon eerst met steken, en later met vlagen was t een tijd constant pijn een soort druk zeg maar en als ik ademde steken
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 19:31
Verwijderd
Ik heb ook af en toe daar last van. Dan heb ik meestal te lang ineengedoken gezeten en heb ik soms wel een uur last van steken. Ik kan dan ook absoluut niet goed ademhalen en zeker niet heel diep ofzo. Ik heb het nagevraagd bij mijn vader, die is arts, die zei dat het niet heel schadelijk was. Maar mocht je er vaker, dus met regelmaat, last van hebben is het wel verstandig naar de huisarts ofzo te gaan. Even wat dingen controleren.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 03:00
p-chez
p-chez is offline
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat je na 2 jaar roken een ernstige ziekte hebt gekregen. Dat gebeurt niet zo snel, helemaal niet op je 20ste.

Je longen kunnen gewoon ergens eventjes geïrriteerd door geraakt zijn.
Ik heb zelf ook periodes behoorlijk last van mijn borst/longen. (Rook zelf ook. Heb overigens al een jaar geen last meer gehad). Dat heeft vaak te maken met bijvoorbeeld vermoeidheid, stress, te diep ademhalen (teveel zuurstof als het ware), zoals hierboven staat niet rechtop zitten, of bijv. een opkomende verkoudheid. Ik ben zelf ook naar de dokter gegaan toen ik extreem last kreeg, maar hij heeft geluisterd e.d., en hij kon niks vinden.

Wat jij hebt zal dus niets ernstigs zijn.
Oud 03-07-2004, 11:48
Marloesss
Marloesss is offline
Zooo! Ik heb echt precies hetzelfde!!!
Ik rook nu 3 jaar en toen ik pas geleden 3 weken gestopt was kreeg ik ook pijn bij diep inademen! Echt precies hetzelfde zoals jij het omschrijft....!!!
Maar ik weet ook niet wat het is... Ik wordt ook verkouden als ik probeer te stoppen, heel raar! Heb jij dat ook?

Liefs Marloes
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 15:17
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 02-07-2004 @ 17:12 :

duck: aan mijn ribben trekken, ben je wel helemaal goed wijs, ik vind botten al van die vieze dingen. maar idd die steken kunnen volgens mijn vriend met zenuwen te maken hebben die ff verkeerd zitten. maar waar komt die constante pijn dan vandaan?
.
Wat precies de oorzaak is bedoel ik niet, de beweging die ik bedoelde was je hand/vingers onder je onderste rib haken ongeveer halverwege en dan proberen je vuist te sluiten, zo rekt het kraakbeen iets op, (voor de mierenneukers, ik wist zo direct geen andere manier om het gevoel te beschrijven) althans zo voelt het, dat geeft net iets meer speling achter je ribbenkast. Je voelt het ook meebewegen.

Als het idd zoiets is als een verkeerd zittende zenuw of hoe je het ook wil verklaren, dan krijgt die dan de ruimte om recht te schieten.
Oud 03-07-2004, 15:18
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Mushu schreef op 02-07-2004 @ 20:31 :
Ik heb ook af en toe daar last van. Dan heb ik meestal te lang ineengedoken gezeten en heb ik soms wel een uur last van steken. Ik kan dan ook absoluut niet goed ademhalen en zeker niet heel diep ofzo. Ik heb het nagevraagd bij mijn vader, die is arts, die zei dat het niet heel schadelijk was. Maar mocht je er vaker, dus met regelmaat, last van hebben is het wel verstandig naar de huisarts ofzo te gaan. Even wat dingen controleren.
Dit probleem bedoel ik dus, goed beschreven
Oud 03-07-2004, 21:08
mimima
mimima is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 02-07-2004 @ 15:39 :
Is het soms een soort van steek vlak onder/achter je ribben in je borst ? Ik pak dan altijd mijn ribben vast, met je hand onder je ribben zeg maar, en dan trek ik het wat naar voren, alsof je zeg maar de pijn weg wil drukken met je hand op de plaats van steken.

Misschien is het dat, heb er geen verklaring voor maar als ik dat doe en tegelijk een paar keer flink in adem dan is het weg. Heel af en toe heb je dat wel eens, misschien kwestie van fout ademhalen of foute houding ofzo
dit heb ik ook heel soms! volgens mij is het wel normaal.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 21:43
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
mimima schreef op 03-07-2004 @ 22:08 :
dit heb ik ook heel soms! volgens mij is het wel normaal.
Nou blij dat te horen, de eerste keer dat ik het had dacht ik nog "waah een hartinfarct ! op mijn leeftijd !"

Opvallend is dat het wel altijd links is, nooit rechts, sinds ik ben gestopt met roken heb ik het ook niet meer gehad, maar als ik ineen gedoken zit leun ik ook altijd iets meer naar links, misschien dat dat bij de meeste mensen zo is

Iig geloof ik het wel dat het een gevolg is van die slechte houding want die gaat er elke keer aan vooraf.
Oud 04-07-2004, 09:52
Timmert
Timmert is offline
Ik heb precies dezelfde steken bij diep ademhalen soms. Het kan ook met stress te maken hebben, in drukke periodes heb ik het namelijk vaker.. Ik ben ervoor naar m'n huisarts geweest, volgens hem is het een spier ergens op/bij m'n borst die verkrampt. Niets om over in te zitten volgens hem
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 13:38
Cookie
Cookie is offline
ik heb het ook wel eens, een kramp bij/in mn hart die dan wegtrekt naar mn linkerschouder idd aaaaaaah een hartinfarct, maar 10 sec later zat ik nog steeds rechtop.
ik heb ook wel eens steken in mn rechterborst/kas. wat het is weet ik niet maar het is de laatste tijd wel minder.

die constante pijn die jij beschrijft heb ik niet gehad.
ik denk wel dat je beter een keer te vaak naar de dokter kunt gaan dan een keer te weinig.
Oud 04-07-2004, 13:41
Cookie
Cookie is offline
mischien komt het ook doordat je gestopt bent met roken je longen "meer lucht" krijgen en dat ze daaraan moeten wennen.

kzal het proberen uit te leggen: als je hele koude handen hebt in de winter en je komt dan binnen en legt ze op de verwarming of je komt gewoon in een warme ruimte dan doet dat bij mij ontzettend zeer.
Oud 04-07-2004, 18:55
Ninnoc
Ninnoc is offline
bedankt voor alle reaties, wat hebben veel mensen last van dit soort dingen zeg. stelt enigzins gerust, tis nu al een stuk minder maar vooral s avond heb ik er nog last van, het is echt een heel raar gevoel. ook een soort druk op mijn hart, een soort benauwdheid terwijl ik voldoende lucht inadem. en vooral dat rauwe longen gevoel. Maar goed ik zal volgende week even bij arts langsgaan (als verzekering op tijd rond is).
bedankt , ik was best bang, en zo te horen is t niet perse iets geks

Regels voor berichten