Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2004, 18:44
legatus
legatus is offline

INFERNAL AFFAIRS

Regie: Wai Keung Lau & Siu Fai Mak
Scenario: Felix Chong & Siu Fai Mak
Cast: Andy Lau, Tony Leung Chiu Wai, Anthony Wong Chau-Sang, Eric Tsang
Genre: Misdaad, drama, thriller

Plot: YAN (Tony Leung) is een undercover-agent in de triads, de Hongkongse mafia. Na tien jaar hard werken zit hij diep in de machtigste triad van Hong Kong. MING (Andy Lau) is een criminele infiltrant in de politie, die daar op zijn achttiende werd geplaatst. Met zijn exclusieve contacten in de triads klimt hij al snel op tot hoofd van het Criminal Intelligence Bureau. Beide mannen voelen zich steeds meer opgesloten en ingeklemd tussen goed en kwaad. Beide zijn nog maar schaduwen van zichzef. Op een avond komen alle lijnen dramatisch bij elkaar. Ming krijgt de opdracht om zijn baas van zijn eigen triad te arresteren, terwijl de essentiële informatie afkomstig is van Yan, de grootste vertrouweling van diezelfde baas. Naarmate de operatie vordert, wordt het beide zijden duidelijk dat er een verrader in hun gelederen zit.

Releasedatum: 9 september 2004

Een enorme hit in Azïe en het eerste deel uit een trilogie. Het moet enigzins te vergelijken zijn met HEAT van Michael Mann. De film moet sterke acteerprestaties hebben en een geweldig script. Hollywood heeft de rechten voor een remake al opgekocht. Martin Scorcese zou Matt Damon en Leonardi DiCaprio regisseren tegen een Ierse setting, met als titel THE DEPARTED.
Oud 12-08-2004, 18:45
Verwijderd
Het ziet er interessant uit, maar of ik die remake ook wil zien?
Als jij het zegt is het meestal toch wel de moeite waard .
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 19:08
aniki
aniki is offline
De remake hoeft ik niet zo nodig te zien, maar de originele wel.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 20:47
Verwijderd
Ik vond het origineel overlijk dramatisch. Misschien dat het daarom zo'n hit is geworden in Azië.
De film heeft me niet weten te boeien.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 22:10
King Ralph
King Ralph is offline
Wil 'm al heel lang zien.
Balen dat we altijd zo lang moeten wachten op dit soort films hier. Net zoals bijvoorbeeld met "Hero".
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 22:25
Dinalfos
Dinalfos is offline
Met Hero hebben wij hier in Europa(Nederland en Belgie voornamelijk)nog mazzel. In Amerika moet hij nog in roulatie gaan.

Wat Internal affairs betreft.....Ik wil hem graag zien, al was het alleen maar voor Andy Lau, Tony Leung en Anthony Wong(ja, de broer van).
Oud 16-08-2004, 19:01
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
infernal affairs, heb dit jaar in berlijn deel 1, 2 EN 3 achter elkaar gezien

erg leuk staaltje hongkong-geweld-cinema
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 10:18
aniki
aniki is offline
Weet iemand misschien of de dvd's van deze trilogie nog ergens te krijgen zijn (redelijke prijs, niet gedubd)?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 16:19
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Lijkt me zeker wel een dope film..
Denk dat ik hem wel zeker wel ga zien..
Reageren

Regels voor berichten