Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2004, 09:01
Verwijderd
Ik heb nu bijna 10maanden verkering met mijn vriend en ik moet zeggen dat hij het beste is wat mij ooit is overkomen. Vlak voordat wij wat kregen is er iets gebeurt waar ik het heel moeilijk mee heb gehad, hij heeft me dat pas na een poos verteld. Maar het was voor hem ook heel moeilijk om te vertellen. Omdat ik het er zo moeilijk mee had heb ik het aan twee vrienden van mij verteld. Dit weekend was hij weg en heb ik hem een brief geschreven, daarin schreef ik ook dat ik datgene verteld heb. Toen hij die brief zondagavond las heeft hij mij gebeld, hij was heel erg aan het huilen en boos en teleurgesteld. Het was een geheim van hem, heel moeilijk voor hem, en een van die vrienden van mij mag hij totaal niet. Hij heeft nu het gevoel dat hij me niet meer echt kan vertrouwen en onze relatie heel anders is. Ik voel nog steeds het zelfde voor hem en ik ben heel bang dat hij bij me weggaat. Hij zegt dat hij niet zonder mij kan, en dat geloof ik ook wel, ik weet zeker dat we een hele bijzondere relatie hebben. Maar het ene moment dan laat hij er niks van merken en het andere moment dan is hij helemaal down en wil hij nauwelijks met me praten. Ik ga er echt kapot aan en heb hem dat ook verteld, ik weet echt niet wat ik nu kan doen...

kan iemand mij helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2004, 09:08
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
tsjaa, je vriend weet het al. en het was ook niet zo slim van je om zijn geheim door te lullen. maar ja, tis gebeurd. het enige wat je kunt doen is je relatie proberen te redden en leuke dingen te gaan doen en hem vragen of ie je het wil vergeven!
Oud 28-07-2004, 09:13
Verwijderd
Ik zou er toch (nog een keer) met hem over praten...hij is de enige die je hierbij kan 'helpen', denk ik. Ik neem aan dat je hem ook uitgelegd hebt waarom je het die vrienden verteld hebt? Je zou hem idd kunnen vragen om je te vergeven dat je het gedaan hebt. Maar gebeurd is gebeurd. En als hij er met jou niet over wil praten (neem aan dat dat zo was), dan kan ik me heel goed voorstellen dat jij er wel met anderen over wil praten, of dat nou slim is of niet. Je kunt hoogstens beloven het in de toekomst niet meer te zullen doen...maar goed, dat moet je dan wel kunnen. En hij moet jou dan ook wel de mogelijkheid bieden er met hem over te praten, vind ik eigenlijk.

Praat er met hem over...dat is eigenlijk het enige 'echte' wat ik kan verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 09:23
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
z0pje schreef op 28-07-2004 @ 10:01 :
Ik ga er echt kapot aan en heb hem dat ook verteld, ik weet echt niet wat ik nu kan doen...
Wat zij hij daarop dan toen je vertelde dat je er kapot aan ging?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 09:46
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 28-07-2004 @ 10:23 :
Wat zij hij daarop dan toen je vertelde dat je er kapot aan ging?
Dat hij het niet kan helpen dat het hem pijn doet. Het is op zich ook mijn eigen schuld, maar ik heb een aantal oude habits (ik kan echt niet op het nederlandse woord komen nu ) waar ik niet graag in terug val. en hij heeft er voor gezorgd dat ik daarmee gestopt ben. Ik maakte mezelf kapot, toen hij er nog niet was.
Citaat:
Leonoor schreef op 28-07-2004 @ 10:13 :
Ik zou er toch (nog een keer) met hem over praten...hij is de enige die je hierbij kan 'helpen', denk ik. Ik neem aan dat je hem ook uitgelegd hebt waarom je het die vrienden verteld hebt? Je zou hem idd kunnen vragen om je te vergeven dat je het gedaan hebt. Maar gebeurd is gebeurd. En als hij er met jou niet over wil praten (neem aan dat dat zo was), dan kan ik me heel goed voorstellen dat jij er wel met anderen over wil praten, of dat nou slim is of niet. Je kunt hoogstens beloven het in de toekomst niet meer te zullen doen...maar goed, dat moet je dan wel kunnen. En hij moet jou dan ook wel de mogelijkheid bieden er met hem over te praten, vind ik eigenlijk.

Praat er met hem over...dat is eigenlijk het enige 'echte' wat ik kan verzinnen.
Ik heb al een aantal keer met hem gepraat (uiteraard, we praten erg veel met elkaar) en hem ongeveer een miljoen keer gezegd dat het me heel erg spijt en dat is ook zo. Ik heb hem uitgelegd waarom ik het verteld heb, dat ik er nachtmerries van had en me continue klote voelde er door. Ik heb hem beloofd niet meer zo te doen. Ik heb het contact met die vriend gebroken. Ik weet niet of er meer is dat ik kan doen?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 09:50
Verwijderd
Citaat:
z0pje schreef op 28-07-2004 @ 10:46 :
Dat hij het niet kan helpen dat het hem pijn doet. Het is op zich ook mijn eigen schuld, maar ik heb een aantal oude habits (ik kan echt niet op het nederlandse woord komen nu ) waar ik niet graag in terug val. en hij heeft er voor gezorgd dat ik daarmee gestopt ben. Ik maakte mezelf kapot, toen hij er nog niet was.
Habits = gewoontes, toch?

Hij kan het niet helpen dat het hem pijn doet, tuurlijk, maar hij kan er wel met jou over praten ed.

Citaat:
Ik weet niet of er meer is dat ik kan doen?
Misschien moet je dat aan je vriend vragen?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 10:24
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
z0pje schreef op 28-07-2004 @ 10:46 :
Het is mooi dat je dankzij je vriend van je oude gewoontes (habits) af bent .. maar het is minder mooi dat je bang bent dat ze weer terug komen zodra het misschien uit gaat. Doe je nu nog wel iets eraan om te zorgen dat je gewoontes weg blijven? Dat je niet al te afhankelijk word van je vriend. Misschien niet zozeer dat je tenminste niet/minder erin terugvalt als het mis gaat .. maar misschien ook meer dat je vriend zo minder onder druk staat of komt te staan in de toekomst?

Over dat er niet meer is wat je kan doen om het weer goed te maken met je vriend; ik denk dat dat gewoon tijd kost. Meer kan je inderdaad niet echt doen. Maar het is wel een wijze les geweest; in de toekomst als hij iets vertelt wat misschien iets is waar je graag met andere over wilt/moet praten, misschien is het dan verstandig het vantevoren aangeven dat je er graag met anderen over wilt praten.

Uiteindelijk deed je het ook alleen maar omdat je om hem geeft en hem wilde helpen, lijkt me ..
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 10:59
annetjuh
annetjuh is offline
ik heb zoiets ook gehad
en gedumpt want ik werd er ook niet echt vrolijker van.
Oud 28-07-2004, 12:14
Myuki
Myuki is offline
Ik denk dat, als jullie echt gekop elkaar zijn, het wel weer goed komt.

T is niet zo da je bent vreemdgegaan ofzo

succes rmee
Oud 28-07-2004, 15:47
filia dei
filia dei is offline
Tjah, tis inderdaad niet slim dat je geheimen of dingen uit een vertrouwelijk gesprek doorlult.
Ik denk dat je gewoon extra lief voor 'm moet zijn en duidelijk moet laten merken dat je spijt hebt en dat je hem écht niet kwijt wil. En bewijzen dat je echt wel te vertrouwen bent.
Als het echt wat is tussen jullie komt het wel weer goed en kom je er vast sterker uit. Als het toch uit gaat, dan is dat wel heel jammer enzo. Maar blijkbaar niet 'meant to be'
Oud 28-07-2004, 17:25
huppelmeis
huppelmeis is offline
Als mijn vriend zoiets bij mij zou doen, dan zou gewoon heel het vertrouwen weg zijn. En ik denk dat dat bij hem ook zo is. Daarom is het ook niet raar, ook al houd hij heel veel van je en geeft hij superveel om je, dat hij het toch uitmaakt. Na zoiets kan een relatie echt nooit meer hetzelfde worden omdat hij het gevoel zal hebben dat hij je niet kan vertrouwen en dat is toch wel belangrijk in een relatie.

Bewijzen dat je te vertrouwen bent, is bijna niet te doen, en vooral niet in een korte periode en met iemand die jou nu niet meer zo goed vertrouwt, dan kun je wel extra lief gaan doen, maar of het helpt?

Natuurlijk had je er wel een reden voor, maar dan nog, ik zou dat niet genoeg vinden.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 28-07-2004 @ 11:24 :
Het is mooi dat je dankzij je vriend van je oude gewoontes (habits) af bent .. maar het is minder mooi dat je bang bent dat ze weer terug komen zodra het misschien uit gaat. Doe je nu nog wel iets eraan om te zorgen dat je gewoontes weg blijven? Dat je niet al te afhankelijk word van je vriend. Misschien niet zozeer dat je tenminste niet/minder erin terugvalt als het mis gaat .. maar misschien ook meer dat je vriend zo minder onder druk staat of komt te staan in de toekomst?

Over dat er niet meer is wat je kan doen om het weer goed te maken met je vriend; ik denk dat dat gewoon tijd kost. Meer kan je inderdaad niet echt doen. Maar het is wel een wijze les geweest; in de toekomst als hij iets vertelt wat misschien iets is waar je graag met andere over wilt/moet praten, misschien is het dan verstandig het vantevoren aangeven dat je er graag met anderen over wilt praten.

Uiteindelijk deed je het ook alleen maar omdat je om hem geeft en hem wilde helpen, lijkt me ..
het gaat nu in ieder geval al een stuk beter, dankjewel. ik heb hem gevraagd wat ik verder kan doen, en het enige waar we samen (en wat ik zelf ook al wel bedacht had) uitkwamen was dat nooit meer te doen. hij wil het heel graag toch nog proberen, en hij heeft het er al een stuk minder moeilijk mee

je hebt trouwens wel gelijk met dat afhankelijk zijn, ik denk dat we allebei een beetje te afhankelijk zijn. mja

iedereen verder bedankt voor de replies, het gaat nu das al een stuk beter
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 23:20
WeR
WeR is offline
fijn dat het al beter gaat, maar wat ik neit snap is waarom je het contact met die vriend van je verbreekt.

hoe zeer je nu ook van je vriend houdt, dat wil niet zeggen dat dat altijd zo blijft, en juist als je erg afhankelijk bent van elkaar heb je juist vrienden nodig als het uitgaat.
Mij lijkt het dus neit verstandig om het contact te verbreken met een goede vriend (anders vertel je dat verhaal niet), omdat jou vriend het er neit zo goed mee kan vinden, dan kun je beter proberen het wat gescheiden te houden.

de kans dat je langer met die vriend omgaat is groter dan de kans dat je voor eeuwig met je vriend samenblijft.

het feit dat een zeer goede vriend van je, die jou waarschijnlijk erg goed kent het niet kan vinden met je vriend zegt misschien ook wel iets, dit kan natuurlijk gewoon onzin zijn, maar je vrienden hebben een betere kijk op hoe jullie bij elkaar passen dan jezelf, je bent zelf nogal bevooroordeeld, en ziet meestal alleen de positieve dingen.
zoals ik al zei, dit kan natuurlijk gewoon onzin zijn, en helemaal niet opgaan voor jou, maar mij is het ook overkomen, ik kwam er alleen achteraf pas achter, en kwam er achteraf ook pas achter dat het eigelijk helemaal niet paste.

Probeer dus niet meteen het contact met je andere vrienden te verbreken, maar ze te houden, en ook hun mening over jullie te vragen, dat helpt ook veel.

dus nog een keer fixeer je niet alleen op je vriend, maar besteed genoeg tijd aan je gewone vrienden.

bluh, lang verhaal maar hoop dat je er iets aan hebt gehad
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 23:26
Balance
Balance is offline
Dit zijn dingen die, als het net gebeurd is, inslaan als een bom, maar na een paar weken alweer vergeten zijn. In het begin is hij dus woest, maar dat zal al snel wegebben.
Hoogstens wanneer jij weer ooit zoiets doet zal hij benadrukken dat het de tweede keer is en wordt ie weer kwaad om de eerste keer, maar als het hierbij blijft denk ik dat het snel weer over gaat. Het is kwetsend en vervelend, maar niet iets waarvoor je het uit maakt als je écht gek op je vriendin bent.
Oud 31-07-2004, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 31-07-2004 @ 00:26 :
Dit zijn dingen die, als het net gebeurd is, inslaan als een bom, maar na een paar weken alweer vergeten zijn. In het begin is hij dus woest, maar dat zal al snel wegebben.
Hoogstens wanneer jij weer ooit zoiets doet zal hij benadrukken dat het de tweede keer is en wordt ie weer kwaad om de eerste keer, maar als het hierbij blijft denk ik dat het snel weer over gaat. Het is kwetsend en vervelend, maar niet iets waarvoor je het uit maakt als je écht gek op je vriendin bent.
Mja, ik denk inderdaad dat het zo is. Hij reageerde gewoon gelijk heel fel enzo... maar nu gaat het al een heel stuk beter, al heeft hij nu een beetje het gevoel dat'ie van alles verkeerd doet. (een van zn beste vrienden heeft wat vervelende dingen gezegd, en het gaat gewoon ff niet zo lekker) maar het komt allemaal wel goed
+ ik ben niet van plan zoiets nog een keer te laten gebeuren

@WeR, ik heb nog genoeg andere vrienden. Die jongen ken ik via mijn vriend en hij (die jongen dus ) heeft sowieso gevoelens voor mij waardoor ik hem in de war maak door close met hem te zijn. Mijn vriend vond het van begin af aan al vervelend dat ik zoveel met die jongen omging enzo.. dus het is gewoon beter voor iedereen. enzo. denk ik.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 09:47
zarf
zarf is offline
Citaat:
z0pje schreef op 31-07-2004 @ 10:40 :
Mja, ik denk inderdaad dat het zo is. Hij reageerde gewoon gelijk heel fel enzo... maar nu gaat het al een heel stuk beter, al heeft hij nu een beetje het gevoel dat'ie van alles verkeerd doet. (een van zn beste vrienden heeft wat vervelende dingen gezegd, en het gaat gewoon ff niet zo lekker) maar het komt allemaal wel goed
+ ik ben niet van plan zoiets nog een keer te laten gebeuren

@WeR, ik heb nog genoeg andere vrienden. Die jongen ken ik via mijn vriend en hij (die jongen dus ) heeft sowieso gevoelens voor mij waardoor ik hem in de war maak door close met hem te zijn. Mijn vriend vond het van begin af aan al vervelend dat ik zoveel met die jongen omging enzo.. dus het is gewoon beter voor iedereen. enzo. denk ik.
ik vind 't een geweldige instelling
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 12:57
troep
troep is offline
Citaat:
Myuki schreef op 28-07-2004 @ 13:14 :
Ik denk dat, als jullie echt gekop elkaar zijn, het wel weer goed komt.

T is niet zo da je bent vreemdgegaan ofzo

succes rmee
daar ben ik het dus absoluut niet mee eens, jij hebt het over vreemdgaan zoals dat in de vivafancygirlz tijdschriften omschreven staat... maar vreemdgaan is niks anders als vertrouwen breken... de ergste vorm van vertrouwen breken is als je iets beloofd hebt en je daar niet aan houdt... zij heeft beloofd het niet te vertellen (meen ik te herinneren?) het was een geheim en pijnlijk dus schijnbaar voor die jongen. ... en dan nog eens verteld aan iemand die hij niet mag.

niet kwetsend bedoeld naar zopje trouwens... want ik snap t ook wel maar snap wel dat het heel kwetsend is als iemand op die manier vertrouwen in je had en dat dus onterecht was ... als je er kapot aangaat en hij wilt er niet over praten is dat natuurlijk een extra probleem maar mocht dat nog een keer gebeuren ... lucht je hart in anonimiteit (niet jij perse anoniem ...maar bijvoorbeeld een van die vele telefoon dingen.) omdat het anoniem gebeurt gaat het dan puur om wat jou dwars zit en niet het verbreken van vertrouwen. .. vergeet ook niet dat vrienden niet neutraal zijn en een mening klaarhebben staan die niet altijd even terecht is.
en zo iemand is er om jou te helpen en niet om de ander te oordelen.
hoop dat het een beetje ergens op slaat wat ik zeg
maar zo te horen is t goed aan t komen en das erg
Reageren

Regels voor berichten