Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2004, 10:55
Doodle!
Doodle! is offline
Zijn hier nog meer mensen die het boek schemerogen (of Twilight eyes) van hem hebben gelezen of nog boeken van hem die je me kan aanraden?. Schemerogen heeft me te pakken gehad zoals een boek dat niet vaak doet. heb het redelijk snel uitgekregen en moest mezelf echt er toe dwingen om te slapen omdat ik niet kon stoppen met lezen

hier korte bio:

Citaat:
Korte biografie van de schrijver
Dean Ray Koontz is in 1945 in Everett, Pennsylvania geboren. Het schrijven zit hem in het bloed. Als kind al schreef hij verhalen die hij zelf illustreerde, inbond en probeerde te verkopen. Tegen de zin van zijn ouders besteedde hij zijn geld vooral aan het kopen van boeken. In het laatste jaar aan de Bedford High School slaagde hij er voor het eerst in een kort verhaal aan een tijdschrift te verkopen. Dat was The Kittens, waarmee hij bovendien een wedstrijd won van het Atlantic Monthly Magazine.

Dean R. Koontz is een van de bestverkopende auteurs ter wereld. In Nederland en Vlaanderen zijn al meer dan een miljoen van zijn boeken verkocht. Van zijn boeken zijn hebben er inmiddels 8 nummer 1 van de New York Times hardcover bestseller lijst bereikt (Verblind, Weerlicht, Middernacht, Het koude vuur, Onderaards, Monsterklok,
De sadist en De overlevende).'Lezers herkennen in mijn boeken dat ik ervaringen met ze deel.'
Het boek schemerogen:

Citaat:
Slim MacKenzie is 17 jaar en ziet dingen die gewone mensen niet zien. Hij is gezegend - of vervloekt - met 'schemerogen'. Op zoek naar een rustige en veilige plek, sluit hij zich aan bij een rondreizende kermis.

Maar ook daar zijn ze . De wezens die Slim ziet doen zich voor als gewone mensen, maar ze zijn allesbehalve menselijk. Hun belangrijkste drijfveer is het veroorzaken van leed. Zoveel mogelijk leed. En ze plannen hun grootste triomf tot nu toe.

Op de kermis merkt Slim dat hij niet de enige is die zich bewust is van de aanwezigheid van de trollen. Samen met Joel, de man met de drie ogen, en Rya, de uitbaatster van verschillende attracties, onderneemt Slim actie...

Zijn er nog meer mensen die deze hebben gelezen en welk werk kan je aanraden?
Oud 04-07-2004, 09:11
Verwijderd
Schemerduister, is ook een ijzersterk boek
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten